K: 1.6D -> 1.6TD

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

AutomatiC
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 01 Okt 2006, 19:09
Telefon: 5060671
Auto: golf2 vr6, jms.
Asukoht: sonda/tln

K: 1.6D -> 1.6TD

Lugemata postitus Postitas AutomatiC »

tere, selline küsimus siis, et kui raske on teha golf2-e 1.6 diisel mootorist, turboga diisel mootor? kas piisab turbo installimisest, või tuleb mootorit ennask ka järgi aidata? ühesõnaga kas 1.6D mootor peab vastu turbole?
5060671

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Lugemata postitus Postitas uku. »

Kõrgsurvepumba peab turbomootori oma panema. Pihustid peaks samad olema. Nukk võib teine olla ja plokikaane tihend äkki ?
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas freeser »

OT: mis vahet neil kõrgsurve pumpadel on?

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Lugemata postitus Postitas uku. »

freeser kirjutas:OT: mis vahet neil kõrgsurve pumpadel on?
Turboga variandil on niiöelda rikasti, pumbast läheb vaakum turbosse. Tavalisel pumbal seda pole. See on selleks kui gaasi põhja lööd siis segu lahjaks ei jääks.
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

AutomatiC
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 01 Okt 2006, 19:09
Telefon: 5060671
Auto: golf2 vr6, jms.
Asukoht: sonda/tln

Lugemata postitus Postitas AutomatiC »

kas plokikaas ise on sama?
5060671

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Lugemata postitus Postitas uku. »

AutomatiC kirjutas:kas plokikaas ise on sama?
Plokikaas on minuarust sama. Vb mõni masuudivend teab paremini kas on täpselt sama.
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

AutomatiC
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 01 Okt 2006, 19:09
Telefon: 5060671
Auto: golf2 vr6, jms.
Asukoht: sonda/tln

Lugemata postitus Postitas AutomatiC »

mismoodi seda pihustite avanemissurvet tõstetakse ja kas need õlipihustid on vajaliku ja kas on võimalik need juurde panna tavadiisli plokile kui vaja?
5060671

sprintt
Huviline
Postitusi: 308
Liitunud: 02 Aug 2006, 11:24
Telefon: 56150709
Auto: golf mk2 16v gti, golf mk2 1.3 swap 16v Gti, Honda civic 1.3 bike carbs
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas sprintt »

Ma enda golfil panin tavalisele mootoriplokile ja kaanele lihtsalt teise kõrgsurvepumba ja turbomootori kolle koos turboga.
Muu jäi samaks. Tegelikult toimib asi enamvähem ka tavalise kõrgsurvepumbaga, kuid nn. rikastiga pump on kindlasti efektiivsem. Tavalise pumba puhul saab kütust pumbast peale keerata, et segu lahjaks ei jääks.
tulen ja lähen, kõik on ikka veel siin.

Villu
Huviline
Postitusi: 459
Liitunud: 16 Aug 2008, 13:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Villu »

sprintt kirjutas:Ma enda golfil panin tavalisele mootoriplokile ja kaanele lihtsalt teise kõrgsurvepumba ja turbomootori kolle koos turboga.
Muu jäi samaks. Tegelikult toimib asi enamvähem ka tavalise kõrgsurvepumbaga, kuid nn. rikastiga pump on kindlasti efektiivsem. Tavalise pumba puhul saab kütust pumbast peale keerata, et segu lahjaks ei jääks.
Peale seda kui mul td pump otsad andis, sai vahetatud vabalthingava pumba vastu, ütleks et minek oli küll väga jama.. nüüd jälle õige td pump ja auto liigub ütleme 30-50% kiiremini. TD pumpa kindlalt vaja.

AutomatiC
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 01 Okt 2006, 19:09
Telefon: 5060671
Auto: golf2 vr6, jms.
Asukoht: sonda/tln

Lugemata postitus Postitas AutomatiC »

k.rat siis sai sulle ikka lollipeaga pump maha müüdud, aga mis teha see hetk oli raha vaja:)
5060671

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

uku. Turbost tuleb surve kõrgsurve pumba membraani peale. Edaspidiseid järeldusi tehke ise.

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Lugemata postitus Postitas uku. »

T6nis2 kirjutas:uku. Turbost tuleb surve kõrgsurve pumba membraani peale. Edaspidiseid järeldusi tehke ise.
Ennem kui turbo käima läheb on tegu vaakumiga.
Kuid teema algatajale sul pole nagu midagi öelda, et teda aidata.
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

Villu
Huviline
Postitusi: 459
Liitunud: 16 Aug 2008, 13:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Villu »

AutomatiC kirjutas:k.rat siis sai sulle ikka lollipeaga pump maha müüdud, aga mis teha see hetk oli raha vaja:)
Saab ka tavalisega mingilmääral hakkama kui kütet peale keerata, aga minujaoks oli siis juba kütusekulu ja mineku suhe ikka väga kole, muidugi kiirendades viskas ilusti musta ka tagant. Selletõttu saigi kütus tagasi maha keeratud, minek muidugi kannatas selle all kõvasti, aga kütusekulu langes pea 2L 100km.

Foorumist leiad kindlasti td pumba, pakkumisi oli suhteliselt palju.

g3racing
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Aug 2009, 21:46
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas g3racing »

turbo tasub paigaldada ka tavalisele kõrgsurve pumbale kuna kütusekulu väheneb. Samas saab autoga sõita paremini mäestikes näiteks reisil saksas või austrias, hing ei jää kinni. Heitgaasis on tahma vähem.Lihtsalt turbot paigaldades ilma kütusehulka suurendamata tuleb ikka mõni nm väänet juurde - võrdle 1,6D 100 Nm JP 40 kW ning ecodiesel 1,6TD 110nm 1V 44 kW, wikipeediast saadud numbrid. Ise kavatsengi endale turbo panna ökonoomiat silmas pidades, mitte kiirenduse jaoks.

[Muudetud: 20-1-10 g3racing]

TaaviR
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 09 Jaan 2008, 15:13
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas TaaviR »

uku. kirjutas: Ennem kui turbo käima läheb on tegu vaakumiga.


Diislil ei saa tekkida vaakumit, kuna puudub gaasiklapp, mis õhukogust reguleerib. Õhku saab niipalju peale, kui imeda jaksab. See vaakum, mis tekib õhufiltri takistusel ei ole märkimisväärne. Pöördeid reguleeritakse vastupidiselt bensukale hoopis kütusega. Samuti ei ole 1.6 TD plokki lammutades leidnud õlipihusteid. Vähemalt 51kw plokil neid ei ole. Uuematel 1.9 TD mootoritel on need jah olemas. Kui üle 60kw plaanis ei ole siis ei ole neid vaja.
Seega on vaja vabalthingavast--> turbomootori tegemiseks: TD Kütusepumpa, õlijahutit ja õlitustorusid, õlivanni (õli äravool turbost),turboka kollektoreid ja turbot.
Plokikaane võib julgelt sama jätta. Pihusti pritserõhku saab tõsta pihustistendiga varustatud spetsialistide juures!
Autoremont, varuosad, keretööd ja värvimine Viljandis. SPell Plus OÜ tel:5579095
http://album.ee/kostcoastcustoms" onclick="window.open(this.href);return false;

AutomatiC
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 01 Okt 2006, 19:09
Telefon: 5060671
Auto: golf2 vr6, jms.
Asukoht: sonda/tln

Lugemata postitus Postitas AutomatiC »

suured tänud vastajatele, jälle targem, ei jää muud üle kui tegutsema hakata.
5060671

hassek
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Nov 2009, 21:08
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas hassek »

ma ei ole arusaand,et kas peab KINDLASTI PUMBA ära vahetama või saab tavadiisli omaga kah sõita??

AutomatiC
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 01 Okt 2006, 19:09
Telefon: 5060671
Auto: golf2 vr6, jms.
Asukoht: sonda/tln

Lugemata postitus Postitas AutomatiC »

kui siin inimesed väidavad, et on sõitnud ka tavalise diisli pumbaga siis võib järeldada et ei pea vahetamata, lihtsalt jõudu läheb kaduma selle arvalt.
5060671

Villu
Huviline
Postitusi: 459
Liitunud: 16 Aug 2008, 13:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Villu »

hassek kirjutas:ma ei ole arusaand,et kas peab KINDLASTI PUMBA ära vahetama või saab tavadiisli omaga kah sõita??
Ei, sa saad ka vabalt hingava diisli pumbaga sõita, kui see ei ikka päris see, mis td pumbaga.

abt
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 25 Okt 2008, 10:40
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas abt »

Ilma lisakütuseta(turbo pumbata) jääb segu lahjaks ja tulemuseks põlenud kolvid. Ehk siis, pikaajaline see projekt pole. Lisaks veel eelkirjutaja kolvialune õlijahutus.
Kui ikka soov turbotada on selle projekti lihtsaim lahendus terve tubomootor koos pumbaga. Tuleb odavam ja aegagi hoiad kokku.

karel87
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 01 Nov 2009, 20:34
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas karel87 »

abt kirjutas:Ilma lisakütuseta(turbo pumbata) jääb segu lahjaks ja tulemuseks põlenud kolvid. Ehk siis, pikaajaline see projekt pole. Lisaks veel eelkirjutaja kolvialune õlijahutus.
Kui ikka soov turbotada on selle projekti lihtsaim lahendus terve tubomootor koos pumbaga. Tuleb odavam ja aegagi hoiad kokku.
Tegelikult on täpselt vastupidi!:) Diislil on nii, et mida rikkam segu, seda kõrgem ka põlemise temperatuur. Vabalthingava pumbal puudub segu rikastuse kompensaator, mis turborõhu tõustes kütusehulka suurendaks. St. et kui turbo taga pole, hoitakse küttesegu ohutult "lahja", turborõhu tõustes tõuseb ka küttekogus sellevõrra, kuipalju lisaõhku sisse surutakse. Kui tavaline pump reguleerida niimoodi, et rõhu all oleks segu hea, siis ilma rõhuta on juba paks tomu tagant väljast ja see on kolvidee kuri-paha:(! Vastupidisel juhul ei tule aga arvestatavat lisajõudu. Kolvialused õlipihustid oleks samuti rangelt soovitatavad! Isegi 1,9 vabalthingaval on need. Sellega nõustun täielikult, et kui vabalthingavale lihtalt turbs peale keerata ja pumpa kõvasti kruttida, võib teadmatusest kiiresti kolvid ära põletada!

Automp3
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 12 Apr 2004, 22:05
Asukoht:
Kontakt:

Re:

Lugemata postitus Postitas Automp3 »

karel87 kirjutas:
abt kirjutas:Ilma lisakütuseta(turbo pumbata) jääb segu lahjaks ja tulemuseks põlenud kolvid. Ehk siis, pikaajaline see projekt pole. Lisaks veel eelkirjutaja kolvialune õlijahutus.
Kui ikka soov turbotada on selle projekti lihtsaim lahendus terve tubomootor koos pumbaga. Tuleb odavam ja aegagi hoiad kokku.
Tegelikult on täpselt vastupidi!:) Diislil on nii, et mida rikkam segu, seda kõrgem ka põlemise temperatuur. Vabalthingava pumbal puudub segu rikastuse kompensaator, mis turborõhu tõustes kütusehulka suurendaks. St. et kui turbo taga pole, hoitakse küttesegu ohutult "lahja", turborõhu tõustes tõuseb ka küttekogus sellevõrra, kuipalju lisaõhku sisse surutakse. Kui tavaline pump reguleerida niimoodi, et rõhu all oleks segu hea, siis ilma rõhuta on juba paks tomu tagant väljast ja see on kolvidee kuri-paha:(! Vastupidisel juhul ei tule aga arvestatavat lisajõudu. Kolvialused õlipihustid oleks samuti rangelt soovitatavad! Isegi 1,9 vabalthingaval on need. Sellega nõustun täielikult, et kui vabalthingavale lihtalt turbs peale keerata ja pumpa kõvasti kruttida, võib teadmatusest kiiresti kolvid ära põletada!
Seleta siis lahti, mida diisli puhul tähendab kütuse segu? :D

karel87
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 01 Nov 2009, 20:34
Asukoht:

Re: K: 1.6D -> 1.6TD

Lugemata postitus Postitas karel87 »

Õige tähelepanek, püüame olla korrektsed! :D Muidugi on väär rääkida diisli puhul sellisest terminist nagu "küttesegu". Diisli puhul ikka põletatakse survetakti lõpus otse põlemiskambrisse pihustatud diislikütust. Sisse "hingatab" mootor ju puhast õhku, mitte küttesegu, nagu näiteks bensiinimootor. Loodetavasti on minu eelmine postitus siiski sisuliselt arusaadav. "Lahja segu" all mõtlesin ma hapniku üleküllasuses toimuvat kütuse põlemist ja "rikas segu" peaks siis tähendama seda, kui kütust pihustatakse rohkem kui antud õhukoguse puhul normaalselt ära suudaks põleda!

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: K: 1.6D -> 1.6TD

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Lisaks oskan ise veel öelda et turbodiislite kolvipõhjad on paksemad ja seega ka vastupidavamad. Sõber mul tegi samasuguse protsessi, kui lõpuks ei pidanud mootor lihtsalt vastu ja asi muutus kiirelt kohviks.
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Re: K: 1.6D -> 1.6TD

Lugemata postitus Postitas uku. »

VolkswagenGTD kirjutas:Lisaks oskan ise veel öelda et turbodiislite kolvipõhjad on paksemad ja seega ka vastupidavamad. Sõber mul tegi samasuguse protsessi, kui lõpuks ei pidanud mootor lihtsalt vastu ja asi muutus kiirelt kohviks.
Kataloogi järgi on kolvid samad, turbodiislil on teised r6ngad. See, et mootor kohviks läks on arvatavasti r6ngaste syy.
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

Vasta

Mine “Diislid”