VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Vasta
Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr »

Auto on nüüdseks minu käes olnud 10a ja selle ajaga on nii mõndagi toimunud. Alguses jätkasin eelmise omaniku alustatud teemaga kuid sel moel ei ole minul teemat foorumis täielikult hallata. Arvan, et tegemised autokallal võiks huvi pakkuda ka teistele ja sellepärast tegin päris uue teema.

AUto oli algselt 1.8ABS tüüpi mootoriga. Võimsust oli siis 66kW. Sai seda mootorit ravitud ja järgi aidatud, kuid aeg oli oma tööt teinud ja tuli mõtlema hakata uuema mootori peale. Sai siis soetatud 2.0 2E koos juhtmestiku ja bensiinipumbaga. Selle mootoro paigaldamine käis lihtsalt kuid probleeme oli käimasaamisega. Probleem oli tookord bensiinipumbas mis ei tootnud piisavalt rõhku (3bar asemel 1,2bar). Sai seda 2E samuti järgi aidatud kuid oluliselt tõsisemalt kui eelmist mootorit. 2E sai soomes tehtud plokikaane ja 272 nukkvõlli ja mikidemaalt reguleeritava nukaratta. Mootorit sai proovitud nii ja naa kuid selgeks sai ka see, et lagi jüudis kätte. Ilmselt jäi selleks piirajaks orig aju.

Jõudis kätte päev kui kuulsin, et 1,8T mootoreid saab täiesti ametlikult G3 vahele tõsta ning probleemid igasuguse ülevaatusega kaovad. See oli ka minu üks põhilisi tingimusi, et kui mootorivahetuse teen siis ainult legaalse. Hakkasin siis maad uurima, et kus sellise mootori saaksin osta. Selgeks sai see, et risti asetusega mootorid omavad 1:1le kinnituskohti G3 mootoritega. Seega langes igasugune aretus mootori kinnitamise osalt ära. See on ka tegelikult üks tingimusi miks lubatakse neid swappe ametlikult teha. Leidsin ühe pakkumise mis sisaldas kogu juhtmestikku ja k.kasti ja muud mudru mis tarvis mootori paigaldamiseks. Kuid kui mootor koju sai, selgus see, et mootoril oli saale ringi käinud ja üldse oli ilmselt õlivahetus välbad kaugelt ülelastud. Egas midagi tuli leida teine plokk koos kaanega. Õnneks oli esimese doonormootori müüja mõistlik ja kompenseeris Tartust toodud uue mootori.

Siis sai saadetud mootor Soome Uku juurde, kes tegi vajalikud tegevused nii ploki kui ka kaanega. Samuti said nukid kangemaks tehtud kui seda on originaalis. Selleks soovitas Uku vabalthingava nukkasid. Mootori ehitamisega sai eesmärgiks see, et ta pab olema sepissisuga juhuks kui isu peaks kasvama hakkama. Kolvid said Wössneri toodangust ja kepsud maxspeedingust H-profiilid. Kaanes said uued juhtpuksid ja väljalase topelt vedrud ja loomulikult uued sääretihendid. Plokk sai vändaliini hooni ja suuremad ja tugevamad poldid, mis hiljem mootori koostamisel jäid ette õlivannile . Kerge vanni modifikatsioon ja kokkupanek jätkus. Mootori koostamisel sai kasutatud ainult uusi juppe selleks oli palju abi aeromotors'i weebipoest kus varuosade hinnad olid siis ühed soodsamad.

Mootoriruumi värvimistööd toimusid 2018 suvel ja võtsid aega oma 2 nädalat. Ega ma eriti ei kiirustanud ka :)

Mootori juhtajuks sai valitud MaxxECU sel põhjusel, et tuge saab Eestist ja ei vaja auto interjööri solkida mingite lisanäidikutega. Nimelt sellel juhtajul on wifi võimalus mis kuvab soovitud andmed android telefonile. Etteruttavalt võin öelda, et väga vinge wärk.

Mõnes mõttes oli hea, et see esimene mootoriplokk oli nagu ta oli, sest seda sai kasutada samal ajal auto peal fabritseerimiseks. Et mida siis oli tarvis teha? Nimelt oli mul veel üks eesmärk teha auto kapotialune selline, mis näeks välja nii nagu auto oleks tehasest sellises olekus tulnud. Seega ei tohtinud torud ega voolikud joosta risti rästi, kuidagi ebaloogiliselt. Alguses lõin kuvandi kuidas see olema peab enda peas, siis hakkasin seda realiseerima ellu. Külge läks orig. kollektorid, turbo ja katiga summutipüksid. Viimase tellisin UK'st 130eur eest (koju kätte hind, EU sertifikaadiga), Eestis pakuti odavaimat varianti 260eur'ga! Viimati nimetatud jupid istuvad G3le 1:1le. Kõige keerulisemaks osutus tulede ja radikamaski modifitseerimine. Siin oli jälle minu üks tingimus, et mingeid lõikeid stangesse ega kandvatesse konstruidesse ei tee! Seega tuli kuidagi suur cooler ära mahutada stange taha. Kes teab kui vähe on ruumi G3 stange tala ja radika vahel siis on selge, et midagi tuleb ette võõta maskiga kui tala ega stanget lõikuda ei taha. Siis tuli radikas koos ventidega oma 800mm mootori poole liigutada. Sai tehtud nii palju ruumi, et mahtus ka konditsioneeri radikas sinna radikate vahele ära. Mootori radikaks valisin VR6 mõeldud radika. Mask sai samuti VR6, topelt ventikatega võetud. Igatahes mahtus kogu krempel ilusti ära ja ruumi jäi ülegi ilma stangesid ja talasid lõikamata. Samuti sai tuledejuhtmestik pikendatud ja peidetud selle maski sisse ära.

Mõned pildid töökäigust:
2E eemaldamine
Pilt
Pilt

Värvimine
Pilt
Pilt

Cooleri sobitamine
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mootori assy:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Karteri modifikatsioon:
Pilt
Pilt

Juhtaju
Pilt
Viimati muutis Kert33Gtr, 18 Dets 2019, 22:03, muudetud 6 korda kokku.
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Sellel teemal on 31 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “Huviliste autod”