1.5 51kw juhtmestiku abi [Uued küsimused]

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

1.5 51kw juhtmestiku abi [Uued küsimused]

Lugemata postitus Postitas spool »

Ehk keegi klubilistest teab või omab head juhtmestiku/vaakumvoolikute skeemi 1.3 40kw karbussiga mootorile. Kui skeemi ei saa, siis ehk keegi tahab niisama aidata - Nimelt ei oska ühendada kuhugi jagajast tulevat vaakumit (üks on paigas, teine ripakil, just see "parempoolne"). Lisaks on veel puudu juhtmed õlirõhu anduritelt + jahutusvedeliku temp. andurilt. Juhtmepundar on tuimalt läbi lõigatud kuid kapotiall täitsa olemas (5 juhet ühe kesta sees). Veel sooviks teada mille jaoks on karpa küljes mingisugune elektrooniline julla (karpa küljes, pistik suunaga auto esiotsa poole, 2 juhet küljes.) ja kuhu selle juhtmed jooksma peaksid ja mis otstarve sellel on. Karpaks on Pierburg/Solex 1b.

Ahjaa, üks küsimus veel - ehk keegi seletab lihtsalt ära, kuidas selle karpa puhul töötab külmkäivituse klapp, see pealmine nimelt. Saan aru, et küljepeal on selle jaoks jahutusvedeliku temperatuuri järgi reguleeriv jumpstükk olemas aga selle hoob liigub kuidagi kahtlaselt vähe ja ei liiguta seda pealmist klappi kohe üldse, vahepeal toimis aga nüüd nagu kiilus kinni vms. Näpuga vajutades klapp liigub ja küljepealt seda hooba logistades liigub ka nii 1cm jagu aga üksteist nad ei mõjuta, kuigi peaks.

Tarkpead - andke tuld!
Viimati muutis spool, 07 Nov 2010, 23:52, muudetud 4 korda kokku.

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas spool »

Uu, härra pppp, kus oled sa?

Neljapäevaks oleks juba asjale selgust vaja!

zorten22
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 03 Juul 2008, 12:30
Auto: VW Passat CL 1984 1.6
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

vagcat.com-st saad skeemi...

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas spool »

zorten22 kirjutas:vagcat.com-st saad skeemi...
Otsitud juba, ja nüüd otsisin veel aga ei leidnud ikkagi sellele konkreetsele mootorile mitte midagi.

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas Priidik333 »

Karpa kohta siin " onclick="window.open(this.href);return false;
http://automn.ru/vw-golf-2/volkswagen-2 ... -2626.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kahjuks vene keeles aga ehk on abiks.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas spool »

Tänud linkide eest aga kahjuks ei oska vene keelt ja need ei anna vastust minu küsimustele. Kusjuures kapoti all on siuke jagaja millel kaks vaakumit küljes, igalpool manualides olen näinud ainult ühega...

Ja mis seda elektromagnetklappi (idle shut off valve) juhib mis karpa küljes on, st. kust tuleb +12v sinna?

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 16 korda

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas pppp »

Mis masinaga üldse tegemist?
Õnnestus leida vaid selline vaakumvoolikute skeem, millel 2 vaakumi-otsaga jagaja (G1/Scirocco 1,5l mootori oma):
Pilt

1 - karburaator
4 - pulldown
29 - jagaja
39 - pidurivõimendisse
40 - el. ümberlülitusklapp
41 - termoklapp
48 - tagasilöögiklapp
71 - jagaja vaakumregulaator, mis sätib süüdet varasemaks
72 - jagaja vaakumregulaator, mis sätib süüdet hilisemaks
75 - kliimaseadmesse
76 - kütusekulu näidikusse
77 - õhufiltrisse
81 - vaakumireservuaar

Ehk miski idee annab, mismoodi need asjad seal ühendatud võiks olla...
Viimati muutis pppp, 19 Okt 2010, 11:51, muudetud 1 kord kokku.

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas spool »

1984 Aasta VW Jetta. (kuri asi, varsti foorumist leitav :mrgreen:)

Sellest vaakumiasjast saab nüüd enamvähem jagu. Ehk oskad midagi selle "idle shut off valve" kohta ka öelda? Mass on sellel paigas aga pluss ripakil. Eriti hea oleks, kui leiaks mingi siukese tabeli, et mis värvi juhtmed mis andurile/klapile jooksma peaks aga seda on vist palju tahetud.
Viimati muutis spool, 20 Okt 2010, 16:49, muudetud 1 kord kokku.

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas Priidik333 »

spool kirjutas:1984 Aasta VW Jetta. (kuri asi, varsti foorumist leitav :mrgreen:)

Sellest vaakumiasjast saab nüüd enamvähem jagu. Ehk oskad midagi selle "idle shut off valve" kohta ka öelda? Mass on sellel paigas aga pluss ripakil. Eriti hea oleks, kui leiaks mingi siukese tabeli, et mis värvi juhtmed mis andurile/klapile jooksma peaks aga seda on vist palju tahetud.

Kui sul seal palju lahtisi otsi siis kontrolli millisele süüte sisse keerates tuleb vool peale.See ühendagi sinna klapi plussi ja asi OK.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 16 korda

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas pppp »

Õlirõhu andurite juhtmevärvid on tavaliselt kollane - madal rõhk (0,x bar), sinine/must - kõrge rõhk (1,x bar). Jahutusvedeliku temp. anduri juhe on kollane punase triibuga.
Viimati muutis pppp, 21 Okt 2010, 13:02, muudetud 1 kord kokku.

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas spool »

Varastasin pildi "erkz121" teemast

Pilt

Oskab äkki omanik öelda kuhu jookseb see must juhe mis tuleb sellest külmkäivitusklapist. Ja milleks see vajalik on, ma saan aru et ta soojendab seal sees mingit traati, aga mida see muudab?

Probleem siis selles et tühikäiku ei ole, peab hoidma umbes 1700 pööret pedaaliga, kui vähemaks lasta siis hakkab turtsuma ja vajub ära ning sureb ära. Proovin täna reguleerida seda külmkäivitusklappi, see peaks suletud olema kuid ei ole.

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

endal on sama jama aga mul 8tles autoelektrik , et mul on s88tepool m6rane. Ei ole veel 2ra vahetanud. Seega ei tea kas jama sellest. muidugi l6dvikud on ka suht v2sinud. peaks k6ik v2lja vahetama. ( 1.3 karpa Polo )
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas Priidik333 »

Minu autol läheb see must juhe kokku tühikäigu klapi plussjuhtmega.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

dsc
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 24 Okt 2010, 20:56
Auto: 2gen Golf Gti /Fiat 133/ 3gen Pontiac Trans Am
Asukoht: Tallinn/Tõrva

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas dsc »

Kas tühikäigu probleemid ainult külma mootoriga või ka soojaga? Karpadel, millel on elektriline "choke" kontrollib seda choke klapi vedru, mis elektrijõul soojenedes klapi lahti keerab ning + peaks tulema jah, süüte sisse keeramisega. Muudab see külmalt segu rikkamaks. Kui tühikäigu probleem ka sooja mootoriga siis viga ka mujal(juhul kui klapp asendit muudab). Kas puterdama hakkab liiga suure bensu koguse pärast? Kui vähegi võimalik, siis idle't kruttida nii, et õhupuhasti küljes
"When one door closes, a bigger one opens." (Chuck Norris)

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas spool »

Aga milleks sealt tosool läbi käib? Kas siis jahutusvedeliku soojenedes tõmbab selle klapi jälle kinni või kuidas see toimib?

dsc
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 24 Okt 2010, 20:56
Auto: 2gen Golf Gti /Fiat 133/ 3gen Pontiac Trans Am
Asukoht: Tallinn/Tõrva

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas dsc »

tosool soojendab karpast läbi minevat õhku(ka throttlebodydel käib tosool läbi) ja ilmselt parema käivitumise eesmärgil performance'i arvelt. Ma eeldan, et sa räägid sellest klapist mida pildil kruvikaga näpitakse. Ma ei tea kuidas VW selle lahendanud on, kuid näiteks Edelbrock on selle lahendanud nii, et kui fast idle on saavutatud siis jalaga korra gaasipedaali puudutades kukuvad pöörded normaalse idle pööreteni. võibolla tehas on selle teinud ka kuidagi automaatseks, et hakkab ise fast idlest tagasi kruvima. muidugi minu kogemused on US päritolu karpaga, nii et väiksed erinevused võivad olla, kuid tööpõhimõte neil sama. Võimalik et ka tosooli klapp soojast peast suletakse, kuid seda peaks ka siis kontrollitama õhutemperatuuri anduri või miski seesugusega..ise arvan et tosool käib sealt koguaeg läbi :)
"When one door closes, a bigger one opens." (Chuck Norris)

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas spool »

Ei ei, räägin ikka sellest vidinast mis sellel pildil on niiöelda "all-keskel". See mille sees asub see choke klapi vedru. Pildil näha, et üks voolik ka ripakil selle küljes.

Sellest ma ei saagi aru, et sinna jookseb sisse mingi juhe, mis kuumutab seal sees traati, samas jookseb läbi sealt tosool mis siis temperatuuri tõustes peaks hakkama liigutama seal sees seda vedrut mis omakorda juhib choke-klappi. Explain this s**t.

dsc
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 24 Okt 2010, 20:56
Auto: 2gen Golf Gti /Fiat 133/ 3gen Pontiac Trans Am
Asukoht: Tallinn/Tõrva

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas dsc »

kogu see kaadervärk juhibki sedasama, mida kruvikaga näpitakse, külmalt on see klapp kinni soojalt lahti. Võibolla on tõesti tosoolil selline roll, et kui ta soojeneb ja seda vedrut liigutab, siis hakkabki choke avanema ja fast-idle kukub tavalise tühikäiguni. Oled sa proovind kas choke töötab? Et kas vedru soojeneb ja külmalt choke kinni ja soojalt lahti? Ka fast-idle jaoks on reguleerimise kruvi ma pakun.
"When one door closes, a bigger one opens." (Chuck Norris)

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 16 korda

Re: 1.3 40kw Karpamootori Juhtmestiku Skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas pppp »

Sai veidi Ruddiese lehel sobratud ja jäi inglisekeelne 1B3 manual ette (paras pudru ja kapsad, aga kui natuke vaeva näha, siis saab aru küll):
http://www.ruddies-berlin.de/se1B3VW%20e.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Võtsin endale õiguse teema pealkirja ära muuta, kuna selgus, et 1,3-liitrise 40kW mootoriga siiski tegemist ei ole.
Viimati muutis pppp, 26 Okt 2010, 11:56, muudetud 1 kord kokku.

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: 1.5 51kw karpamootori juhtmestiku skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

mm k8siks veel abi. nimelt mul on siiski sama jama mis kasutaja spool-il .Aga sai vahetatud katkine s88tepool, ning auto k2ivitades auto k2ib h2sti , seda hetkeni kuini pedaali puutud.. Nii kui p66rdeid t6stad ja pedaalist lahti lased , siis auto hakkab turtsuma ja sureb 2ra.
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

erkz121
Huviline
Postitusi: 34
Liitunud: 09 Aug 2010, 20:01
Auto: škoda Octavia
Asukoht:

Re: 1.5 51kw karpamootori juhtmestiku skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas erkz121 »

Tore, et keegi veel karburaatoritega jändab. Esiteks see lahtise otsaga toru seal peaks minema õhufiltri kopsiku külge. Karteri tuulutus vms. See vasakpoolne klapp, kust kaks vaakumvoolikut karpa külge lähevad (ülemine pildi üleval olevasse nurka ja alumine voolik karpa allosasse( tagapool), peaks reguleerima külmkäivitust. Vana oli mul läbi ja pärast uuega asendamist hakkas see osa külmkäivitusest, mis selle kruvikeerajaga näidatud klappi sulgeb tööle. Samuti töötab nüüd ka selle klapi avamine mootori soojenedes kuid sellest hoolimata ei ole ka minu Jettal endiselt praeguste ilmade juures külma mootori korral tühikäiku. Umbes minutijagu pöördeid hoides see aga tekib.

edit-

Kui keegi seletaks, kuidas selle "fast-idle'i" tööle saaks, et alguses ka pöördeid karburaator ise hoiaks siis oleks juba päris hea!
Viimati muutis erkz121, 26 Okt 2010, 18:47, muudetud 1 kord kokku.

dsc
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 24 Okt 2010, 20:56
Auto: 2gen Golf Gti /Fiat 133/ 3gen Pontiac Trans Am
Asukoht: Tallinn/Tõrva

Re: 1.5 51kw karpamootori juhtmestiku skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas dsc »

Karterituulutus läks täitsa meelest...pppp lingil ju täitsa näidatud fast-idle screw...eks sealt seda peale keerad...samuti vaatasin, et seal üsna pikk tekst sellest ning kindlasti sealt vastuse saab kuhu-mis voolik panna :) Minu soovitused-vastused on suunavad, sest olen tegelenud ainult usa päritolu karpadega, seega tean ainult tööpõhimõtet ja kuidas sealsed insenerid asja lahendanud on :) kui keeruliseks volkar selle teinud on, ei oska öelda :) Ise kahtlustan, et see kruvi seal selle musta juhtmega agregaadi all peidus sest fast-idlet hoiavad karpad ikkagi mehaaniliselt. Võib olla ka et neil (näiteks A/C puhul) on idle-compensator...kuid usun et see fast-idlet ei mõjutaks...
"When one door closes, a bigger one opens." (Chuck Norris)

erkz121
Huviline
Postitusi: 34
Liitunud: 09 Aug 2010, 20:01
Auto: škoda Octavia
Asukoht:

Re: 1.5 51kw karpamootori juhtmestiku skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas erkz121 »

Musta juhtmega agregraadi all on vähemalt minul selle musta juhtme külge minev peenikseset traadistspiraal ning laiast tugevast plekist spiraal, mille aasta taha käib "butterfly"-klapi sulgemise/avamise mehanism. ühtergi kruvi ei paistnud, kuid ega ma sealt kruvi ei otsinud ka.

See must juhe läheb muidu sinna punassesse pistikusse mis pildi peal näha. Kui süüde sise keerata on seal 12V, ning sealt samas läheb mul teine juhe teisele poole karburaatorit kus asub mingisugune vaakumklapp millest läheb vaakum voolik sinna "B"-kirjaga vaakumklappi. Pikk lause, vast saate aru. :D
Viimati muutis erkz121, 26 Okt 2010, 21:12, muudetud 1 kord kokku.

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.5 51kw karpamootori juhtmestiku skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas spool »

Järgmine probleem - sai kindlaks tehtud ,et süüde oli 180 kraadi valesti (küünlajuhtmed valesti peal). Lahti võetud, kokku pandud. Olen täiesti kindel, et märgid on korrektselt paigal ja süüde samuti kuid auto tööle ei lähe, käiab tuimalt, ei luba ka. Jagajat kõvasti varajaseks keerata siis läheb nagu korra tööle aga sureb ikka ära. Mis kamm sellega küll on...

dsc
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 24 Okt 2010, 20:56
Auto: 2gen Golf Gti /Fiat 133/ 3gen Pontiac Trans Am
Asukoht: Tallinn/Tõrva

Re: 1.5 51kw karpamootori juhtmestiku skeem/Abi karpa kohta

Lugemata postitus Postitas dsc »

spool kirjutas:Järgmine probleem - sai kindlaks tehtud ,et süüde oli 180 kraadi valesti (küünlajuhtmed valesti peal). Lahti võetud, kokku pandud. Olen täiesti kindel, et märgid on korrektselt paigal ja süüde samuti kuid auto tööle ei lähe, käiab tuimalt, ei luba ka. Jagajat kõvasti varajaseks keerata siis läheb nagu korra tööle aga sureb ikka ära. Mis kamm sellega küll on...
Ilmselt ikkagi jagaja juures see kamm on, kontrolli veel, et jagaja oleks õigesti, nukk-ja väntvõll omavahel õigesti ja et süütejärjekord õige.
"When one door closes, a bigger one opens." (Chuck Norris)

Vasta

Mine “Mootor”