Tegemist siis 1998.a Passat Syncroga (piki asetsev mootor), mootoriks 1.9 AFN koodiga 81 kw. EGR pimedaks tehtud.
Juba talvel jäärajal tekkis mure, et kui väga pikalt pähe anda, läheb limp mode, aga tavasõidul muret polnud ja seega torkida ei viitsinud külmaga. Samuti esines sellist probleemi, et kui külma mootoriga üle keskmise tugevalt kiirendada, poos täiesti kinni mootori. Mitte limp mode, vaid pigem lausa seisma jäämise piirile ja mõnikord suri välja. Kui aga mootor sai natuke soojeneda, seda probleemi ei esinenud. Kuna mul sooja garaazi pole, siis keset talve tegeleda ei tahtnud/viitsinud.
Nüüd eelmisel nädalal maanteel tekkis probleem, et jõud ka tavasõidul kadunud. Mootoris 3 veakoodi (EGR-i viga sees; 00550 ja 00575).
2 viimast viga siis rõhk ja injection timing.
Tegin VCDS-ga logi (measuring blocks - group 011) 4. käiguga 1500-ca 2500 pööret ja kohe limp mode ning rõhk tõusis üsna kergelt väga kõrgele. Boosti kell on näidanud 2+ bari isegi vahepeal. LOGI FAIL EXCELIS
![Pilt](https://i.ibb.co/dB9R585/enne-puhastust-graafik.jpg)
Lisaks tegin ka TDI-timing vaatamist ning tulemuseks "Timing too advanced to be plotted".
![Pilt](https://i.ibb.co/W0vVfYX/timing-paigast-2ra.jpg)
Hakkasin siis järjest asju kontrollima:
Vaakumvoolikud - eelmise omaniku poolt vahetatud, silikoonist, leket ei tuvastanud.
N75 - vcds-ga ON/OFF lülitab, seega välistasin ka selle.
Turbo hoova liigutaja, vaakumiga - voolikuga imedes liigutab küll ja tundus, et vaakumit ka peab.
Geomeetria - hoob liikus, aga minu arust liiga vähe (4-5mm max) - vaja puhastada.
Otsustasin, et ei viitsi turbot kohe maha ja laiali kakkuda ning ostsin mingit ahjupuhastusvahendit ja otsisin jupi voolikut ning tegin eile siin foorumis kajastatud "mr muscle" puhastust geomeetriale. Ainukeseks miinuseks oli see, et ei saanud kuskile aerosool puhastajat, mis vahtu laseks, seega pidin kasutama seda käsipumbaga spray vahendit, mis väljastas mingit geeli laadset toodet.
Võtsin EGR küljest ära, ajasin vooliku otsapidi turbosse või sinna poole vähemalt ja surusin seda geeli sinna sisse. Et veenduda, et geel seal mingil määral ka laiali läheb, tegin veel nii: pumpasin vooliku seda geeli siis täis ja asendasin pudeli vooliku küljes kompressori otsaga ja lasin selle vooliku turbosse rõhuga tühjaks. Oma pool pudelit läks sisse, enne kui mul kannatus katkes.
Siis ca 1-2 tundi lasin mõjuda ja iga natukese vaja tagant liigutasin seda geomeetria hooba, samasl ajal ka aktuaatorile vaakumit tekitades. Hoob hakkas palju paremini liikuma ja lõpuks tundus, et liigub vabalt min-max asenditesse.
EGR tagasi külge ja lasin turbo kohapeal korralikult tühjaks pööretega. Siis andsin ka veel maanteel korralikult minna mingi aja (juba oli tunda, et auto käib paremini) ning pärast ca 10 km sõitu tegin uuesti logi. Mootor toimis 3 erinevat tõmmet ülihästi võrreldes varasemaga.
Viimasel tõmbel aga 3000+ pöörde juures viskas veel korra limp mode. Tavasõiduks piisab, aga koormuse alla piirajasse ikka väga minna ei taha 4da käiguga. Samas väiksemate käikudega läheb piirajasse kenasti. LOGI FAIL EXCELIS
![Pilt](https://i.ibb.co/QjyzwyF/1-t-mme.jpg)
![Pilt](https://i.ibb.co/ZBMpZYk/2-t-mme.jpg)
![Pilt](https://i.ibb.co/g7ycxhp/2.jpg)
Tundub palju palju parem, aga võiks olla ju veel parem. Siit ka küsimus - kas võiks korrata veel õige MR MUSCLE aerosooliga puhastust? Või on hädavajalik turbo maha kakkuda üldse ja puhastada? Või oleks vaja vaakum ära mõõta, äkki on see nõrk? Või turbo varrast äkki keegi keeranud?
Mida oleks tark kontrollida veel?
Turbot maha kakkuma ei kiirusta, aga kui vaja, siis vaja.
Igatahes - sõidust tulles mõtlesin selle TDI timing osa ka üle vaadata. Keerasin pumba lahti ja natuke timmisin, tulemust sai selline:
![Pilt](https://i.ibb.co/RDbMpRG/1.png)
See peaks olema piisavalt hea küll?
Kahtlustan veel tegelikult, et paagisisene pump ei pruugi olla töökorras, sest on juhtunud, et tühjema paagiga hakkab pähe andes jõnksutama ja kakkuma. Syncrotel on minu teada sellise kujuga paak, et seal on eraldi pump. Selle kontrollini pole aga veel jõudnud.
Äkki oskab mõni spetsialist siin kommenteerida seda geomeetria asja, et mis siis veel teha tuleks. Tulevikus veel teistele ka abi.