Diffri regull seibid

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Karlkuttim
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 20 Jaan 2016, 09:13
Asukoht:

Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas Karlkuttim »

Tere,nimelt on käsil diffri vahetus 02a kast ja oleks küsimus kas kellegil oleks pakkuda diffri regull seibe kui sobivad ostan ära.

Tänades karl
58586546

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2923
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Diferentsiaal (taldrik) ja peavõll (tigu) on tehase poolt kokku sobitatud hambumisega. Vahetades ainult ühte saad tulemuseks,millega maadleb postitaja 21 jaanuari teemas. Seibidest. Reguleeritakse mitte difrit (ei tea küll sellist võimalust) vaid peavõlli kaugust difri suhtes.Kui oled juba nii kaugele jõudnud käigukasti lahti arutamisel,siis ei tohiks seibid probleemiks ju olla. Need,või ainult üks taod ise plekist välja. Materjal on ju null,,koma paksusega.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas GTI »

t6nis3 kirjutas:Diferentsiaal (taldrik) ja peavõll (tigu) on tehase poolt kokku sobitatud hambumisega.
t6nis3 kirjutas:Reguleeritakse mitte difrit (ei tea küll sellist võimalust) vaid peavõlli kaugust difri suhtes.
:?: Kuidas nüüd neist kahest teineteisele risti vastukäivast lausest aru saada? Kuidas saab reguleerida 2 paralleelselt töötava võlli omavahelist kaugust fikseeritud laagriavadega korpuses? Küsija pidas vast silmas diffrikarbi laagrilõtku reguleerseibe(pildil det. nr. 10), mida saab erinevate paksustega.
http://www.partscats.info/volkswagen/en ... 409250.png
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2923
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Miks keerutada,kui võiks kohe ütelda,et tahan reguleerida diferentsiaalist väljuvaid koonus rulllaagreid . Mina arvasin,et tahetakse kokku sobitada tigu ja taldrik. Muideks,peenhäälestuses on ka seal seibid.Teol.(tigu).Veelkord küsijale. Kui oled juba niikaugele oma auto remondiga jõudnud,antud juhul käigukastiga ,siis kas endal ei ole piinlik sellist probleemi püstitada. Tundub,et sa ei jaga sellest valdkonnast,kuid sinu abimees,kes aitas sind,on vast veel suurem tummahammas.Või ootate,et foorum toob kõik kätte. Seibid tehakse ise valmis,vastavalt paksus vajadusele. Küsida võib alati .(loogika piirides).Minuteada poest (nt. Forss) neid ei saa.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas GTI »

t6nis3 kirjutas:Mina arvasin,et tahetakse kokku sobitada tigu ja taldrik. Muideks, peenhäälestuses on ka seal seibid.Teol.(tigu)
Vabandust aga antud kastil pole ju peaülekandes tigu ja -taldrikut vaid peaülekandeks on kaldhammastega tavaline hammasülekanne. Vaata kasvõi varem postitatud varuosapilti (kuigi arvan et selleks pole vajadus...). Tigu ja taldrik oli Mosse, Lada ja Volga tagasillas kus nende paikareguleerimine eeldas keskmisest kõrgemat kvalifikatsiooni. Kui tsiteerida klassikuid siis oleme tehnilises foorumis terminitega täpsed.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2923
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

GTI. Olemegi tehniliselt täpsed detailide kirjelduse kohapealt. Ma ei maininudki,et tegemist oleks hüpoid ülekandega. Tigu ja taldrekuks võib VW kasti peavõlli hammasvööd ja diferentsiaali omav hammasvööd omavahel nimetada teoks ,ja taldrekuks.Reguleeringu tööpõhimõte jääb samaks. Tigu ja.taldrik. Taldrik,milles on diferentsiaal, ja väljund otsad poolassidele on ju teine (laagrite) reguleering.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas GTI »

t6nis3 kirjutas:GTI. Olemegi tehniliselt täpsed detailide kirjelduse kohapealt. Ma ei maininudki,et tegemist oleks hüpoid ülekandega. Tigu ja taldrekuks võib VW kasti peavõlli hammasvööd ja diferentsiaali omav hammasvööd omavahel nimetada teoks ,ja taldrekuks.Reguleeringu tööpõhimõte jääb samaks. Tigu ja.taldrik. Taldrik,milles on diferentsiaal, ja väljund otsad poolassidele on ju teine (laagrite) reguleering.
OK - mis ma sinuga vaidlen. :D ma pole sõnagagi maininud mingit hüpoidülekannet, pole mõtet lugu segaseks ajada. Hüpoidülekanne on klassikalise tiguülekande täiustatud edasiarendatud variant, kus teo ja taldriku teljed on omavahel nihutatud ehk tigu on viidud teotaldriku teljest allapoole eesmärgiga viia tagaveolisel autol kardaanvõll saongi suhtes võimalikult madalale. See et võib-olla küla poe taga või naabrimehega õlut rüübates kutsutakse kõiki peaülekandeid tiguülekandeks mis koosnevad teost ja "taldrekust" on rahvafolkloor ja jäägu see sinna. Aga see kõik ei puutu üldse antud teemasse ehk esiveolise vw kasti mehaanikasse - siin on tegu tavalise silindrilise hammasülekandega, millel on kaldhambad hambumise müra vähendamiseks ja sujuvamaks muutmiseks. Tiguülekanne on see kus vedav ja veetav võll paiknevad 90-kraadise nurga all, hammasülekande puhul on võllid paralleelsed nagu vw käigukastis nad on. Mõlema reguleering ei ole sama vaid erinevad nagu siga ja kägu. Paralleelsete telgedega hammasülekande puhul saabki reguleerida ainult laagrilõtke kui laagerdus seda nõuab, tiguülekande puhul lisaks veel saab reguleerida hambumist ehk hambumises oleva teo ja teotaldriku omavahelist asendit, mis antud ülekande puhul on kriitilise tähtsusega. Lisaks hüpoidajam nõuab eriõlitust. Kui suurem huvi võta riiulist näit. Lepiksoni Masinaehitaja käsiraamat (ära ütle et sul seda "rohelist piiblit" ei ole...) ja tutvu ajamite ehituse ja reguleerimisega. Saan aru et raske on vaateid ja nägemusi muuta kui eluaeg on asju ühtmoodi nimetatud (ja kahjuks valesti) aga nagu öeldud nimetame tehnilises foorumis asju õigesti - siis ei teki aruteludes kahtepidi vääriti mõistmist.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2923
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Lauri, pikk jutt teistele (ne utsi atsa jebatsa) kuid difri koonus laagri seibidega ,paksusega ,saab ka taldrekut peavõlli suhtes ,,nihutada,, . Ära unusta ,peavõllil on koonusrull laager, millel on ka reguleerimis seibid. Kuna teemaalgataja pole sõnagi võtnud,tundub,et temal on asjast ükstakõik.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas GTI »

Vaata ülaltoodud linki - seal on üks seib (nr. 10) millega reguleeritakse difrikarbi (taldriku) laagerduse lõtku, sellega ei saa midagi liigutada. Seibi paksus määratakse mõõtekella ja rakise abil. Pealegi miks oleks vaja paralleelsete võllidega hambumise puhul hammasrattaid piki telge liigutada - selline tegevus ei reguleeri mitte midagi. Veelkord - tegu pole koonusülekandega kus hammasrataste liigutamise võimalus on hädavajalik hambumise reguleerimise seisukohast.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2923
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: Diffri regull seibid

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

laur ole tehnilel .

Vasta

Mine “Ülekanne”