CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
Juba mõnda aega tagasi avastasin, et õlirõhu andur kergelt lekib korpusest ning oleks mõistlik välja vahetada. Uus Hella andur külge ning sain sõita täpselt 10 000 km välba, kui armatuuris lõi punaseks "Oil pressure: Engine off". Rõhu näidud kõik korras, õlivarras näitas pigem madalamat taset aga mitte alla nõutava. Egas midagi, uus õli sisse ning vahetasin anduri uuesti ära (äkki oli eelmine praak) ning sõitsin jälle ca 10 000 km ning ekstra ei hakanud õli peale kallama, vaid tahtsin kontrollida, kas sama jama kordub mis eelmisel korral. Ja ikka viskas "Oil pressure: Engine off" teate ette.
Küsimus:
1. Kas õlirõhu andur on ühekordne ehk kui andur on juba ühe korra liiga madala rõhu kohta info ajule edastanud, siis edaspidi ta hakkabki villast panema?
2. Kui õlitase on madalam aga siiski nõutavas vahemikus, kas siis on ikkagi võimalus liiga madalast õlirõhust?
3. Kas mootori suure läbisõidu ja kulumise juures on võimalus, et madala õlitasemega ongi rohkem probleeme nõutava õlirõhu tekitamisega?
Auto on Superb II, 5k manuaal ja läbisõitu 410 tuh. Õlikulu 10 000 km välba juures (et hoida õlitase samal tasemel) on kuskil 200-300ml.
Küsimus:
1. Kas õlirõhu andur on ühekordne ehk kui andur on juba ühe korra liiga madala rõhu kohta info ajule edastanud, siis edaspidi ta hakkabki villast panema?
2. Kui õlitase on madalam aga siiski nõutavas vahemikus, kas siis on ikkagi võimalus liiga madalast õlirõhust?
3. Kas mootori suure läbisõidu ja kulumise juures on võimalus, et madala õlitasemega ongi rohkem probleeme nõutava õlirõhu tekitamisega?
Auto on Superb II, 5k manuaal ja läbisõitu 410 tuh. Õlikulu 10 000 km välba juures (et hoida õlitase samal tasemel) on kuskil 200-300ml.
-
- Huviline
- Postitusi: 494
- Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
- Asukoht:
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 73 korda
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
1. Aju ei tea rõhust midagi. Andur annab vaid kellaplokile teada, millal ohuteadet anda.
2. Kui ringrajal ei käi, siis ei.
3. Madala õlitaseme puhul küll, aga kui varras veel näitab midagi, siis pigem mitte.
Mis õli kasutad? Proovi vahelduseks OEM andurit, ei ole nii palju kallim.
2. Kui ringrajal ei käi, siis ei.
3. Madala õlitaseme puhul küll, aga kui varras veel näitab midagi, siis pigem mitte.
Mis õli kasutad? Proovi vahelduseks OEM andurit, ei ole nii palju kallim.
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
Õli kasutan ikka seda, mida tehas ette näeb, Castrol 5w-30.
Jah, järgmine plaan oligi OEM anduriga jätkata, siis vast see jant lõpeb. Teine variant on VCDS-ga anduri signaali “pimedaks tegemine”, et kelladeplokk ei näitaks veateadet.
Jah, järgmine plaan oligi OEM anduriga jätkata, siis vast see jant lõpeb. Teine variant on VCDS-ga anduri signaali “pimedaks tegemine”, et kelladeplokk ei näitaks veateadet.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8033
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
Õli vahetasid aga filter?
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
Magnus, välp ongi 10K, seega lisaks õlile läks vahetusse ka muu mudru (sh õlifilter).
-
- Huviline
- Postitusi: 710
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 31 korda
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
Palju rõhku mõõtes oli ja kas mõõtsid täiesti kuuma mootoriga? Mis on anduri lülitusrõhk, ehk palju varu on?
Hiljuti panin ühe 2014 2.0TDI uute saaledega kokku ja sellel oli umbes 1.8bar kaanest mõõtes, kohe peale käivitust, kuumaks ei lasknud. Andur oli vist 0.3-0.6 bar, tõenäoliselt sinna kanti ta ka langeb soojenedes. Peast ei tea nüüd, et kas miinimum rõhk peab olema kuuma mootoriga tühikäigul või alates mingitest pööretest, millal häiret andis sul?
Kuna andur on lihtsalt on/off lüliti, siis selle järgi on isegi arvutiga vaadates raske hinnata. Pigem siis manoeeter pikema voolikuga kojamehe vahele ja ringi sõita. Kui nõutud miinimum on kuumalt näiteks 0.5bar 2000p/min juures ja sul näitab 0.6bar, siis on asi väga piiripealne, mingil hetkel võib häiret anda. Aga kui varu on oluliselt suurem, siis viga kusagil anduri poolel.
Hiljuti panin ühe 2014 2.0TDI uute saaledega kokku ja sellel oli umbes 1.8bar kaanest mõõtes, kohe peale käivitust, kuumaks ei lasknud. Andur oli vist 0.3-0.6 bar, tõenäoliselt sinna kanti ta ka langeb soojenedes. Peast ei tea nüüd, et kas miinimum rõhk peab olema kuuma mootoriga tühikäigul või alates mingitest pööretest, millal häiret andis sul?
Kuna andur on lihtsalt on/off lüliti, siis selle järgi on isegi arvutiga vaadates raske hinnata. Pigem siis manoeeter pikema voolikuga kojamehe vahele ja ringi sõita. Kui nõutud miinimum on kuumalt näiteks 0.5bar 2000p/min juures ja sul näitab 0.6bar, siis on asi väga piiripealne, mingil hetkel võib häiret anda. Aga kui varu on oluliselt suurem, siis viga kusagil anduri poolel.
- links
- Klubiline
- Postitusi: 1140
- Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
- Asukoht: Eestimaa
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 66 korda
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
Mis selle 2.0tdi normaal õlirõhk on?teet82 kirjutas: ↑21 Aug 2025, 19:54 Palju rõhku mõõtes oli ja kas mõõtsid täiesti kuuma mootoriga? Mis on anduri lülitusrõhk, ehk palju varu on?
Hiljuti panin ühe 2014 2.0TDI uute saaledega kokku ja sellel oli umbes 1.8bar kaanest mõõtes, kohe peale käivitust, kuumaks ei lasknud. Andur oli vist 0.3-0.6 bar, tõenäoliselt sinna kanti ta ka langeb soojenedes. Peast ei tea nüüd, et kas miinimum rõhk peab olema kuuma mootoriga tühikäigul või alates mingitest pööretest, millal häiret andis sul?
Kuna andur on lihtsalt on/off lüliti, siis selle järgi on isegi arvutiga vaadates raske hinnata. Pigem siis manoeeter pikema voolikuga kojamehe vahele ja ringi sõita. Kui nõutud miinimum on kuumalt näiteks 0.5bar 2000p/min juures ja sul näitab 0.6bar, siis on asi väga piiripealne, mingil hetkel võib häiret anda. Aga kui varu on oluliselt suurem, siis viga kusagil anduri poolel.
Kas mitte kuldreegel ei ole, et 1000 p/min = 1 bar ? Kuumalt 0.5 bar 2000 p/min juures kõlab juba suht hõredalt

- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8033
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 710
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 31 korda
CAYC 1.6 TDI õlirõhuanduri anomaalia
Ma numbrid panin huupi, lihtsalt asja seletamiseks.
Kui pole teada, et kuidas auto häiret annab sooja mootoriga, siis võib anduril pistiku lahti ühendada ja aeglaselt pöördeid tõsta. Saab kätte need pöörded, mille juures auto rõhku kontrollib. Edasi siis mõõta reaalne rõhk nendel pööretel ja seda anduri lülitusrõhuga võrreldes on pilt enam-vähem selge. Iseasi kas sellel autol kontrollib auto üldse pööretel nagu natuke vanematel, pole uurinud seda.
2000 pöörde juures 1bar tundub vähe, aga üleval otsas vist ongi vähem, võrreldes alt filtri juurest mõõtes. Näiteks MB pole osadele mootoritele üldse rõhuandurit ega hoiatustuld pannud. Ainuke juhend ütleb, et filtri kaanest mõõtes ei tohi olla alla 0.3bar, mis väga vähe ikka.
Kui pole teada, et kuidas auto häiret annab sooja mootoriga, siis võib anduril pistiku lahti ühendada ja aeglaselt pöördeid tõsta. Saab kätte need pöörded, mille juures auto rõhku kontrollib. Edasi siis mõõta reaalne rõhk nendel pööretel ja seda anduri lülitusrõhuga võrreldes on pilt enam-vähem selge. Iseasi kas sellel autol kontrollib auto üldse pööretel nagu natuke vanematel, pole uurinud seda.
2000 pöörde juures 1bar tundub vähe, aga üleval otsas vist ongi vähem, võrreldes alt filtri juurest mõõtes. Näiteks MB pole osadele mootoritele üldse rõhuandurit ega hoiatustuld pannud. Ainuke juhend ütleb, et filtri kaanest mõõtes ei tohi olla alla 0.3bar, mis väga vähe ikka.