k:biodiisel ?
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
Tegelikult oleneb ikka k?ik k?tusekvaliteedist ja kui kogu aeg puhta biodiisliga s?ita peaks pritsehetke muutma ka. Ise kasutan puht praktilistel kaalutlustel. Arvestage ise.. omale k?tust valmistades tuleb liitri hinnaks ca 6 eek. Peres 3 diiselautot, millest 1 v?rdlemisi suure k?ttekuluga ameeriklane, nii et vahe ikka sees k?ll, kui ainult tanklast ostaks. Pehmemalt k?ib moto k?ll, kuna ?helgi masinal kompuutrit peal pole, ei oska k?tusekulu koha pealt s?na v?tta. Ise k?ll t?heldanud pole, et rohkem v?taks. Samas kui nii v?idate... pean vist ka seda tanklas m??davat biodiislit korra tankima... Tegelikult huvitaks just see, kuidas need v?idetavad lisandit k?lma ilmaga toimivad. ON kellegi kogemusi.?
Selleks l?heb vaja kas taimseid (rapsi?li)v?i loomseid rasvu ja metanooli. Toimub nn. ?mberesterdamisreaktsioon, mille k?igus tekib met??lester ehk biodiisliK?TUS.Algselt postitas: erky
heh mul tekkis kohe k?simus et kuidas sa ise endale seda 6 eekist k?tust valmistad ???
Katal?saatorina kasutakse naatrium- v?i kaaliumh?droksiidi v?i ka -metoksiidi.
Kvaliteetse k?tuse saamiseks j?rgneb rida keerukaid puhastusprotsesse. Lisasaadusena tekib ka gl?tserool, mida saab turustada ca 50 EEK/L.
-
- Huviline
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Okt 2010, 21:21
- Auto: VW Passat Wagon
- Asukoht: Eestimaa
- Kontakt:
Re: k:biodiisel ?
Tervitus,mõtlesin,et tõstan seda vana teemat ja uurin kuidas siis biodiisli kvaliteet ka on ?
Kes kasutanud,jagage kogemusi,sest hind ( 9.90 Pärnu olerexis kui ei vaadanud valesti) tekitab kangesti selle ostusoovi,aga kas nii odavalt saab nii "head" asja.
Kes kasutanud,jagage kogemusi,sest hind ( 9.90 Pärnu olerexis kui ei vaadanud valesti) tekitab kangesti selle ostusoovi,aga kas nii odavalt saab nii "head" asja.
Re: k:biodiisel ?
Eestis kehtib EVS-EN 14214:2009, mis sätestab nõuded ja katsemeetodid turustatavatele ja tarnitavatele rasvhapete metüülestritele (FAME), mida kasutatakse kas sajaprotsendilises kontsentratsioonis diislikütusena (sajaprotsendilise FAME jaoks konstrueeritud või selleks hiljem kohandatud diiselmootoris) või diislikütuse segukomponendina vastavalt EVS-EN 590:2009 nõuetele. Neid standardeid uurides jõuad kiiresti selgusele nende järgi turustatavate ja tarnitavate diislikütuste kvaliteedis. Loomulikult pead uurima oma sõiduki kasutajakäsiraamatust, kui kõrge FAME sisaldusega diislikütust on lubatud kasutada.
PS. biodiislit ei ole olemas (diisel on diiselmootor ega saa samaaegselt eksisteerida diislikütusena). Vedelik, millele siin teemas vihjatakse on üldkeeles biodiislikütus, oskuskeeles aga rasvhapete metüülester FAME.
PS. biodiislit ei ole olemas (diisel on diiselmootor ega saa samaaegselt eksisteerida diislikütusena). Vedelik, millele siin teemas vihjatakse on üldkeeles biodiislikütus, oskuskeeles aga rasvhapete metüülester FAME.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: k:biodiisel ?
NiceGolfKolm kirjutas:PS. biodiislit ei ole olemas (diisel on diiselmootor ega saa samaaegselt eksisteerida diislikütusena). Vedelik, millele siin teemas vihjatakse on üldkeeles biodiislikütus, oskuskeeles aga rasvhapete metüülester FAME.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Okt 2010, 21:21
- Auto: VW Passat Wagon
- Asukoht: Eestimaa
- Kontakt:
Re: k:biodiisel ?
Nii,aga kogemused,kes kasutanud on ?
Kuigi ma hakkasin hiljem mõtlema,kas äkki liitri hind mitte 19.90 polnud.
Kuigi ma hakkasin hiljem mõtlema,kas äkki liitri hind mitte 19.90 polnud.
Re: k:biodiisel ?
Tere! Kogemusdd biokùttega päris suured...paar kolm tonni läbi pøletanud. Ja enamuses päris puhtalt. Autodeks 320d BMW,aastast 2001 ja teine sama aasta Opel Omega 2,5tds. Töötasid laitmatult,käima läksid kenasti,ei suitsenud...k6ik toimis. Minek sama ja kúttekulu kah. Ùhele panime mingit lisandid,mis ei lasknud kùlmuda,aga seda läks kolmekordne kogus,katsetasime kùlmikus ja sai kasutada ka talvel,ilma mitte,juba miinus 5 juba klimpis,endal ønnestus paar korda teepeale jääda ja sulatada. Filtreid läks rohkem ja tagasivoolu torud hakkasid lekkima,kuna söövitab kummi rohkem. Uuematel VWdel on keelatud,vist Webasto pärast,kuna kùtuse jääke tekib rohkem ja kati pidi kah ummistama. Endal ei täheldanud mingeid k6rvalmøjusid rohkem.