Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Mõtlesin, et jagaks oma eilset suht ekstreemset kogemust mootoriaju peareleega...vanakoolikate puhul on selle relee nr 109....uutemate TDI de puhul võib selle relee nr olla miski muu, kuid annab siis süüte sissekeeramisel voolu mootori ajule. Etteruttavalt tagantjärgi mõeldes, hakkas jama pihta juba üleeile...järeldus sellele hiljem. Antud teemas ei soovi ma midagi teada v küsida, sest eilne kogemus tegi mulle selles osas kõik puust ja punaseks selgeks lisaks varem loetule. Moded võivad selle teema kas jätta esilehele, v muuta pealkirja nii, et oleks teistel hiljem otsingut kasutades lihtsam üles leida...ja seda põhjusel, et seda pearelee jama pidi esinema suht paljudel TDI motodel, mida öeldi mulle diislimeistrites töötava tuttava poolt...küll aga pole neil ette tulnud nii ekstreemsel viisil nagu minul seda eile oli.
Aga hakkaks siis pihta eilsest...pidin olema Tallinnas kell 12:00 ja seda veel kesklinnas...sõitu sai alustatud Viljandist ja õnneks paari tunnise varuga, et siis niisama Tallinnas ringi tsillida. Kuna aega oli, siis tegin esimese vahepeatuse Imaveres, et võtta väike kohvi ja teha väike tobi(auto jätsin kohapeale tiksuma)...tulles putkast kohviga tagasi, laiutas naine käsi ja ütles, et mootor suri lambist välja ja enam käima ei lähe. Esimene mõte oli et siia me nüüd mõneks tunniks jääme et a la andis aju otsad vms. Kuna auto käitus 3 korda imelikult sõidu pealt juba üleeile, siis võtsin igaksjuhuks kaasa ka läpaka ja kaabli, mille ka kohe järgi lükkasin. Kuid kaabel mootori ajuga ühendust ei saanud...peale järgmist paari-kolme korda süüde välja-sisse märkasin et põlema ei hakanud kordagi eelsüüte küünalde tuli, peale mida oli enamvähem asi selge st viga relees 109(armatuuri alt kostis aega ajalt ka imeliku heli). Peale ühte rahustavat tobi ja mõtlemist proovisin uuesti, ning moto käivitus(sel korral hakkas põlema ka eelsüüteküünalde tuli) ning sõit jätkus Tallinna poole. Kuniks jõudsin ülemiste keskuse juurde. Sel korral suri moto välja sõidu pealt,algul mõtlesin et ehk läheb käima kui lükkan käigu alla, kuid ei midagi...pidurdas autot veelgi - lasin vaba veeremise peale. Õnneks oli hoog veel piisav et ülemiste keskuse parklas oleva tankla kõrval olevast sissesõidu teest sisse veereda ja mitte ummistada liiklust...iseasi hull kogemus oli väänata rooli ilma võimuta sest samast tahtis välja sõita üks teine auto ja veidigi halvema ajastuse korral oleks vist ka teist veidi ramminud. Anyway, kaabel ajuga ühendust jällegi enam ei saanud ja armatuuri ei ilmunud ka eelsüüte tuld. Teadliku auto omanikuna, on alati kaasas tagasihoidlik võtmete ning torx kuruvikeeraja komplekt ning sai alumine armatuuri kate eest ja see relee üles otsitud. Relee oli üsna kuum/soe, mida ta ei tohiks olla nagu aru saanud. Releed katsudes ja süüdet sees hoides tundsin kuidas kõristas jubedalt aega ajalt. Võtsin siis teise välja, koputasin teist veidi ja jahutasin ning panin tagasi ja mootor käivitus jälle...tegin ka teisti ja tõmbasin moto töötamise pealt relee välja ja moto surigi ning uuesti süütega mängides eelsüüte tuld ei ilmunud ja masin ei käivitunud. Asi oli 101%selge. Tegin ennem ka kõne dellule, et ehk saaks aidata, kuid ta oli kahjuks kodus ja haige. Võtsin siis riski panna seisma liiklust kesklinnas ja alustasin sõitu forsi poole - õnneks kulges teekond probleemideta ja sain uue relee 6.15 EUR eest ning asi korras.
Aga räägiks ka üleeilsest...nimelt vaikselt 4. käik töristades tegi selliste 5min vahedega 3 jõnksatust..täpselt nagu ei saaks kütet kätte, kuid ilmelik oli see et iga kord viskas sekundiks põlema ka eelsüüteküünalde tule. Koju jõudes kohe kaabel sappa ilma motot välja suretamata, kuid ei ühtegi veakoodi....mõtlesin veel et vb sain s***a kütet, sest olin 150km tagasi tankinud v et mingi jama pritse nurgaga kuid kõik oli OK. Ei andnud veakoodi ka eile peale seda, kui uuesti käima sain ja kaabel ajuga ühendust sai. Need üleeilsed jõnksatused olid ilmselt hetkelised voolu katkestused ajule relee poolt ning voolu tagasi saades viskas korraks eelsüüte küünalde tule põlema. Moto ei käivitunud käivitades ega ka käikudega pidurdades, sest kui ajule voolu ei tule, suletakse omakorda ka kütte etteanne pumbalt ning puhtalt õhu peal moto ei tööta...samuti ei saanud vea ajal kaabel ajuga ühendust, sest aju ei toiminud puuduva voolu tõttu. Mainin veel ära, et relee mis sain eile forsist, enam seda nr 109 peale pole kirjutatud, kuid tööpõhimõte tal sama. Vanal releel kate maha, ja avastasin et üks külmjoode veits ära ussitanud ja sellest tulevat klemmi/pinni liikutades loksus silmnähtavalt.Ehk siis pmt asi ise võimalik uuesti korda teha kui jootmine käpas....mina sellega "sina" peal pole ja oli tarvis õigeks ajaks sihtpunkti jõuda ja tagasi Viljandi samuti. Mitmed TDI club klubi tegelased ostnud lausa teadlikult autosse ühe varu 109 relee sest ikkagi suht tüüp viga neil vanematel diislitel...isegi kunagi selle peale mõelnud....aga läks isegi õnnelikult eile.
Nagu eelnevalt selle relee kohta lugenud ja ka eile kogesin, siis kipub jebima rohkem kui läheb halva kontakti tõttu kuuamaks ja sp hakkas mulgi toimima peale mõningast jahtumist...kuid võib esineda ka totaalselt mitte toimivat. Ning mis mind ja diislimeistrites töötavat tuttavat hämmastas, oli see et suretas moto töö/sõidu pealt välja(pole neil sellist kogemust ega pole ka isegi sellise variandi kohta lugenud). Käivituse jamad sellest releest tulenevalt tavalised, kuid kord kontakti saades toimib kuni järgmise süüde välja-sisse korrani. Ehk on kellelgil kasu. Sai küll pikk jutt, kuid loodan et mitte si** jutt.
Aga hakkaks siis pihta eilsest...pidin olema Tallinnas kell 12:00 ja seda veel kesklinnas...sõitu sai alustatud Viljandist ja õnneks paari tunnise varuga, et siis niisama Tallinnas ringi tsillida. Kuna aega oli, siis tegin esimese vahepeatuse Imaveres, et võtta väike kohvi ja teha väike tobi(auto jätsin kohapeale tiksuma)...tulles putkast kohviga tagasi, laiutas naine käsi ja ütles, et mootor suri lambist välja ja enam käima ei lähe. Esimene mõte oli et siia me nüüd mõneks tunniks jääme et a la andis aju otsad vms. Kuna auto käitus 3 korda imelikult sõidu pealt juba üleeile, siis võtsin igaksjuhuks kaasa ka läpaka ja kaabli, mille ka kohe järgi lükkasin. Kuid kaabel mootori ajuga ühendust ei saanud...peale järgmist paari-kolme korda süüde välja-sisse märkasin et põlema ei hakanud kordagi eelsüüte küünalde tuli, peale mida oli enamvähem asi selge st viga relees 109(armatuuri alt kostis aega ajalt ka imeliku heli). Peale ühte rahustavat tobi ja mõtlemist proovisin uuesti, ning moto käivitus(sel korral hakkas põlema ka eelsüüteküünalde tuli) ning sõit jätkus Tallinna poole. Kuniks jõudsin ülemiste keskuse juurde. Sel korral suri moto välja sõidu pealt,algul mõtlesin et ehk läheb käima kui lükkan käigu alla, kuid ei midagi...pidurdas autot veelgi - lasin vaba veeremise peale. Õnneks oli hoog veel piisav et ülemiste keskuse parklas oleva tankla kõrval olevast sissesõidu teest sisse veereda ja mitte ummistada liiklust...iseasi hull kogemus oli väänata rooli ilma võimuta sest samast tahtis välja sõita üks teine auto ja veidigi halvema ajastuse korral oleks vist ka teist veidi ramminud. Anyway, kaabel ajuga ühendust jällegi enam ei saanud ja armatuuri ei ilmunud ka eelsüüte tuld. Teadliku auto omanikuna, on alati kaasas tagasihoidlik võtmete ning torx kuruvikeeraja komplekt ning sai alumine armatuuri kate eest ja see relee üles otsitud. Relee oli üsna kuum/soe, mida ta ei tohiks olla nagu aru saanud. Releed katsudes ja süüdet sees hoides tundsin kuidas kõristas jubedalt aega ajalt. Võtsin siis teise välja, koputasin teist veidi ja jahutasin ning panin tagasi ja mootor käivitus jälle...tegin ka teisti ja tõmbasin moto töötamise pealt relee välja ja moto surigi ning uuesti süütega mängides eelsüüte tuld ei ilmunud ja masin ei käivitunud. Asi oli 101%selge. Tegin ennem ka kõne dellule, et ehk saaks aidata, kuid ta oli kahjuks kodus ja haige. Võtsin siis riski panna seisma liiklust kesklinnas ja alustasin sõitu forsi poole - õnneks kulges teekond probleemideta ja sain uue relee 6.15 EUR eest ning asi korras.
Aga räägiks ka üleeilsest...nimelt vaikselt 4. käik töristades tegi selliste 5min vahedega 3 jõnksatust..täpselt nagu ei saaks kütet kätte, kuid ilmelik oli see et iga kord viskas sekundiks põlema ka eelsüüteküünalde tule. Koju jõudes kohe kaabel sappa ilma motot välja suretamata, kuid ei ühtegi veakoodi....mõtlesin veel et vb sain s***a kütet, sest olin 150km tagasi tankinud v et mingi jama pritse nurgaga kuid kõik oli OK. Ei andnud veakoodi ka eile peale seda, kui uuesti käima sain ja kaabel ajuga ühendust sai. Need üleeilsed jõnksatused olid ilmselt hetkelised voolu katkestused ajule relee poolt ning voolu tagasi saades viskas korraks eelsüüte küünalde tule põlema. Moto ei käivitunud käivitades ega ka käikudega pidurdades, sest kui ajule voolu ei tule, suletakse omakorda ka kütte etteanne pumbalt ning puhtalt õhu peal moto ei tööta...samuti ei saanud vea ajal kaabel ajuga ühendust, sest aju ei toiminud puuduva voolu tõttu. Mainin veel ära, et relee mis sain eile forsist, enam seda nr 109 peale pole kirjutatud, kuid tööpõhimõte tal sama. Vanal releel kate maha, ja avastasin et üks külmjoode veits ära ussitanud ja sellest tulevat klemmi/pinni liikutades loksus silmnähtavalt.Ehk siis pmt asi ise võimalik uuesti korda teha kui jootmine käpas....mina sellega "sina" peal pole ja oli tarvis õigeks ajaks sihtpunkti jõuda ja tagasi Viljandi samuti. Mitmed TDI club klubi tegelased ostnud lausa teadlikult autosse ühe varu 109 relee sest ikkagi suht tüüp viga neil vanematel diislitel...isegi kunagi selle peale mõelnud....aga läks isegi õnnelikult eile.
Nagu eelnevalt selle relee kohta lugenud ja ka eile kogesin, siis kipub jebima rohkem kui läheb halva kontakti tõttu kuuamaks ja sp hakkas mulgi toimima peale mõningast jahtumist...kuid võib esineda ka totaalselt mitte toimivat. Ning mis mind ja diislimeistrites töötavat tuttavat hämmastas, oli see et suretas moto töö/sõidu pealt välja(pole neil sellist kogemust ega pole ka isegi sellise variandi kohta lugenud). Käivituse jamad sellest releest tulenevalt tavalised, kuid kord kontakti saades toimib kuni järgmise süüde välja-sisse korrani. Ehk on kellelgil kasu. Sai küll pikk jutt, kuid loodan et mitte si** jutt.
Viimati muutis copilot, 18 Jaan 2013, 13:46, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- rako
- Huviline
- Postitusi: 5765
- Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
- Auto: 1 Kolhv 1
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Kui nüüd mõtlema hakata siis ma päris seda tüüpveaks ei julgeks lugeda. Kuna seda niipalju kuulda pole olnud.
Siingi on omajagu neid vanakooli diisleid isegi omanud ja peres olnud neid niid 6-7tk viimaste kümnendi jooksul ja sellise asja otsa pole sattunud. Kuid see tekst on siin hea ja õpetlik tasub alati panna kõrvataha igasugu sellised teemad teinekord omal lihtsam:)
Siingi on omajagu neid vanakooli diisleid isegi omanud ja peres olnud neid niid 6-7tk viimaste kümnendi jooksul ja sellise asja otsa pole sattunud. Kuid see tekst on siin hea ja õpetlik tasub alati panna kõrvataha igasugu sellised teemad teinekord omal lihtsam:)
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Nuh, seda öeldi mulle diislimeistrite poolt, et neil selle relee veaga masinaid tuleb sisse ikka suht tihti. Sama lugenud TDI club foorumist...ja seda just vanakoolikatega nagu minul näiteks see 81kw on.
Viimati muutis copilot, 18 Jaan 2013, 13:44, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Moderaator
- Postitusi: 4429
- Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
- Telefon: 5515335
- Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 60 korda
- Kontakt:
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Minule on ka üks selline sattunud. Tuldi minu juurde murega, et signa vist lolitab, ei lase vahel autot käivitada. Et viskaks signa välja. Lammutasin siis signa ploki välja ja vaatasin et blokeering starteri vahel (kõi õigesti mäletan või polnud üldse). Omanik rääkis, et siis teeb auto sellist imeliku pininat ka kui ei käivitu. Ja peagi õnnestus ka minu juures see seis tekitada ja kui näpu peale panin releele oli aru ka saada kust see tuleb. Õnneks olin just hiljuti ühe A3 ära lammutanud ja kaabeldus vedeles alles garaazis. Võtsin sealt aga relee ja oligi inimesel päev päästetud. Õhtul 21 ajal poleks seda releed väga kuskilt võlunud.
Nii et jah minupoolt niipalju infoks, et vabalt võib ka piniseda.
Nii et jah minupoolt niipalju infoks, et vabalt võib ka piniseda.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Kusjuures starterit lubab anda....keerad võtit ja starter ketrab kaua tahad aga ei käivitu...loobusin peale paari korda ~5 sec käiamist(et säästa akut ja starterit) ja andsin võtit vaid siis kui viskas süüte sisse keeramisel eelsüüte küünalde tule põlema ja auto käivitus siis ka pagult. Jah, see et ei taha lihtsalt käima minna aega ajalt, on tavaline...see et aga see relee suretaks moto käimise/sõidu pealt ise välja pole senini kuskilt lugenud ja säärast kogemust ei mäletanud ka tuttav diislimeistrites(endised Oisu diisli poisid kes nüüd ülemistel tegutsevad). See kõrin oli ikka päris tugeva heliga, mis tol hetkel tegi. Ah jah, kütte kulu kompuutri ajas kah lolliks...läbitud km jms jäid samaks, kuid keskmine kulu näit läks peale igat korda 1l/100km võrra suuremaks.
Viimati muutis copilot, 18 Jaan 2013, 15:46, muudetud 4 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Moderaator
- Postitusi: 4429
- Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
- Telefon: 5515335
- Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 60 korda
- Kontakt:
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
No seal oli aftermarket signa ja blokeering starteri vahel ja selle jutuga tuldigi, et kohati võib käiata ja käiata, aga käima ei lähe. Seega ei tundunud loogiline, et signa viga ja siis jäigi pinisev 109 silma.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
-
- Moderaator
- Postitusi: 7850
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 159 korda
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
109 on peal ka teistel autodel peale TDi, näiteks VR6. Endalgi autos üks tagavaraks kui ringi sõitsin, vigasel releel oli üks teatud pikk ja peenike klemm trükiplaadi peal külmjoodises kuna arvatavasti relee pessapanekul jääb see klemm pinge alla trükiplaadi suhtes ja nii see viga tekib, parajalt soe on ka relee kui sõidust tuled. Mind on aidanud jootekolb. Bensukatel on selle relee taga pritse pihustid. Ainuke sümptom mis sellega seondus oli see, et täiega kiirendades hakkas mootor jõnksutama, samas oli kuulda ka relee plõginat armatuuri alt. Käivitamist ja sõidu pealt väljasuremist ei olnud, eks sain vist õigel ajal asjast kinni. Nüüd olen releemurest vaba kuna polegi seda enam peal, pole ka aju mida ta toita saaks. Elu nagu lill...
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Kusjuures ka mul endal enda maakodus on olemas ühe 2003 aasta 1,6 74kw bensuka Bora pealt võetud relee, millel peal nr 109 kuid kahjuks ei olnud eile otstarbekas aint selle pärast 150km ekstra sõita, et vaadata kas sobib. Eks kui satun sinna, siis vaatan ja võrdlen kas on samad peetis oleva enda masina releega.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 691
- Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
- Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
- Asukoht: Tallinn/Tartu
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Oleks väga super kui golfi_vend viitsiks copiloti postitusest teha väikese kokkuvõtte ja lisada selle ehk kunagi ilmuvale VW vigade ja nende lahenduste teemasse. Usun, et paljud oleks isegi nõus maksma, kui oleks olemas selline kokkuvõtlik VW vigade-lahenduste taskuraamat. Ei peaks kohe kallisse esindusse minema, kui oleks olnud vaja ainult relee ära vahetada. Esinduses on juba lihtlabane pirnivahetus a'la 100 euri
Viimati muutis priidu6, 19 Jaan 2013, 11:19, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Mingi projekt golfi vennal käsil, millest ma ilmselt esimest korda kuulen?
Diesel Power KEEPS ME GOING
- rako
- Huviline
- Postitusi: 5765
- Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
- Auto: 1 Kolhv 1
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
No kas projekt v asi, aga noh selline enamlevinud vigade wiki laadne asi.
Aga noh foorumis seda suht raske teha. Selleks peaks siis tglt eraldi wiki softi kasutama.
Aga noh foorumis seda suht raske teha. Selleks peaks siis tglt eraldi wiki softi kasutama.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m
-
- Klubiline
- Postitusi: 95
- Liitunud: 18 Mai 2006, 12:53
- Auto: G7 2014 77kW
- Asukoht: Tallinn, Kristiine
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Mul oli paar aastat tagasi sama lugu, korduvalt suri sõidupealt välja, vahetavahel lõi eelsüüteküünalde tule ka sõidu ajal põlema. Peale suremist käivitus alles pärast kümnekonna minuti pikkust ootamist, vahepeal käiata ei olnud mõtet. Aitas samuti relee 109 vahetus.copilot kirjutas:Ning mis mind ja diislimeistrites töötavat tuttavat hämmastas, oli see et suretas moto töö/sõidu pealt välja(pole neil sellist kogemust ega pole ka isegi sellise variandi kohta lugenud). Käivituse jamad sellest releest tulenevalt tavalised, kuid kord kontakti saades toimib kuni järgmise süüde välja-sisse korrani.
Viimati muutis murka, 21 Jaan 2013, 16:03, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Täpselt sama keiss...ise pole aga kuskilt säärase käitumise kohta selle relee 109 puhul lugenud, ning nagu ütlesin, polnud ka diislimeistrite vennad kokku puutunud faktiga, et suretab lausa sõidu pealt välja. Ja samuti 10-15 minta seismist(ilmselt siis relee jahtumisest) ja lubas uuesti käivitada ja sõita.murka kirjutas:Mul oli paar aastat tagasi sama lugu, korduvalt suri sõidupealt välja, vahetavahel lõi eelsüüteküünalde tule ka sõidu ajal põlema. Peale suremist käivitus alles pärast kümnekonna minuti pikkust ootamist, vahepeal käiata ei olnud mõtet. Aitas samuti relee 109 vahetus.copilot kirjutas:Ning mis mind ja diislimeistrites töötavat tuttavat hämmastas, oli see et suretas moto töö/sõidu pealt välja(pole neil sellist kogemust ega pole ka isegi sellise variandi kohta lugenud). Käivituse jamad sellest releest tulenevalt tavalised, kuid kord kontakti saades toimib kuni järgmise süüde välja-sisse korrani.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Starteriga võid kedrata niikaua, kuni kõik maalilma vool otsa on saanud , käima ei lähe ta jah, kui eelsüüteküünlde tulukest põlema ei löö. Ma kord ligi kolmveerand tundi keerutasin seda võtit süütelukus, et saaks tulukese põlema (hilja õhtul/vara öösel klalt tulles paadislipil ), kui tuluke süttis, siis mure lahenes ja autu käivitus nagu kord ja kohus.copilot kirjutas:Kusjuures starterit lubab anda....keerad võtit ja starter ketrab kaua tahad aga ei käivitu...loobusin peale paari korda ~5 sec käiamist(et säästa akut ja starterit) ja andsin võtit vaid siis kui viskas süüte sisse keeramisel eelsüüte küünalde tule põlema ja auto käivitus siis ka pagult. Jah, see et ei taha lihtsalt käima minna aega ajalt, on tavaline...see et aga see relee suretaks moto käimise/sõidu pealt ise välja pole senini kuskilt lugenud ja säärast kogemust ei mäletanud ka tuttav diislimeistrites(endised Oisu diisli poisid kes nüüd ülemistel tegutsevad). See kõrin oli ikka päris tugeva heliga, mis tol hetkel tegi. Ah jah, kütte kulu kompuutri ajas kah lolliks...läbitud km jms jäid samaks, kuid keskmine kulu näit läks peale igat korda 1l/100km võrra suuremaks.
Mul ka seesamunegi probleem oli. Lammutasin samuti armatuuri lahti, kakkusin relee välja, puhastasin (kraapisin) kõiksuguseid klemme, kapsel tagasi peale, jaa töötab senimaani!
Kui asi pole ratastes, siis on ta kummis!
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Minu masina relee puhul oleks aidanud ainult jootmine.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Klubiline
- Postitusi: 95
- Liitunud: 18 Mai 2006, 12:53
- Auto: G7 2014 77kW
- Asukoht: Tallinn, Kristiine
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
kuskil see ikkagi pidi kirjas olema, ise ma seda küll välja poleks mõelnud aga iseseisvalt ma selle ära vahetasincopilot kirjutas:Täpselt sama keiss...ise pole aga kuskilt säärase käitumise kohta selle relee 109 puhul lugenud, ning nagu ütlesin, polnud ka diislimeistrite vennad kokku puutunud faktiga, et suretab lausa sõidu pealt välja. Ja samuti 10-15 minta seismist(ilmselt siis relee jahtumisest) ja lubas uuesti käivitada ja sõita.murka kirjutas:Mul oli paar aastat tagasi sama lugu, korduvalt suri sõidupealt välja, vahetavahel lõi eelsüüteküünalde tule ka sõidu ajal põlema. Peale suremist käivitus alles pärast kümnekonna minuti pikkust ootamist, vahepeal käiata ei olnud mõtet. Aitas samuti relee 109 vahetus.copilot kirjutas:Ning mis mind ja diislimeistrites töötavat tuttavat hämmastas, oli see et suretas moto töö/sõidu pealt välja(pole neil sellist kogemust ega pole ka isegi sellise variandi kohta lugenud). Käivituse jamad sellest releest tulenevalt tavalised, kuid kord kontakti saades toimib kuni järgmise süüde välja-sisse korrani.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Nu mulle andis ainukese vihje see et kui uuesti käivitada tahtsin ja süüte sisse keerasin siis eelsüüte tuli põlema ei hakanud ja ei käivitunud kuniks see tuli uuesti armatuurile ilmus ning moto välja suremine tulenevalt releest tglt loogiline...mõlemad tingitud kütte etteande sulgemisest. Oleks vb aint korraks välja surnud ja siis uuesti kohe ilusasti käivitanud poleks relee viga arvanudki ja maadleks sellega senini vb...ühtegi veakoodi kah teine ei jäta.
Viimati muutis copilot, 23 Jaan 2013, 13:40, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Minu Golfil tundub olema sama jama, loodan, et pääsen ka ainult relee vahetusega.
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Sain ka seda 109 jama kogeda.
Nimelt poest tulles auto enam ei käivitunud, starter veab aga ei käivitu ja küünalde tuli ka ei sütti.
Forsis maksis uus relee 6,midagi eurot aga kuna laos neil seda polnud ostsin jootekolvi ja jootsin vana üle ja nüüd jälle toimib.
Foorum säästis jälle hulga aega, poleks muidu osanud sealt viga otsidagi kui seda teemat ei oleks
Nimelt poest tulles auto enam ei käivitunud, starter veab aga ei käivitu ja küünalde tuli ka ei sütti.
Forsis maksis uus relee 6,midagi eurot aga kuna laos neil seda polnud ostsin jootekolvi ja jootsin vana üle ja nüüd jälle toimib.
Foorum säästis jälle hulga aega, poleks muidu osanud sealt viga otsidagi kui seda teemat ei oleks
Yohh Polo
-
- Huviline
- Postitusi: 23
- Liitunud: 16 Mai 2007, 14:26
- Telefon: 5037092
- Auto: 530d ja S80AWD
- Asukoht: Valga
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Mul selle 109 üks lahe kogemus.Saabus lätlane,oma 05 aasta transporteriga ja sellise jutuga,et auto käivitub lükates või läpakaga,kui viga ära kustutada.Et lätis soovitati aju vahetama hakata(paari kilo euri kanti).Jättis siis meile oma masina ja hakkasin siis uurima,et mis pull on,kuni jõudsin aku all olevasse releeplokki ja selle lahti kakkusin ning ära puhastasin.peale seda oli korras.Saabus siis lätlane oma masina järgi ja kukkus uurima,et mis tegite.Me vastu et mõõtsime seda ja puhastasime toda.Maksis arve ja siis oli oma targa remondimehega tagasi(kes soovitas aju vahetada),et tema ei jagavat nagunii midagi seletage tollele mis tegite.Ma soovitasin kooli minna tollel tegelasel,et äkki saab vähe tarkust juurde ja mõtleb,enne kui ajusid vahetama kukub.
-
- Veteran
- Postitusi: 707
- Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
- Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
- Asukoht: Lõunamaa
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Selle VW 109 relee jamaga olen juba väga pikalt kursis olnud. Eile õhtul aga puutusin kokku et sama viga ka küljes Skoda Fabial 1,9d 47kw 2003a. Hakkasin Vw järgi kohe otsima seda 109 releed aga mida pole on 109 relee. Kas keegi oskaks öelda mis numbriall taoline relee on Skoda Fabial? Seal hoopis teiste numbritega releed.
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650
-
- Moderaator
- Postitusi: 4429
- Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
- Telefon: 5515335
- Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 60 korda
- Kontakt:
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Kas 47kw mitte vabalthingav kõkats tavalise pumbaga pole. On sellel üldse mingit aju?
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
uuemad SDI motod peaks kah juba nn elektroonilise pumbaga olema.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Veteran
- Postitusi: 707
- Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
- Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
- Asukoht: Lõunamaa
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
Pole temal midagi seal tavalist,täpselt samuti eletrilise pumba ning ajuga.dellu kirjutas:Kas 47kw mitte vabalthingav kõkats tavalise pumbaga pole. On sellel üldse mingit aju?
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7869
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 172 korda
- Kontakt:
Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109
pane mulle täpselt aasta mootor jne...
EDIT: nägin ülevalpool, kodus vaatan asukoha.
EDIT: nägin ülevalpool, kodus vaatan asukoha.
Viimati muutis R36, 24 Nov 2013, 15:20, muudetud 1 kord kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus