1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
marguss
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 20 Dets 2005, 22:58
Asukoht:

1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas marguss »

Kas peab olema karteri tuulutus suunatud turbo õhuvõtu torusse?
Päris ilus lekkimine seal kandis ja tahaks proovida kas tuleb õli mööda tuulutust,või turbo lekib.
Turbot sai alles aasta tagasi kapitaalselt teha lastud.

coollaager
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 24 Aug 2008, 20:55
Telefon: 55660241
Auto: Passat B5 Variant TDI
Asukoht: Tõrva

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas coollaager »

puhasta torud seest ära, intercooler radikas pese puhtaks ühenda karterituulutuse toru lahti ja pane'pime' ette et eisaaks lisaõhku ja vaata kas coolerisse koguneb endiselt õli, tuulutus toru võid suunata pudelisse vms sis selgelt näga kas õli tuleb karterist pudelisse või on turbo se põhisüüdlane:D

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Karteri tuulutus on suunatud sisselaskesse sellepärast,et tekitada mootorisse ala rõhk. Turbo ei puutu asjasse. Kerge õli kile on kõigil TD mootoritel. Pigem kirjuta,palju auto mootor õli kulutab 10 000 km. peale. Ainuüksi teadmine,et sisselase on õline,ei ole probleem. Karteri tuulutusest tuleb sisselaskesse igal juhul õli aure,mis mingil hetkel moodustab torudes õli kile. Kui tundub,et siiski õli on liiast sisselaskes,on surve karteris.(See on vähe usutav).

coollaager
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 24 Aug 2008, 20:55
Telefon: 55660241
Auto: Passat B5 Variant TDI
Asukoht: Tõrva

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas coollaager »

T6nis2 kõik on õige aga õli sisselaskes võib pärineda ka turbost ja sellele järgneb õigepea sutsemine,võimsuse kadu ja turbo vahetu. Soovitan cooleri alumine toru lahtivõtta kui sinna õli on kohunenud sis pigem turboviga mis on oluliselt tõenäolisem kui surve karteris kuid sedagi eisaa välistada.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Huvitav,kuidas siis vastata kui teema algataja kohe mainis ära äsjast turbo remonti.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas copilot »

T6nis2 kirjutas:Huvitav,kuidas siis vastata kui teema algataja kohe mainis ära äsjast turbo remonti.
ei tea mis see turbo remont siia puutub? seda enam et tehtud aasta tagasi. :roll: ebakvaliteetne töö pluss vale turboga ümber käimine võivad selle üsna ruttu lekkima ajada arvan ma v mis on sinu mõte T6nis2, ei saa nüüd aru.?
Viimati muutis copilot, 28 Juun 2010, 20:33, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Minu mõte on välja öeldud 27 juuni postituses. Lisaks seda,et ehk tehakse teemast ,,probleem,, . Miks küsija ei vasta õli kulu kohta. Ainuüksi fakt,et torud on seest õlised ei ole probleem. Leidke kuiva toruga auto. Veelkord,igasugune hindamine välimuse järgi on suhteline.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas copilot »

T6nis2 kirjutas:Minu mõte on välja öeldud 27 juuni postituses. Lisaks seda,et ehk tehakse teemast ,,probleem,, . Miks küsija ei vasta õli kulu kohta. Ainuüksi fakt,et torud on seest õlised ei ole probleem. Leidke kuiva toruga auto. Veelkord,igasugune hindamine välimuse järgi on suhteline.
probleemi pole keegi teinud ega teegi. samuti on sul õigus et TDI moto puhul normaalne kui lõdvikud seest veidi õlised, õliaurudena lahkub seda õli veidi ikka sisselaskesse.
ja selles osas nõustun sinuga et teema algataja kas pole viitsinud v teab mis põhjusel vastata sinu küsimusele õli kulu kohta. kuni liiter välba kohta TDi puhul pole veel mingi probleem, seda enam kui läbisõit üsna suur ilma põhiliste õlikulu põhjustavate mootori osade remondita.
ainult et ma ei vii sinu eelviimast lauset kokku sinu selle 27 juuni postitusega....ehk selles 27 juuni postituses ütlesid sa et turbo ei puutu asjasse aga eelviimases postituses ütlesid "Huvitav,kuidas siis vastata kui teema algataja kohe mainis ära äsjast turbo remonti.".
ja vaidleks vastu sinu selle 27 juuni postituses olevasse väitesse "Kui tundub,et siiski õli on liiast sisselaskes,on surve karteris.(See on vähe usutav)"
endal peale viimast õlivahetust õli kulu hüppeliselt suurenenud, tegin ka sellest teema mingi aeg ja üks kasutaja arvas et asi õlis...eks näis mis peale õlivahetust muutub, kuid surve karterisse paraku tekkinud....ei tea kas kehvast õlist(kuigi kirjade järgi vastab normidele) või on miskit järsku peeti läinud kasvõi näiteks mõnest kusevast pihustist tingituna(sellele viitab talvine turtsumine kuigi süüde isegi veidi varajane). järg kuu lasen surved ja pihustid kah siis juba üle kontrollida et selles osas moto olukorrast aimu saada.
loe täpsemalt minu jama kohta: http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=74&t=60195
Diesel Power KEEPS ME GOING

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Sellepärast ütlesingi sedasi,et turbo ei puutu asjasse,kuna kohe oli välistatud turbo viga.Ei saa sellepeale suruda et eht remontisid turbot ebapädevad remondimehed.Nii me jäämegi sel juhul oletama mida tahes. Küsijad võiks ka rokkem täpsustada oma probleemi või kui tuleb palju erinevaid vastuse pakkumisi siis sekkuda oma arvamisega vahele.

marguss
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 20 Dets 2005, 22:58
Asukoht:

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas marguss »

Sry,pole aega olnud lisateabe andmisega.Õlikadu on parasjagu nii suur,et 15tuh km jooksul pole vaja lisa õli osta.Õli on castrol magnatec 5w40.põhiline koht ,kust õline on karteri tuulutus toru otsa juures,mis turbo lõdvikusse läheb.Tehtud sai turbo remont Tartus ja väga tuntud tegija poolt.Kiirendus on autol ka kesine,hakkab korralikult kiirendama alles kusagil 2200 pöörde pealt.Läbisõit on 230tuh aga pole kindel,et see õige on.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas copilot »

2200 natuke liiga hilja. kas geomeetria juhtvarras õigesti regullitud? kui vahetati ka see nn geomeetria juhtvarras ehk VNT actuator, siis tuleb see ka õigesti reguleerida. ja millal see minek kadus st kas on algusest peale nii olnud peale turbo remonti v oli ennem juba kehva v alles hiljuti muutus toimunud?
Diesel Power KEEPS ME GOING

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Re: 1,9tdi 81kv 98a karterituulutus

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Minu 81KW TDI ärkas uuesti ellu pärast õhulugeja vahetust. Algul oli madalalt uimane, turbo rõhk kõikus üles alla nagu segane, peale 3000 pööret poos kinni jne. Sümptomid ei olnud üldse õhulugeja moodi. Aga otsustasin ikkagi uue Boschi lugeja peale panna ja kõik anomaaliad kadusid. Parima ülevaate saad õhulugeja ja turbo tööst jälgides VAG-COMiga reaalajas, sõites kuidas õhulugeja lugeda suudab ja kuidas käitub erinevatel pööretel turbo rõhk.

Vasta

Mine “Diislid”