2.0 TDI turbo kohta küsimus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Jimmyace
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 07 Mär 2017, 19:01
Asukoht:

2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas Jimmyace »

Tere

Turbo tiiviku (kuum pool) laba servad on "näritud", mis näitab, et midagi on turbost läbi käinud. Ka ühel geomeetria labal on tükk ära. Tundub, et vilina põhjustas just viimane. Nüüd küsimus, mis mind vaevab.
Millest see tükk sinna tekkida võis? Ma saan aru, et see tükk pidi pärinema väljalaskesüsteemist või silindri sisemusest. Kui nüüd võtta ette turbo remont, siis mis annab mulle kindluse, et väljalasketorustikust midagi taas lendu ei lähe? Kas korra juba turbo kuumast poolest läbi lennanud tükk on võimalik kusagilt veel üles leida?

Äkki on kellelgi kogemusi sarnasel teemal ja oskab öelda, kui hull seis nüüd siis tegelikult olla võiks ja kas piisab turbo remondist või peab terve mootori ette võtma?

J.A.

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1690
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 50 korda

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas murkamarko »

Labast ei pruukinud tükk lahti tulla? Ega midagi. Kui asjas kindlalt selgust saada tuleks kollektor maha võtta ja ka siis ploki ülemine osa, et näha kus võis tükk tulla

Kasutaja avatar
Helfu
Huviline
Postitusi: 421
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:41
Auto: Vw Jetta GTX 16v 87'. Seat Leon FR 07'.
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas Helfu »

Enda kogemusest ütlen, et võta kaas ka maha, kui tahad jamasid vältida!
Minul tegi turbo ka sammuti triki ja esmapilgul tundus, et kõik läks hästi.
Kaas maha ja siis vaatasime, et midagi nagu häda pole. Kui klapid välja sai võetud, siis avanes kurb vaatepilt.
Teemas natuke pilte juhtunust: viewtopic.php?f=50&t=132603&p=868935&hi ... fu#p868935

Martin.

Jimmyace
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 07 Mär 2017, 19:01
Asukoht:

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas Jimmyace »

Vau! See tähendab, et kogu probleem võis saada alguse üldse klapikanalitest? Kui keeruline on neile ligi pääseda ja mis see töö maksma võiks minna?
Kas probleem klappidega ei ole kuidagi muul moel eelnevalt tuvastatav? Kui nii võtta, siis võib vabalt ka kolvirõngastega probleem olla?

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

Ütleks nii palju et turbo labad põlevad ära nagu oleks midagi läbi lennanud.Eelnevalt viidatud lingi piltidel on ärapõlenud klapipesa.Lendu ei ole sealt midagi läinud.

Jimmyace
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 07 Mär 2017, 19:01
Asukoht:

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas Jimmyace »

Mul ei ole turbo labad mitte põlenud, vaid just "näritud" servadega.
Sarnane sellele pildile (küll aga mitte nii hullusti). Foto

Vot nüüd ei teagi, kas julgen üldse autoga edasi sõita. Muide, mootoriõli oli samuti must. Kas see võib midagi näidata?

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

Fotol on põlenud servad,lisaks on näha et võll on kuuma saanud.Puksi (laagri)kohalt on võll sinine,mis tähendab temperatuuri üle 300c.

Jimmyace
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 07 Mär 2017, 19:01
Asukoht:

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas Jimmyace »

Aga kuidas nende labadega on? Tundub olevat mehaaniline vigastus. Mis asi võis sellise vigastuse tekitada?
Pilt

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

See on ka põlenud +terve võll sinine.

Jimmyace
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 07 Mär 2017, 19:01
Asukoht:

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas Jimmyace »

Olen netist seda asja uurinud ja kusagil ei ole viidet, et selline vigastus oleks temperatuurist tingitud. Näiteks:
http://www.musclecardiy.com/performance ... rong-fix/#

Ikka räägitakse objektist, mis on viga teinud.

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

Sel juhul ei ole võll nii jõhkralt sinine.

Jimmyace
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 07 Mär 2017, 19:01
Asukoht:

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas Jimmyace »

Olen vahepeal infot juurde kogunud ja väide on, et temperatuur seda vigastust ei põhjustanud. Temperatuuril on on omadus põhjustada ühtlasemat vigastust ning see muudab metalli pinna rabedaks. Temperatuur ei saa tekitada lõigatud-murtud pinda.

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

Ma olen turbosid näinud pealt ja seest üle 20 aasta.
Kui metall on hõõgumiseni viidud ja pöördeid on mõnikümmend tuhat,küsiks mis juhtub?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5298
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 58 korda

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Küsiks vahele, et millest turbo nii kuumaks läheb, et võlli siniseks tõmbab? Puudulik õlitus või tõuseb kuidagi väljalaske temperatuur nii kõrgele?

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: 2.0 TDI turbo kohta küsimus

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

[quote="J.Aru"]Küsiks vahele, et millest turbo nii kuumaks läheb, et võlli siniseks tõmbab? Puudulik õlitus või tõuseb kuidagi väljalaske temperatuur nii kõrgele?[/quote
Kindlasti ka puudulik õlitus,enamik diislimehi sõidab nii madalate pööretega kui kannatab.Pole pöördeid,pole rõhku.Siis veel tahmafiltri puhastamine,mingid häired mootoritöös (vale põlemine).Tänapäeval hoitakse kokku kalleid materjale tiiviku sees.

Vasta

Mine “Diislid”