Väikeste mõlkide eemaldamine.

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Valterv
Huviline
Postitusi: 206
Liitunud: 05 Okt 2009, 15:27
Auto: Passat 1,9 TDI 74kw 2003`
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas Valterv »

Seletamatutel põhjustel on auto küljele tekkinud 2 väikest mõlgikest. Nende eemaldamise kohta kuulnud erinevaid teooriad, nt mõlk ise välja taguda puuklotisga. Plekksepa juures kuskil väike auk sisse lasta puurida ja välja tõmmata või PDR (Paintless Dent Repair). Esimest kaks varianti vajavad värviparandust aga PDR väidetavalt seda ei vaja ja on palju odavam, aga suhtun natukene skeptiliselt sellese.
Mis võimalusi oleks ja kui töötav see PDR on?
Mõlgid on suht lauged ja ilma värvi kahjustusteta.

Valterv
Viimati muutis argo, 04 Mär 2012, 16:51, muudetud 1 kord kokku.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Fööniga soojaks ja siis kohe jahedat otsa (http://www.youtube.com/watch?v=ILVWPzO_swY). Seal videos on kasutatud "suruõhku" mis tegelikult sisaldab propaani/butaani vist, sellepärast ka jaheda efekt, et spreipurgis on see kraam vedel ja kui seda pihustad siis aurustub kiirelt ja kasutab selleks praegusel juhul kerepleki soojust.

Ilmselt sama hästi või ka paremini toimiks roostes poltide avamiseks mõeldud külmasprei (või kuidas iganes seda nimetatakse http://www.atr.com.my/store/images/Free ... titite.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ). Kõige odavam variant pole, aga kui kõike mõlkide peale ei lase, siis ülejäänuga saab väga edukalt ka polte lahti aidata - ma ise seda kasutanud 1 purgi :D

Edit: muidugi samalaadset või ka mõnda muud tehnikat kasutades saab raha eest erinevates firmades lasta täpselt sama teha. Aga kui mõlgid lauged, siis mina igaljuhul prooviksin. Ainuke oht mis saab olla on soojendamisel tööstuslikku kuumapuhurit kasutades - kui liiga kuumaks ajad värvi siis teadagi mis juhtub.
Viimati muutis Tanel, 22 Veebr 2011, 23:00, muudetud 1 kord kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Ei juhtu nn tööstuslike föönidega( oleneb mida sellega silmas peetakse) soojendamisel miskit. KUI aluspind on korrektne.
Olen isegi vaadanud neid videosi, aga ei ole jõudnud proovida :D
Proovi, ja anna tagasisidet ( video kujul oleks lahedam)
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

Valterv
Huviline
Postitusi: 206
Liitunud: 05 Okt 2009, 15:27
Auto: Passat 1,9 TDI 74kw 2003`
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas Valterv »

Nüüd tahetakse minust teha veel katsejänest?:D
Kas üldse sellise külma ilmaga asi toimib?

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 60 korda
Kontakt:

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas dellu »

Olen katsetanud paari auto peal, aga kasu 0 või siis minimaalselt tõmbab väiksemaks, aga välja küll ei tõmba. Ühel oli suht lauge mõlk kapotil, lumi kuskilt puu otsast kukkunud. Ei oskagi öelda. kas peaks kliima selleks soojem olema või konkreetselt metallis asi. Enamus katseid sai muidugi talvel ka tehtud ja metall oli külm.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

PRIM0
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 12 Juul 2009, 19:05
Telefon: 56660496
Auto: vw golf mk1 2,0L G60 ,MB CLK 200 Kompressor
Asukoht: Tallinn ,Järve

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas PRIM0 »

See PDR võib vabalt toimida , kui satud osava venna juurde.Panevad nad minuarust infrapunalambi alla selle mõlgiga koha ja hakkavad seestpoolt titaanist varrastega mõlki välja lükkama.Lamp on vajalik selleks ,et värv oleks pehmem ja ei praguneks.See toimib aga laugete mõlkide puhul.Alati võid ka ise proovida välja lükata neid , kui kulgust ja oskusi on... :D

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Huligaan kirjutas:Ei juhtu nn tööstuslike föönidega( oleneb mida sellega silmas peetakse) soojendamisel miskit. KUI aluspind on korrektne.
Olen isegi vaadanud neid videosi, aga ei ole jõudnud proovida :D
Proovi, ja anna tagasisidet ( video kujul oleks lahedam)
No ilmselt alahindad hävingut kui arvad, et tööstusliku või profi fööniga ei juhtu värvile midagi. Vahe juukseföönil ja sama väljanägemisega ehituskuumaõhu püstolil on ikka väga suur. Juuksefööniga sa värvi ega pead naljalt üle ei kuumuta aga ehitusfööni torust väljuva õhu temperatuur küündib 600 kraadini. Ja selle üks otstarve on muide ka värvi eemaldamine erinevatelt pindadelt.

rosco
Huviline
Postitusi: 173
Liitunud: 05 Apr 2004, 21:22
Auto: Corrado
Asukoht: Tallinn

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas rosco »

See toimibki väga hästi. Molk.ee Joel käib koguaeg meil tööjuures klientide masinaid tegemas. Soovitan. Korralik töö. Ei ole seal mingit IR lampi. Lamp on selleks,et näha,kui pind ideaalne. Eks ole ka mõlke,mida ei saa nii välja. Aga enamus pinnad saab ikka ilusaks.

Kui ise seal taguma hakkad,siis olen 100% kindel,et pärast pind ei ole sile.
Kui plekksepa juurde,siis vb juba asja sama hästi spottida välja.

Näide lambi eesmärgist: Pilt
Viimati muutis rosco, 23 Veebr 2011, 20:14, muudetud 2 korda kokku.
Corrado 1.8T 20V, T3/T4 hübriid, Megasquirted,

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

HawkHill kirjutas:
Huligaan kirjutas:Ei juhtu nn tööstuslike föönidega( oleneb mida sellega silmas peetakse) soojendamisel miskit. KUI aluspind on korrektne.
Olen isegi vaadanud neid videosi, aga ei ole jõudnud proovida :D
Proovi, ja anna tagasisidet ( video kujul oleks lahedam)
No ilmselt alahindad hävingut kui arvad, et tööstusliku või profi fööniga ei juhtu värvile midagi. Vahe juukseföönil ja sama väljanägemisega ehituskuumaõhu püstolil on ikka väga suur. Juuksefööniga sa värvi ega pead naljalt üle ei kuumuta aga ehitusfööni torust väljuva õhu temperatuur küündib 600 kraadini. Ja selle üks otstarve on muide ka värvi eemaldamine erinevatelt pindadelt.
Noo, minu "föön" annab paberite alusel välja kuni 600c noo ja mina ei ole saanud mitte ühtegi värvi kooruma,keema ega muudmoodi vigastuma. Vb asi minus :D:D
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

rosco
Huviline
Postitusi: 173
Liitunud: 05 Apr 2004, 21:22
Auto: Corrado
Asukoht: Tallinn

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas rosco »

Väga kergelt saab fööniga värvi pehmeks. Näiteks kleepsu eemaldades natuke pikemalt lastes vb küünega lakki sisse vajutada ilusti.
Corrado 1.8T 20V, T3/T4 hübriid, Megasquirted,

Valterv
Huviline
Postitusi: 206
Liitunud: 05 Okt 2009, 15:27
Auto: Passat 1,9 TDI 74kw 2003`
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas Valterv »

Aga kellelgil isiklike kogemusi nt hinnaskaala suhtes vms. Mõlgid ise peaksid olema tekkinud selle talve jooksul, nii et plekk vast "ära väsinud" ei ole.

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

rosco kirjutas:Väga kergelt saab fööniga värvi pehmeks. Näiteks kleepsu eemaldades natuke pikemalt lastes vb küünega lakki sisse vajutada ilusti.
Müstiline ... ma olen tegelenud autode kiletamisega pea 3 aastat, sh ka kleebiste eemaldamist, fööniga ja ilma, kunagi ei ole mul seda probleemi olnud et aluspind saaks kahjustatud ...
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Huligaan kirjutas:
rosco kirjutas:Väga kergelt saab fööniga värvi pehmeks. Näiteks kleepsu eemaldades natuke pikemalt lastes vb küünega lakki sisse vajutada ilusti.
Müstiline ... ma olen tegelenud autode kiletamisega pea 3 aastat, sh ka kleebiste eemaldamist, fööniga ja ilma, kunagi ei ole mul seda probleemi olnud et aluspind saaks kahjustatud ...
No ilmselt on siis kaks võimalust. Kas kasutad mingit odavamat kuumapuhurit, mille 600 kraadi pole tegelikult seda reaalselt või lihtsalt oled piisavalt oskaja, et mitte tekitada ülekuumenemist. Mitteoskaja käes on kindlasti profi fööniga võimalik värvi kahjustada soojendades pinda ettevaatamatult liiga lähedalt või liiga kaua.

Profi puhuri hinnad on üldjuhul ka üle 100 euri ja tavaliselt inimene ei osta 100 euri eest sellist koju kui ei kasuta seda pidevalt tööks.

rosco
Huviline
Postitusi: 173
Liitunud: 05 Apr 2004, 21:22
Auto: Corrado
Asukoht: Tallinn

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas rosco »

Ma räägin jah just mitteoskajast.
Endal on seda juhtunud 1 kord. Kunagi ,kui esimest korda sai mingil masinal kleepse maha võetud. Rohkem mitte,sest tead juba tundega,millal õige aeg lõpetamiseks.
Aga liialt kaua kuumutad plekki ,siis loomulik ju,et värv "sulama" hakkab.

Ning puhur 600 peale keerata on suht mõtetu. Ise olen maksimaalselt 300 kasutanud. Ka 180-ega saab ilusti veel,nii et liialt palju aega ei kulu.

Aga eks kõigil töövõtted erinevad.
Viimati muutis rosco, 24 Veebr 2011, 15:27, muudetud 1 kord kokku.
Corrado 1.8T 20V, T3/T4 hübriid, Megasquirted,

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Väikeste mõlkide eemaldamine.

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Noo ongi, see 600c on pointless, sama on ka selle mõlgi eemaldamisega, ingel [VW Bot: "Keel korda!"], lähen töökotta, peksan pleki kummi ja proovin ise :D
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

Vasta

Mine “Kere & Sisu”