1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Vajan natuke abi. Nimelt olen viimasel ajal märganud, et külma mootoriga kiirendades viskab tagant päris korraliku sinise pahvaka välja. Peale selle on külmkäivitusel ~5 sekundiline klõbin mootoris ja seejärel kaob ära. Kas tõesti võib järeldada, et hüdrotõukurid hakkavad otsa saama ja klapisääre tihendid ka vagad? :cry: Soojalt ei aja krammigi sinist.

Deemu
Huviline
Postitusi: 1403
Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
Skype: altzu007
Auto: Audi A4 TDI
Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Deemu »

Õlikadu ka on?

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Ei ole praegu küll aru saanud, kõik veel normis.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5298
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 58 korda

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Ehk tasuks turbo lõtku kontrollida? Sellel mootoril see väga lihtne. Õlikadu lühikese aja jooksul vaevalt, et märkab, sellel mootoril ülemise ja alumise normi vahe 1L.

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Võtsin siis selle turbo vooliku maha ja tuli välja, et on väike pikilõtk. Kui ma sõrmed sinna sisse surun ja liigutan siis on kuulda kolks-kolks. Paakun, et 1mm jagu lõtku on seal. Peale selle kui ma selle toru maha võtasin siis vaatas mulle vastu väike õliloik kohe võlli ees. Maitea nüüd ise kas see on normaalne... Ja kas seda pikilõtku on juba palju?

E: Pakuti lammarist 160€ eest korraliku turbot. Kas tasub üldse osta kasutatud turbo?
Viimati muutis Sander., 22 Veebr 2014, 15:23, muudetud 1 kord kokku.

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Stollu »

Lõtkusid ei tohi olla kuna siis satubki õli väljalaskesse , teiseks kui labad pole korpuses käinud , lase taastada , pannakse uued puksid ja võll ja sõidad nagu uue turboga , lammarist vana turbo läbisõit pole teada , seega riskibisness.

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Võtsin juba ühendust kasutajaga _rein_. Lugesin, et tema tööd siin Eestis suhteliselt hinnatakse.

Kasutaja avatar
Mazz
Huviline
Postitusi: 1396
Liitunud: 02 Dets 2008, 14:48
Auto: Skoda Octavia 1Z
Asukoht:

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Mazz »

Mida maksab turbo taastamine umbes ?

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Stollu »

Mazz kirjutas:Mida maksab turbo taastamine umbes ?
umbes pool uue hinnast või natuke peale , oleneb mida ära vahetatakse.
Viimati muutis Stollu, 26 Veebr 2014, 14:49, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 637
Liitunud: 22 Juul 2013, 19:30
Auto: Seat Ateca Xcellence 4drive
Asukoht: Tallinn, Õismäe

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Riivo »

no vahetatakse kindlad asjad ikka...mis siin ikka oleneb...

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Stollu »

Riivo kirjutas:no vahetatakse kindlad asjad ikka...mis siin ikka oleneb...
Täpsusta.

Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 637
Liitunud: 22 Juul 2013, 19:30
Auto: Seat Ateca Xcellence 4drive
Asukoht: Tallinn, Õismäe

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Riivo »

reegel on puksimajandus mis kindlalt ära vahetatakse, puhastatakse geomeetria kui on ja tasakaalustatakse kogu üritus..kui seinas pole käinud siis tiivikuid ja kodasid ei vahetata...niiet kui tehakse siis tehakse kindalad asjad remondi puhul..keskeltläbi 300+€ oli TDS-i turbo taastamine, ei usu et passaadil see odavam on oluliselt
Viimati muutis Riivo, 05 Mär 2014, 15:26, muudetud 1 kord kokku.

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Stollu »

siis ikkagi oleneb. Mul vahetati bensiini mootoriga turbol võll , mõlemad tiivikud ja puksid , korpus jäi samaks , hind oli ka sinna 300+ kanti. Arvestades , et uus maksis 560 , seega pool uue hinnast on taastamine.

Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 637
Liitunud: 22 Juul 2013, 19:30
Auto: Seat Ateca Xcellence 4drive
Asukoht: Tallinn, Õismäe

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Riivo »

lõppkokkuvõttes ei olene, hind jäi samaks ikkagi...tavakasutajale see ongi oluline :D :D :D

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Stollu »

Hea , et arutasime , disli ja bensiini vahel , mõnel jälle lihtsam arvestada väljaminekuga üldplaanis.

volx
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 30 Okt 2011, 16:51
Auto: Passat variant 4motion 96kw tdi
Asukoht: L.-Viru

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas volx »

Palju turbo võll loksuda võib?Mootoriks 1,9 96kw.
Katsusin siis üles-alla ca.1mm ja edasi-tagasi mõned mm rohkem.
Väike õli loik ka võlli ees,samuti coolerist miski 100-150ml tuli ja lõdvikust enne sisselaset.
Kerge sinine vine on külmalt järgi ka.Muidu toimetab nii nagu vaja(veel?).

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Stollu »

volx kirjutas:Palju turbo võll loksuda võib?Mootoriks 1,9 96kw.
Katsusin siis üles-alla ca.1mm ja edasi-tagasi mõned mm rohkem.
Väike õli loik ka võlli ees,samuti coolerist miski 100-150ml tuli ja lõdvikust enne sisselaset.
Kerge sinine vine on külmalt järgi ka.Muidu toimetab nii nagu vaja(veel?).
Kergelt immitseb juba väljalaskesse tänu pukside väsimisele , õli kadu kindlasti suur veel pole , kindlasti viliseb ka jubedalt juba ?

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Minuteada on väike ristilõtk lubatud aga pikilõtku ei tohi olla.

Ei hakka uut teemat tegema, küsin siin samas. Täna hommikul autot käima pannes hakkas alguses mootor puterdama peale käivitust. Nagu mõni pütt oleks korraks vahele jätnud.(Kestis see kokku paar sekundit) Väljas oli hommikul 2 kraadi sooja, ja minuarust see pole väga normaalne sellise temperatuuriga? Kahtlane, et pihustidega midagi on, sest pihusti näidud olid tühikäigul normis.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas copilot »

Enda kulunud 81kw tdi turbo kavatsen ise lahti võtta ja sisu ära vahetada,geomeetria tahab niikuinii puhastust....Nerings(tuntud läti turbode taastaja st kvaliteeti peaks olema) müüb näiteks ebays minu masina turbo CHRA d 150eur eest umbes...pmt võta vana välja ja uus sisse,turbiin juba tasakaalustatud.
Diesel Power KEEPS ME GOING

volx
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 30 Okt 2011, 16:51
Auto: Passat variant 4motion 96kw tdi
Asukoht: L.-Viru

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas volx »

Stollu kirjutas:
volx kirjutas:Palju turbo võll loksuda võib?Mootoriks 1,9 96kw.
Katsusin siis üles-alla ca.1mm ja edasi-tagasi mõned mm rohkem.
Väike õli loik ka võlli ees,samuti coolerist miski 100-150ml tuli ja lõdvikust enne sisselaset.
Kerge sinine vine on külmalt järgi ka.Muidu toimetab nii nagu vaja(veel?).
Kergelt immitseb juba väljalaskesse tänu pukside väsimisele , õli kadu kindlasti suur veel pole , kindlasti viliseb ka jubedalt juba ?
Vilinat pole täheldanud aga katsun ära kuulata selle lahtise akna ja ilma raadiota.
Õlikulu oli peale esimest õlivahetust üllatuseks,9tuh. ja max-ist min-i aga arvestades mis tehase antud rem. norm kulu on siis pole veel hullu ju :)

Aga mis siis teha kui tee peal laiali läheb?Nööri otsa?Või on mingi variant koduni vaikselt veeremiseks olemas?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5298
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 58 korda

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

volx kirjutas:
Stollu kirjutas:
volx kirjutas:Palju turbo võll loksuda võib?Mootoriks 1,9 96kw.
Katsusin siis üles-alla ca.1mm ja edasi-tagasi mõned mm rohkem.
Väike õli loik ka võlli ees,samuti coolerist miski 100-150ml tuli ja lõdvikust enne sisselaset.
Kerge sinine vine on külmalt järgi ka.Muidu toimetab nii nagu vaja(veel?).
Kergelt immitseb juba väljalaskesse tänu pukside väsimisele , õli kadu kindlasti suur veel pole , kindlasti viliseb ka jubedalt juba ?
Vilinat pole täheldanud aga katsun ära kuulata selle lahtise akna ja ilma raadiota.
Õlikulu oli peale esimest õlivahetust üllatuseks,9tuh. ja max-ist min-i aga arvestades mis tehase antud rem. norm kulu on siis pole veel hullu ju :)

Aga mis siis teha kui tee peal laiali läheb?Nööri otsa?Või on mingi variant koduni vaikselt veeremiseks olemas?
Väike vilin võib siis olla aga eeldan, et peetis turbo ikka teeb juba sellist vilinat mis salongi vabalt kuulda. Vanemate Passatki hetkel kiirendusel viliseb päris hullult aga turbol loksu ei ole, peab millalgi lõdvikuid kontrollima...

Kui laiali läheb siis läheb mootor suure tõenäosusega lõhkuma, kui manuaal kast siis saad käiguga "ära tappa" kui automaat siis tuleb õhk kinni suruda. Ehk siis kõige hullem on alguses mootor seisma saada, pärast jah nööriotsas koju kuna kõik õli läheb otse sisselaskesse või paremal juhul väljalaskesse (siis ei lähe mootor lõhkuma aga koduni ikka veereda ei kannata).
Viimati muutis J.Aru, 08 Mär 2014, 20:16, muudetud 1 kord kokku.

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Stollu »

lendab laiali siis ega targem ikka nööri otsa muidu puterdades annab sõita küll aga hea see pole.
väljalaskes see õli põlemine ka hea pole pidi pikapeale lambdad tuksi keerama.
Igatahes soovitaks kiirelt sellele turbole diagnoos panna ja võimalikult kiiresti lasta korda teha.
Igaljuhul õlikulu varsti tõuseb märgatavalt ja hakkad 100km 1l õli peale kallama.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7869
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas R36 »

Ja kui lähebki lõhkuma, siis tõmmake käega õhuvoolik eest ja tõmmake pusa seljast ja suruge ette.
KUmb kallim on, kas pua+voolik või automootor ;) ?
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Copilot, kas ma saan õieti aru, et kui ma nüüd tellin sellise asja http://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger- ... 4ac970734f" onclick="window.open(this.href);return false; , siis see sobib 1:1 minu vanale turbole peale ja ongi uus turbo? Ja sellega pole isegi siis probleeme, kui mul vana juhuslikult korpuses on käinud?

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7869
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: 1.9TDI 81kw sinine suits ja klõbin külmkäivitusel

Lugemata postitus Postitas R36 »

Sander. kirjutas:Copilot, kas ma saan õieti aru, et kui ma nüüd tellin sellise asja http://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger- ... 4ac970734f" onclick="window.open(this.href);return false; , siis see sobib 1:1 minu vanale turbole peale ja ongi uus turbo? Ja sellega pole isegi siis probleeme, kui mul vana juhuslikult korpuses on käinud?
Korpus on niipalju tugevam, kui laba. See kui laba käib korpuses põhjustab siiski laba paindumise. See CHRA, ehk turbo südamik on kogu turbo liikuv osa. Turbo külma- ja kuumakojaga ei juhtu midagi.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Vasta

Mine “Diislid”