Tervist, pöörduks seekord murega seoses kliimasüsteemiga. Kas ja mis toimingud oleks mõistlik enne süsteemi uuesti täitmist teha kui süsteem on lahtiselt seisnud? Olen lugenud, et mõistlik oleks kuivati ära vahetada ja ehk ka sõel kuskil torus mis umbe vahel jääb?
Ostsin auto ja väidetavalt korralik pump anti kaasa, vanal oli talvel rihmaratas rööpasse kõveraks sõidetud (ei käinud ringi). Ehk ei oska öelda kui kaua süsteem lahtisena seisnud on.
Kas on võimalik kuidagi, näiteks suruõhuga, proovida süsteemi läbi puhuda, kuna toru otsad pole suletud ja võib mingit sodi sees olla?
Kas kompressoril õlitusava on? Siis sealtkaudu vana õli välja pesta senikaua kuni tuleb ainult puhas, sõel ahendustorus kindlasti vahetada.
Suruõhuga ei soovita katsetada, viib omakorda niiskust süsteemi. Sellejaoks on lämmastik. Tegelikult võiks süsteemi testida nii vaakumiga, kui surve all lämmastikuga. Vaakumiga on lihtsalt see, et autoomatne kliimaseadme hooldusseade kasutab vaakumit, et niiskus(vesi) süsteemist eemaldada ja hiljem on väga kasulik sellega testida. Nimelt keeb vesi survel -1Bar(suhteline, 0Bar absoluutne) 20C juures. Siit ka põhjus, miks kliimaseadet hooldada on kasulik palava ilmaga. Muidugi ka veel see, et paljudel on lämmastikule ligipääs, et seda kliimaseadmesse lasta, läheb ikka suruõhk otsast sisse.
Samuti ei pruugi vaakumiga kõik lekked välja tulla.
Veel saab ka süsteemi vastavate seadmete ja ainetega ka pesta.
Kuivati/filtri vahetus peaks toimuma enne süsteemi täitmist, et vältida niiskuse imendumist. 10-15min vabas õhus olnud kuivatit loetakse prügiks.
Muidugi see eelnev on täpselt, et kuidas peab tegema. Nähes aga meie spetsialiseerunud kliimamehi, kes vilistavad sellistele asjadele ja külma mingilmääral ikka tuleb, siis enamusi rohkem ei huvitagi.
Viimati muutis R36, 09 Juul 2016, 22:21, muudetud 2 korda kokku.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Kompressori õlitusava pean vaatama. Millega teda pesta tuleks ja kuidas täpsemalt? Kas spets õliga ja näiteks toru august sisse valades ja sealt õlituspunnist välja või selle jaoks mingi eraldi punn? Nagu olen aru saanud siis kompressori õli on koos külmainega mitte eraldi? Mainin ka ära, et hetkel kompressor paigaldatud pole ja on ta mul nö. näpuvahel, kuigi voolikud küljes, võib-olla on mingit toimingut parem teha.
Parim oleks siis toru otsad puhastada nii palju kui saab ning kokku panna ja vaakumisse tõmmata? Esialgu vist oleks mõistlik vana kuivati jätta kuna kahtlus, et salongis asuv radikas (tegelikult ta vist aurusti vms. mis külmaks läheb?) võib-olla katki (klaas kahtlaselt õline ja ei tundu jahutusvedelik olema).
Võiks siis juba asjad õigesti teha (kuivati vahetus) kui vahetamiseks nagunii läheb, ehk kestab kauem.
Siin on lugemist Golf4 kohta. Ilmselt kehtib samamoodi B5-l, selle vahega, et b5 on ahendustoruga süsteem ja g4 paisumisventiiliga. http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -TXV-Dryer" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis R36, 09 Juul 2016, 23:07, muudetud 1 kord kokku.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus