Õlid
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
Õlid
Tere,
Enne, talve tahaks enda autol õli ära vahetada. Tekkis kohe küsimus, milline õli vanasse autosse panna. Autoks golf 3 D 47kw aastast 92.
Jäi silma:
http://www.ladu24.ee/et/kemikaalid/7060 ... 0,1/407610" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas sellist õli on mõistlik nii vanasse autosse panna või on paremaid varjante.
Enne, talve tahaks enda autol õli ära vahetada. Tekkis kohe küsimus, milline õli vanasse autosse panna. Autoks golf 3 D 47kw aastast 92.
Jäi silma:
http://www.ladu24.ee/et/kemikaalid/7060 ... 0,1/407610" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas sellist õli on mõistlik nii vanasse autosse panna või on paremaid varjante.
Viimati muutis notme, 08 Nov 2010, 18:38, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 481
- Liitunud: 15 Juul 2005, 22:11
- Auto: Vw Passat Variant TDI 4motion b7, Vw Passat CC TDI, VW T5 Caravelle Long 2,5 TDI & Classic Mini Cooper
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Õlid
Kui soovid õli viskoosust muuta siis on soovitatav teha mootori pesu.autopliks kirjutas:Tekkis selline küsimus, et viimased kaks aastat auto sõitnud erinevate poolsüntidega. Kas peab mootoripesu tegema, enne kui täissünt sisse valada, või üleüldse tasub edasi poolsündi peale jääda?
-
- Huviline
- Postitusi: 94
- Liitunud: 19 Nov 2007, 22:05
- Auto: VW golf mk1 cabrio
- Asukoht: Tallinn/Norra
Re: Õlid
Minu isiklik arvamus on, et kui juba poolsunti hakkanud kasutama siis kasuta seda edasi. Soovitan vøtta mingi tuntud firma toodang ja reeglina sa ei pettu. Mina olen viimasel ajal kåinud remonditøøkojast (kus ulejåånud hooldusi autole teen) enda kankuga ostmas, sest nii saan autole vøimaldada våhe kallimat øli kui seda poest osta jaksaksin.
Golf mk1 cabrio 1987
Re: Õlid
Iseenesest võib täissüsteetilist õli ja poolsünteetilist õli segada küll ehk siis ilma pesuta üle minna. Segunevad ja klimpi ei lähe. Ainus probleem segamisel on mõningad lisandid (pesu, vahuvastased, määrdeomaduste parandajad jne) mis eri marki õlidel teineteisele halba võivad teha. Ühe õli head omadused nullivad teise õli head omadused ja lõppkokkuvõte on hunnik keskmiste omadustega õli. Üldiselt mina eriti ei põe ega muretse õlide segunemisel väikestes kogustes (ka eri firmade õlid).
Mis vahe on poolsünteetilisel ja täissünteetilisel? Words of wisdom: poolsünteetilise õli määrdeomadused on tegelikult paremad. Seda seetõttu, et ta baasõli koosneb põhiliselt maa seest pumbatud algmaterjalist ja need süsivesinike ahelad millest ta koosneb on eri pikkustega ja kujuga. Lihtsalt öeldes täidab pragusid paremini ja nakkub paremini. Ja tema süsivesikuahelate omavaheliste sidemete tiheduse tõttu läheb ta ka külmaga kiiremini paksuks ja talvel on paha autot käivitada. samuti on väga kõrgetel temperatuuridel oht, et läheb väga vedelaks.
täisünteetilist õli saadakse maagaasist. Seda surutakse kõrge rõhu ja temperatuuri juures kokku ning nii tekibki poolsünteetilise õli baasõli. Need on ühesuguse kujuga süsivesinike ahelad mis on omavahel palju nõrgemalt seotud ning seetõttu ei lähe ka külmaga nii paksuks. samuti taluvad kõrgeid temperatuure paremini. ehk head kasutada piirkoormustel töötavates mootorites kus "tavaline" õli palju rutem vananeb ja võib minna liiga vedelaks. Ja täisünteetiline õli sisaldab ka väikeses koguses mineraalõli, sest muidu ta lihtsalt ei "püsi koos" ja ei seo lisandeid.
ja ülejäänud õli omadused ja hinna määravad tegelikult sinna pandud lisandid. pesulisandid, korrosioonivastased, vahutamisvastased, määrdeomadusi parandavad ja mõned veel vist.
Ja meie sõber mineraalõli on tegelikult väga sarnane poolsünteetilisele. seal on lihtsalt väga tagasihoidlik oldud nende lisanditega
Kokkuvõte:
ehk siis tavamootorile, mis väga kõrgetel temperatuuridel (sportautod, tööstusmasinad vms)ei tööta või vastupidi - pidevaid külmkäivitusi temperatuuril -20 ja rohkem taluma ei pea, kõlbab väga hästi normaalses hinnaklassis poolsünteetiline õli. Võib isegi öelda, et see on parim.
mootoripesu? Mootorit tasub ikka pesta. on olnud kuulda jutte kuidas ammu pesemata mootorist saast lahti pestakse ja õlikanalid umbe lähevad ja mootor kokku jookseb. No aga kus sa siis olid, et õlirõhu tuld armatuuris ei märganud õigel ajal?
Mina olen igast ronte pesnud ja õnneks on läinud. Lihtsalt selleks pesen, et vana õli mustus kõik välja saada ja uus õli kauem kestaks.
Loodan, et oli abiks.
Mis vahe on poolsünteetilisel ja täissünteetilisel? Words of wisdom: poolsünteetilise õli määrdeomadused on tegelikult paremad. Seda seetõttu, et ta baasõli koosneb põhiliselt maa seest pumbatud algmaterjalist ja need süsivesinike ahelad millest ta koosneb on eri pikkustega ja kujuga. Lihtsalt öeldes täidab pragusid paremini ja nakkub paremini. Ja tema süsivesikuahelate omavaheliste sidemete tiheduse tõttu läheb ta ka külmaga kiiremini paksuks ja talvel on paha autot käivitada. samuti on väga kõrgetel temperatuuridel oht, et läheb väga vedelaks.
täisünteetilist õli saadakse maagaasist. Seda surutakse kõrge rõhu ja temperatuuri juures kokku ning nii tekibki poolsünteetilise õli baasõli. Need on ühesuguse kujuga süsivesinike ahelad mis on omavahel palju nõrgemalt seotud ning seetõttu ei lähe ka külmaga nii paksuks. samuti taluvad kõrgeid temperatuure paremini. ehk head kasutada piirkoormustel töötavates mootorites kus "tavaline" õli palju rutem vananeb ja võib minna liiga vedelaks. Ja täisünteetiline õli sisaldab ka väikeses koguses mineraalõli, sest muidu ta lihtsalt ei "püsi koos" ja ei seo lisandeid.
ja ülejäänud õli omadused ja hinna määravad tegelikult sinna pandud lisandid. pesulisandid, korrosioonivastased, vahutamisvastased, määrdeomadusi parandavad ja mõned veel vist.
Ja meie sõber mineraalõli on tegelikult väga sarnane poolsünteetilisele. seal on lihtsalt väga tagasihoidlik oldud nende lisanditega
Kokkuvõte:
ehk siis tavamootorile, mis väga kõrgetel temperatuuridel (sportautod, tööstusmasinad vms)ei tööta või vastupidi - pidevaid külmkäivitusi temperatuuril -20 ja rohkem taluma ei pea, kõlbab väga hästi normaalses hinnaklassis poolsünteetiline õli. Võib isegi öelda, et see on parim.
mootoripesu? Mootorit tasub ikka pesta. on olnud kuulda jutte kuidas ammu pesemata mootorist saast lahti pestakse ja õlikanalid umbe lähevad ja mootor kokku jookseb. No aga kus sa siis olid, et õlirõhu tuld armatuuris ei märganud õigel ajal?
Mina olen igast ronte pesnud ja õnneks on läinud. Lihtsalt selleks pesen, et vana õli mustus kõik välja saada ja uus õli kauem kestaks.
Loodan, et oli abiks.
Viimati muutis rollo, 01 Dets 2010, 18:17, muudetud 1 kord kokku.
Re: Õlid
Ma kohe ei teagi mida vastata. Kas see siin on komöödianurk või naljarubriik? Lihtsalt kohutav. Nii need lollused genereeruvadki. Mootoriõlid koosnevad teil suhkrust - no sellist pauku pole mina veel enne kuulnud. Kust selline tarkus võetud on? Sellise jutuga võib laudas sigu surnuks ehmatada. Uskumatu.
Viimati muutis GolfKolm, 30 Nov 2010, 23:58, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Õlid
selle pika jutu autor teinud v2ikse kirjavea jah, nimelt sisaldavad 6lid sysivesinike, mitte sysivesikuid. ja eelmisele autorile teadmiseks, et süsivesik ei ole ilmtingimata "suhkur". Suhkru nime alla paneme vaid teatud osa süsivesikuid, t2semini neid mis on magusamaitselised ja vees lahustuvad. kui koolikeemia meelest l2inud, siis google on abiks.
http://et.wikipedia.org/wiki/Suhkrud
sorry OT p2rast, aga inimesi peab harima
teemast ja just 6lidest veidi ligemalt saab lugeda all olevalt lingilt.
http://www.autokutse.org/failidekaust/M ... opetus.pdf
Seniks p2ikest teile sinna pakaselisse Eestisse!
http://et.wikipedia.org/wiki/Suhkrud
sorry OT p2rast, aga inimesi peab harima
teemast ja just 6lidest veidi ligemalt saab lugeda all olevalt lingilt.
http://www.autokutse.org/failidekaust/M ... opetus.pdf
Seniks p2ikest teile sinna pakaselisse Eestisse!
Viimati muutis copilot, 01 Dets 2010, 04:08, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Õlid
Jah, komöödia tegemise oskust valdame me k6ik, nagu me n2emeGolfKolm kirjutas:Ma kohe ei teagi mida vastata. Kas see siin on nurk või naljarubriik? Lihtsalt kohutav. Nii need lollused genereeruvadki. Mootoriõlid koosnevad teil suhkrust - no sellist pauku pole mina veel enne kuulnud. Kust selline tarkus võetud on? Sellise jutuga võib laudas sigu surnuks ehmatada. Uskumatu.
EDIT!!! No offence
Viimati muutis copilot, 01 Dets 2010, 04:15, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Õlid
Vabandan oma liigsest enesekindlusest ja lollusest tingitud vea eest! Parandasin ära.
Mr. GolfKolme tänan eriti sooja vastuvõtu eest foorumisse. (Y)
Üldjoontes loodan, et küsimuse püstitaja sai enesele piisavalt hea, lühikese ja asjaliku vastuse ilma, et ta ise peaks määrdeainete spetsialistiks õppima ja teistele ka meeldib
Mr. GolfKolme tänan eriti sooja vastuvõtu eest foorumisse. (Y)
Üldjoontes loodan, et küsimuse püstitaja sai enesele piisavalt hea, lühikese ja asjaliku vastuse ilma, et ta ise peaks määrdeainete spetsialistiks õppima ja teistele ka meeldib
Re: Õlid
See õli on kahtlemata väga hea, lausa liiga hea sellele autole Sellist kõlbaks vabalt panna ka Golf 4-jade võimsatesse TDI mootoritesse. Ja ikka on väga hea. Muidugi sinu õigus oma autot hellitada. Ühel hetkel lihtsalt mõtled, et mis su auto ja selle mootor väärt on ja kas tasub alati parimat taga ajada Äkki hoiad parem 200 eeku kokku ja lähed lapsega kinno kui selline onCastrol Magnatec Diesel 10w40
Kui mina nii palju välja käiks oma õli eest siis ostaks ikka natuke soodsamat poolsünti ja vahetaks tihedamini. Sest ka väga hea õli läheb diisli sees ruttu tahma täis. See Castroli õli hinnaklass on vist 100kr/l jaemüügis? Edukalt paugutavad ka sellised mis kuskil 70kr/l on. Kui 200l tünniga osta (või 20 l kaupa) siis hulgihinnad hakkavad alates 2 eurot/l. Mitte muidugi need kõige paremad õlid. Ma võin natuke eksida aga umbes nii need asjad on.
Re: Õlid
Pole vist ühtegi juppi, mis autol vahetatud ei oleks(veermik, puksid, padjad, amordid) kvaliteetsemate(b-osa) juppide vastu. Pole ka kahju see 500.- aastas õlipeale kulutada. Õlifiltriks ka muidu MANN (H). Suures osas on selles süüdi mees, kes nõuab, et auto korras ja mõnus oleks. Käigukastis ka muidu Valvoline durablend . Kevadel ehk auto müügiks ja ostja ei pea pettuma.