Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Tere siis,
Olen siin neid foorumeid lapanud, aga sharanide kohta eriti infot ei leidnud, seetõttu tegin uue teema.
Alustaks muidugi sellest, et minu Sharan on suhteliselt logu - kasutan pigem asjade transportimiseks ja selliste töisemate asjade ajamiseks. (see tähendab et väga kalliks ei taha remontimist lasta)
Soojaks pole see masin kunagi hästi läinud. Talvel saab üliharva üle 70 kraadi mootorile, kuid salongi kütmiseks on see mõistagi vähe. See tähendab et talveriietus on selle autoga sõites kohustuslik.
Probleemideks on siis järgmised asjad
1. Tagumine ahi ei tööta - põhjus teadmata, ei pidanud oluliseks, kuid nüüd olen hakanud mõtlema, et kui see väga kalliks ei kujune, siis võiks ikka korda teha. Mõjutab see ju otseselt salongi soojenemist ja seeläbi ka mootori 90 kraadi saavutamist. Põhiline probleem pidi neil ahjutel olema küünal. Minu ahjul on lisaprobleem veel see et ahju summuti on ära kõdunenud. Kas keegi teab Võru kandis asutust, kes seda ahju suudaks testida ja öelda et temast saab/ei saa asja? (paar aastat tagasi see ahi igatahes töötas). Mis hinnaklassis see ahju remont võiks olla?
2. Nagu pealkirjas öeldud, tosoolihaisu viskab salongi ja aknad lööb uduseks. Ilmselt radikas kergelt lekib, sest tosooli kadumist märgata ei ole. Pikema sõidu peale kaob tosoolihais ära ja aknadki lähevad puhtaks, aga kui auto seisma jätta, siis seistes lööb aknad seest uduseks ja kui siis uuesti käima panen ja vendi sisse lülitan, siis haiseb nagu loom. Küsimus siis, et kuidas Sharanil pääseb soojendusradikale ligi? Nagu aru saan siis enamusel Volkaritel tuleb pool autot laiali lammutada, kuid Sharani kohta siit foorumist vihjet ei leidnud. Kuna ilmseltgelt on tegemist aeganõudva ja vastiku tööga, siis mõtlesin enne küsida kui lammutama asun.
Olen siin neid foorumeid lapanud, aga sharanide kohta eriti infot ei leidnud, seetõttu tegin uue teema.
Alustaks muidugi sellest, et minu Sharan on suhteliselt logu - kasutan pigem asjade transportimiseks ja selliste töisemate asjade ajamiseks. (see tähendab et väga kalliks ei taha remontimist lasta)
Soojaks pole see masin kunagi hästi läinud. Talvel saab üliharva üle 70 kraadi mootorile, kuid salongi kütmiseks on see mõistagi vähe. See tähendab et talveriietus on selle autoga sõites kohustuslik.
Probleemideks on siis järgmised asjad
1. Tagumine ahi ei tööta - põhjus teadmata, ei pidanud oluliseks, kuid nüüd olen hakanud mõtlema, et kui see väga kalliks ei kujune, siis võiks ikka korda teha. Mõjutab see ju otseselt salongi soojenemist ja seeläbi ka mootori 90 kraadi saavutamist. Põhiline probleem pidi neil ahjutel olema küünal. Minu ahjul on lisaprobleem veel see et ahju summuti on ära kõdunenud. Kas keegi teab Võru kandis asutust, kes seda ahju suudaks testida ja öelda et temast saab/ei saa asja? (paar aastat tagasi see ahi igatahes töötas). Mis hinnaklassis see ahju remont võiks olla?
2. Nagu pealkirjas öeldud, tosoolihaisu viskab salongi ja aknad lööb uduseks. Ilmselt radikas kergelt lekib, sest tosooli kadumist märgata ei ole. Pikema sõidu peale kaob tosoolihais ära ja aknadki lähevad puhtaks, aga kui auto seisma jätta, siis seistes lööb aknad seest uduseks ja kui siis uuesti käima panen ja vendi sisse lülitan, siis haiseb nagu loom. Küsimus siis, et kuidas Sharanil pääseb soojendusradikale ligi? Nagu aru saan siis enamusel Volkaritel tuleb pool autot laiali lammutada, kuid Sharani kohta siit foorumist vihjet ei leidnud. Kuna ilmseltgelt on tegemist aeganõudva ja vastiku tööga, siis mõtlesin enne küsida kui lammutama asun.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5298
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 58 korda
Re: Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
See, et mootor üle 70C ei lähe võib ka termostaadi viga olla. Kas sellel autol ahjule kaabliga ligi ei pääse?
-
- Klubiline
- Postitusi: 1690
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 97 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Hea oleks teada et mis aasta masin mis mootor
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
1997 aasta masin, 1,9TDI 81kw. Ma ei usu et termostaadi vahetus aitab, sest seda olen kaks korda teinud juba. Golfivennaga paar aastat tagasi üritasime igat pidi teda mõõta ja kõik tundus olevat ok. Arvan, et ainus pääsetee ongi lisaahi korda teha. Noh ja selle haisu ja udutamise lõpetamiseks ka ilmselt soojendusradikas vahetada.
Plaan 2: osta korralik Sharan , kusjuures see on ka täiesti päevakorras plaan. Selle plaani miinuseks on see, et kolme autot ei taha pidada ja see vana Sharan on ideaalne koliauto. Kuid siis peaksin temast loobuma.
Plaan 2: osta korralik Sharan , kusjuures see on ka täiesti päevakorras plaan. Selle plaani miinuseks on see, et kolme autot ei taha pidada ja see vana Sharan on ideaalne koliauto. Kuid siis peaksin temast loobuma.
-
- Huviline
- Postitusi: 29
- Liitunud: 05 Jaan 2008, 16:35
- Auto: vw golf tdi pd 96 kw,vw sharan tdi 81 kw
- Asukoht: Tartu
Re: Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Tere.Mul sama masin,vahetasin enda omal soojendusradika ära.Väga hull töö ei ole.Ja taga Eberspächer ahi 3 kw(d3wz) tegin korda kui auto sain,toimis kõi hästi ja läx ilusti soojax jne.Umbes kaks talve kestis hästi,kuni eelmise nädalani.(ahju aju läx peeti ilmselt).Sain odavalt teise ahju mis d4wsc millel sees veepump ja kütte pump,paigaldasin selle kapoti alla ja juhtimine käib taimeriga salongist(enne sõitu ja sõidu ajal). Kui suudad tuvastada mis su ahjul viga siis võin sulle vana gero ära ärida.
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Nende ahjude surmad on täiesti ootamatud ja isegi idealses korras masinal võib ahi teinekord üleöö saba anda.
Minu poolthääl sellele, et ahi korda teha ja soojendusradikas vahetada. Ilma ahjuta sooja tuppa külmema ilmaga ei saa tänu ökonoomsele mootorile, kus liigset soojust ei teki eriti.
Enda ahjul oli küünla viga ja kütusepumba klemmid mädad. Ahju remondi eest võeti 70 euri(uus küünal+ vahetus) ja pumbale jootsin uued klemmid.
Minu poolthääl sellele, et ahi korda teha ja soojendusradikas vahetada. Ilma ahjuta sooja tuppa külmema ilmaga ei saa tänu ökonoomsele mootorile, kus liigset soojust ei teki eriti.
Enda ahjul oli küünla viga ja kütusepumba klemmid mädad. Ahju remondi eest võeti 70 euri(uus küünal+ vahetus) ja pumbale jootsin uued klemmid.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
-
- Klubiline
- Postitusi: 46
- Liitunud: 19 Aug 2012, 12:04
- Telefon: 58365603
- Auto: Volkswagen Golf 2, Volkswagen Sharan, Volkswagen Passat 3
- Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Re: Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Olen sõitnud Saran 1.9TDI 2002 a. juba pea 8 aastat.Praktiliselt igatalvine probleem on ahju käivitamine.Üks viga on,et paagis on liiga vähe kütust,ahju kütuse võtja on tüki maad kõrgemal,kui mootori oma.Kui ahjule ei jätku piisavalt kütet,üritab ta viis korda käivituda ja kui see ei õnnestu lülitab ta ahju avariireziimile,aitab ainult arvutiga nullimine.Minu autos peab kompuutri järgi vähemalt 210 kilomeetri jagu.Üks viga on veel ahjus olev peenike sõel,umbes 3mm jäme ja 1cm pikk,suvel kui ahi ei tööta kuivab selles sete ära ja sõel ongi umbes.Küünal on tal suht lollikindel,umbes nagu veoauto eelsoojendusel.Sellega tavaliselt probleeme pole.100avant kirjutas:Nende ahjude surmad on täiesti ootamatud ja isegi idealses korras masinal võib ahi teinekord üleöö saba anda.
Minu poolthääl sellele, et ahi korda teha ja soojendusradikas vahetada. Ilma ahjuta sooja tuppa külmema ilmaga ei saa tänu ökonoomsele mootorile, kus liigset soojust ei teki eriti.
Enda ahjul oli küünla viga ja kütusepumba klemmid mädad. Ahju remondi eest võeti 70 euri(uus küünal+ vahetus) ja pumbale jootsin uued klemmid.
-
- Huviline
- Postitusi: 246
- Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
- Telefon: 5I9I26II
- Auto: Alhambra
- Asukoht: Jõhvi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Suits imbub salongi.
Lisa ahi võtab õhku küljekarbi seest ja suits läheb välja mööda originaal suitsutoru.
Kui auto välja suretan, siis ventikas jääb mõne aja pärast seisma ja ahjus olev suits tõuseb ülesse küljekarpi ja sealt edasi salongi.
Kas see ongi mingi Auschwitz`i erivariant või on kuidagi võimalik seda suitsugaasi kuhugi mujale juhtida?
Lisa ahi võtab õhku küljekarbi seest ja suits läheb välja mööda originaal suitsutoru.
Kui auto välja suretan, siis ventikas jääb mõne aja pärast seisma ja ahjus olev suits tõuseb ülesse küljekarpi ja sealt edasi salongi.
Kas see ongi mingi Auschwitz`i erivariant või on kuidagi võimalik seda suitsugaasi kuhugi mujale juhtida?
Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Huvitav miks esiklaasile õhku puhuva ventilaatori mootor alati u. 5 sekundit peale sisselülitamist end välja lülitab?
Milliseid kaitsmeid või releesid siin kontrollima peaks?
Milliseid kaitsmeid või releesid siin kontrollima peaks?
Viimati muutis tdi85kw, 12 Okt 2019, 19:10, muudetud 2 korda kokku.
Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
hunnik releesid asub veel tolle multifunkts mooduli taga. peaks olema liigutatav üsna lihtsalt, vb oli kruvi-kahega kinni.
Viimati muutis s0ldaT, 30 Okt 2019, 21:39, muudetud 1 kord kokku.
Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Enne tuleb vist veel ka see moodulit ümbritsev plastikust kate maha võtta?
Sharani soojendusprobleemid - aknad udused ja hais toas
Jahm. Moodulil endal on all kùlgedel nagad ja ùlevat oli kruvi-kahega kinni. Oli umbes kergelt tòstetav ja juhipoole kallutatult tuli sealt vàlja. Tasub ka kapoti all olevad kaitsmepulgad ùle vaadata.(ca 5pulka ja kolm tavalist..)