Pierburg 2E2 külma mootori tühikäigu pöörded
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 11
- Liitunud: 11 Aug 2011, 00:24
- Telefon: 5048964
- Auto: Vw Passat B3 1,8 79 kw/ Audi Avant A4 1,8 92 kw.
- Asukoht: Võru
Pierburg 2E2 külma mootori tühikäigu pöörded
Tere!Probleem Vw golf-2 1,6l 55kw mootor EZ 1986a.,külma mootori tühikäigu pööretega(edaspidi kasutan lühendit TKP)Mootorit käevitades TKP 1800 ja tõuseb 2200-2400-ni.Sealt alla kerib väga aeglaselt,nii ca 10-15 min tühik. töötades,kui väljas -5C.Olen hakanud varem sõitma,kui pöörded1400 kusagil.Ühtlaselt gaasi hoides pole viga,nii kui gaasi maha lased hakkab tõmblema.Gaasitades kohapeal must suits taga,mis viitab rikkale segule vist.Umbes kord 2 nädala tagant vaja küünlad puhastada,mustad kui tukid.Sõites umbes 5-6km.TKP 1000,või nati alla,kõik OK!Olen maadelnud selle probleemiga vahelduva eduga juba paar aastat.Kord vahetatud termo-ajarelee(vana kasutatud)peale pannes mootor töökorras,pöörded kukuvad kiiresi alla ja kõik jälle OK! küünlad pruunid ilusad.Heaolu,aga ei jättku kauaks,nii umbes pooleks aastaks,või mõneks kuuks.4a.jooksul olen neid vahetanud oma 6tk.Üks hea sõber ikka vahel varustab Mind nendega,TA autolammutaja.Kuigi Tema varud ka otsas.Hakkasin siis uurima,milles asi?Nimelt viis tk.siis toatemper.+21C vaakumavad,nii sinise ringiga,kui pruuni ringiga kinni,läbipuhuda vaakumvoolikuga ei saa.Vii külmikusse 5-minutiks,välja võttes avad lahti ,puhud õhku läbi sinise rõnga vabalt.10 min möödudes toa temp.jälle kinni.Kusagil mingis foorumis lugedes(ei mäleta täpselt,kas oli vene või inglise keelne)sain aru,et õhutemper.alla+4C klapil ava lahti,ning saab õkku läbi puhuda.üle +15C avad kinni,ei saa läbi puhuda. Vool tuleb pistikusse peale 12V.sellega kõik korras,kui süüde sees.Tegin ühest pistikust (kummilutist)kontroll juhtme.Akult voolu võttes,kuumenevad kõik keraamilised küttekehad,mis asuvad selle pl.tableti sees.,sest relee kuumeneb.Nagu ei tohiks,siis läbi olla või?Samas ei oska MA takistust mõõta,pole teab,mis suurem asi elektrik.Tean,et peab olema +20Cjuures 6 +-1.5 oomi.See viimane klapp,siis 6-s on toatemper.avatud avadega,mis oli siis praegu ka autol pea siiamaani(millega TKP ei taha ruttu langeda)Kui ühendada pistik aku vooluga ja imeda läbi vaakumvooliku ,klapp kuumeneb,ning läbi sinise ringiga ava õhku imeda enam ei saa.Klapp justkui töötaks siis või?Oleks nagu vastupidine jutt eelnevate klappidega,kui+15C ja üle selle,et klapi avad kinni.Ei saa üldse enam aru,kumb variant on õige?Mida seal siis enam kuumutada,ja klapi vaakumava sulgeda.,ta niigi juba kinni.Suvel ei peaks teda vaja olema,kuna ta on kinni,sest temerat. on kõrgem,kui+15C.Juhe endal juba koos,hakkan arvama ,et äkki viga vaheelemendis,mis ei tööta juba kõige paremini.Kuigi kuumas vees tuli see pulk küll välja ,mingi 8,5mm. nagu manuaalis kirjeldatakse.Sai kuumutatud kõik oma 3 klappi,mis Mul on läbi ja nihkkaliibriga mõõdetud,kõigil tuli see pulk välja nii nagu eelpool kirjeldatud,aga suht aeglaselt.Külmalt kokku surudes 30N 2,0-2.2mm.servast -on.Võib olla on klapil,mis täidetud tseresiiniga iga juba lõppemas ja ei toimi enam nii kiiresti.Lugesin kusagilt,et 10-12a.,siis vajaks vahetust.Mul peal veel tehase orig.AL korpusega.Äkki sellest,ka pöörded langevad aeglaselt.Muidu käega kattsudes kuumeneb sama ruttu,kui automaattoore klapi korpuse kest.Palun, kes teab aidake hea nõuga siis aja-termorelee ja vaheelemendi küsimuses.Seda tean,et vaheelemendi ülessandeks on hoida külma mootori puhul kõrgendatud TKP,kuni täieliku tosooli kuumenemiseni Temp.60-70C.Manuaale palun mitte pakkuda,omal neid mittmeid,pigem häid ja asjalikke nõuandeid.Ette tänades Üllar.
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Pierburg 2E2 külma mootori tühikäigu pöörded
Aga kumb seal need pöörded peal hoiab? Kas karpa kaassõitjapoolses küljes olev vaakumkambrist väljuv tõukurvarras surub gaasi peale(siis küsimus klapi pool) või mitte(vahaelement või selle hoovastik siis süüdlane)
Kui korralikult jahutusvedelik läbi sisselaskekolle- vahaelemendi- automaattoore voolab? Kui seal miski takistus ja ringvool häiritud, ongi tulemuseks kõrge tühikäik(või siis liig kaua, kui sealt miski veel vaevaliselt läbi poeb) ja summutist must suits(automaattoore klapp ei toimi ka koralikult siis).
Olen kohanud ummistusi nii vahaelemendis, automaattoores kui ka sisselaskekolles olevas peenikeses kanalis. Ja meenus praegu ka tuttava "ise tehtud" lõdvik seal piirkonnas, mis kortsu vajus ja läbi ei lasknud.
Automaattoore korpust katsudes peaks peale külmkäivitust see sama kiiresti soojenema kui mootor. Ja ära hakka kohe reguleerima vahaelemendi hoovastikku- see peaks olema väga täpselt paigas.
Kui korralikult jahutusvedelik läbi sisselaskekolle- vahaelemendi- automaattoore voolab? Kui seal miski takistus ja ringvool häiritud, ongi tulemuseks kõrge tühikäik(või siis liig kaua, kui sealt miski veel vaevaliselt läbi poeb) ja summutist must suits(automaattoore klapp ei toimi ka koralikult siis).
Olen kohanud ummistusi nii vahaelemendis, automaattoores kui ka sisselaskekolles olevas peenikeses kanalis. Ja meenus praegu ka tuttava "ise tehtud" lõdvik seal piirkonnas, mis kortsu vajus ja läbi ei lasknud.
Automaattoore korpust katsudes peaks peale külmkäivitust see sama kiiresti soojenema kui mootor. Ja ära hakka kohe reguleerima vahaelemendi hoovastikku- see peaks olema väga täpselt paigas.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
-
- Huviline
- Postitusi: 11
- Liitunud: 11 Aug 2011, 00:24
- Telefon: 5048964
- Auto: Vw Passat B3 1,8 79 kw/ Audi Avant A4 1,8 92 kw.
- Asukoht: Võru
Re: Pierburg 2E2 külma mootori tühikäigu pöörded
Tere!Tühikäiguvaakumregulaator vist hakkab jah läbi minema.Praegu mootori peal katsetada ei saa,kuna pooleli tööd sees põhja kruntimine+mastiksiga kattmine.Eelnevalt sai välja võetud armatuur,salongi radikas,lastud välja tosool süsteemist.Olid keevitus tööd.Salongi radikas koos plastm.õhukanaliga,kus sees õhu suunamis klapid.Sai tehtud uued.Peale jõule hakkan kokku tagasi laduma,eks siis täpsustan,mis täpsemalt ei tööta.Jama hakkas pihta tegelikult juba augustis,siis jättsin asja pooleli,sellepärast täpselt ei mäleta.Karpa,on seisnud siiani toas kastis.Aktiivsemalt autoga hakkasin jälle tegelema,1.5 nädalat tagasi.Miks Ma ei teadnud,kas tühikäigul tõmbab 3-me punktiline vaakumregulaator kolvi sisse e.idle asendisse oli selles,et vahetasin mai algul regulaatori välja,kuna vana regulaatori membraan oli toimimise lõpetanud.Nimelt oman manomeetriga vaakumpumpa,kui ühendada pruuni rõngaga otsik vaakumpumbagaja kollasele otsikule pime ottsa,ning tekidada pumbaga vaakum (nii umbes 0,6 bar.),siis kolb mai kuus püsis paigal ligi 5 min.,rohkem ei viitsinud oodata,tõmbasin pimeda eest ja lasin õhu välja.Tookord rõõmustasin,et sain korraliku regulaatori.Olin selle peale kindel,kuna olin ta 3kuud tagasi vahetanud,ega kontrollinud seda nüüd.Praegu püsib õhk mingi 40 sek.sees.Seega lisandus minu mitte toimivate regulaatorite kollektsiooni juba 6-es regulaator 5,5 aasta jooksul.See peab veel niigi hästi,teistel läheb kolb algasendisse 5 sek-iga.Olen proovinud neid ka 2-te restuareerida,(nagu näidatu google otsingus,kui toksida sisse Pierburg 2E2,seal terve rida piltte tööde järjekorrast,kuidas teha,aga mitte sõnakestki juttu.Tegu mingi vene saidiga.Seal kasutatakse firma DUŃHILL mingit autoliimi membraani katkiste kohtade kattmiseks.Polnud sellist võtta,proovisin mingit vene toodangut AVTOSIL kermetik proklatka 11223 termostoiki.Kattsin õhukese kihiga membraani,ning lasin kuivada ja panin kokku,muidugi ka poolte vahele ning pitskruvidega kokku.Hommikul proovides tulemus sama ,kui enne.Proovisin ka autopoodides õnne,ei midagi,tootmisest maas.Internetikaubamajas http://www.h2.ee-H" onclick="window.open(this.href);return false;ÄNDLER,näitas,et on( Originaalvaruosadega kaupleja Saksamaalt) hind ka soodne 11,06€+saatekulu.Hiljem teatati E-mailile,kahjuks tootmisest maas.Seega mure suur,kust saada uut toimivat,või oskab keegi neid taastada.Lugesin http://www.Golf" onclick="window.open(this.href);return false; Club.com (Venemaa sait),et näiteks Peterbugis,Moskvas jne.suurlinna turgudel mõni osav mehhaanik on neid taastanud ja ikka liigub neid.Kas keegi teab,kus,või kes tegeleb nende taastamisega?Või kellel oleks müüa?Oleks huvitatud ostust.Samas küsin üle veel aja-termorelee kohta.Kas,siis toimival releel toatemp+21C on vaakumavad lahti või?Need 5tk,mille avad on toatemp.kinni ,siis läbi või?Samas, nagu eelnevas postituses kirjutasin,need kõik 5tk kuumenevad,kui akult vool ühendada pistiku pessa.Ning,kui panna külmikusse,avad avanevad,hiljem toatemp.jälle sulguvad.Kui läbi,siis miks neil sees asuv geraamiline küttekeha soojeneb?Üks tuttav üttles,et üks põhjus olevat selles,et vanadest mõradega voolikutest sattub tolm küttekeha ja bimetall plaadi vahele,ning plaadid põlevad omavahel kokku.Kui nii,siis kas on võimalik neid parandada?Sealtsamast Vene saidi foorumist õpetati,et külmutage klappi,kuni avad lahti,ning pihustage avast sisse MOTIPI CONTACT CLEANER-it,et plaadid liguneksid põlengust lahtti.Tegin nende 5-ga nii,tolku ei midagi.Õhku läbipuhuda ikka ei saa,toatemp.avad kinni.Avasin,ka ühe neist,puhastasin ja panin musta termokindla silikoniga kokku tagasi.Toime endine.Sees ei paistnud küll plaatide põlemise jälgi.Küttekeha läheb peale seda ikkagi kuumaks.Nagu toimiks ja ei toimi ka?Aasta lõpuks tahaks autot korda saada,sest vaja teha TÜV,nr.lõppeb 0-iga.Jutt sai pikk,vahel ka teemast mööda ,palun vabandust selle eest.Niisiis lõpetuseks,kas kellelgi on pakkuda töökorras tühikäigu vaakumregulaatorit,või teab nende remontijat-membraani taastajat,andke teada.Ette tänades ja vastuseid oodates Üllar. Ise asun VÕRUS .Ja suured tänud huvilisele Avant 100,kelle asjalikke postitatud nõuandeid olen ennegi lugenud,küll mitte kõikki varajasemaid.Püüan leida aega,ning lugeda ka varasemaid postitusi.