1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
rpm
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 16 Juun 2010, 15:17
Asukoht:

1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas rpm »

Äsja sai ostetud Golf III, millel on vaakumisüsteem pealt minema visatud. 4-ndast pihustist all on aga üks toruava, kus oli punn (mis läbi ajas) ette pandud. Võtsin selle nö mittepidava punni sealt eest ära ning sealt pritsis terve kapotialuse diislit täis. Nüüd mõistus otsas, kuhu see selle auto jaoks üleliigne diisel suunata. Kui "pime" voolikujupp või asi ette panna, siis 100% see ei pea - pressib vahelt välja.
Mida teha?

Punase ringiga tähistatud:
Pilt
Viimati muutis rpm, 12 Jaan 2011, 00:23, muudetud 1 kord kokku.

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas audivana »

Pane see viimane pihusti üle/tagasivoolu auk "pimedaks" tagasi ja sõida edasi.
Otsi mõned cm-id seda peenikest voolikut, mis sul pihustite peal jookseb ja keera sinna vist oli 5-ne polt sisse.
Täpselt ei tea miks see viimane pimedaks pandud, aga siiamaani kõigil minu diislitel too kinni pandud.
Viimati muutis audivana, 12 Jaan 2011, 08:26, muudetud 1 kord kokku.

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas grahv »

rpm kirjutas:kuhu see selle auto jaoks üleliigne diisel suunata
Ikka paaki... Ega sul ülevooluahela mõlemas otsas pimedat ees pole? Tavaliselt on rihma poolses otsa pime ees, ja sealt mis sul pildil märgitud, läheb ülevool pumba juurde ja sealt juba tagasi paaki. Mõlemad otsad kinni, siis ei saagi pidada.

CharlieF
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 28 Veebr 2010, 18:17
Auto: VW Passat`04, VW Polo`96
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas CharlieF »

Tea midagi. mul 1996 a Polo mootoril on seal igatahes ka pime ees. Ükskord viskas lahti ja pritsis kapotialuse kütust täis. Abiks oli uue ja tugevama pimeda installeerimine umbes poolteist aastat tagasi. Probleeme pole rohkem olnud. Ja mul pime just samas kohas, nagu pildil näidatud, mitte teises otsas. Toimivat asja pole mõtet näppida, kui lekib, pane kõvemini kinni.

rpm
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 16 Juun 2010, 15:17
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas rpm »

Ostsin poest õiget kütusevoolukut 3.2mm panin kõik uued voolikud + sellest ka pimeda. Suur mutter otsa ning kõik ok, lekkeid pole. Tänud teile!!

passat506
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 24 Dets 2010, 15:01
Auto: passat
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas passat506 »

Paistab, et tegemist on päris "tarkade" inseneridega. Mis on nendel pihustitel pistmist vaakum süsteemiga? Igal pihustil on 2 n.ö. stutserit, millest tuleb välja kütte ülejääk pihusti nõela vahelt (see on hästi lihtsalt öeldud). Ühte tuleb eelmisest, teisest läheb järgmisesse pihustisse või viimasest 4.-st. pumba juurde tagasivoolu. Tavaliselt on 1. silindri pihustil üks auk kinni ja teistelt lähevad voolikud järjest edasi kuni ülevooluni. Kui aga sulgeda tagasivool täielikult, siis kusagilt peab ju miski sellele (k
üll mitte suurele ) survele järgi andma. Õige on ikka taastada süsteem nii nagu ette nähtud. Esimesel pihustil üks pime ju selle pärast, et sinna pole kusagilt kütet tulemas ja pihustid ju kõik ühesugused.
Viimati muutis passat506, 16 Jaan 2011, 15:56, muudetud 1 kord kokku.

CharlieF
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 28 Veebr 2010, 18:17
Auto: VW Passat`04, VW Polo`96
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas CharlieF »

Jah, usun et sul on õigus. Miski pole tehtud ilmaasjata. Kui aga (näiteks minu autol) pime on seal juba enne ees, siis vabandust (tahtsin peaaegu kirjutada "sorry" aga siin ju üks mees ei saa mõhkugi inglise keelest aru), "tark insener", aga mina küll sinna mingit tagasivoolu ehitama ei hakka, eriti kui see ka erilist efekti ei anna. Kütusekulu, käivitumist ja ka jõudu pole see mõjutanud.

Ja nagu ma aru saan, siis on paljudel see "pime" voolikul ees ja maailm pole ka kokku kukkunud veel.

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas grahv »

CharlieF kirjutas:(näiteks minu autol) pime on seal juba enne ees
Ilmselt siis on sinu eelkäija olnud see "tark insener". Vaata oma pumba ülevoolu - ju seal ka üks ots pimedaks tehtud?
CharlieF kirjutas:mina küll sinna mingit tagasivoolu ehitama ei hakka
ühe uue vooliku panemine on eriline ehitamine muidugi võrreldes pimeda aretamisega ;)
tglt vahet pole...

CharlieF
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 28 Veebr 2010, 18:17
Auto: VW Passat`04, VW Polo`96
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas CharlieF »

Ja mis see annab mulle? Veel väiksem kütusekulu? (praegu u. 5l) Parem minek? Rahulik uni, et minu kärul on "kõik nii nagu peab?"

rpm
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 16 Juun 2010, 15:17
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas rpm »

Nii palju, kui mina olen neid nüüdseks neid mootoreid vaadand (4tk 1.9td 55kw ja 2tk 1.6td), siis kõigil pime ees seal. Niiet siis paljud targad insenerid on neid mootoreid näppimas käinud.

rpm
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 16 Juun 2010, 15:17
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas rpm »

Küsimus veel, kuhu siis peaks suunama selle 4-da pihusti tagasivoolu, kuskil pole ju vaba otsa 4-da pihusti tagasivoolu jaoks? Vaatasin, esimesel pihustil pole pimedat, vaid 1 voolik läheb pumpa, see peaks olema siis tagasivool vist?
On kellegil nii ka olnud, et rihmapoolsel ehk esimesel pihustiotsal pime eest ja viimasest pihustist on veetud tagasivool pumpa?
Viimati muutis rpm, 19 Jaan 2011, 14:52, muudetud 1 kord kokku.

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas tants »

Pihustitelt jookseb vaid üks voolik pumba küljes oleva tagasivoolu stutsi külge, vahet pole kas see jookseb esimese silindri pihustilt või siis neljanda silindri pihustilt ja need targad insenärid kes selle süsteemi välja on mõelnud on tehase omad pead kes sellise mootori konstrueerinud on.
Kui jookseb nt. esimese silindri pihustilt üks ülevoolu ots mööda voolikut tagasivoolu stutsi siis neljanda silindri pihustil ongi üks niiöelda "pime" e. kinnine.
Diesel, what else?! :)

war02
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 13 Veebr 2011, 16:56
Asukoht:

Re: 1.9 td 55kw 4-ndast pihustist all olev ...

Lugemata postitus Postitas war02 »

See Golf III diisli variant ongi selle sama tagasivooluga aia taha läinud. Nimelt on tehase "targad" ja veel "insenerid" selle tagasivoolu suunanud mitte paaki vaid selle kulgemine on hoopis nii nagu sinisega kripseldatud pildil kujutatud allpool:

Pilt

originaalselt peaks see tagasivool algama esimesest(hooratta poolne) pihustist kus asub siis see 1 pime ning teisest pihusti tutsist loogeldes järgmistest pihustistest läbi(voolikusillad) viimase pihusti viimasest otsast kulgeb voolik pildil sinise ringiga tähistatud tutsi pumpa. See tuts on kahepoolne ehk kahe toruotsaga kuna(ei tea küll miks), aga sealt kulgeb tagasivool edasi kohe filtri peale kus samuti asub selline T-liides, et kui filtrisse ei mahu siis saab kütus ikkagi lõpuks paaki tagasi VÄGA SUURE JA KEERUKA ringiga. MIKS on vaja, et see tagasivool läbi pumba käib(vbla tekivad ka pumbal ülejäägid, mida siis sama voolikuga transporditakse) ja MILLE kuradima pärast seda läbi filtri vaja on lasta? Absurd... . Igatahes kogu see keerukas systeem toimib originaalselt vaakumis ning vaakum on alati üks suur vaenlane mootorite kütusesüsteemides olnud kuna see raisk imeb seistes ja mootori maha jahtudes õhu sisse kusagilt ning siis pead starteriga uuesti töörõhu saavutama ennem kui käivitus lootust on. JA neid kohti kust õhku imeda sellel Golfil jagub kui tervet seda vaakumis olevat kütusetrassi teada.

Oleks kena kui teema algataja annaks infot selle kohta, et kuidas on temal see pumba küljes olev tuts vormistatud ja kas ikka tõesti tagasivoolutoru sinna ei suubu(sest edasi ta sealt küll läheb on pildilt näha)?
Viimati muutis war02, 13 Veebr 2011, 18:15, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Diislid”