2E soojalt uimane

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
GTA
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 23 Juul 2012, 20:50
Telefon: 53410582
Auto: 325i ´90
Asukoht:

2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas GTA »

Tere!

Lugesin siin neid teemasid ka pikalt ja üldiselt oskan välismaa foorumeid ka puistada aga oma murele pole lahendust seni leidnud.

Autoks on GTI 8V 2E mootoriga. Külmkäivitus, soojalt käivitus ja minek külmalt on ok, kuid soojenedes muutub auto järjest uimasemaks. Mingis teatud temp. vahemikus on ikka päris möga, vahet pole kas veerandgaas või põhjagaas, miskit ei muutu. Vahel hakkab lausa pooma või puterdama. Kui järsemalt gaasi vajutada ja ära võtta, teeb ka paar jõnksu tavaliselt. Kui mootor päris soojaks sõidetud siis liigub juba pisut paremini kuid mingi kala on sees.

Vahepeal loopis ka pöördeid üles-alla, kuid peale gaasiasendi anduri vahetust on sellega ok.

Kokkuvõtvalt autoga tehtud:

Uus lambda, temp. andur, gaasiklapi asendi andur, süüte märgid kontrollitud. Puhastatud segusiiber, tühikäigumootor ja voolikud ning massiklemmid. Paar mõranenud vaakumvoolikut ka vahetatud kuid abi pole sellest kõigest siiani olnud.

Tõenäoliselt mingit universaalset lahendust pole, kuid ehk oskab keegi miskit välja veel pakkuda.

tänud ette,
Sander
Viimati muutis GTA, 16 Veebr 2015, 16:36, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7846
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 158 korda

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas GTI »

Rihm ikka õieti peal?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

GTA
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 23 Juul 2012, 20:50
Telefon: 53410582
Auto: 325i ´90
Asukoht:

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas GTA »

Rihma vahetasin hiljuti küll, esimesed rattad on märgis ja kontrollisin seda hiljem üle ka. Vales asendis rihmaga ei liiguks ega käivituks see auto normaalselt üheski reziimis aga tundub et probleem on kuhugi mootorijuhtimise elektripoolele peidetud.
Kas sel autol on võimalik lugeda ainult veakoode või mingit sorti live-datat ka, st. kas on pointi minna diagnosti?

Unustasin veel lisada, et värskelt vahetasin ka õhufiltri ja proovinud olen teadaolevalt korras AFM-i, mis ei muutnud mootori käitumist kuhugi suunas ning lambda pole originaal, vaid Denso universaal, peaks ka olema nagu OK tootja.

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas Stollu »

minu 2E-l oli paar hammast rihmal valesti ja käivitus küll ja sõidetud saigi mingi 500 kilti umbes , muidugi ma ei osanud seda minekut kuidagi tunnetada kuna ennem olnud turboga auto ja mõtlesin et ongi selline tavaline 85kw-ne aga kui poob , kas benapump ei või õhtale hakata minema ?

GTA
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 23 Juul 2012, 20:50
Telefon: 53410582
Auto: 325i ´90
Asukoht:

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas GTA »

Rihma märgid kontrollisin eile õhtul kohe igaks juhuks üle. Kui alt rihmaratas märgis on, siis nukaratas on ehk pool hammast kriipsust mööda. Kummalegi poole nukka liigutades läheks vähemalt märgi järgi asi hullemaks. Jagaja rootor sihib ka samal hetkel 1. püti peale nii et kõik oleks justkui õige.

Küsimus aga neile, kes kokku puutunud selle mootori sl-vl kolledega, kas neil on kombeks kõveraks ka kiskuda vanusega või on mingeid muid tüüpilisi lekkekohti kollektoritel? Lisaõhule viitaks justkui plopsumine summutis kui kõrgema pöördega sõites jalg gaasilt võtta. Kas kollektori tihendite vahetus on tehtav kui mootor kapoti all on?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7846
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 158 korda

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas GTI »

Kas popsumine summutis ei tähenda mitte seda et põlemisprotsess jätkub osaliselt summutis?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

GTA
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 23 Juul 2012, 20:50
Telefon: 53410582
Auto: 325i ´90
Asukoht:

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas GTA »

Teoorias jah, kui lisaõhku palju siis põlemine aeglane ja osa veel põlemata segust tõmmatakse summutisse ja seal ta mütsub. Samas on see nii paljude vigade sümptom, et kindlalt ei saa öelda.

Igatahes, eetrile reageeris sl. kolle tihendi 2-3 silindri allserv, suure vaevaga sain selle tihendi ka vahetatud. Eetrile reageerimine kadus, kõik on tore aga mida ei saanud, on mootori erksam käimine kui soe juba sees on :D Nii, et nagu ikka, gramm paremuse suunas aga suures plaanis peab edasi võitlema.

Mida tuvastasin - lambda näit pendeldab vaid avatud segusiibriga, tühikäigul näitab 0.9 koguaeg. Kulunud mootor ahmib õliaure? Või mingi muu loogiline seletus, miks segu niivõrd rikas on? Tühikäik sealjuures on ideaalne, ei laineta, ei paugu, raudmats 800 pööret.

Veel ideid? '

q2800
Huviline
Postitusi: 528
Liitunud: 10 Veebr 2013, 21:22
Telefon: 56782346
Skype: Kristjan Velleste
Auto: Golf MK 3, 2x MK 2, BMW E46 330D 150kw.
Asukoht: Saku/Tallinn

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas q2800 »

Summuti popsumine võib tuleneda ka hilisest süütest. Ehk süüde antakse siis kui väljalaske klapp juba lahti läheb/on. Rohkem ma muidugi midagi ütelda kahjuks ei oska.
Dont corner me, Dont lecture me, raise your hands if you are a Sinner! - Dave the Stage
Olemas ka diagnostika kaabel, kui kellegil vaja hädasti võin aidata!

GTA
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 23 Juul 2012, 20:50
Telefon: 53410582
Auto: 325i ´90
Asukoht:

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas GTA »

Nädalapäevad tagasi selgus katsetamise käigus, et süüde oli tõesti üsna hiline. Märkidega jagaja millegipärast kokku ei lähe. Igatahes minek on nüüd üsna adekvaatne kaheliitrise kohta :thumbup: Tänud kaasa mõtlemast!

Kalevv
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 03 Apr 2014, 15:14
Telefon: 56654250
Auto: VW Golf mk2 tdi
Asukoht: Türi/Tartu

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas Kalevv »

Endal täpipealt samad sümptomid ka 2E 8v GTI-ga, vajutan gaasi põhja normaalse pöördega sõites, ennem midagi väga ei hakka juhtuma, kui pööre jõuab sinna 3500-4000 vahele, siis on minekut tunda, ise olen kahtlustanud õhulugejat. Pöörded mängisid kohapeal, vahetasin vaakumvoolikud ära, nüüd enamvähem ok. Arvuti järgi pannes näitab kahte viga, 00552 - Potentiometer for Air Flow Meter ja 00518 - Throttle Position Sensor.
Viimati muutis Kalevv, 25 Veebr 2015, 21:25, muudetud 2 korda kokku.

K.Siim
Huviline
Postitusi: 536
Liitunud: 15 Mai 2010, 19:00
Auto: G1 83.a, Jetta Mk1 83.a, G3 Vr6, Pst B7
Asukoht: Tartumaa, Peipsiääre vald
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas K.Siim »

Täpselt sama asi, Sama mootor ja täpselt sama viga, Vahetasin ka huniku asju, kuid kahtlustan samamoodi õhulugejat. Lähipäevil peaks saama teise, eks kirjutan siia kas oli tolle süü.

Seda ka et küttekulu on ligi 16l sajale.
Viimati muutis K.Siim, 11 Mär 2015, 21:41, muudetud 1 kord kokku.

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 2E soojalt uimane

Lugemata postitus Postitas Stollu »

drosseli peab arvutiga ära ka kalibreerima muidu ongi nii ,et mingi 4000 pöörde juures midagi hakkab toimuma , muidugi ma räägin enda autost millel selline viga oli.

Vasta

Mine “Mootor”