EA288 õlipumba rihma vahetus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
mortiir
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 31 Mär 2025, 13:16
Asukoht: Tallinn

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas mortiir »

Kõikidel EA288 1.6/2.0 diislitel on õlipump rihmaga, mis käib mootoriõli seest läbi. Tean, et pole väga suur probleem aga suuremate läbisõitudega rihm õli sees muutub hapraks, laguneb ja kummipuru koguneb õlipumba sõela. Teoreetiliselt kas veidi madalam õlirõhk või halvemal juhul võib hambad maha tõmmata / puruneda, kuid pole sellest EA288 puhul suurt kuulnud. Møller ütleb, et vahetavad alles väga suurte läbisõitude puhul nii 400k juures. Fordi ecoboosti jm tootjate mootorid kurikuulsad oma õli sees käiva hammasrihmaga, millest lagunev kummipuru ummistab õlipumba. Kuid sellest väiksest EA288 õlipumba rihmast ei tule piisavalt sodi, et õlipumpa täielikult kinni panna.

Olete lasknud varem vahetada?

Siin üks näide väidetavalt 200k läbisõidust:


Võimalik rihm ka ketiga asendada:

teet82
Huviline
Postitusi: 707
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 31 korda

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Hammasrihma vahetuse kägus on mõistlik vahetada, sealt on väga vähe edasi minna, 2-3 lisatundi vast. Mõned üksikud olen vahetanud kliendi soovil, väga vist pole probleeme nendega.
Ford Ecoblue 2.0 on küll levinud mootoririkked, ka hambad maha tõmmanud. Sõber kunagi hirmuga lasi umbes 100tkm sõitnud Ecoblue lahti võtta, sellel polnud sõela ees küll midagi veel.

twist
Huviline
Postitusi: 492
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 73 korda

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas twist »

Kas kellelgi on reaalselt isiklik kogemus selle rihma purunemisega? Minu autol oli 175k peal see täiesti uuega võrreldav veel.
Vb kui mingite K2 vms õlidega 30000 sõita, siis tõesti puruneb. Aga ma pole ühestki reaalsest kogemusest kuulnud.

Kasutaja avatar
Pets115
EVWK juhatus
Postitusi: 1209
Liitunud: 03 Veebr 2011, 17:07
Telefon: 56966151
Auto: Volkswagen Passat B8 2.0 140kW R-Line Highline - 16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 201 korda
Tänatud: 74 korda

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas Pets115 »

Ma olen oma Passatil vahetanud nii õlipumba kui ka rihma. 150 tuhande pealt nägi see rihm veel väga okei välja, aga kuna sai vahetatud õlipump, siis ei tahtnud vana rihma jätta.
Nüüd 230 tuhande pealt tuleb uus hammasrihma vahetus koos mootoriõliga ja vahetan uuesti rihma ka ära. Minu mäletamist mööda ei olnud see rihm väga kallis ja kui juba õli vahetus tulemas, siis pole väga suur kulu, et rihm ka uus panna. :P
"Kuigi ümbrus on sama, elab igaüks meist erinevas maailmas." Arthur Schopenhauer.

twist
Huviline
Postitusi: 492
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 73 korda

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas twist »

Miks 80k tagant rihma vahetad? Ja rihmale lisaks tuleb tegelikult otsakaas ja vända otsa poldid ka vahetada. Spec-i järgi tuleks õlipumba poldid ka vahetada, kui need lõdvaks lastud.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8029
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas R36 »

Kuna otsakaas lekkis(nagu enamustel neil) siis õlirihma vahetus oli ainult loogiline.

Olla mingit jama võtturis olnud aga ei midagi suurt.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
Pets115
EVWK juhatus
Postitusi: 1209
Liitunud: 03 Veebr 2011, 17:07
Telefon: 56966151
Auto: Volkswagen Passat B8 2.0 140kW R-Line Highline - 16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 201 korda
Tänatud: 74 korda

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas Pets115 »

twist kirjutas: 15 Aug 2025, 09:38 Miks 80k tagant rihma vahetad? Ja rihmale lisaks tuleb tegelikult otsakaas ja vända otsa poldid ka vahetada. Spec-i järgi tuleks õlipumba poldid ka vahetada, kui need lõdvaks lastud.
Hammasrihm sai vahetatud tegelikult veidi varem kui õlipump. Kohe on 90 tuhat täis ja mina vahetan hammasrihma 90 tuhande peal. Pole tähtis mis see "tegelik" välp on. Otsakaas läheb ka vahetusse. Vända otsa poltide ja õlipumba poltide osas jään vastuse võlgu. Eks võin küsida kui mingi hetk tegemisse läheb.
"Kuigi ümbrus on sama, elab igaüks meist erinevas maailmas." Arthur Schopenhauer.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3580
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Auto: Subaru Outback 2015 2.4 bensiin
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 796 korda
Tänatud: 112 korda

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

twist kirjutas: 15 Aug 2025, 09:38 Miks 80k tagant rihma vahetad? Ja rihmale lisaks tuleb tegelikult otsakaas ja vända otsa poldid ka vahetada. Spec-i järgi tuleks õlipumba poldid ka vahetada, kui need lõdvaks lastud.
Mõnede töödega on lihtne põhimõte, et kuni juba laiali, siis on mõistlik korralikult teha. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
margus000
Huviline
Postitusi: 283
Liitunud: 14 Aug 2014, 18:58
Auto: vw passat b8 rline 4motion.
Asukoht: tartumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

EA288 õlipumba rihma vahetus

Lugemata postitus Postitas margus000 »

Minu autol sai hammasrihmal 5 aastat täis ja lasin ära vahetada , Kuna midagi õrnalt leemendas seal ja garter oli vaja ära võtta siis vahetasin vända otsakaas koos tihendiga ja ka õlipumba rihma . Poldid läksid kah uued kõik . Läbisõitu oli natuke üle 100 000 . Õlipumba rihm oli nagu uus.

Vasta

Mine “Diislid”