Kuna sel teemal värskemat diskussiooni ei leidnud ja regulatsioon kipub ajas muutuma (ei tea muidugi kas nn vana Euroopa maades väga muutub) siis paotan seda ust. Kuna autovahendusfirmad ja treilamehed on omadega tänases autohulluses täitsa umbes, siis on plaan oma uuele suksule Saksamaale ise järgi lennata. Selline kogemus mul aga puudub, siimaani on õnnestunud lasta need asjad kõik teistel minu eest ära teha. Kel värskemat kogemust siis käime palun põhilised teemad üle. Küsimusi on minu jaoks palju õhus.
Hetkel on kaks kandidaadi varianti sõelal, üks firma platsil müügis ja teine eraisikul, mõlmad põhja Saksamaal. Otsin facelift Arteoni, kahene nafta, nelik, alla 100k sõitnud, nii-öelda VOLL VOLL VOLL
Kuidas see asi siis nüüd jookseks.. Müüjatega on esmane suhtlus toimunud, ühelt (firma) on esmane info ja täpsemad pildid saadud, arutasime asja üle, lubasin kaaluda. Auto taust ka kontrollitud. Eraisik on sõnaaher, telefoni mobile.de-s ei ole ja e-kirjale mis süsteemist saatsin paar päeva tagasi vastust tulnud ei ole. Ütlesin talle ära, et kui sa ei soovi seda välismaalasele müüa vms, siis nii ütlegi ja me ei tüüta sind, aga ära ma sind ei söö, ära karda
Mingeid ettemakse ma ei tee ja firma ütles ka, et paar päeva ette saab bronnida, üldiselt ta ei hoia. Lähen kohale. Vaatan auto üle. Firma pakkus, et lähedal ka esindus kus saab üle vaadata. Firma auto puhul eeldan, et asi on juba registrist maha võetud. Siis ju seal nö ARKi pole vaja minna? Ostu-müügi lepingu vormistamine, siis panen ekspressmakse teele, kui raha tema kontol, siis auto ja dokumentatsiooni üleandmine? Mis ta mulle autoga kaasa peab andma dokumentatsiooni osas? Seejärel numbrite teema. Nagu aru saan, siis mul vaja punaseid, et saaks ladusalt koju ära sõita ja siin ka ora tagumikus ei oleks arvele saamisega, aga ikka enne aasta lõppu. Punaste tarbeks tuleb seal kuskil TÜV teha? Kas see mingi elava järjekorra teema?
Eraisiku stsenaarium, kui saan temaga ühendust. Auto üle vaatamine kohapeal, ostu-müügi lepingu vormistamine, ARKi minek, seal auto registrist maha ja mis minu roll seal on? Kes siin ahelas numbrid annab mulle, ARK või miski muu instants? Millal TÜV vaja teha või see võib veel kehtiv olla eelmisest tüübist? Kuhu siin ahelas makse ajastada, arvestades, et see päris sõrmenipsust ei laeku (nii harva saab autosid müüa mitte-liisingu meestele, et ise ka üldse ei mäleta mis hetkel ma ostjalt raha saan ja millal talle auto usaldan)? Makse oleks SEBst Saksa panka. Miks ülekanne? Eestisse jõudes tahan teha leaseback'i ehk auto liisingusse võtta ja sularaha maksed muudavad selle automaatselt võimatuks (nii ütles Luminor vähemalt). Ja ega ei tahaks ka mingi suurema sulapakiga ringi trippida võõral maal.
Aitäh juba ette kogemuse jagamise ja näpunäidete eest! Ei oota kommentaare stiilis issand kui loll sa oled ja sellest on ju nii palju räägitud ja seda teab igaüks ja kindlasti saad üle jne.
Auto toomine Saksamaalt
Sellel teemal on 5 vastust
Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.
Registreeru Logi sisse