Garfield kirjutas:dellu kirjutas:No minu 96kw ei tahmanud küll üldse ei enne ega peale chipimist. Noh jah, eks kui pikalt oled nõkerdanud madalate pööretega, siis esimese pahvaka lööb, aga rohkem ei ole küll mingit tahmamist.
+1 ehk täpselt sama jutt. Loodan, et MTM omad on siis "osavad chippijad" - ülevaatusel minul tahmaga ei ole probleeme olnud.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Väike vihje teile...AFR ehk "Air to fuel Ratio"....googeldage ja saate targemaks. TDI ajus selline kaart nagu "Smoke limiter", mis ei luba kütust anda ette üle paika pandud seadete ehk siis antakse kütet ette nii, et kütuse ja õhu vahekord oleks paigas st vahemikus kus kütus põleb effektiivselt ja puhtalt. Üldiselt on TDI puhul see vahekord alates 17:1-18:1 kus peak põlema nn nähtava suitsuta, st 18 ühiku õhu kohta lubatakse ette anda ainult 1 ühik kütust, kus siis peaks kütus põlema puhtalt. Ehk siis ka antud kaart tuleb muuta mõistlikult ning teha väiksed arvutused lubatava etteande suurendamisel et kütus ikkagi puhtalt põleks. Näiteks, kui tegin ise oma 96kw sele remapi, siis osad seaded madalamatel pööretel oli vahekord isegi 14:1 ja oli ka hetkelist õrna pahvakat näha madalamatel pööretelt lapp põhja vajutades....peale selle osa muutmist vahekorrani 18:1 on säärane tahmamine kadunud. Antud kaardi muutmine ei vaja mingit osavust v geeniuse mõistust.Hoopis raskem ning keerulisem pool on stock turbo viimase piiri peale viimini ning siis hiljem geomeetriat juhtiva kaardi viimistlus, et eemaldada turbo tööst sellised asjast nagu "boost spikes" ehk siis järsud rõhu muutused, mis lühandab turbo eluiga...vot selle asjaga panevad paljud "osavad" tuunijad pange st lajatatakse turbo mingit ulme rõhku puhuma, kuid lõppviimistlus jääb tegemata - seda oli ka näha freezeri videost kella pealt, milliseid hüppeid turbo rõhk tegi ja millega turbol pikka pidu pole niiviisi ringi kärutades.
Suitsemine on küll viimane asi, mille pärast muretseda, kui tuunija ikka vähegi asja jagab...seda annab isegi vähendada kui võtta näiteks aluseks tehase seadistus, nagu näitab minu kogemus. Juurde ka väike seletav pilt, kes ei usu...vastav kaart minu 96kw(nüüd ~110kw) ajust
EDIT! Kui sisselase ummistunud, siis vahet pole kas stock v chip...tahmab nii mis kole nii v naa. Ja temp muutus...sp ongi su TDI mootoril MAF andur et seda vältida. lisaks sellele näeb aju ka sissevõetava õhu temperatuuri, mille alusel tehakse vastavad korrektuurid sissevõetava õhukoguse arvutamisel.