K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
megahabe
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 10 Jaan 2010, 11:14
Telefon: 55903622
Auto: Vw t4 skoda numpsstaar mazda merzu seat jne
Asukoht: Lääne-Virtumaa

K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas megahabe »

Tere.
Otsisin seda teemat õpetuste alt, aga ei leidnud, seega otsustasin küsida?
Tegu siis Golf3 1,9 TDI 66kw 95a vist.
Külm käivitus on väga halb! Soojastpääst natukene lonkab,aga ei midagi hullu.
masinal tehtud rihma vahetus, aga kardan, et pumpa õigeks ei keeratud.Tean nii pallju, et selleks vaja pumba juurest juhe lahti võtta ja kas testeriga või mõne muuga, mõlemad äärmised klemmid ää lühistada,oli vist nii.
Äkki keegi oskab rohkem rääkida.
Ise tegelenud opel omegaga ja Diislitest ei tea suurt midagi!

Tänud ette :wink:
Viimati muutis pppp, 22 Nov 2010, 12:20, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: TDI
Buss ei ole mul mitte kihutamiseks vaid mõnus kulgemise pill

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K:Golf3 1,9 DTI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

See klemmide lühistamise jutt tundub küll kahtlane, ära seda küll proovima hakka. Vajalik on arvuti ja diagnostikaprogrammi olemasolu. Esiteks tasuks vaadata kas vända, nuka, pumba märgid on paigas, siis arvutiga süüde (TDI-timing) ära kontrollida, pumba rihmaratta poldid lahti, MK3-l vist on veel pumba teises otsas ka mingi polt lahti vaja keerata, siis süüte varasemaks saamiseks pöörata pumpa pumba võllil võlli otsast mutrist. MK4 TDI-del tuleb pumpa pöörata päripäeva, et varasemaks saada, MK3-l võis olla vastupidi, pole ise teinud seega ei tea. Kas eelsüüte süsteem on üle kontrollitud ja pealevoolus õhku pole näha?

megahabe
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 10 Jaan 2010, 11:14
Telefon: 55903622
Auto: Vw t4 skoda numpsstaar mazda merzu seat jne
Asukoht: Lääne-Virtumaa

Re: K:Golf3 1,9 DTI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas megahabe »

tobimarg kirjutas:See klemmide lühistamise jutt tundub küll kahtlane, ära seda küll proovima hakka. Vajalik on arvuti ja diagnostikaprogrammi olemasolu. Esiteks tasuks vaadata kas vända, nuka, pumba märgid on paigas, siis arvutiga süüde (TDI-timing) ära kontrollida, pumba rihmaratta poldid lahti, MK3-l vist on veel pumba teises otsas ka mingi polt lahti vaja keerata, siis süüte varasemaks saamiseks pöörata pumpa pumba võllil võlli otsast mutrist. MK4 TDI-del tuleb pumpa pöörata päripäeva, et varasemaks saada, MK3-l võis olla vastupidi, pole ise teinud seega ei tea. Kas eelsüüte süsteem on üle kontrollitud ja pealevoolus õhku pole näha?
Tänud.
Õhku ei ole ja eelsüüde kontrollitud, ainuke mis tundub, oleks nagu vähene see küünalte järel olemise aeg, kas seda ka kuidagi kontrollida saab?
Buss ei ole mul mitte kihutamiseks vaid mõnus kulgemise pill

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K:Golf3 1,9 DTI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Võid kuulatada kaua relee küünlaid järgi hoiab (teeb plõksu kui tsükkel lõpeb). Peaks umbes 5-6 sekundit hoidma ma eeldan. Tuli kustub muidugi peale paari sekundit juba ära.

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva

Re: K:Golf3 1,9 DTI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas Cloner »

tobimarg kirjutas:Pumba rihmaratta poldid lahti, MK3-l vist on veel pumba teises otsas ka mingi polt lahti vaja keerata, siis süüte varasemaks saamiseks pöörata pumpa pumba võllil võlli otsast mutrist. MK4 TDI-del tuleb pumpa pöörata päripäeva, et varasemaks saada, MK3-l võis olla vastupidi, pole ise teinud seega ei tea. Kas eelsüüte süsteem on üle kontrollitud ja pealevoolus õhku pole näha?
Khmm...

Süüte mehaaniliseks sättimiseks keeratkase pumba kinnitus poldid lahti ning pumbast väljuvad pihustite torud. Pumba korpust keeratakse vastupäeva varasemaks saamiseks. Miks peaks rihmaseibi pumba võllilt lahti keerama? Või olen ma millegist väga valesti aru saanud?

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Ma rääkisin mk4-st, vanemal TDI-l tõepoolest nii nagu sa kirjeldad.

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas Cloner »

Minuarust antud auto puhul peakski olema tegu mk3 mootoriga

megahabe
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 10 Jaan 2010, 11:14
Telefon: 55903622
Auto: Vw t4 skoda numpsstaar mazda merzu seat jne
Asukoht: Lääne-Virtumaa

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas megahabe »

Ma küll täpselt ei tea, aga tegu siis sellise pumbaga mis on juba elektrooniline, ehk siis mingi 3 juhet läheb pumpa!
Hakkan vaikselt katsetama :D kui miskit nihu läheb siis annate mulle jälle nõuu jah :) :wink:
Buss ei ole mul mitte kihutamiseks vaid mõnus kulgemise pill

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Kui on 66KW TDI, siis on elektrooniline pump niiöelda. Cloner see on jah MK3, seega ühtib sinu kirjeldusega.

mclx
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 21 Apr 2004, 11:50
Asukoht: Võru - Tallinn

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas mclx »

Nagu eelpool mainitud, tuleks kindlasti üle vaadata nuka ja vända märgid. Nendel 1,9 mootoritel kipub vända otsa kiiluga midagi juhtuma, ühesõnaga lööb selle kiilu sealt maha ja keerab vända otsast rihmaratta edasi lihtsalt. Selle tulemusena on vända ots ka tihtipeale peetis, aga see on parandatav ja veel nii, et vända küljest ei võeta, tehakse see ots nii ära, et rihmaseibid eemaldatakse ainult.
Kui nüüd märgid kontrollitud ja gaasijaotus paigas, siis tasub alles süüte kallale minna pumpa kruttima.

kristjang3
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 25 Mär 2007, 14:09
Auto: Passat
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 1 kord

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas kristjang3 »

mclx kirjutas:Nagu eelpool mainitud, tuleks kindlasti üle vaadata nuka ja vända märgid. Nendel 1,9 mootoritel kipub vända otsa kiiluga midagi juhtuma, ühesõnaga lööb selle kiilu sealt maha ja keerab vända otsast rihmaratta edasi lihtsalt. Selle tulemusena on vända ots ka tihtipeale peetis, aga see on parandatav ja veel nii, et vända küljest ei võeta, tehakse see ots nii ära, et rihmaseibid eemaldatakse ainult.
Kui nüüd märgid kontrollitud ja gaasijaotus paigas, siis tasub alles süüte kallale minna pumpa kruttima.
sa ajad vähe ühtteist sassi!
sellel mootoril juba vähe teistmoodi süsteem rihmaseib juba pool kuu süsteemiga; vähe pommi kindlam!
aga see millest saa vist kribad on vanema generatsiooni aaz või 1Y mootorite probleem!
üldjuhul see peaks olema juba elektroonilise peaga ja vajab juba arvuti, teadmaks süütenurga õigsust!

parimat kriss

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Teema algatajale küsimus. Kui tehakse mootori rihma vahetus,siis miks eeldad,et vaja teha ka kõrgsurve pumba süüte nurga korrigeerimist?.

joss1357
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
Telefon: 55587693
Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
Asukoht: Kuressaare

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas joss1357 »

T6nis2 kirjutas:Teema algatajale küsimus. Kui tehakse mootori rihma vahetus,siis miks eeldad,et vaja teha ka kõrgsurve pumba süüte nurga korrigeerimist?.
sest see oli ka remondijuhendis, kui õigesti mäletan?!

megahabe
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 10 Jaan 2010, 11:14
Telefon: 55903622
Auto: Vw t4 skoda numpsstaar mazda merzu seat jne
Asukoht: Lääne-Virtumaa

Re: K:Golf3 1,9 TDI pumba nurk õigeks?

Lugemata postitus Postitas megahabe »

Nii Madise juures käidud ja nurka natike varemaks keeratud. Üle sai vaatatud turbo rõhud ja veel palju muid assju :mrgreen:
Kõige parem on see, et eelsüüteküünla piibupesast meie voolu kätte ei saand :D :D :D seega mul kodune töö nüüd.
Selle teema võib lukku panna.
Soovitan Madist, pois mõnusa juttuga ja teeb sama töö ja rohkemkiveel, poole rahaeest :mrgreen: :wink: 8)
Buss ei ole mul mitte kihutamiseks vaid mõnus kulgemise pill

Vasta

Mine “Diislid”