K: Klapisääretihendid

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Raimo182
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
Asukoht: Pärnu/Viljandi

K: Klapisääretihendid

Lugemata postitus Postitas Raimo182 »

Tere spetsialistidele :)

Küsimus selline, et soetasin auto, milleks vw caravelle 86/1.6td, probleem selles,et sööb õli koos diisliga. Teadjad mehed rääkisid, et klapisääre tihendid kulunud ning need vaja vahetada. Tean seda, et bensukatel on suhtkoht lihtne neid vahetada ja pole vaja väga mootorit lahti võtta, kuid diisli kohta ei osanud keegi nõu anda, sest keegi pole ise vahetanud. Küsin, et kas diislil tuleb plokikaas ka maha võtta, et neid vahetada või piisab ainult kambri kaanest? Õlikulu on ca. 1L/400km peale :s Kui keegi oskab näpunäiteid jagada, siis olen väga tänulik!
Vanakool

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Sellise õli kuluga on rautselt läbi õli rõngad,seega rõngaste komplekt vaja vahetada. Läbi säärekate ei saa sellist õli kogust kaotada.

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

Vabandan, et võõrasse teemasse aga, T6nis2, äkki oskad öelda palju võib õli kuluda umbes maksimaalselt kui viga võib olla veel klapisääretihendites? Tänud ette! :)
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kui ütlen konkreetse koguse on ilkujaid palju. Klapi säär on 8mm. ja liigub üks kord vända nelja pöörde korral. Kolvi rõnga läbimõõt 76,5mm ja liigub iga vända pöördega,olgu mis takt hetkel. Kui siis õli rõngas õli läbi laseb ongi õli kulu suur. Kuid keegi ei laida maha et vahetada ainult sääre tihendid. Lihtsalt sellise õli kaotuse koguse juures on see tühi töö.

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

Ilkuda pole kellegil mõtet selliste faktide pärast kuna kogused võivad palju varieeruda, nii et targutajatel pole mõtet mingeid kommentaare tõesti lisada. Ühesõnaga endal läinud õli umbes 3000 km peale 1l kanti. Kahtlustan ikkagi klapisääretihendeid. Eks vana mootor juba kulunud ka ise.
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Klapi sääre tihendeid kordades odavam vahetada,kui rõngaid. Vaheta siis sääre tihendid. Muideks,bensukal on tõesti tihendid kummi elastsuse asemel muutunud ,,plastmassiks,, .

pogens
Huviline
Postitusi: 93
Liitunud: 23 Okt 2006, 16:40
Auto: Vento
Asukoht: Avinurme<-->Tartu

Lugemata postitus Postitas pogens »

Minul oli õlikulu u. 1l/600 km peale. Tihendid olid tõesti muutunud nagu tugevaks plastmassiks, peale vahetust on kõik normis ja õli enam kuhugi ei kao;)

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

Selge. Tänud ka minu poolt info eest!
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

Raimo182
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
Asukoht: Pärnu/Viljandi

Lugemata postitus Postitas Raimo182 »

Kuna alles masin soetatud, siis tuleb ühteteist natuke vahetada nagunii ja kui on rõngad, siis rõngad. Aga esmalt proovin vahetada, tihendid ja likvideerida lekked(üks tehtud, uus karteripunn), turbo vahelt ka tilgub midagi, aga täpselt ei tea veel kui palju. Ja kui pogens räägib sellist juttu, siis on väike võimalus, et rõngad jäävad vahetamata, kuigi õigem oleks vist kõik koos teha, masinal samas minekut on.

Aga küsimus oli, et kuidas tihendeid vahetada, on see raske töö või kerge, muidu olen ise masinal vahetanud kõik, mis vaja(peale esimeste rahhalaagrite)? Äkki on siin mees, kes viitsib natuke lahti seletada???

Tänud.
Vanakool

TaaviR
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 09 Jaan 2008, 15:13
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas TaaviR »

Ei usu et asi anult sääretihendites on aga kui vahetada tahad...Kui hammasrihma vms vahetanud oled, saad ka sääretihendite vahetusega hakkama. Ka diislil saab vahetada sääretihendeid ilma plokikaant maha kiskumata, kui teha spets abinõu millega suruõhk silindrisse saada. Suruõhku saab kõige otsemalt silindrisse, kui pihusti maha keerata ja abinõu(pihusti keermega) pihusti asemele keerata. Suruõhk hoiab edukalt klappe silindrisse kukkumast ja toetab kui taldrikute vahelt poolkuusid välja kangutama hakata. Kui nüüd mootoril märgid kokku keeratud olid eelnvalt, tuleb olla ettevaatlik 2 ja 3 silindri klappidega kuna 1 ja 4 silinder on ülemises.surnud.seisus ehk kolvid üleval on need kaks silindrit a.s.s. Ettevaatlik peab olema just sellega et 2 ja 3 silindri tegemise ajal suruõhk otsa ei saaks või küljest ei tuleks muidu klapid silindris ja jama kui palju:lol: Muidu on asi suht loogiline. Nukkvõll maha ja tõukurid välja suruõhk silindrisse ning tegutsema! Ja veel üks hea nipp: uued saab hästi peale 11-või 12mm padrunit kasutades:thumbup:
Autoremont, varuosad, keretööd ja värvimine Viljandis. SPell Plus OÜ tel:5579095
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Ootasingi sellist vastust,kuid miks teha probleemi 2 ja 3-anda silindri asukoha pealt?`Keera vänta 180 kraadi ja ongi keskmised kolvid üleval.

Vote
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 09 Mai 2009, 19:15
Telefon: 5514934
Asukoht: Viljandi/Rakvere

Lugemata postitus Postitas Vote »

kaua selline asi aega võtab ja palju tihendid maksavad?

Raimo182
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
Asukoht: Pärnu/Viljandi

Lugemata postitus Postitas Raimo182 »

Tihendid ostsin ära ja maksid vist 8.- tk.
Ma arvasin ise sama tehnoloogia kasuks tegelikult, aga tahtsin kinnitust, et see võimalik on :). Suured tänud abi eest ning räägin, mis peale vahetust muutus :)
Vanakool

TaaviR
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 09 Jaan 2008, 15:13
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas TaaviR »

T6nis2 kirjutas:Ootasingi sellist vastust,kuid miks teha probleemi 2 ja 3-anda silindri asukoha pealt?`Keera vänta 180 kraadi ja ongi keskmised kolvid üleval.
...jah vaadake teie võite seda teada aga mõni lihtsalt ei oska sellist asja mõeldagi. Tean ise väga hästi kuidas seda lahedada. Ja aega ikka läheb nende vahetamisega olenevalt autost paar tundi kindlasti.

[Muudetud: 13-10-2009 TaaviR]
Autoremont, varuosad, keretööd ja värvimine Viljandis. SPell Plus OÜ tel:5579095
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

TaaviR . Sina antsid ju kogemusi,mida mina täiustasin.

TaaviR
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 09 Jaan 2008, 15:13
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas TaaviR »

Päris paljud inimesed fikseerivad oma rihmakesed ja võllikesed ära kui n-võlli kallale asuvad eriti diislitel ja veel enam kui 1 kord teha ja eriti asja ei jaga. Need kes seda tööd iga päev teevad panevad asja ükskõik mis asendist kohe kokku loogiline ju :lol:. Ja ma siis lähtusingi sellest et juhul kui on rihm peale jäetud ja fikseeritud kogu värk jne... Nüüd vast arusaadavam kõigile.
Autoremont, varuosad, keretööd ja värvimine Viljandis. SPell Plus OÜ tel:5579095
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;

Raimo182
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
Asukoht: Pärnu/Viljandi

Lugemata postitus Postitas Raimo182 »

Ega ma lollipeaga muidugi mootori kallale ei asu, sellejaoks konsulteerin veel mõne teadjama mehega kel kogemus ka ning , kes oskab konkreetselt näpunäiteid jagada. Ei tasu ka siin kohe kõiki sõimama hakata vaid võib ilusti ja ausalt ära rääkida, point on lihtsalt selles, et kui juba nii vana masin on ostetud, siis miks mitte ise sellise asja peal kätt proovida. Haige on lihtsalt maksta sellist hinda, mis nende vahetamisel võetakse, samas mootor on ju suht lihtne ja loogiline. Sorri, aga ikkagi tänud veelkord asjatundjatele, minuarut on see suht asjalik teema ja nii mõnedki on targemaks saanud. :)
Vanakool

Vasta

Mine “Mootor”