K: Klapisääretihendid
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
-
- Huviline
- Postitusi: 79
- Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
- Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
- Asukoht: Pärnu/Viljandi
K: Klapisääretihendid
Tere spetsialistidele
Küsimus selline, et soetasin auto, milleks vw caravelle 86/1.6td, probleem selles,et sööb õli koos diisliga. Teadjad mehed rääkisid, et klapisääre tihendid kulunud ning need vaja vahetada. Tean seda, et bensukatel on suhtkoht lihtne neid vahetada ja pole vaja väga mootorit lahti võtta, kuid diisli kohta ei osanud keegi nõu anda, sest keegi pole ise vahetanud. Küsin, et kas diislil tuleb plokikaas ka maha võtta, et neid vahetada või piisab ainult kambri kaanest? Õlikulu on ca. 1L/400km peale :s Kui keegi oskab näpunäiteid jagada, siis olen väga tänulik!
Küsimus selline, et soetasin auto, milleks vw caravelle 86/1.6td, probleem selles,et sööb õli koos diisliga. Teadjad mehed rääkisid, et klapisääre tihendid kulunud ning need vaja vahetada. Tean seda, et bensukatel on suhtkoht lihtne neid vahetada ja pole vaja väga mootorit lahti võtta, kuid diisli kohta ei osanud keegi nõu anda, sest keegi pole ise vahetanud. Küsin, et kas diislil tuleb plokikaas ka maha võtta, et neid vahetada või piisab ainult kambri kaanest? Õlikulu on ca. 1L/400km peale :s Kui keegi oskab näpunäiteid jagada, siis olen väga tänulik!
Vanakool
Kui ütlen konkreetse koguse on ilkujaid palju. Klapi säär on 8mm. ja liigub üks kord vända nelja pöörde korral. Kolvi rõnga läbimõõt 76,5mm ja liigub iga vända pöördega,olgu mis takt hetkel. Kui siis õli rõngas õli läbi laseb ongi õli kulu suur. Kuid keegi ei laida maha et vahetada ainult sääre tihendid. Lihtsalt sellise õli kaotuse koguse juures on see tühi töö.
Ilkuda pole kellegil mõtet selliste faktide pärast kuna kogused võivad palju varieeruda, nii et targutajatel pole mõtet mingeid kommentaare tõesti lisada. Ühesõnaga endal läinud õli umbes 3000 km peale 1l kanti. Kahtlustan ikkagi klapisääretihendeid. Eks vana mootor juba kulunud ka ise.
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!
-
- Huviline
- Postitusi: 79
- Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
- Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
- Asukoht: Pärnu/Viljandi
Kuna alles masin soetatud, siis tuleb ühteteist natuke vahetada nagunii ja kui on rõngad, siis rõngad. Aga esmalt proovin vahetada, tihendid ja likvideerida lekked(üks tehtud, uus karteripunn), turbo vahelt ka tilgub midagi, aga täpselt ei tea veel kui palju. Ja kui pogens räägib sellist juttu, siis on väike võimalus, et rõngad jäävad vahetamata, kuigi õigem oleks vist kõik koos teha, masinal samas minekut on.
Aga küsimus oli, et kuidas tihendeid vahetada, on see raske töö või kerge, muidu olen ise masinal vahetanud kõik, mis vaja(peale esimeste rahhalaagrite)? Äkki on siin mees, kes viitsib natuke lahti seletada???
Tänud.
Aga küsimus oli, et kuidas tihendeid vahetada, on see raske töö või kerge, muidu olen ise masinal vahetanud kõik, mis vaja(peale esimeste rahhalaagrite)? Äkki on siin mees, kes viitsib natuke lahti seletada???
Tänud.
Vanakool
Ei usu et asi anult sääretihendites on aga kui vahetada tahad...Kui hammasrihma vms vahetanud oled, saad ka sääretihendite vahetusega hakkama. Ka diislil saab vahetada sääretihendeid ilma plokikaant maha kiskumata, kui teha spets abinõu millega suruõhk silindrisse saada. Suruõhku saab kõige otsemalt silindrisse, kui pihusti maha keerata ja abinõu(pihusti keermega) pihusti asemele keerata. Suruõhk hoiab edukalt klappe silindrisse kukkumast ja toetab kui taldrikute vahelt poolkuusid välja kangutama hakata. Kui nüüd mootoril märgid kokku keeratud olid eelnvalt, tuleb olla ettevaatlik 2 ja 3 silindri klappidega kuna 1 ja 4 silinder on ülemises.surnud.seisus ehk kolvid üleval on need kaks silindrit a.s.s. Ettevaatlik peab olema just sellega et 2 ja 3 silindri tegemise ajal suruõhk otsa ei saaks või küljest ei tuleks muidu klapid silindris ja jama kui palju:lol: Muidu on asi suht loogiline. Nukkvõll maha ja tõukurid välja suruõhk silindrisse ning tegutsema! Ja veel üks hea nipp: uued saab hästi peale 11-või 12mm padrunit kasutades:thumbup:
Autoremont, varuosad, keretööd ja värvimine Viljandis. SPell Plus OÜ tel:5579095
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;
...jah vaadake teie võite seda teada aga mõni lihtsalt ei oska sellist asja mõeldagi. Tean ise väga hästi kuidas seda lahedada. Ja aega ikka läheb nende vahetamisega olenevalt autost paar tundi kindlasti.T6nis2 kirjutas:Ootasingi sellist vastust,kuid miks teha probleemi 2 ja 3-anda silindri asukoha pealt?`Keera vänta 180 kraadi ja ongi keskmised kolvid üleval.
[Muudetud: 13-10-2009 TaaviR]
Autoremont, varuosad, keretööd ja värvimine Viljandis. SPell Plus OÜ tel:5579095
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;
Päris paljud inimesed fikseerivad oma rihmakesed ja võllikesed ära kui n-võlli kallale asuvad eriti diislitel ja veel enam kui 1 kord teha ja eriti asja ei jaga. Need kes seda tööd iga päev teevad panevad asja ükskõik mis asendist kohe kokku loogiline ju . Ja ma siis lähtusingi sellest et juhul kui on rihm peale jäetud ja fikseeritud kogu värk jne... Nüüd vast arusaadavam kõigile.
Autoremont, varuosad, keretööd ja värvimine Viljandis. SPell Plus OÜ tel:5579095
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 79
- Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
- Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
- Asukoht: Pärnu/Viljandi
Ega ma lollipeaga muidugi mootori kallale ei asu, sellejaoks konsulteerin veel mõne teadjama mehega kel kogemus ka ning , kes oskab konkreetselt näpunäiteid jagada. Ei tasu ka siin kohe kõiki sõimama hakata vaid võib ilusti ja ausalt ära rääkida, point on lihtsalt selles, et kui juba nii vana masin on ostetud, siis miks mitte ise sellise asja peal kätt proovida. Haige on lihtsalt maksta sellist hinda, mis nende vahetamisel võetakse, samas mootor on ju suht lihtne ja loogiline. Sorri, aga ikkagi tänud veelkord asjatundjatele, minuarut on see suht asjalik teema ja nii mõnedki on targemaks saanud.
Vanakool