Õhulugeja läbi?

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

wolkar 3 kirjutas:Sinu soovitused/ettepanekud minu keissi puhul?

otsida pädev koht/tegija. ja kui veidi ikka ise oskad ja tahad osata ja näiteks inglise keelt jagad, siis ütlen ühe maagilise :lol: :lol: :lol: sõna milleks on google mis mind enamuses aidanud õppimaks TDI hingeelu. kui põmmpea ei ole siis kõik on õpitav, lihtsalt kel kauem kel vähem :wink:
Diesel Power KEEPS ME GOING

wolkar3
Huviline
Postitusi: 732
Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
Asukoht: Tallinn, Mustamäe

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas wolkar3 »

copilot kirjutas: ..otsida pädev koht/tegija.
Lihtne öelda, aga vist raskem teostada. Kui Möllerauto oma atribuutikaga (softiga, kaablitega) hakkama ei saanud, kes siis veel peaks?
Forssi peale seda etteastet imelik minna..

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

wolkar 3 kirjutas:
copilot kirjutas: ..otsida pädev koht/tegija.
Lihtne öelda, aga vist raskem teostada. Kui Möllerauto oma atribuutikaga (softiga, kaablitega) hakkama ei saanud, kes siis veel peaks?
Forssi peale seda etteastet imelik minna..
ma juba ütlesin et "diagnost" ja diagnost 2 eri asja. sul võib olla teab mis kaablid ja üüberkallis tehnika aga kui sul pole meest/mehi kes sellega ka midagi peale oskaks hakata siis vahet pole st tulemus suur ümmargune null. peab ka teadma kuidas miski mootor töötab ja kasutades abiseadmeid asjale jälile jõudma. ja nii targad autod veel pole et nad sulle mingite diagnostika seadmete kaudu ütleksid punkti pealt täpselt kus neil "valutab". kõike tuleb osata ka kontrollida et veenduda, mitte uupi asju vahetada nagu paljudes kohtades kipub olema.
Viimati muutis copilot, 29 Sept 2012, 02:21, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

wolkar3
Huviline
Postitusi: 732
Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
Asukoht: Tallinn, Mustamäe

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas wolkar3 »

Soovita siis põmmpeale Tallinna/Harjumaa piires konkreetset firmat/töökoda kus see õhulugeja ja tema näitajad korda saada ja et oleks sõites ka tunda, et töö ikka ära tehti.

Sinu profiili järgi(UK) vist raske soovitusi anda..

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

copilot kirjutas:
TiitRE kirjutas: Ei tea kuidas VW-l, kuid minu eelmisel masinal (e60 bemm), vajas peale vahetust ka autole tutvustust :wink:

mida sa seal seadistad v tutvustad? vb oli vaja lihtsalt mingi veakood ajust ära kustuda(VAG grupi masinate puhul ei tea küll et oleks midagi vaja kaabliga teha)...
No ilmselt oled sa siis targem kui UM-i kodanikud, kes mitte kui midagi ei jaga ja uisapäisa asju ette kujutavad? :|

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

TiitRE kirjutas:
copilot kirjutas:
TiitRE kirjutas: Ei tea kuidas VW-l, kuid minu eelmisel masinal (e60 bemm), vajas peale vahetust ka autole tutvustust :wink:

mida sa seal seadistad v tutvustad? vb oli vaja lihtsalt mingi veakood ajust ära kustuda(VAG grupi masinate puhul ei tea küll et oleks midagi vaja kaabliga teha)...
No ilmselt oled sa siis targem kui UM-i kodanikud, kes mitte kui midagi ei jaga ja uisapäisa asju ette kujutavad? :|

no seleta mulle ära kuidas see kalibreerimine välja näeb, eriti kui kõik muu jääb samaks st sa ei pane peale suuremat sisselaset ja ka MAF jääb sama st tehas pole MAF i muutnud jne jne?
seni kuni keegi mulle ei seleta ära kuidas see kalibreerimine välja peaks nägema peale igat mafi vahetust ja et see võtab aega aint 5 minta, arvan et kellelegi on kärbseid päeha aetud ja vendadele, kes on harjunud aint pappi välja käima ilma et ise süübiks, on ka ju ime lihtne ükskõik mida väita. Kui paljud "diagnostika" vennad näiteks diislite koha pealt ei teagi kuidas TDI õieti töötabki st ei osata diagnoosida MAFI i viga jne jne v siis limp mode i korral näiteks vahetatakse juppe katseeksitus meetodil siis mida sa veel saada tahad??? :twisted:
Need kalibreeringud on juba ajus olemas vastvalt selle masina kindla MAF anduri tüübile ja MAF ise on juba tehasest välja lastes kalibreeritud et ta loeks õigesti.

aga sulle veidi lugemist miks vb tuli seal midagi programmeerida, mis tähendab et kui sa paned tagasi täpselt samasuguse muutmata MAFI ja ei muuda ka sisselaskes midagi siis pole sul seal midagi peale vb veakoodide kustutamise teha, ilmselt sel sinu masinal pandi peale see uuem muudetud MAF mis lingi järgi võis olla tingitud sellest et vanat tüüpi MAF oli pmt tehase praak ning nad kestsid vähe:
http://www.air-mass-meter.com/2008/bmw/ ... ng-needed/

ja kui keegi tahab lugeda MAF i kalibreerimisest sutsu, siis kah üks link lugeda, mis tõestab seda et tegu kaugelt kordades suurema tööga kui 10 v 15 minta...ja pakuks et mingi keskmine esinduse vend sellisest teemast ikka väga kaugel:
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 0&start=40
Viimati muutis copilot, 29 Sept 2012, 13:10, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

wolkar 3 kirjutas:Soovita siis põmmpeale Tallinna/Harjumaa piires konkreetset firmat/töökoda kus see õhulugeja ja tema näitajad korda saada ja et oleks sõites ka tunda, et töö ikka ära tehti.

Sinu profiili järgi(UK) vist raske soovitusi anda..

sry bro, aga esiteks elan ma 95% ajast Inglismaal, ja teiseks pole ma kunagi bena motoga autot omanud ning ei tea pädevatest bensiingi motodega tegelevatest remondikohtadest midagi. kui tuleks jutt diislite peale siis teaks vast soovitada.
ja ma pole öelnud et sa põmmpea oled kui sa seda vb avasid :wink: ja kordan veel üle et viga ei pruugi olla MAF is üldse mitte mis sul minekut piirab.

ja et miks sa arvad et just MAF näidud korrast ära üleüldse mitte ei ole viga vb kusagil mujal?
Diesel Power KEEPS ME GOING

ylbik
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
Auto: 2.5 TDI
Asukoht:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas ylbik »

Siin paistab enamus olema googleteoreetikutest tilganäppijad, kellel praktiline kogemus puudub, õhulugejlt mingi usutava info kätte saamiseks peab olema ikka vastav raud ja soft, KTS vist ongi ainuke ja seda igaüks ei jõua osta.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7870
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas R36 »

Jah konkreetse lugeja täpsus testimiseks on olemas pink, millel ise mingi õhulugeja ja siis arvuti diagnostika võrdleb kaht õhulugejat.

Aga sellejaoks, et vaadata, kas õhulugeja enamvähem funksib.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

ylbik kirjutas:Siin paistab enamus olema googleteoreetikutest tilganäppijad, kellel praktiline kogemus puudub, õhulugejlt mingi usutava info kätte saamiseks peab olema ikka vastav raud ja soft, KTS vist ongi ainuke ja seda igaüks ei jõua osta.

her ülbik, sellised pingid jms teema on olemas kindlasti tootjatel kes neid õhulugejaid toodavad ja ennem kui õhulugeja majast välja liigub praagitakse ja/või kalibreeritakse need õhulugejad. tahad öelda auto aju on pädevam info "tõlkija" sõidu ajal kui minu VCDS kaabel kui me räägime näiteks testisõiduga näitude kontrollimisest?

me räägime siin auto ajus seadete muutmisest et see kasutaks õigesti MAFi poolt saadetud signaali mitte et hakkaksime MAF andurit ennast kuidagi kalibreerima....

ja kui sa räägid et mingi KTS ainuke ja õige et MAF ilt mingit nn "pädevat" näitu kätte saada ja muud asjad ei saa usaldusväärset infi siis mis mõte sel MAF il üldse on seal auto peal? arvan et selliste seadmete mõte selles et tagada et majast välja liikuv jupp just seda pädevat infi nii auto ajule kui ka vajadusel diagnostika seadmele saadab. Ja ajul ei ole vaja seda infi 1mg/str täpsusega....kui sa ise ikka oma masuudipressi aju flashi uurinud oled siis peaksid seda teadma aga ilmselt ei tea sina sellest mitte midagi kuidas ikkagi su TDI kütte etteannet jms juhib ja kuidas tagab et ta sul lapp põhjas tagant musta pilve ei tekitaks.
neid kalleid pinke pole ei mul, ei ühelgil diagnostika vennal ega ka ilmselt mitte ühelgil keskmisel remondi töökojal vaja sest korras MAF andur peab olema juba piisavalt täpne et aju seda infot ka kasutada saaks ja ka mina diagnostikat tehes. Ja nende kallite pinkide/riistvarade nimesid võid muidugi edasi meile googeldada, aga see inf oli muidu väärt kuulda võtta.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3327
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Natuke MAF-i kontrollimisest ilma imeriistadeta, kasutusel siis tavaline ostsillograaf:
http://www.youtube.com/watch?v=ERwpHDcis1Y" onclick="window.open(this.href);return false;

ylbik
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
Auto: 2.5 TDI
Asukoht:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas ylbik »

Lp. copilot,
Kui mitut vag-com kaablit oled sa võrdelnud omavahel?
Kui oled, siis kindlasti oled ka märganud, et nad näitavad erinevaid tulemusi.
Ja lõpetuseks: kummarda googlet edasi, piirdu oma auto näppimisega ja ära aja mingit mula foorumites!

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas alts20 »

TiitRE kirjutas:
copilot kirjutas:
TiitRE kirjutas: Ei tea kuidas VW-l, kuid minu eelmisel masinal (e60 bemm), vajas peale vahetust ka autole tutvustust :wink:

mida sa seal seadistad v tutvustad? vb oli vaja lihtsalt mingi veakood ajust ära kustuda(VAG grupi masinate puhul ei tea küll et oleks midagi vaja kaabliga teha)...
No ilmselt oled sa siis targem kui UM-i kodanikud, kes mitte kui midagi ei jaga ja uisapäisa asju ette kujutavad? :|

Midagi ei ole siin valesti. BMW puhul kasutatakse ka originaalis vähemalt 2 või isegi 3 eri firma õhulugejat, need on ka juba visuaalsel vaatluselt päris erinevad ja BMW puhul peabki selle autole selgeks tegema, millise sa just parasjagu paigaldasid. VW puhul seda teha vaja ei ole

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

ylbik kirjutas:Lp. copilot,
Kui mitut vag-com kaablit oled sa võrdelnud omavahel?
Kui oled, siis kindlasti oled ka märganud, et nad näitavad erinevaid tulemusi.
Ja lõpetuseks: kummarda googlet edasi, piirdu oma auto näppimisega ja ära aja mingit mula foorumites!

:lol: :lol: :lol: luba naerda, esiteks, see mida mina näen vag com kaabliga läbi diagnostika pordi, näeb ka auto, nii et ei ole siin midagi erinevat.

ja kui teada tahad siis oma 81kw olen näppinud kahe erineva vag com kaabliga ning lisaks on ka versioonid erinevad neil ning tulemused on samad. See kui sa ei tea TDI kohta tegelt mõmmigi ja oled nn rahajõmm kes harjunud ainult kuskil mölleris vms kohas käima ilma et ise asjast midagi teaks, siis ma ei imesta et selliseid keheldava väärtusega vastuseid ise siia foorumisse paiskad.

Kui sa nii tark ja kogenud oled, siis ehk tood mulle mõned näited puust ja punasest ette....ja ennem kummardan googlet kui mingit venda kellele kuskil mingit kärbest pähe aetud ilma et ta ise tegelt midagi asjast teaks.

ja kui sa räägid siin sellest, et sa oled vag com kaabliga näiteks tühipööretel vaadanud oma 2,5 TDI õhulugeja näite ja teine päev mingi 1,9 TDI venna masina näite, siis võta teadmiseks et sinu masina näidud ongi kõrgemad sest kubatuur on suurem mis tähendab seda et takti kohta kasutab mootor rohkem ka õhku ja see palju takti kohta peaks masin õhku imema(olukorras kus EGR väljas) saad sa lihtsalt välja arvutada mida sa ilmselt ei oska. See palju EGR i töö ajal mingitel teatud pööretel ning ette antud kütte koguste ajal seda puhast õhku moto tarbib saad teada kui tõmbad ajust flashi ja uurid EGR kaarti ning sp ei kontrollitagi MAF i tühipööretel sest see näit kõigub olenevalt sellest kui palju EGR lahti on vaid pööretel kus EGR kindlasti kinni. ja mainin ära et ka EGR i töö ajal kasutab sinu masin puhast õhku kindlasti rohkem kui 1,9 TDI.Mainin ka ära et olen neid näite kontrollinud ühel tuttaval kel 2,5 TDI ja sel on hoopis teised näidud mis minu 1,9 sal. lisaks sellele on minu 96kw näidud samad mis 81kw.

seniks aga head päeva sulle ja usu edasi tegelaste juttu, et ise ei anna midagi teha ega kontrollida ja ainuke viis on ainult üüber kallid masinad. järgmiseks tuled soovitama turbo kontrollismiseks spets pinki kuigi on ilmselge et asi läbi vms jura???

ehk seletad mulle ära millal ja kuidas sina oled neid nn erinevaid näite näinud kui sul endal väidetavalt suur tarkuste pagas olemas ja mille põhjal mulle hetkel vag com näitude koha pealt vastu vaidled???samuti ei saanud vastust su käest et kui õigete näitude saamiseks mingi kallis pink vms siis mis mõte on MAF il masina peal sest sellisel juhul ei saaks ka aju õigeid näite kätte?
Viimati muutis copilot, 30 Sept 2012, 13:34, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

alts20 kirjutas:Midagi ei ole siin valesti. BMW puhul kasutatakse ka originaalis vähemalt 2 või isegi 3 eri firma õhulugejat, need on ka juba visuaalsel vaatluselt päris erinevad ja BMW puhul peabki selle autole selgeks tegema, millise sa just parasjagu paigaldasid. VW puhul seda teha vaja ei ole
jah, see on teine teema, kui lugejad on erinevad, ning on ilmselge et ajule tuleb see selgeks teha milleks siis kindlsati BMW poolt ka mingi lihtne adaption olemas et mille põhjal aju peaks MAF i poolt saadetud signaali ümber tõlkima.
Diesel Power KEEPS ME GOING

ylbik
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
Auto: 2.5 TDI
Asukoht:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas ylbik »

:lol: :lol: :lol: luba naerda, esiteks, see mida mina näen vag com kaabliga läbi diagnostika pordi, näeb ka auto, nii et ei ole siin midagi erinevat.
Kui sa nii ütled, siis nii ka on.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

ylbik kirjutas:
:lol: :lol: :lol: luba naerda, esiteks, see mida mina näen vag com kaabliga läbi diagnostika pordi, näeb ka auto, nii et ei ole siin midagi erinevat.
Kui sa nii ütled, siis nii ka on.
näha on jah et sul ei ole tegelt midagi tõepõhist vastu näitena tuua, lihtsalt oled vb enda 2,5 tdi ja kellegi 1,9 tdi näite vaadanud teadmata nende näitude erinevuse tagamaid. veidi lisatud teksti muide minu eelnevas vastuses sulle.
kui sa ei oska kuidagi oma väidet kaitsa siis panen sind kahjuks ühele pulgale t2nniga ses küsimuses kahjuks :wink:
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

ylbik kirjutas:Lp. copilot,
Kui mitut vag-com kaablit oled sa võrdelnud omavahel?
Kui oled, siis kindlasti oled ka märganud, et nad näitavad erinevaid tulemusi.
Ja lõpetuseks: kummarda googlet edasi, piirdu oma auto näppimisega ja ära aja mingit mula foorumites!

ja sina muidugi soovitad käia sellistes kohtades nagu esindused. Sinu jaoks vist jah foorumid sellised kohad, kus isetegijaid, kes oma kogemustest räägivad, lollideks tembeldad, kuna neil puuduvad tööriistad mida neil tegelt üldse vaja pole?
ja küsin veel mitmendat korda üle, mitut kaablit sina näppinud oled, millise kubatuuriga olid masinad, kas nende masinate aju seadistused olid nn tehase seades ja kas sa tiksusid näite vaadata ainult tühipööretel teadmata kas parajasjagu ja kui palju EGR klapp avatud on? ja vastuseks erinevate näitude kohta siis olen jah näinud erinevaid näite ja seda olenavalt kui palju EGR avatud on.
Viimati muutis copilot, 30 Sept 2012, 13:48, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

aga veidi sulle mõtlemisainet ylbik nendest erinevatest näitudest, ehk siis nagu sa näed olenevalt mis on moto pöörded ning palju sel hetkel motosse kütet pihustatakse hoitakse ka EGR i teatud määral lahti et saavutada madalam motosse mineva puhta õhu kogus millega vähendatakse NOx gaase põlemisel.
antud EGR kaart siis minu 96kw oma, aga on ta sama sisuliselt kõigil 1,9. Sinu 2,5 tdi egr toimib sisuliselt samal põhimõttel. nagu näed siis näiteks on EGR suletud pööretel üle 3423rpm i ja/või motosse pihustatava kütte koguse puhul üle 29mg/str. sp tehakse testisõit koormuse all 3 käik ja 4000rpm i vähemalt et näha kas MAF loeb välja vähemalt 800-850mg/str sest sest nende pöörete juures just sellised suured kogused õhku motosse peaks liikuma(kui ei ole sisselaskes lekkeid v ummistusi a la õhufilter vms). kui loeb ainult 450 vms kuigi peaks lugema 850 siis selge et MAF läbi kui kõik muu korras ja sellest tulenevalt vähendatakse kütte etteannet aju poolt sest aju ei näe piisavat õhu kogust et põletada ette atud suurem küttekogus puhtalt.
ja see codeblock 3 mida vaatame vag com is on tegelt EGR i töö jaoks, lihtsalt seda kasutame testisõidul et vaadata mis on see actual näit. ja need arvud z: skaalal antud pildil ongi nn Specified mis muutub olenevalt sellest kuidas aju tahab et EGR väljalaske gaase uuele ringile laseks ja lagi on sel 850 kuigi samas piisava ülerõhu korral võib olla actual ka suurem a la 900....kui EGR on aju poolt välja lülitatud/kinni siis aju ei huvita enam see Specified vaid Actual ja vastavalt sellele näidule ning Smoke limiter kaardil ette nähtule ka kütet enne annab.
kui arvad veel et ma ajan mingit kägu siis ma võin sulle veel ridamisi kaarte välja tuua siia oma masina ajust et näidata kuidas TDI kütuse etteannet reguleerib, millest ilmselt sina ei tea küll mitte midagi vaid lahmid ise niisama ja sõimad siin inimesi lolliks kes just niiviisi oma vigase MAFi vag com kaabliga testisõitu tehes kindlaks teinud.

Pilt
Viimati muutis copilot, 30 Sept 2012, 16:00, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

aga ma endiselt ootan ka sinult Lp ylbik mingit adekvaatset vastust, mitte stiilis t6nis kus vend väidab midagi ning kokkuvõttes ütleb pmt et jätab enda teada kuidas üks v teine asi on. ei ole just kõige ustuvam selliste vastuste puhul et tegelt ka asjast mingi õige arusaam oleks.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas VWM »

Kõike teksti ma läbi pole siin lugenud aga niisama mainin.
Õhulugejal tegelikult ei või juhet tagant võtta kui süüde sees, see kehtib muigudgi Pierburgi 7.22684.08.0 õhulugeja kohta mis minu masinal on. hind jääb sinna 60 € kanti ja pidi parem olema kui Boshi omad.
Infot selle õhulugeja kohta : http://www.air-mass-meter.com/2008/gene ... 722684080/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja võrdlus Boshi ja Pieburgi õhulugejate kohta : http://www.oocities.org/tech4tdi/pages/ ... html#Bosch" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui tutikat Boshi oma ei tihka osta siis soovitan osta uus Pieburgi õhulugeja.
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

VWM kirjutas:Kõike teksti ma läbi pole siin lugenud aga niisama mainin.
Õhulugejal tegelikult ei või juhet tagant võtta kui süüde sees, see kehtib muigudgi Pierburgi 7.22684.08.0 õhulugeja kohta mis minu masinal on. hind jääb sinna 60 € kanti ja pidi parem olema kui Boshi omad.
Infot selle õhulugeja kohta : http://www.air-mass-meter.com/2008/gene ... 722684080/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja võrdlus Boshi ja Pieburgi õhulugejate kohta : http://www.oocities.org/tech4tdi/pages/ ... html#Bosch" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui tutikat Boshi oma ei tihka osta siis soovitan osta uus Pieburgi õhulugeja.
vwm,

väga head lingid, eriti viimane kus ära räägitud pmt miks erinevate lugejate puhul vaja ajus veidi ümber programmeerimist teha.

aga ilmselt sel ajal kui õhulugejal vool taga st mõõdetakse sissetulevat õhu kogust ei ole jah hea mõte sel hetkel pistikut tagant võtta v tagasi panna vältimaks mingeidi ülepingeid mis anduri tuksi võiksi keerata. usun et sel hetkel kui süüde väljas, võid rahumeeli tagant võtta pistiku et MAF vea kahtuluse korral proovida kuidas minek muutub ja muidugi tagasi panna samuti nii et süüde väljas ja olenemata kas bosh i v teab mis tootja oma.

muidugi selles esimeses lingis mainitud jutt, et kus keegi oli omaarust selle Pierburgi õhulugejaga kogenud mingit jõu juurde tulemist vs originaalis olnud korras õhulugejaga siis tahaks teada kuidas see võimalik on kui kütte etteanne on piiratud kindla seadistuse järgi...see sisuliselt sama eksiarvamus kus arvatakse et suurem turbo annab kohe automaatselt lisahobuseid mõtlemata sellele et ajus pole tõstetud kütte etteande piire rääkimata sellest et tuleb muuta ka turbo juhtmist et selle lisaküttekoguse jaoks ka rohkem õhku motosse kokku pressitaks turbo poolt...aga see selleks. väärt lugemist ikkagi vmv :wink:
Diesel Power KEEPS ME GOING

elias
Huviline
Postitusi: 340
Liitunud: 02 Mai 2010, 10:36
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas elias »

Kas tootja Magnetti Marelli õhulugejat tasub osta? pakuti toda.
Mul lähitule pirnid ka selle omad ning 1 pirn põles kuu aja pärast läbi, muidugi seda võib teha iga pirn, ütlen niisama.

Samuti keegi pädevam viitsiks uue õhulugeja, kaabliga andmed üle vaadata?
lihtsalt ära kontrollida kas toimib nagu peab. Praegu pole veel midagi ostnud ega tellinud.
Viimati muutis elias, 30 Sept 2012, 19:36, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas VWM »

copilot kirjutas:vwm,

väga head lingid, eriti viimane kus ära räägitud pmt miks erinevate lugejate puhul vaja ajus veidi ümber programmeerimist teha.
Mul õnneks oli see sama pieburgi oma enne ka peal, panin uue peale ning töötas ilusti ja ei hakanud pead vaevama muude näitudega ajus. ( enne ostu sai lammarist kasutatud õhulugejat proovitud ja sealt saaduga olid kõik näidud nii nagu vaja ja auto minek tuli tagasi..aga lammarist ikkagi ei julgenud kasutatud osta ja siis sai see sama humparts.ee alt tellitud )
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot »

VWM kirjutas:
copilot kirjutas:vwm,

väga head lingid, eriti viimane kus ära räägitud pmt miks erinevate lugejate puhul vaja ajus veidi ümber programmeerimist teha.
Mul õnneks oli see sama pieburgi oma enne ka peal, panin uue peale ning töötas ilusti ja ei hakanud pead vaevama muude näitudega ajus. ( enne ostu sai lammarist kasutatud õhulugejat proovitud ja sealt saaduga olid kõik näidud nii nagu vaja ja auto minek tuli tagasi..aga lammarist ikkagi ei julgenud kasutatud osta ja siis sai see sama humparts.ee alt tellitud )
ütleme nii et pole seal midagi pead vaevata. nagu sa sellest EGR kaardist näed siis kohapeal tuuritades ei saagi sa mingit adekvaatset näitu sest egr klappi hoitakse suhteliselt enamus ajast lahti mis tähedab seda et see näit ongi madal v kõigub olenevalt kui lahti EGR on, tuleb teha lihtsalt üks korrlik testisõit 3.käik 2000rpm alates kuni vähemalt 4000rpm välja gaas põhjas ja vaadata kas õhulugeja loeb välja vähemalt näitu ~800-850mg/str mis tähendab 66kw ja 81kw TDI jaoks peaaegu õhukogust mida turbo maximaalse reguleeritud/lubatud õlerõhu korral motosse imeb ja kokku surub. kui ikkagi 850 asemel näeb aju aint 400 v 500 siis vastavalt smoke limiter(teise nimega tuntud ka kui MAF limiter) kaardile vähendatakse kütte etteannet selliselt palju selle õhukoguse juures on kütet lubatud pihustada, et "Air to fuel ratio" ehk õhu ja kütuse suhe jääks paika et ei tekiks taha suitsupilve ja väljendubki see sisuliselt sellega et minek puudub kuigi sul lapp põhjas. keda huvitab siis effektiivne AFR(Air ti Fuel Ratio) on Garreti kirjade järgi diislile 18:1 tuunijate sõnul 17:1 kus ei tohiks musta sisuliselt tekkida kuid arvutades ümber osad oma masina AFR suhted siis tuleb ka alla 17:1 le mis siis on ka tegelt vahest näha hetkelise õrna musta suitsuna kui madalamatel pööretel lapp põhja lajatada
Pilt

nagu sa antud smoke limiter/MAF limiter graafikult näed siis õhukoguse juures 400mg/str on lubatud kütte etteanne keskmiselt 20mg/str aga 850 juures juba 44mg/str 1900rpm juures kus peaks olema ka maximaalne vääne muidu sel motol. kui aga aju ei näe läbi MAF i seda 850 vaid 400 siis kütte etteannet vähendataksegi veidi üle poole võrra ja seetõttu on ka minek olematu. ja nagu sa ka näed ei ole vaja neid näite täpsusega 1mg/str, seega ei tea mis täpsust mingid vennad siin taga ajavad ja jahuvad mingitest kalibreerimis riistadest :lol: TDI on tegelt oma tööpõhimõttelt ääretult lihtne minu arvates ning samuti nagu sa näed ei ole siin mingit Specified teemat vaid lihtsalt üks faktoritest millest olenevalt aju kütust ette annab ehk siis tegelik MAF näit ning nagu sa ka näed võib see MAF näit olla üle 1000mg/str olenevalt palju turbo ülerõhku puhub. 96kw 1,9 TDI puhul on see kuni 2,3bar mis tähendab õhu kogust ~1090mg/str teades fakti et 1,9 kubatuuriga moto kasutab takti kohta keskmiselt keskmisel soojal päeval merepinnaga samal kõrgusel asudes ~475mg õhku. turbo absoluutrõhu korral 2 bar=1bar ülerõhku=475*2=950mg mida ma olen ka näinud oma 81kw puhul kus maximaalne turbost reguleeritud lubatud rõhk seal 2bar i ligi. 96kw ja 110kw on muidugi need lubatud rõhud suuremad ehk siis mida rohkem õhku seda rohkem saab ka kütet selle suurema õhukoguse kohta põletada kust siis saadaksegi need lisakilovatid. ei hakanud siin koma täpsusega arvutusi tegema sest seda pole ka vaja.

Kokkuvõtteks MAF testisõitu tehes unustage specified üldse ära sest üle 850 ei näita 1.9 puhul see niikuinii sest niiviisi see EGR kaardile sisse kirjutatud nagu näete eelnevas posituses kus EGR kaart(kui ei usu siis proovige järgi) ning kütte etteande seisukohalt pole ajul ka seda vaja vaid aju vaatab seda mis on tegelik ehk Actual ning seda me peamegi vaatama. Samuti ei huvita meid selle nr täpsus mingil mistahes ajahetkel st olgu see 1900rpm i juures näiteks 850, 855 v hoopis 921 jne jne sest see oleneb ka sellest milliselt on seadistatud ajus tol hetkel tulenevalt veel mõnest teisest väärtusest puhutav õlerõhk mis võrdub ju ka erineva õhukogusena. Vaja on ainult kontrollida ja näha kas MAF loeb välja 800-850 vähemasti sest üldiselt 4000rpmi juures peaks ka piisavat ülerõhku turbo puhuma. kui MAF üle 400 v 500 ei lähe kuidas iganes sa ka ei vajuta siis on selge et MAF läbi ja seda muidugi eeldades et õhufilter pole kinni ning ei ole lekkeid kuskil sisselaskes kust saaks see puudujääv õhukogus motosse liikuda. Minu arvates pole pead vaja ju vaevata v mis?

Seega antud teema puhul täpsusjuttu ajavad poisikesed võivad minna möllerisse v kus iganes tahavad ja seal tarka panna ning jätta isetegijad rahule, sest meil ei ole seda klotsi vb niiviisi pritsida ja kindlasti ei ole ka tahtmist mingi udujutu eest kellelegi seda niisama kinkida. see kuidas kuskil esinduses inimesi kooritakse on juba ammu teada tõde.
Viimati muutis copilot, 30 Sept 2012, 23:22, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Diislid”