Vanakooli diisli tuuning

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas grahv »

t6nis3 kirjutas:Liig palju. Stendi kangi vastusurve ju tunduvalt tugevam(mida siis kõrgsurve pump kannatama peab)
Väsinud vedrude puhul on koormus pumbale nagunii väiksem kui tehas ette näeb, ja reguleerimine normaalsele tasemele või pisut peale ei põhjusta küll mingit katastroofi. Nagunii on kestvuse huvides ka teatav tugevusvaru sisse arvutatud. Muidugi on iseasi kui keegi tõesti läheb viimast piiri otsima.
t6nis3 kirjutas:See pihusti seibide otsimise teema on mõttetu.
Kuidas nii? Kas sa tead muid meetodeid avanemisrõhkude reguleerimiseks? Kui sinu näite puhul 0.03 osutus paljuks, siis tuleb kas pihusti uuesti lahti võtta ja seibid teistmoodi komplekteerida, või hädapärast natuke teise momendiga pingutada. Seepärast isetegijal olekski vaja mitut lisapihustit, et oleks kust seibe valida...
t6nis3 kirjutas:kui seibid leiad, pead ju pihusteid stendis kontrollima,vajadusel reguleerima.
Nõus... Täpselt nii se käibki, et vastavalt näidule kas vähendad või suurendad seibi paksust seni, kuni mõõtmise tulemusega rahule jääd.

AAZ tehase näidud on:
new injectors: 150 ... 158 bar (EDIT: võrdluseks 1.6td JX 155...163 bar)
Wear limit: 140 bar
Increasing spring compression by 0.5 mm increases breaking pressure by 5.0 bar
Adjustment shims are available from 1.00...1.95 mm thick and increase by 0.5 mm

Kokkuvõttes arvan, et suure küttekulu tegelik põhjus on mujal.
Viimati muutis grahv, 05 Apr 2013, 13:27, muudetud 1 kord kokku.

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

mõte on 1,6td-le 1,9td pihustid panna. no ikka selleks et kütet jaguks, sest mõte on ka 1,9-sase turbo paigaldada.
mis need pihusti rõhud sel 1,9-sasel on?

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2488
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas Siim »

Lugedid eelmist postitust ka v? Seal ju kirjas(AAZ).

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

Siim kirjutas:Lugedid eelmist postitust ka v? Seal ju kirjas(AAZ).
ikka lugesin, aga ei taipand, et AAZ tähendab 1,9-sase pihustit. aga nüüd tean.

ValgeKotkas
Huviline
Postitusi: 263
Liitunud: 11 Mai 2011, 19:13
Auto: Golf 3
Asukoht: Tallinn

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas ValgeKotkas »

Oleneb 1.9 motost ju. 1z ja edasi vist 180 bar.
Viimati muutis ValgeKotkas, 01 Juul 2013, 09:53, muudetud 1 kord kokku.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

joristaja kirjutas:ikka lugesin, aga ei taipand, et AAZ tähendab 1,9-sase pihustit. aga nüüd tean.
Ei tähenda ta pihustit konkreetselt. Mõeldi konkreetselt mootorit ehk siis 1.9TD 55kw mootorikood on AAZ :wink: .

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

Siksaator kirjutas:
joristaja kirjutas:ikka lugesin, aga ei taipand, et AAZ tähendab 1,9-sase pihustit. aga nüüd tean.
Ei tähenda ta pihustit konkreetselt. Mõeldi konkreetselt mootorit ehk siis 1.9TD 55kw mootorikood on AAZ :wink: .
Selge, et siis AAZ koodiga mootori pihustitest tuleb kaarega mööda käia.
Teab ehk keegi mis on 66kw mootori mootorikood?

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 60 korda
Kontakt:

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas dellu »

joristaja kirjutas:
Siksaator kirjutas:
joristaja kirjutas:ikka lugesin, aga ei taipand, et AAZ tähendab 1,9-sase pihustit. aga nüüd tean.
Ei tähenda ta pihustit konkreetselt. Mõeldi konkreetselt mootorit ehk siis 1.9TD 55kw mootorikood on AAZ :wink: .
Selge, et siis AAZ koodiga mootori pihustitest tuleb kaarega mööda käia.
Teab ehk keegi mis on 66kw mootori mootorikood?
1Z
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

joristaja kirjutas:Teab ehk keegi mis on 66kw mootori mootorikood?
Sellise lihtsa info leidmiseks Google-i otsing suur sõber :roll: . 1.9 66kW diiselmootori kood 1Z. Dellu jõudis ette :mrgreen: .
Anna nüüd andeks, kui veits otsekoheselt ütlen aga siia teemasse võiks minu arvates tiba selline asjalikum jutt käia. Sellised lihtsamad ja elementaarsemad asjad võiks ise netiavarustest üles otsida :roll:
Viimati muutis Siksaator, 01 Juul 2013, 16:13, muudetud 1 kord kokku.

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

Siksaator kirjutas:Anna nüüd andeks, kui veits otsekoheselt ütlen aga siia teemasse võiks minu arvates tiba selline asjalikum jutt käia. Sellised lihtsamad ja elementaarsemad asjad võiks ise netiavarustest üles otsida :roll:
vabalt saab andeks, sest mul paks nahk :wink:
üldiselt vahepeal jälle targemaks saanud. ja uus plaan on see et vahetan olemas olevatel pihustitel otsad suuremate vastu. avanemisrõhu jätan selliseks mis tehas ette näeb aga suureneb siis läbilaske võime. teen ära ja annan siin ka kohe tulemustest teada.

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas priidu6 »

huvitav.. jälgin teemat

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

vahepeal sai üks komplekt aaz pihusteid ostetud. erinevus praegustega on see, et aaz pihustid on topelt vedrudega.
mõtlesin nad kõik korra peale kruvida, hoolimata avanemisrõhu erinevusest aga enne kruvima hakkamist, mõtlesin nad stendist ka läbi lasta.
no ja oligi, kaks tk. "kusesid" ja teised kaks olid ka nii ja naa. okei, lammutasin siis ühe kehvema tükkideks. vaatasin et pihustiotsa number 308. pärint on nad siis 1,9l 55kw mootori pealt. mõtlesin, et mis mul olla võib ja kruvisin ühe pihusti omalt ka maha. 273 oli. aga seib läks kaotsi :evil:
kuna läks juba kiireks, siis ei jäänd muud üle kui üks aaz pihusti peale kruvida. asju koristades leidsin seibi ikkagi üles, aga aega enam polnud. ja nii ma garaazist minema panin, üks pihusti 150bar avanemisrõhuga ja tootlikuma otsaga. sõita sai aga hea ei olnud. minek oli nagu veidi kehvem ja tossu ka rohkem kui vaja.
peamine süüdlane selles mu meelest on rõhkude vahe. üle viie bar-i, seda ikka palju.
kokkuvõte. uued pihustiotsad on vaja osta. :P aga selge pole veel see, et kas paremad on kahe vedruga pihustid (need aaz koodiga) või originaalid :?
ja kui suured otsad oleks mõistlik panna? praegu siis originaal ehk 273
kui kellegil soovitusi või mõtteid, siis olen üks suur kõrv! :P

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

võtsin otsad numbriga 289, sest sain nad odavalt (5 euri tk.) uued muidugi.
ei tea nüüd ainult, et panna nad aaz-i korpusesse või enda omadesse. ja mis avanemisrõhule nad võiksin timmida?

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2587
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 32 korda

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

joristaja ,kas LOOGILISEM oleks otsida TEHNILIST teadmist foorumist 1.6 Td. 59 kw. -kohta?

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

t6nis3 kirjutas:joristaja ,kas LOOGILISEM oleks otsida TEHNILIST teadmist foorumist 1.6 Td. 59 kw. -kohta?
endameelest olengi ju foorumis. ja 1,6TD teemas ka. aga kui kuskil rohkem infi, siis pane link ka juurde. muidu ei pruugi ma aru saada, mida sa silmas pead. :?

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas grahv »

veelkord - vastus on selle lehe esimese posti lõpuosas ;) http://foorum.vwklubi.eu/viewtopic.php? ... 67#p682552" onclick="window.open(this.href);return false;

AAZ tehase näidud on:
new injectors: 150 ... 158 bar (EDIT: võrdluseks 1.6td JX 155...163 bar)
Wear limit: 140 bar
Viimati muutis grahv, 10 Juul 2013, 07:02, muudetud 1 kord kokku.

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

seda ma tean mis tehas ette näeb. ja ka see vahemik on päris suur. mõtlesin seda et kas seada pihustid võimalikult kõrgele avanemisrõhule, või võimalikult miinimumi lähedale. ökonoomsuse suhtes tuleks arvatavasti kõrgem rõhk kasuks, aga mul pole peamine ökonoomsus vaid ka hea minek. muidugi mitte päris nii, et suur must lont sumpsist välja paiskub.

pihustiotsad said külge ja mootor käib ilusti. isegi musta ei hakand ajama, kuigi avanemisrõhk jäi oludesunnil kolmel tiba alla 150-ne bar-i ja ühel umbes 155 bar-i. need rõhud olid juba enne otste vahetust. :?
uus häda on nüüd seibidega. mul pole ühtki reguleerimisseibi :(
Viimati muutis joristaja, 10 Juul 2013, 18:07, muudetud 2 korda kokku.

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas priidu6 »

Tõstan uuesti teemat ja küsin, et kas 81 kw vanakoolikal annab midagi juurde ainult suuremate, rohkem kütust läbilaskvate pihustiotste paigaldamine + remap... turbo rõhku niiväga ei julgeks näppida, kuna niigi viliseb liialt. Samuti, kas remap antud juhul tähendab kaabliga pihustirõhkude (seega ka peale tuleva küttekoguse) suurendamist?

Edit: muidugi, kui turbo rõhku ei tõsta, siis hakkab tossama - pole piisavalt õhku, et suurem küttekogus ära põletada. Seega igal juhul peale pihustite rõhu tuleks ka turbo vastavusse seada.

Lisaks - käesoleva teema esimeses postituses on üheks võimsuse suurendamise võimaluseks toodud "Pihustirõhkude ÜHTLUSTAMINE." Ma ei saa aru, et kas siis originaalis on need rõhud ebaühtlased või ajapikku muutuvad erinevaks? Kujutan ette, et vanakoolika kõrgsurvepump pumpab kõikidesse pihustitesse võrdse rõhuga? või eksin?
Viimati muutis priidu6, 21 Aug 2013, 12:12, muudetud 4 korda kokku.

martvl
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 07 Mai 2009, 23:05
Telefon: +37256805878
Auto: 2x golf mk2.golf mk3. Passat b5/b6 touareg
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas martvl »

Märgin enda jaoks ka teema ära !:)

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

Mul sai mootori kap.rem. lõpuks tehtud. Tegelikult üks oluline asi jäi tegemata ka. Nimelt rõngaid ei vahetanud. Täitsa pahane olen enda peale, et ei vahetanud. Aga praegu uuesti seibideks ei hakka ka võtma. Pihustid on nüüd regullitud ja esimesed 1000km piirdun kuni 0,5 bar-ise rõhuga.
Kui sissesõit tehtud, siis tõstan rõhu uuesti vähemalt 1 bar-i peale, või isegi rohkem. Naastrehv sai ka alla kruvitud ja nüüd ootan talve ja jäärajasõite. 8)

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2587
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 32 korda

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Kuidas sellel mootoril on võimalik turbo rõhku tõsta 0,5at-ilt. 1,0at-ini.? või isegi rohkem.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas Siksaator »

t6nis3 kirjutas:Kuidas sellel mootoril on võimalik turbo rõhku tõsta 0,5at-ilt. 1,0at-ini.? või isegi rohkem.
Asi ülimalt lihtne ju :P . Turbo ja wastegate vahelisele torule paigaldad sellise imeviguri nagu manual boost controller (saab seda kenasti ise teha, kui nutti on aga olemas ka hiina analooge). Selle kaudu saad ise siis sättida, millise ülerõhu juures wastegate klapp avaneb- ise proovisin oma endise AAZ mootori peal mingi aeg isegi 1,5bari ülerõhku aga see oli ilmselgelt liig. 1-1,1bar juures toimis kogu kompott kenasti :P .
Selline see lihtne controller väljanäeb:
Pilt
Viimati muutis Siksaator, 25 Okt 2013, 23:40, muudetud 1 kord kokku.

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

Kui rõhku tahad tõsta, siis on kaks olulist asja, WG ja ülerõhuklapp. 1,9l ei pidavat ülerõhuklappi enam olema. Aga 1,6-sel tuleks see korralikult sulgeda. Ma alguses lasin makroflexi täis, aga ei jäänud väga hea. 1 bar-I peal vuhistas läbi.
Ja edaspidi on nii, et kas kruvid ise wg varrast, või ostad sellise toreda kontrolleri, nagu eelmises postis kirjas.

ValgeKotkas
Huviline
Postitusi: 263
Liitunud: 11 Mai 2011, 19:13
Auto: Golf 3
Asukoht: Tallinn

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas ValgeKotkas »

Kui varrast võimalik krutiitada, siis sooviaks seda teha, hoiab WG'd kõvemini kinni ja ei lase lekkida - parem spool. Juurde oleks jah hea veel MBC panna, et too ei laseks väiksemat rõhku WG klapile peale - jällegi WG hakkaks vähem lahtiirvitama madala rõhuga. Jääks ainult väljalaskegaaside tekitatav surve, mis klappi suruks.

joristaja
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 04 Mär 2010, 22:18
Auto: volkswagen passat 4wd
Asukoht: tartu

Re: Vanakooli diisli tuuning

Lugemata postitus Postitas joristaja »

Kõik õige, aga kui nii oma tunde jmi. asjade järgi kruvida, siis peaks rõhukell kindlasti ka olema. Siis tead mis rõhu juures kaanetihend vahelt lahkus :mrgreen:

Vasta

Mine “Diislid”