t6nis3 kirjutas:Ütlen veelkord. Piltidelt ei näinud seda. Olgu nagu on. Kuid nüüd küsimus,mis tuleb teema algusesse. Kui on tegemist sünkro süsteemiga,siis on need ju käikukasti eluaegsed. Tagurpidi käigul seda enam,kuna kasutad kordades vähem. Mingi muff on siin teemas.
Ei ole see sünkro maailm nii must-valge midagi.
Sünkronisaator võib olla tõesti inseneride poolt eluaegseks planeeritud, aga pahatihti see nii ei ole.
Sünkronisaatorile võib saada saatuslikuks;
- auto kasutaja sõidustiil. Mõni lausa raiub käike sisse, mõni ei viitsi korralikult sidurit vajutada jne. Olen olnud tunnistajaks juhtumile, kus ühes eesti suurfirmas peamehhaanikuna töötav vend kasutas sidurit ainult kohaltvõtul. Kõik muud käiguvahetused käisid tutikal liisinguautol krõksu saatel ilma siduritta. Kaua kast vastu pidas, ei oska kommenterida, sest mees osutus firma juhtkonna arust koos paljude teistega üleliigseks ja koondati. Alla aasta vanune masin läks liisingufirmale tagasi. Järgmine omanik sai "hea" vähesõitnud auto.
- näiteks vale õli käigukastis võib ka hävingut soodustada.
- võimalik tootmisdefekt.
- näiteks robotkastil häire juhtsurves või selle juhtimises.
Ise ühes eesti raskemat tehnikat müüvas esinduses hoolduse alal aastaid töötanuna olen näinud nii mõndagi. Ka täiesti müstilisi lagunemisi. Näiteks ühel tutikal masinal lõpetas sünkronisaator töölepingu enne kliendile üleandmist. Robotkastis läks sünkronisaatori rõngas paari kuu pärast pooleks jne, jne.
Paljudel teemaks oleva tüübi kastidel kulub ca 200 - 250 000 km jooksul mittetoimivaks teise ja/või kolmanda käigu sünkronisaator. Seda eriti siis, kui palju linnas sõita.
Enda Seati kolmanda käigu sünkronisaator käitus aga suht sarnaselt teemaalgataja masina tagurpidi käiguga. Käigukang jäi vabalt valitud hetkel poolele teele pidama ja käiku sisse ei saanud. Kulunud see polnud, vaid mingil põhjusel sünkrorõngas kergelt ellipsis. Kast oli sõitnud alla 80 000km.
Tagurpidi käigu sünkronisaatori tapmine ei nõua erilist pingutust. Viiendaga hoog üles ja siis pühast hajameelsusest oma arust kuues, tegelikult viienda vastas olev R sisse. Tean meest kes püüdis Galaxyl tagurpidi sisse suruda ca 120 pealt, pannes enda arust kuuendat käiku. Temal pärast seda enam tagurpidi ei lülitunud üldse ja läks kast vahetusse.
Kui nüüd tulla tagasi teemaalgataja probleemi juurde, siis sellist käitumist(nagu sein ees) ei oska millegi muu kui sünkronsaatori veaga asja seletada. Kui torn korras, liigub vabalt, ilma trossidetta otse kastilt lülitada püüdes ka ei lähe, siis üks mis kindel on see et kast tuleb algosadeks võtta ja üle vaadata, sest muidu seda asja nagunii korda ei saa. Ja kõige õrnem ja kuluvam osa on raudselt sünkronisaatori rõngas.
Ja pooleks läinud sünkro rõngas käitub just nii, nagu probleemi kirjeldati.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...