Vabalthingava asemele turbomootor
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Vabalthingava asemele turbomootor
Küsimus siis selles,et kui palju tuleb ümber teha,et saaks vabalthingava(47kw) mootori asemele turboka(55kw) istutada?
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
Pole vist midagi vaja ümber ehitada kui võtad turbokalt kogu sisselaske, ja väljalaskest vähemalt leegitoru. Kui turbokal on EGR, siis selle võid kinni panna, so selle juhtpudinaid pole vaja ümber tõsta.
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
Aga kust kohast võtab turboklapp vaakumi? minuteada peaks seal isegi mingi solenoid vahel olema?grahv kirjutas:Pole vist midagi vaja ümber ehitada kui võtad turbokalt kogu sisselaske, ja väljalaskest vähemalt leegitoru. Kui turbokal on EGR, siis selle võid kinni panna, so selle juhtpudinaid pole vaja ümber tõsta.
-
- Huviline
- Postitusi: 691
- Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
- Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
- Asukoht: Tallinn/Tartu
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
miskipärast arvan, et see on päris keeruline töö ja ei oma mõtet 47 kw -> 55 kw tegemiseks. Ümber peab tegema mootori õhu sisselaskme ja väljalaskme (turbo töötab ju väljalaske gaasidel), samuti igasugused vaakumklapid ja nende juhtimiseks vajalik aju (arvatavasti on vaja turbomootoriga auto aju)..intercooler
Viimati muutis priidu6, 30 Aug 2013, 16:34, muudetud 2 korda kokku.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8021
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
Hei, sellel pillil puudub aju ja turbot juhitakse ülerõhuga. Kas polnud mitte, et paned pillile turbo peale ja vajaliku klappi, et gaasid maha lasta. Tegu on ju mehhaanilise süsteemiga ja aju puudub!priidu6 kirjutas:miskipärast arvan, et see on päris keeruline töö ja ei oma mõtet 47 kw -> 55 kw tegemiseks. Ümber peab tegema mootori õhu sisselaskme ja väljalaskme (turbo töötab ju väljalaske gaasidel), samuti igasugused vaakumklapid ja nende juhtimiseks vajalik aju (arvatavasti on vaja turbomootoriga auto aju)..intercooler
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
- Siim
- Huviline
- Postitusi: 2489
- Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
- Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
55kw pillil ainuke juhe(peale geneka ja starteri ja küünalde) on magnetklapi vool, osadel varjantidel oli vist mingi huinjaa seal pumba küljes veel.. Ja ainuke aju mis olla võib on abs või airbag, aga see ei puutu mootorisse..
-
- Huviline
- Postitusi: 691
- Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
- Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
- Asukoht: Tallinn/Tartu
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
aa, sorry
minu teadmatus... aga sellisel juhul peaks isegi tehtav olema. Peab netist jooniseid või manual'e otsima ja võrdlema, millised on nende erinevused

Re: Vabalthingava asemele turbomootor
Sa ajad segamini TD (55kw) ja TDI (alates 66kw) - 55kw toimib sama lihtsalt/labaselt nagu 1.6TD, neil ei ole töötamiseks tõesti vaja muud kui ainult toidet pumba solenoidile. Ainult viimastel, vist 96-97, on pritsehetke varasemaks muutmine külmkäivitusel elektriline (käsitrossi asemel) - vaid nende puhul on omaette mehaaniline juhtblokk, mille võib edukalt ka nupuga asendada.peep185 kirjutas:Aga kust kohast võtab turboklapp vaakumi? minuteada peaks seal isegi mingi solenoid vahel olema?
-
- Huviline
- Postitusi: 840
- Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
- Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
- Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
- Tänatud: 6 korda
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
Tegelikult juba 94´nda aasta lõpust.
Ma ei tea kas selle hilisema mootori puhul(või siis täpsemalt pumba) saab lihtalt nupuga hakkama. "Aju" (eelsüüteküünalde relee milles tarkus sees) juhib ka pritse ajastust natuke elektrilise solenoidiga.
Ma ei tea kas selle hilisema mootori puhul(või siis täpsemalt pumba) saab lihtalt nupuga hakkama. "Aju" (eelsüüteküünalde relee milles tarkus sees) juhib ka pritse ajastust natuke elektrilise solenoidiga.
-
- Klubiline
- Postitusi: 24
- Liitunud: 06 Jaan 2012, 10:42
- Auto: passat 4motion tdi
- Asukoht: viljandimaa
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
sellest tuleb väga jõuline püss
aga vaata et puruks ei lase. kunagi sai ühe tuttavaga proovitud,kahjuks polnud rõõmu kauaks. vabalthingaval mootoril on silindrisurved natukene kõrgemad ja hiljem kui see mootor sai lahti võetud siis kolvid ulatusidki natke tohkem üle ääre kui td mootoril. ka hääl oli sellel vabalthingaval tugevakäiguline. igatahes kõik istub 1:1 le ,rõhukell peale ja edu

-
- Klubiline
- Postitusi: 24
- Liitunud: 06 Jaan 2012, 10:42
- Auto: passat 4motion tdi
- Asukoht: viljandimaa
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
ah jaa....plokis pole tõenäoliselt ka turbo õlituse tagasivoolu auku ka ja seda naljalt peal ei tee ka, muidugi on võimalus alla panna G2 vann ja toru pikemaks teha
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
Ma loen algsest küsimusest välja, et "vabalthingava(47kw) mootori asemele turboka(55kw)", mitte kuidas teha vabalthingavast turbokas. 

Üle ulatumine on iga mootori puhul veidi erinev ja seetõttu ongi olemas 3 eri paksusega plokikaanetihendit.eero kirjutas:kolvid ulatusidki natke tohkem üle ääre kui td mootoril.
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
Just. oleks vaja istutada 47kw asemele 55 kw ne.grahv kirjutas:Ma loen algsest küsimusest välja, et "vabalthingava(47kw) mootori asemele turboka(55kw)", mitte kuidas teha vabalthingavast turbokas.
Üle ulatumine on iga mootori puhul veidi erinev ja seetõttu ongi olemas 3 eri paksusega plokikaanetihendit.eero kirjutas:kolvid ulatusidki natke tohkem üle ääre kui td mootoril.
Re: Vabalthingava asemele turbomootor
grahv kirjutas:Sa ajad segamini TD (55kw) ja TDI (alates 66kw) - 55kw toimib sama lihtsalt/labaselt nagu 1.6TD, neil ei ole töötamiseks tõesti vaja muud kui ainult toidet pumba solenoidile. Ainult viimastel, vist 96-97, on pritsehetke varasemaks muutmine külmkäivitusel elektriline (käsitrossi asemel) - vaid nende puhul on omaette mehaaniline juhtblokk, mille võib edukalt ka nupuga asendada.peep185 kirjutas:Aga kust kohast võtab turboklapp vaakumi? minuteada peaks seal isegi mingi solenoid vahel olema?
Aga tänud..siis kaldun ikkagi 55 kw se poole.