DIY: Automaatsete päevatuledena töötavad udutuled (-2005 aasta)

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 72 korda
Kontakt:

DIY: Automaatsete päevatuledena töötavad udutuled (-2005 aasta)

Lugemata postitus Postitas silverpik »

Vanematel autodel automaatse lülitusega päevatulede lisamine ei ole iseenesest midagi keerulist - osta kaks vastavat LED riba, tõmba ette võre külge ja vea vastavalt juhendile juhtmed. Aga mida teha siis, kui automaatseid päevatulesid soovid, kuid ei taha koledate LED päevasõidutuledega esteetikat rikkuda? Alati on võimalik eraldiseisvaid udutulesid kasutada päevatuledena ning vajadusel nende lülituse ka automaatseks teha.

Järgnev juhendi puhul loome eelduse, et autol on ees eraldiseisvad udutuled (H4 pirniga kaugtuledega ühes lahendus, nagu Passat B5'l on, ei ole üks neist), nagu näiteks Passat B5.5, Golf 3, Passat B4 etc. Samas saab seda skeemi kasutada ka järelturu päevasõidutulede ühendamiseks kuni 2005 aasta masinatele (nüansid, nüansid, ütleks et kuni MK4; 3B platvormini siis, sealt edasi on asjad juba teistmoodi).

Edasine tekst Passat B5.5 näitel

Vaja minevad vahendid:
•Üks 12V relee (nelja või viie kontaktiga, väga vahet ei ole) näide
•Üks releepesa, kas universaalne pesa või otsid ühe doonorautolt, mis istuks täpselt olemas olevasse tühja auku
•Ühesoonelist kaablit - sõltuvalt osavusest 3-5 meetrit. Relee & lüliti vaheline sobib ka 1,5mm² kaabel, toide releesse ja sealt tuledesse 2,5mm² kaabel (lähtuvalt voolutarbest).
•Kahte dioodi, kuna need ei ole väga suure voolutarbe all, siis ei pea olema ka midagi ekstreemset. Sobib ka lihtsam nagu see siin.
• Peotäis pressitavaid kaablijätke, kahte pressitavat rõngasklemmi ja kaablitange (korralike näpitsatega saad ka kokku pressida ühendused)
• Turvalisuse huvides ka termokahanevat rüüd
• Ühte autot, millel udutuled automaatseks teha
• TX25, TX20, 10 mm padrunvõti

Töö käik (Passati näitel):
1) Ühenda lahti aku
2) Eemalda tuledelüliti: 0-asendis vajuta alla ja keera päripäeva udutulede asendisse, tõmba lüliti välja ja ühenda pistikust lahti. Kontrolli tulede lüliti üle, kas TFL tähistusega kontakt olemas. Kui see puudub, asenda lüliti.
3) Eemalda rooli all olev plastik ja kaitsmete pealne plastik (4x torx kruvid - 2 otsapeal kaitsmeploki ümber, 2 all)
4) Eemalda kapoti avamise hoova tagune plastik (allpool ääres on üks kruvi ja paar klambrit hoiab paigas)
5) 10 padruniga päästa kaitsmete/releede raam lahti (2 mutrit otstes)
6) Paigalda relee, dioodid ja ühenda auto külge:

Elektriskeem Passat B5.5 / B5 tuledelüliti ja juhtmestiku näitel:
joonis2.png
joonis2.png (235.47 KiB) Vaadatud 11254 korda
Selgitus antud joonisele:
  • Relee ühendus 30: sellele ühendada udutuledele uus toitevool. Lihtsaim koht ühenduseks on armatuuri all olevate releede/kaitsmete all olev liist kui selline. Viimase toide sõltub tõmbereleest ehk käivitamise ajal tõmmatakse sealt toide tagant ära. Punased juhtmed jooksevad sinna kokku. Vali endale sobiv pesa.
  • Relee ühendus 87: selle ühendada olemasoleva udutulede juhtmestiku taha. Mugavaim on valge / kollane kaabel, mis tuledelüliti pistiku 8. pesast (lüliti taga NL tähistusega) tuleb, läbi lõigata ja selle taha ühendada.
  • Relee ühendus 85: ühendada kere külge nn kere massi / negatiivse terminali külge. Ühenduspunkt A-piilari all. 10 padruniga mutter eest ära (pruunid juhtmed jooksevad kokku).
  • Relee ühendus 86: Selle alla ühendada kokku nii TFL / 3 kontakti kui NL / 8 kontakti signaalid (valge-kollane juhtmejupp peaks pistiku poolt nüüd juba vaba olema, kust signaal võtta). Väga oluline on kasutada dioode (nb! jälgi dioodi suunda), et vool teistpidi tulede lülitisse tagasi ei lähe. Sedasi on oht lüliti maha põletada (olen selle juba läbi teinud). Peale dioode saab juba ühe kaabli peale kokku tuua ja releeni signaali viia.
  • Relee ühendus 87a/870: kui on viie kontaktiga relee, siis selle ühendus jääb tühjaks.
  • Eraldi panin ka relee lülitusjoonise juurde. 4pin ja 5 pin erinevus see, et signaalita annab 5-pin relee 87a klemmile signaali peale. Muus osas sama - 85 & 86 kontaktid ühest otsast lülitamise signaal, teistpidi kere massi. Kui signaal peale tuleb, ühendab relee 30 klemmi ja 87 klemmi ahelaks (ehk annab seadmele voolu peale).
7) Pane asjad kokku vastupidises järjekorras.

Selgituseks juurde automaatsete päevatulede kohta sellises kontekstis.
•Tuledelüliti 0 asendis, süüde väljas: udutuled kustus
•Tuledelüliti 0 asendis, süüde sees: udutuled põlevad
•Tuledelüliti 0 asendis, käivitamise hetk: udutuled kustus
•Tuledelüliti park või lähitulede asendis asendis, süüde sees: udutuled kustus
•Tuledelüliti udutulede asendis (park või lähituled lülitusega), süüde sees: udutuled põlevad
•Tuledelüliti lähitulede, udutuled peal ja lülitad kaugtuled sisse: udutuled kustuvad (täpselt nii, nagu eelnevalt).
Viimati muutis silverpik, 26 Jaan 2019, 14:25, muudetud 1 kord kokku.
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

Sellel teemal on 16 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “DIY”