värvimine

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
ede74
Huviline
Postitusi: 151
Liitunud: 16 Mär 2008, 18:12
Telefon: 5263912
Auto: VW JETTA VR6 BANKSTON GLX 130KW,VW golf 3 TDI 66w VW golf V 2,0 TDI 103 kw
Asukoht: Raplamaa

värvimine

Lugemata postitus Postitas ede74 »

küsimus on selline et ma tahaks autol taga stange alumist osa ära värvida halliks,kas selle peale võib kohe värvi panna või peab seal midagi veel tegema.
praegu on ta selline
Pilt
Viimati muutis argo, 02 Mär 2012, 20:48, muudetud 2 korda kokku.
VR6

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

kõigepealt puhastad ära, siis silikonieemaldajaga puhtaks 4 korda ca
Siis peale läheb spetsiaalne plastiku krunt, selle lihvid ilusti siledaks ja alles siis läheb õige värv peale.

Nii olen mina teinud

R
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

PRIM0
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 12 Juul 2009, 19:05
Telefon: 56660496
Auto: vw golf mk1 2,0L G60 ,MB CLK 200 Kompressor
Asukoht: Tallinn ,Järve

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas PRIM0 »

võid ka värvile ja lakile lisada plastifikaatorit juurde :wink: Karestama peaks ka ennem aluspinna ära.Näiteks karukeelega.

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Noo, ma ei ole kindel selle plastifiksaatori kohapealt. Aga jah, karestamine jäi mainimata :)
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

Pealik
Huviline
Postitusi: 191
Liitunud: 26 Okt 2006, 16:45
Auto: Audi Allroad BiT 2014, Skoda Octavia RS 2009, MB 300CE 1988
Asukoht: Järvamaa

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Pealik »

Kas siis enne karestada ja siis krunt + värv + lakk? Mitu kihti värvi peaks panema? Keegi võiks põhjalikumalt lahti seletada tööde järjestuse. Omal ka ammu plaanis alumine must palsti ring ja ülemine liistu ring ära värvida. Kompressor ja püstol olemas, spreiga vist ei tasu jamama hakata :D

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Spreiga saab ka kõik ilusti tehtud ;)
Sai escorti rs esipamper puhtalt spreiga värvitud ja lakitud.

Ehk siis mina teeks seda tööd niimoodi:
1. Plastiku puhastus, kohustuslikult silikoni eemaldiga ca 4 korda.
2. Plastiku karestus ( karukeel või siis 400 liivapaber)
3. Puhastus suruõhu ja silikonieemaldiga samuti ca 4 korda
4. krunt( plastiku krunt või siis lisaaine mida kasutaja PRIM0 mainis)
5. Krunt siledaks lihvida ( 800-1000 vesipaberiga )
6. Värv ( variant on ka värv koos lakiga )
7. Lakk

Mitme kihi küsimine on keeruline, kõik oleneb ... ma võin siin kõll öelda et 4 kihti, aga kui ikka 4ja kihiga ära ei kata siis tuleb panna 5-6-7 :D
Niipalju paned et ilus jääks, liiga palju korraga, siis hakkab jooksma.
Lakk hakkab kergemini jooksma kui värv!

Muidugi, meil siinsed värvigurud võivad mind parandada ja täiendada, ise ka alles kogemuste pealt õpin :)

Rainer
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

Pealik
Huviline
Postitusi: 191
Liitunud: 26 Okt 2006, 16:45
Auto: Audi Allroad BiT 2014, Skoda Octavia RS 2009, MB 300CE 1988
Asukoht: Järvamaa

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Pealik »

Tänud Huligaan. Liistude värvimiseks ei pea just elukutseline maaler vast olema, metall pindadega asi vist kordi keerulisem ja kodustes tingimustes ei hakkaks proovimagi.
Kui kellelgi veel miskit tarka lisada siis ootan huviga.

Janno25
Huviline
Postitusi: 367
Liitunud: 24 Mär 2004, 10:13
Auto: Audi A6 Quattro 2,5 TDI
Asukoht: Pärnu

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Janno25 »

Huligaan kirjutas:kõigepealt puhastad ära, siis silikonieemaldajaga puhtaks 4 korda ca
Siis peale läheb spetsiaalne plastiku krunt, selle lihvid ilusti siledaks ja alles siis läheb õige värv peale.

Nii olen mina teinud

R
Plastikukrunt, mida olen mina seni kasutanud, ei vaja mingit lihvi, seda pole plastikul peaaegu nähagi. Lihvida on vaja täitekrunti, millele läheb omakorda aluskrunt peale.
Enda stange tegin järgnevalt:
1. karukeelega karestamine
2. silikoonieemaldajaga puhastamine
3. plastikukrunt
4. värvi aluskrunt
5. värv
6. lakk
Viimati muutis Janno25, 19 Jaan 2011, 23:04, muudetud 1 kord kokku.

Janno25
Huviline
Postitusi: 367
Liitunud: 24 Mär 2004, 10:13
Auto: Audi A6 Quattro 2,5 TDI
Asukoht: Pärnu

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Janno25 »

Pealik kirjutas:Tänud Huligaan. Liistude värvimiseks ei pea just elukutseline maaler vast olema, metall pindadega asi vist kordi keerulisem ja kodustes tingimustes ei hakkaks proovimagi.
Kui kellelgi veel miskit tarka lisada siis ootan huviga.
Ega selle plastiku ja metalli värvimise vahe suur olegi. Kodustes tingimustes on tavaliselt takistuseks temperatuur ja tolm. Alla +20 kraadi ei hakkaks mina värvimisele mõtlemagi.

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Jah, see õnnetu temperatuur on väga oluline.
Ja seda plastiku krunti olen ma ise lihvinud, tundus vajalik olevat :D
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

Janno25
Huviline
Postitusi: 367
Liitunud: 24 Mär 2004, 10:13
Auto: Audi A6 Quattro 2,5 TDI
Asukoht: Pärnu

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Janno25 »

Pealik kirjutas:Kas siis enne karestada ja siis krunt + värv + lakk? Mitu kihti värvi peaks panema? Keegi võiks põhjalikumalt lahti seletada tööde järjestuse. Omal ka ammu plaanis alumine must palsti ring ja ülemine liistu ring ära värvida. Kompressor ja püstol olemas, spreiga vist ei tasu jamama hakata :D
Laias laastus ta nii ongi: karestamine, krunt, värv, lakk. Aga enne kruntimist peab kindlasti ka silikoonieemalduse tegema, muidu võib hiljem värvimine ebaõnnestuda. Värvi olen seni lasknud 1,5 - 3 kihti, lakki samamoodi (1,5 tähendab seda, et esimene kiht tuleb peale udutada, parandab naket ja järgmine juba nn päriskiht). Plastiku puhul kõige esimeseks kihiks spets plastikukrunt.
Kompressor peaks olema piisav, et suudab püstolile piisavalt õhku ette anda (samas väikeste pindade jaoks ajab kodune u 25l paagiga ka asja ära. Pead hoolitsema selle eest, et kondents ei satuks püstolisse. Ja erinevate asjade jaoks on püstolil eri suurustega düüsid (krundi jaoks mingi 2 - 2,5 mm, lakk ja värv äkki 1,5 - 1,8 mm). Spray'ga on ka võimalik värvida, kuid see läheb kallimaks rahaliselt ja spray'ga tuleb kiht väga õhuke ja jooksma mineku oht on suurem ja kui varem pole kokku puutunud sellega, siis lõpptulemus võib üsna laiguline tulla (korduvalt nähtud).

Aga uuri youtube'st, seal päris palju õpetlikku materjali üleval.

Loodan, et minu mulast oli abi.
Viimati muutis Janno25, 19 Jaan 2011, 23:33, muudetud 1 kord kokku.

Pealik
Huviline
Postitusi: 191
Liitunud: 26 Okt 2006, 16:45
Auto: Audi Allroad BiT 2014, Skoda Octavia RS 2009, MB 300CE 1988
Asukoht: Järvamaa

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Pealik »

Kas see silikonieemaldaja on mingi spets aine või sobib ka atsetoon või muu taoline? Ainult plastiku krundist siis ei piisa? Selle peale veel värvi krunt?

Janno25
Huviline
Postitusi: 367
Liitunud: 24 Mär 2004, 10:13
Auto: Audi A6 Quattro 2,5 TDI
Asukoht: Pärnu

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Janno25 »

Pealik kirjutas:Kas see silikonieemaldaja on mingi spets aine või sobib ka atsetoon või muu taoline? Ainult plastiku krundist siis ei piisa? Selle peale veel värvi krunt?
See on jah spets aine, atsetooniga ei soovita plastiku kallale minna. plastikukrundile ja värvikrunt peale.

Kasutaja avatar
HMP
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 15 Nov 2006, 12:32
Auto: VW Golf -1.9TDI-81kw-97.a. ning VW Phaeton - 3.0TDI-176kw-09.a.
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas HMP »

Kui inimene ei ole varem seda tööd teinud, soovitaks mina pöörduda parem spetsialisti poole. Suure tõenäosusega läheb see töö aia taha. Auto plätserdatud ja hunnik raha raisatud.
Oma panusena võid maha monteerida vaid värvitavad detailid, kui võti peos seisab ja tahtmine suur. :yes: .
Keretööd, värvimine, projektiautode ehitamine ja vanasõidukite renoveerimine.
Tartu, mob.56 90 10 90

Kasutaja avatar
HMP
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 15 Nov 2006, 12:32
Auto: VW Golf -1.9TDI-81kw-97.a. ning VW Phaeton - 3.0TDI-176kw-09.a.
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas HMP »

Huligaan kirjutas:kõigepealt puhastad ära, siis silikonieemaldajaga puhtaks 4 korda ca
Siis peale läheb spetsiaalne plastiku krunt, selle lihvid ilusti siledaks ja alles siis läheb õige värv peale.

Nii olen mina teinud

R
Räägi nüüd, miks just 4 korda puhastad? :lol:
Plastikukrunti on küll korrektne kasutada, aga miks küll seda lihvida??? :shock:
Stange alune liist on krobeline ja plastikukrunt on nakke parandaja, mis lastakse vahetult enne plastpinna värvimist õhuke kiht. Kui seda lihvida, siis sisuliselt ,,kratsid,, selle maha.
Mina kasutan ka plastifikaatorit. Kui tegu on akrüüliga, ehk ühekihilise värviga siis värvi sekka segatuna, kui 2K, siis laki sisse segatuna. Plastifikaator / elastic jätab värvi/laki kihi elastsema ja detaili deformeerudes ei teki mõrasid.
Sellega ei tohi ainult üle pingutada, sest lihvida hiljem on seda ilge jama.
Keretööd, värvimine, projektiautode ehitamine ja vanasõidukite renoveerimine.
Tartu, mob.56 90 10 90

Huligaan
Veteran
Postitusi: 442
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

4 kihti/korda sellepärast et 1-2 korrast on väheks jäänud, vähemalt nendelt detailidelt mida ma teinud olen, seepärast ütlesin arvuks 4.
See plastikkrunt mida sai kasutatud seda pidi, kuna liiga karune pind jäi ja siis seda vähem oli värvi krunti lihvida.

Eks kindlasti on paremaid vahendeid ja töömeetodeid, aga eks ma ka õpin alles seda ( omade kogemuste põhjal ) :D
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

rosco
Huviline
Postitusi: 173
Liitunud: 05 Apr 2004, 21:22
Auto: Corrado
Asukoht: Tallinn

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas rosco »

Plastikaator ja plastiku krunt täiesti erinevad asjad ju. Esimene mõeldud pinnaka/laki sisse,et see jääks painduvam. Teine mõeldud,et tavaline krunt nakkuks.

Ise teeks nii:
Detaili puhastus
karestamine
Plastiku liim, õrn kiht.
Siis täitekrunti mõned kihid.
Selle kuivades siledaks lihvida.
340-500-600-800 kuivalt. Vesi vb jääda pooridesse ja hiljem pahandust tekitada.
Puhastus
Õiget tooni krundi puhul ,udu, märg kiht ja veel udu. Antud toon tahab pilve jääda kergelt.
Lakk udu ja täiskiht.


Keegi siin mainis,et saaks ka pinnakaga. Tahaks näha,kuidas metallikut pinnakaga värvid :)

Sprei toodetest hoia eemale. Kui kunagi tulevikus vaja uuesti värvida,siis rohkem jamamist. Enamasti sprei tooted profi toodetega ei sobi kokku.

me (ätt) maaler olnud mõned aastad.
Viimati muutis rosco, 06 Veebr 2011, 13:13, muudetud 1 kord kokku.
Corrado 1.8T 20V, T3/T4 hübriid, Megasquirted,

Pealik
Huviline
Postitusi: 191
Liitunud: 26 Okt 2006, 16:45
Auto: Audi Allroad BiT 2014, Skoda Octavia RS 2009, MB 300CE 1988
Asukoht: Järvamaa

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Pealik »

Oskab keegi öelda umbes kui suur võiks olla värvi ja laki kulu 2002a Passati alumise musta plastikringi ja uste+stange liistude värvimiseks.

rosco
Huviline
Postitusi: 173
Liitunud: 05 Apr 2004, 21:22
Auto: Corrado
Asukoht: Tallinn

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas rosco »

300-400g töösegu peaks igati piisav olemas,varuga,kui toonkrundiga teha. Liistude jms pisiasjde värvimisel enamus värvi lendab õhku.
Corrado 1.8T 20V, T3/T4 hübriid, Megasquirted,

Pealik
Huviline
Postitusi: 191
Liitunud: 26 Okt 2006, 16:45
Auto: Audi Allroad BiT 2014, Skoda Octavia RS 2009, MB 300CE 1988
Asukoht: Järvamaa

Re: värvimine

Lugemata postitus Postitas Pealik »

Nii, üle aasta võtsin hoogu ja mul nüüd Passatil mustad plastik osad värvitud, ei olnudki nii raske töö kui arvasin. Kasutasin siis plastiku krunti, värvi ja lakki. Kuna plastiku pind ei ole sile nagu metallil, siis kes tahab täiesti siledat pinda võiks kasutada ka pahtlit ja täite krunti. Kuna liistudel olid mõned kriimud oleks võinud nendega ka rohkem vaeva näha. Aga üldiselt esimese korra kohta olen ise tulemusega rahul. Asjad ostsin lasnamäe Devorist:
1) Plastiku krunt 0,5L 14,50€
2) Värv 1L 30,28€ oleks piisanud ka 0,7L
3) Lakk (kriimukindel) 0,5L 16,94€ (tavaline lakk oli vähe odavam)
HINNAD ILMA KÄIBEMAKSUTA!
Tänud kõigile kes nõu andsid, eriti rosco

Vasta

Mine “Kere & Sisu”