1.9TDI 66KW turbo rõhk

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
tobimarg
Huviline
Postitusi: 1950
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 35 korda

1.9TDI 66KW turbo rõhk

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Tegin algselt Audi klubisse teema, aga seal vist traktoriste pole väga kes asja jagaks. Mootor siiski sama mis volkaril.
Sõber ostis naisele vanema suksu igapäevasõitudeks- 97.a B5 A4 Avanti, vana hea 1.9TDI 66KW (ALH?) aiste vahel. Kuna omalgi oli mingi aeg Golf TDI mida sai päris põhjalikult tundma õpitud, siis sai sportlikust huvist tema auto üle vaadatud, et kas kõik on nii nagu peab. Korralikku diagnostikat veel teha ei ole saanud kuna polnud kaablit käepärast, aga kasutasin toda äpiga töötavat OBD junni :) Eelkõige oli eesmärk mootoriruum visuaalselt üle vaadata ja tuvastada kas turbo töötab ja rõhku logida, kuna omanik arvas, et kuidagi tuimavõitu on. Mootoriruum on ilus puhas ja lekkevaba nii vana auto kohta. Turbo ka kenasti kuiv. Aga kui sõites boosti vaatasin, siis jõle hilja sai kuidagi rõhu üles. Maksimumi nägin 0,8bar ja see tuli vast alles 2500 pöördel ja ülespoole. Siinkohal küsimus teistele kel analoogse mootoriga kogemus- kui kiirelt teil rõhu saavutab ja mis on stock rõhk? See 0,8 iseenesest tundubki normis olevat, aga uimase tunde loobki see, et ta nii kaua spoolib. Olles ise eranditult geomeetriaga turbosid omanud, olen harjunud, et arvestatavat rõhku hakatakse juba pealpool 1500 rpm tootma. Ja max võiks olla olemas juba hiljemalt 2000 rpm kandis. See konkreetne mootor on küll wastegate'iga variant, aga kui max väänet lubatakse alates 1900rpm, siis peaks ka max rõhk ju sealkandis olemas olema.
Kust veaotsingut alustada ja mis stsenaariumid olla võivad? Kas sel ka sisselase kinni võib tahmata? Wastegate'i juhtimisega ehk midagi mäda, mida vaadata täpsemalt? Samas kui pisut lahtisesse asendisse oleks jäänud, siis kas 0,8bar rõhu tootmine oleks reaalne? Või peabki ta ehk nii hilja ärkama?
Läbisõit kellal 350 000, aga jumal teab palju reaalne number on.
Nädalavahetusel plaanis auto korralikult kaabliga ka üle vaadata- süüde, turbo rõhku logida graafikusse, pihustid, pritsekogused jne.

joss122
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 25 Apr 2010, 19:59
Auto: 1x R5 diisellõks
Asukoht: Sulbi, Võru vald
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 66KW turbo rõhk

Lugemata postitus Postitas joss122 »

LOE veakoodid ära.

N75 või vaakumvoolikud põhiprobleem.

Võib muidugi ka õhulugeja olla. Reaalne logi oleks abiks.

Mul igatahes AGR mootorikoodiga isend, lööb igast asendist 1,3bar, kohati ka 1,5bar. "Tõmme" tuleb ikka ennem 2000 rpm. Toetab juba 1600rpm juures.
Seda isegi siis kui oli kõik tehaseseades.

subwoof1
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 05 Apr 2008, 14:18
Telefon: 56979334
Auto: passat b3 syncro
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1.9TDI 66KW turbo rõhk

Lugemata postitus Postitas subwoof1 »

Mul G4 sama probleem. Turbo hakkas toole kuskil 2400rpm. Aga mul vahel ka chip. Chip karbil sees siis pisike kruvi mjda mina keerasin siis vastupaeva ja suurendas see siis kytusekogust. Sain oma turbo toole nyyd 2000rpm. Aga kui keerasin veel vastupaeva seda siis turbo rakendus juba 1400 rpm peal ja jube tahm taga ja löi kohe. Limp mode. Aga ehk sul sama, et ei ole piisavalt kytet peale tulemas, mis siis saavutaks varasema turbo jargi tuleku ja lyhema spoolimise

Vasta

Mine “Diislid”