Kütteventilaator: mootor ja tema pöörded

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Soobel
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 09 Nov 2009, 11:21
Asukoht: Tallinn

Kütteventilaator: mootor ja tema pöörded

Lugemata postitus Postitas Soobel »

Probleem: 2001.aasta T4 Transporteri kütteventilaatoril kadusid aeglased tuurid ära. Nupu positsioonidel 0-3 on vaikus majas, 4.positsioonil huugab täistuuriga nii, et kaasreisijatega suhtlemiseks oleks ruuporit vaja.

Mis võiks viga olla? Mis põhimõttega nendel mootoritel pöördeid reguleeritakse? Reostaadiga nagu ziguliil või? Või on hoopis miskised transid? Mis seal läbi võiks olla? Kas põlve peal annab korda teha?
Das Auto

voll
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 14 Apr 2006, 06:21
Asukoht: Riidaku

Re: Kütteventilaator: mootor ja tema pöörded

Lugemata postitus Postitas voll »

Väljavõtetega takisti käib lüliti ja mootori vahel, takistil on külgekeevitatud kaitse. Sama takisti on kasutusel veel golfil ja passatil. Ziguliil ei olnud reostaati, tal oli kahekiiruseline mootor.

Soobel
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 09 Nov 2009, 11:21
Asukoht: Tallinn

Re: Kütteventilaator: mootor ja tema pöörded

Lugemata postitus Postitas Soobel »

voll kirjutas:Väljavõtetega takisti käib lüliti ja mootori vahel, takistil on külgekeevitatud kaitse. Sama takisti on kasutusel veel golfil ja passatil. Ziguliil ei olnud reostaati, tal oli kahekiiruseline mootor.
Huvitav, kus see takisti asub ja milline välja näeb? Ventika mootori lähedal?

Minu MZMA424-le installeeritud Zigulii ventikal oli kindlalt reostaat, keraamiline pulk, takistustraat ümber, asus see ventika mootori lähedal, ventika kopsikus sees. Kiiruseid oli kaks, vool otse (täispöörded) ja läbi reostaadi (pool pöördeid)
Das Auto

Soobel
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 09 Nov 2009, 11:21
Asukoht: Tallinn

Re: Kütteventilaator: mootor ja tema pöörded

Lugemata postitus Postitas Soobel »

Tõde on selgunud.

Kaaskannatajaile: T4 Transporteril asub see takisti või reostaat kõrvalistuja põlvede kandis pardalaeka taga sissetuleva ventilatsioonitoru küljes ja on umbes kahe tikutoosi suurune.
Das Auto

100avant
Huviline
Postitusi: 1301
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Kütteventilaator: mootor ja tema pöörded

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Soobel kirjutas:
Minu MZMA424-le installeeritud Zigulii ventikal oli kindlalt reostaat, keraamiline pulk, takistustraat ümber, asus see ventika mootori lähedal, ventika kopsikus sees. Kiiruseid oli kaks, vool otse (täispöörded) ja läbi reostaadi (pool pöördeid)
See keraamiline pulk+takistustraat ei ole ju mitte reostaat- reostaadiks nimetatakse muudetava takistusega takistit.

Ärge südamesse võtke...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Soobel
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 09 Nov 2009, 11:21
Asukoht: Tallinn

Re: Kütteventilaator: mootor ja tema pöörded

Lugemata postitus Postitas Soobel »

100avant kirjutas:
Soobel kirjutas:
Minu MZMA424-le installeeritud Zigulii ventikal oli kindlalt reostaat, keraamiline pulk, takistustraat ümber, asus see ventika mootori lähedal, ventika kopsikus sees. Kiiruseid oli kaks, vool otse (täispöörded) ja läbi reostaadi (pool pöördeid)
See keraamiline pulk+takistustraat ei ole ju mitte reostaat- reostaadiks nimetatakse muudetava takistusega takistit.

Ärge südamesse võtke...
Mäletamistmööda oli seal sellel üks klemm mööda seda takistustraadi rulli tõstetav, aga pead ei julge anda... Vw-l on see ikka tüüpiline keraamilisel südamikul rohelise saviga üle mökerdatud jõuvoolu takisti. (Ma juba mõtlesin, et kasutavad miskeid transse ja stabilisaatoreid, mida vahetatakse vaid teeninduses - mine neid selle sajandi autosid ja elektriskeeme tea...)
Das Auto

Vasta

Mine “Elektroonika”