talvise diiselk?tte kasutamine suvel?

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
juurikas14
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 09 Nov 2004, 10:32
Telefon: 5206216
Auto: VW T6 multivan- highline
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

talvise diiselk?tte kasutamine suvel?

Lugemata postitus Postitas juurikas14 »

Kui talvist diiselk?tet suvel kasutada, kas siis peaks 2 takti ?li ka lisama, talvisel parafiini sisaldust v?hendatud? Siis peaks ju m??rimisomadused ka muutuma. Nimelt mul suurem kogus talve k?tet olemas ja ei n?e m?tet suveks eraldi suvediislit ostma hakata. Olen s?itnud tegelikult ka talvel -20C suvediisliga+ kleenfo lisandit ja pole probleeme olnud. Auto k?ttefilrit soojendab jahutusvedelik. Kas v?ib siis vabalt talvise k?ttega suvel ka +30C s?ita. Autol muideks pumpihustid, mitte k?tusepump.

yamu660
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 06 Nov 2008, 22:11
Auto: VW CRAFTER 2,0 120kw (Tööl) ja VW POLO CROSS 1,9 TDI,
Asukoht: Tartu, Tartumaa

Lugemata postitus Postitas yamu660 »

K?tte kulu v?ib suuremaks natuke minna. Olen seda ise t?hele pannud. Ja ega see 2-T ?li paha tee kui teda sinna natuke juurde paned.

Külaline

Lugemata postitus Postitas Külaline »

veits OT aga kes julgeb, pangu sinisega...
mina seda valget solki k?ll enam paaki ei kalla.
edasi mineku vahe on kohe tunda, samamodi ka t?hik?igul vibratsioon. ometigi olen tavaliselt statoilides tankinud, aga p?rast seda,kui pool-kogemata sinist sai pandud, et tahagi enam valgega s?ita.
teisalt on ka m??rdeomadused paremad, kui meie solgitud valgel k?ttel, olgu ta siis talvine v?i suvine.

nemmu
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 31 Jaan 2009, 14:16
Auto: vw caravelle vw jetta mk1 83a
Asukoht: ida virumaa

Lugemata postitus Postitas nemmu »

Algselt postitas: S?ga
veits OT aga kes julgeb, pangu sinisega...
mina seda valget solki k?ll enam paaki ei kalla.
edasi mineku vahe on kohe tunda, samamodi ka t?hik?igul vibratsioon. ometigi olen tavaliselt statoilides tankinud, aga p?rast seda,kui pool-kogemata sinist sai pandud, et tahagi enam valgega s?ita.
teisalt on ka m??rdeomadused paremad, kui meie solgitud valgel k?ttel, olgu ta siis talvine v?i suvine.
?rita kuskilt vedurite pealt parem punast saada vot siis n?ed kuidas edasi hakkab minema, aga varsti saad tunda ?henevat rahakotti kui pumpa ja pihusteid vahetama hakkad
tel 56705278

taliz
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 06 Apr 2008, 17:39
Asukoht: Elva

Lugemata postitus Postitas taliz »

Mootori seisukohalt (eriti kehtib see pumppihustite kohta) on k?ige parem ikka puhas ja aastaajale vastav diisel ilma mingite lisandite ja 2-taktilise ?lita.

Lutz
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Lutz »

Kopeerisin oma jutu " 2 taktiline ?li " teemast:

Selle ?li lisamisega on ikka kahtlased lood, eriti just PD mootorite puhul.

1. Kuna tegemist on ?liga, siis tema viskoossus v?rreldes tavak?tusega on hoopis midagi muud. Tekib paaki settimine (kergem osa ?leval ja raskem all) ja v?ite ise ette kujutada, mis olukord pumbas toimuma hakkab! K?ll saab tavalist k?tust ja vahel paksemat ?limoodustist. Diisli+biodiisli segamine on OK
2. T?htis on j?lgida seda, et 2T ?li p?leks j??kideta (loe etiketilt) Igasugune ?li p?lemine v?ib ladestada mustust, tahma, n?gi jne. t??pindadele (kolvigrupp+klapid+pump jpm.)
3. Viisakamatest tanklatest k?tust tankides (a`la Statoil) on selle k?rgema k?tusehinna sees just lisa m??rdeomadusi pakkuvad manused ja aditiivid, mis v?listavad igasuguse ?li lisamise vajaduse. Ei ole FAKT, aga suund on sinna poole!

Uutele mootoritele (PD, common rail jne.) mitte mingil juhul sisse kallata nn. "kompottk?tuseid", vanematele VW-Audi grupi liikuritele v?ib, aga ei ole soovitatav.


Mis eristab talvise k?tte suvisest on see, et talvisel k?tusel on lisatud manuseid ja aditiive, mis ei lase k?tusel "hanguda" - C? juures ning parandavad m??rimist.


Mina ei soovita mingeid ?lisid lisada!

tigekala246
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:34
Asukoht: tartu

Lugemata postitus Postitas tigekala246 »

Algselt postitas: nemmu
Algselt postitas: S?ga
veits OT aga kes julgeb, pangu sinisega...
mina seda valget solki k?ll enam paaki ei kalla.
edasi mineku vahe on kohe tunda, samamodi ka t?hik?igul vibratsioon. ometigi olen tavaliselt statoilides tankinud, aga p?rast seda,kui pool-kogemata sinist sai pandud, et tahagi enam valgega s?ita.
teisalt on ka m??rdeomadused paremad, kui meie solgitud valgel k?ttel, olgu ta siis talvine v?i suvine.
?rita kuskilt vedurite pealt parem punast saada vot siis n?ed kuidas edasi hakkab minema, aga varsti saad tunda ?henevat rahakotti kui pumpa ja pihusteid vahetama hakkad
seda veduripunast olen ise ka kasutand k?ige ?kilisem ta ei ole, kuid ta on kuiv k?tus ta nagu ei m??ri ja ei jahuta pumpa(elektroonilistele annab tunda). Toon n?itena bmw 2.5tds 105kw kui vedurijook paagis masin ei k?i turtsub ja muud vead kallal, sinisega k?ib ideaalselt, valge pealt ka k?ib kuid j??b kahe viimase vahele. aga muidu vanad vag,i diislid p?letavad k?iki k?tuseid mida paaki kallata.

marli1
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 21 Juun 2005, 10:13
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas marli1 »

Sinist k?tet ei muudeta mingite lisanditega- see on nagu tehasest tuleb- lisatud ainult v?rvaine madalama aktsiisi t?ttu.
See mis toimub aga "regular" e. valge k?ttega on aga m??ramatu teadmatus.
Tegelikult peaks valge ja sinise vahe olema ainult v?rvis- reaalselt aga on valge k?te ikka kehvem- seda peab aga k?sima maksu ja tolliametist miks see nii on....
[b][color=#FF0000]ÄRGE LIITUGE VIASATIGA[/color][/b]

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Lutz. Nafta(diisel k?te),bens, petroolium,ja ?lid mis mootorisse k?ivad,ka h?dro ?lid on valmistatud ?hest baas ainest,?hes?naga on vabalt omavahel segatavad.Ei teki mingit ,,kihti,, k?tusel.

Lutz
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Lutz »

to T6nis2:

Muidugi on k?ik k?tused, ?lid, plastid ja keemia algselt p?rit toornaftast, kuid see ei t?henda, et k?ik sobivad omavahel.
R?hutan seda, et t?nap?eva diiselmootoritele on k?tuse kvaliteet elu ja surma k?simus. Uued diiselmootorid on v?ga ?konoomsed ning heitmete sisaldus viidud miinimumini - ega see ?hust pole v?etud. Loomulikult, et saada sellist ?konoomsust, on kogu mootori mehaanika ja liikuvad osad aetud viimasele vindile (nii t?psuse kui kestvuse osas). Pole ju m?eldav, et sellisele "tipptehnikale" hakkad lisaks tavak?tusele veel mingeid ?lisid juurde valama, eeldusel et m??rib paremini.
See, mis silma j?rgi h?sti seguneb, ei pruugi k?rgsurve pumbale r??mu valmistada ega ka p?lemiskambris puhtalt p?leda.

NB! Kogu jutt k?ib "k?tus+?li" segust, mida kallatakse paaki, sinine k?tus on v?rviga valge k?tus ja seda v?ib julgelt paaki kallata ka uutele masinatele, ainult et seaduse silmis on see karistatav. Punane k?tus sobib ahju k?tmiseks.


K?ik pole kuld, mis hiilgab!


[Muudetud: 12-4-2009 Lutz]

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Mis j?relduse me saime? Kas tohib ?li naftale hulka lisada v?i mitte? Mina rootor pumbale olen lisanud 11 a. ja j?tkan samas vaimus. Jutu m?te oli et ei toimu mingit kihistumist ?li ja nafta kohapealt.

Vasta

Mine “Diislid”