1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

Eip,pealevoolul puudub.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Selge, peaks selle jupi siis millalgi koos filtriga ära vahetama.

tauno16
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 08 Sept 2012, 17:56
Asukoht:

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas tauno16 »

Aga kui sul ainult suuremate külmadega see jama oli, siis kahtlane et klapis viga, sest küte ikka vajub sooja ilmaga samuti alla.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Paljudel külmaga rohkem probleeme, sest külmaga tõmbavad tihendid kokku ja õhk saab kergemini ligi. Kuidgi nüüd mõtlema hakates kui mõni tihend väsinud on siis ei aita vist ka see klapi vahetus?
Viimati muutis J.Aru, 22 Mär 2013, 21:09, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

Tõepoolest,soojuspaisumine selle nähtuse/materjalide omaduse nimetus. Uus klapp peaks tulema koos uute tihenditega. Kui filtrit pole ammu vahetatud ega tühjendatud,siis tasub ka see vahetada. Tühjendamise välp peaks olema 10tkm v oli see 15tkm(täpselt ei mäleta) ja vahetuse välp mäletamist mööda 30tkm? Tühjendamisel tasuks ka ennem käivitust uuesti täis valada et pumpa liiga suurt õhulukku vahele ei satuks et hiljem õhutama hakkama ei peaks. Uuesti käivitusel kui käima läheb soovitatakse ka panna pöörded 2000kanti panna(ise teinud seda ja ka remondimehed seda soovitanud) et lööks selle õhu kiiremini välja mis pumpa liigub nüüd filtrist sest tühipööretel ei pruugi pumba jõudlus sellest õhulukust jagu saada ilma et moto välja ei sureks. Vb mõni peab seda BS jutuks,kuid minu jaoks loogika siin olemas loetu ja kuuldu kohta. Kuigi 1.9 moto puhul kui filter uuesti täis saab valatud ei tohiks suuremat probleemi tekitavat õhulukku kuskile jääda. Omaette ooper pidi filtri vahetusel aga olema 2.5tdi motodel nagu aru saanud ja peab suht tõenäoliselt õhku pihusti torude kaudu välja laskma.
Viimati muutis copilot, 22 Mär 2013, 21:19, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Sellest filtrist annab ka alt kraanist vett välja lasta, siis vist pole midagi täis valada? Ise ka mõtlesin, peale filtri vahetust peaks kohe pöörded üles saama selleks, et välja ei sureks ehk siis minu arvates on täiesti loogika olemas. Suvel peakski saama 30 000 selle filtriga täis, tühjendanud muidugi pole seda filtrit :(

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

Jah, alt keerad korgi lahti ja lased välja vee, aga voolab välja ka filtris olev kütus mäletamist mööda.

Anyway, arendaks teemat edasi. Seoses enda 81kw turtsumisega külmalt ja viimane kord tähele pandud inin selle T klapi juurest, hakkasin veidi googeldama. Lisaks veel mainin ära, et tavaliselt kui auto välja suretada, siis jääb sellesse läbipaistvasse voolikusse, mis läheb filtrist pumpa, kõrgemasse kohta ka õhumull ja moto töö ajal kui gaasi anda, on näha neid mulle pumpa minemas ikka päris mitu. Palju on räägitud et motot seisma jättes seal olev mull normaalne, sest olnud seal pmt kogu aeg ja enamus ajast mingeid vaegusi moto töös ei tekita st ei ole turtsumist ning ei sureta mootorit välja.

Kuid mis ma leidsin siis infoks. Paljud on igasugused mullid kaotanud, kui on kas vahetanud vanatüübi ülesvõtu üksuse/seadme paagis v siis vana veidi modinud, vahetanud kas tihendid koos tagasivoolu klapiga filtril v kummist voolikud filtrist pumpa...osad ka lisaetteande pumba paaki pannud, mida kõrgsurve pumbaga pillidel seal ei ole teatavasti originaalis.

Aga sellest etteande junnist. Nimelt vana tüübi omadel pidi ka seal mingi klapp olema, mis mõeldud siis selleks, et kui auto peaks avarii korral katuse peale jääma, jääks pump kütuse vaegusesse ja välja sureks. Uutematel versioonidel aga seda enam pole. Probleem tekib siis, kui see satub täis minema paaki kogunenud sodist või kui kütus ei ole päris talvine ja liigse külmaga hakkab juba veidi hanguma. Säärane foori taga välja suremise probleem oli kunagi kasutajal tobimarg, kui ta veel vanakooli G4 omas ja selle seadme puhastus oli aidanud st oli joga täis(ei tea kas tegi ka selle nn läbi puurimise, kui loed ütle sõna sekka tobimarg). Kuid kõige kindlam viis on see pealevoolu toru, kus see klapp, üldse läbi puurida, et ei oleks seal mitte mingisugust takistust.
Kuid kust tuleb siis see õhk, kui see klapp ummistunud....pump imeb selle kas mitte nii väga õhuhermeetliste voolikute kaudu v siis just selle filtri peal olevate tagasivoolu klapi tihendite vahelt ja seda eriti kergelt, kui tihendid juba veidi väsinud.

Kahjuks saan oma 81kw juurde alles kuu aja pärast, kuid hetkel arvan et see minu masina turtsumine külmemate ilmadega on põhjustatud kas sellest vigasest tagasivooluklapist v selle tihenditest v siis just sellest ülesvõtu üksusest paagis, sest pööretel see õhumullide rida normaalne olla ei saa.
Nagu mainisin, siis osad saanud ka probleemile lahenduse, kui vahetanud välja kummist voolikud filtrist pumpa, sest võivad nii praguneda, et võivad hakata õhku sisse imema ja seejuures kütust mitte lekkida. Jah, keegi kunagi vaidles, et kuidas see võimalik, siis õhk pääseb kergemini läbi kitsastest kohtadest kui vedelik. Sp ka sellel tagasivoolu klapil olevad tihendid ei pruugi kütust lekkida, kuid õhk pääseb läbi ja seda eriti kui süsteem satub vaakumi alla. On keegi muidu endal seda ümbertegemist teinud ja kuidas mõjunud? Märgin veel ära, et Kanadas omal ajal näiteks vist isegi vahetati ära need uute vastu VW poolt kui klient tuli välja suremise probleemiga tingitud kütuse õrnast hangumisest. Kuid mingit üldist tagasikutsumist polnud ja ei vahetatud kui probleeme ei tekitanud st lihtsalt asjal jama disain.

Paar teemat kah selle kohta, et asi piltlikuks teha.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=342025
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=70245

Mõtteid ja kogemusi kellegil?
Diesel Power KEEPS ME GOING

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2923
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Kas teate küttefiltri peal oleva nn tagasijooksu klapi töö põhimõttest?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Kus kohas see läbipaistev voolik peaks olema? Sellel Passatil mille kohta ma ikka küsinud olen on kõik kummist voolikud.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

t6nis3 kirjutas:Kas teate küttefiltri peal oleva nn tagasijooksu klapi töö põhimõttest?
Jah tean, eesmärk lasta teatud temperatuuride vahemikus(alla 15c kütte temperatuur) pumbast tulevat sooja kütet tagasi filtrisse, et pealetulev külm kütus soojeneks ja kui on veidi geelistunud, siis muudab sellega voolavust paremaks st et ei tekiks filtris ummistumist halva voolavusega küttest tingitud külmast,sest filtris peab küte läbima ka filtri poorid ja hangunud parafin ummistab need. Sama põhimõte on pmt ka toiduõli kasutamisel diiselmootoris, kus see tuleb külmemate ilmadega ennem ûles soojendada et suudaks läbida filtrit. Klapp peaks sulguma täielikult umbes 25c kütte temp juures.
Aga mis see siia üldse puutub härra tõnis?
Viimati muutis copilot, 23 Mär 2013, 00:43, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

J.Aru. Unustasin mainida,et tegelt tehasest tulnutel jah need voolikud mustast kummist ja läbipaistvad tavaliselt ise hiljem lisatud et vist just seda õhku süsteemis näha.
Viimati muutis copilot, 23 Mär 2013, 00:36, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Riho72
Huviline
Postitusi: 556
Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
Asukoht: Tln
Tänatud: 2 korda

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas Riho72 »

Enda vanakoolikal selline juhus et õhku lasi läbi vooliku liite vahelt kambri all.
Selle lekke likvideerimiseks võtsin liitekohast voolikust ca 1cm maha.
Lugupidamisega Riho

Rahulolu on peamine

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

Lugesin ka mitmest teemast,et paljudel on peale seda läbipuurimist muutunud auto minek erksamaks ja seda just kõrgemate pöörete puhul...kui peal veel chip siis pmt paljud raporteerinud et see läbipuurimine ja paagist ülesvõtmisel takistuse eemaldamine pmt "must do" ja just selle vanema tüübi klobaka puhul,millel ka klapp ülesvõtul vahel. Et kui ummistunud ja niisamagi pidi ikka seda kütte kätte saamist pumbale raskendama ja kõrgemate pöörete juures võib jääda tegelik etteantud kütusekogus vajaka. Aprilli keskel/lõpp kui Eesti,tuleb ka siis T-klapi vahetusele lisaks see läbipuurimine,eks siis paista kuidas mõjub. Teema järjehoidjatesse panema,et siis tulemusest raporteerida. Nimekiri tegemist saavatest töödest aina pikeneb :D
Diesel Power KEEPS ME GOING

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2923
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Paagist pumpa tuleval kütte voolikul ei ole originaalis mingit klappi vahel.VW.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

t6nis3 kirjutas:Paagist pumpa tuleval kütte voolikul ei ole originaalis mingit klappi vahel.VW.
T6nn, ausalt, mine maga end kaineks. Tundub et pull hakkas eilse õhtu liigsete õlledega pihta, ja sa ei suutnud mu teksti veidi süvenenumalt läbi lugeda. Ma nagu kirjutasin, milleks mingi aeg VW sellele ülesvõtu jubinale ülesvõtu osale klapi vahele pani ja näiteks minu 99 a bora puhul see täiesti võimalik, et just selle "kiiksuga" võttur seal paagis on. Loe uuesti ja 10 korda, ning siis 1 korra vasta. Kas ma rääksin voolikust üleüldse...rääkisin sellest võtturist mille paagist ülesvõtu torul see sees. Vaata ja uuri veidi linkidel olevaid pilte.
Viimati muutis copilot, 23 Mär 2013, 10:59, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas priidu6 »

huumor :lol: :lolno:
Viimati muutis priidu6, 23 Mär 2013, 10:53, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=70245
Sai siis huvi pärast vaadatud, milline võttur mu 81kw se paagis on. Peale katte eemaldamist vaatas vastu mulle varuosa nr 1J0919183D, mis on siis nn vigane v veidi teise lahendusega ülesvõtu osas võrreldes uutemate võtturitega.Sai siis paagist võttur välja tiritud ja ülesvõtu toru läbi puuritud, et seal olev klapp ja muu takistus eemaldada. Suuga imedes oli takistuse vahe ennem vs peale läbi puurimist üsna suur. Kopsiku põhjas olev sõel oli puhas, ainult veidi limast vesist sodi kospiku põhjas, st tundub et paagis mingit erilist sodi pole. Esialgu tundub, et filtrist pumpa minevast läbipaistavast voolikust on õhumull kadunud ja enam ei tule gaasi andes sellist mulli rida läbi vooliku pumpa, nagu ennem....ainult mõned üksikud. Kuid moto töö ajal on selle tagasivoolu klapi juurest filtri peal kuulda ikka mingit õrna kõrinat vms, nagu imeks õhku vahele vms. Uue klapi koos tihenditega saan lähipäevil. Eks siis näis, kas ka siis gaasi andes mõni mull kuskilt pumpa liigub. Käivituse muutuse osas peab ilmselt ootama järgmist talve, st kas ikka veidi turtsub v mitte esimesed paar sekundit :lol:
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas VWM »

huvi pärast kaesin oma etteande pumba tootekoodi ja leidsn koodi J0919183B....sellest pole seal teemas miskit juttu,et võin loota et see ok osa sellel?
Viimati muutis VWM, 26 Apr 2013, 23:03, muudetud 1 kord kokku.
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

Kindel et B mitte D? mul oli suht must/tolmune ja algul ei saanudki aru mis seal oli. Aga kui B, siis peaks olema ok st seda klapi osa vahel pole. On küll selline risti taoline plastik osa vms, kuid see ei tohiks niiviisi ummistuda v ülesvõttu takistada, sest klappi ennast vahel lisaks ei ole.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 tdi 81kw, pikk käivitus

Lugemata postitus Postitas VWM »

Ikka B
► Näita Spoilerit
Siis hea kui ei pea sellega tegelema :D, kuna peale pesu avastasin tagatule seest vee ja nüüd tegelen sellega vaikselt. Tihendist imbus läbi. A see OT jutt. :)
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

Vasta

Mine “Diislid”