VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
tobimarg
Huviline
Postitusi: 1950
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 108 korda
Tänatud: 35 korda

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Turbo peaks ikka oluliselt varem rakenduma. Võibolla on wastegate'i juhtimisega (vedru, membraan, vaakum) mingi jama ja gaasid lastakse turbost välja. Muud sõlmed tasks ka üle vaadata, sisselaske ummistumine, vahejahuti läbilaskvus, rõhuandur, rõhutorud.

Cato
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 22 Okt 2012, 19:12
Auto: VW
Asukoht:

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas Cato »

Üldiselt peaks 2K pöörete juures turbo tööle hakkama. Siiski mul 1.9Td passatil samuti, alles 2300 juures hakkab tööle.
Huvitav millest tingitud siis.

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2488
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 4 korda

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas Siim »

Cato kirjutas:Üldiselt peaks 2K pöörete juures turbo tööle hakkama. Siiski mul 1.9Td passatil samuti, alles 2300 juures hakkab tööle.
Huvitav millest tingitud siis.
74kw TDI PD'l on küll muutva geomeetriaga, kuid seal on 1900 juures juba siuke vilin et ohohohoo, ja kui pöörded 2300 ja edasi siis on nägu koguaeg selline: :mrgreen:

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas copilot »

Nu ma ei tea...minu 1.9 TDId(nii 81kw vanakoolikas kui ka 96kw PD) hakkavad juba 1500 juures normaalselt üles spoolima ja 1900rpm juures lapp põhjas peaks juba olema vunk korralik sest umbes sealkandis peak motol ka max vääne käes olema(kui ikka moto on korras)...näiteks minu 96kw PD ga peab teinekord ettevaatlik olema ka asfalti peal st 2.käik lapp põhja lajatades on rattad ringi 1900prm juures ilma probleemideta. See et 2000rpm juures hakkab alles puhuma jama jutt...kuskil peab midagi mäda olema arvan mina...kui on wastegate siis see vb kinni(muutuva geomeetria puhul geomeetria kinni) jne jne.

EDIT! turbo on kogu aeg töös...ja kui ikka alles üle 2000rpm juures saab tuurid üles peab miskit mäda olema...antud pöörete juures näiteks 3-käik lapp põhjas peaks turbo 100% juba oma maximaalset ülerõhku puhuma. vaatasin just oma 96kw originaal turbo kaarti mille järgi rõhku juhitakse ja 1750rpm juures maximaalse lubatud ette antava kütte koguse korral on ülerõhk juba 1.35bar st absoluutne rõhk 2.35bar...rääkimata pööretest 1900rpm kuni punaseni välja.
Viimati muutis copilot, 26 Nov 2012, 22:30, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Cato
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 22 Okt 2012, 19:12
Auto: VW
Asukoht:

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas Cato »

Marek kirjutas:Kas süüte nurk ka mõjub turbo rakendumisele?
Minu masinal küll vaid TD mootor, kuid sellel küll vale pritseajastus turbo tööd ei mõjutanud.
Lasin hiljuti seda paika panna.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas copilot »

Cato kirjutas:
Marek kirjutas:Kas süüte nurk ka mõjub turbo rakendumisele?
Minu masinal küll vaid TD mootor, kuid sellel küll vale pritseajastus turbo tööd ei mõjutanud.
Lasin hiljuti seda paika panna.

nu vb vanemad TD motodel pole see rõhu juhtimine nii hea...antud juhul minu kogemus VNT turbodega diislitega mis peaks suht kiiresti saavutama vajaliku rõhu....sp tänapäeva TDI d ongi kõik pmt VNT turbodega.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Cato
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 22 Okt 2012, 19:12
Auto: VW
Asukoht:

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas Cato »

Siiski normaalse sõidustiili juures, hakkab tuntavalt 2K pöörete lähedal, turbo kiirendusele reaalselt juurde andma. Olen märganud seda enamus automarkide turbodiislite juures. Kuna turbo hakkab laadimise, mitte pöörete järgi tööle, siis sinu lapp põhjas kiirendamise juures on ilmselgelt tulemused teised.
Võid jällegist parandada, kui arvad, et eksin. Kuid samas, võiksid hoopis olla teemakohane ja vastata teemaalgataja küsimustele.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas copilot »

Cato kirjutas:Siiski normaalse sõidustiili juures, hakkab tuntavalt 2K pöörete lähedal, turbo kiirendusele reaalselt juurde andma. Olen märganud seda enamus automarkide turbodiislite juures. Kuna turbo hakkab laadimise, mitte pöörete järgi tööle, siis sinu lapp põhjas kiirendamise juures on ilmselgelt tulemused teised.
Võid jällegist parandada, kui arvad, et eksin. Kuid samas, võiksid hoopis olla teemakohane ja vastata teemaalgataja küsimustele.

ma ise arvan et vastasin nii mõnelegi küsimusele, et mis võib olla põhjuseks, et turbo nn taha tuleb veidi hilja ja et ei ole normaalne et alles 2300rpm juures tuleks justkui turbo alles taha! aga lapp põhjas näide sp et nn lapp põhjas vajutusi saab ka nn tavasõiduga kah teha kasvõi 3 käik kiirendada kõrvalteelt maanteele sõites jne jne ja kui ka siis on tunne et turbo tuleks justkui hilja taha on miskit valesti. Kuid ei saa aru sinu väitest, et "turbo hakkab laadimise järgi tööle mitte pöörete järgi"? Nii palju kui mina aru saan, turbo rõhku juhib aju vastavalt sellele mis on mootori pöörded ja samal ajal ette antav kütte kogus....ning kui lapp nn põhja lajatada näiteks 3.käik a la 1700rpm juures siis minu 1.9TDI motod kumbki enam ei oota mingit nn laadimist st pmt on vajalik rõhk(loe: õhk) olemas. kui hakata kiirendama madalatelt pööretelt a la 1200 siis jah väike viivitus aga 1500 ja edasi laulab turbo juba nii nagu vaja ja vahet pole kas pedaal on põrandas v poole peal. allpool ka väike pilt kaardist mille järgi aju turbo rõhku pmt juhib...loodetavasti pole tabelis olevad punasel taustal olevad nr id väga udused su jaoks st ikka näed neid ja saad üldiselt asjale pihta....ning mingist laadimisest ei saa ma üldse aru...seda enam kui peaks tegu olema VNT turboga ja ilmselt pole sa ühe korras 1,9 TDI ga sõitnud, millel on VNT turbo ning kus kogu see süsteem toimib nii nagu peab st pole geomeetria kinni vms.
Pilt
Viimati muutis copilot, 27 Nov 2012, 07:36, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Cato
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 22 Okt 2012, 19:12
Auto: VW
Asukoht:

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas Cato »

Su see pilt kinnitab mu juttu. Kui sa jagaksid teemat hästi, suudaksid ka lühidalt asju selgitada.
Ehk siiski sul leidub ka mõni konkreetne põhjus, miks turbo alles 2300 juures tunda annab? Milles täpsemalt võib viga olla?
Offtopic teemaarendus huvi ei paku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas copilot »

Turbo rõhu reguleerimine paigast ära,rõhu leke,vnt puhul geomeetria kinni v selle juhtimine ei toimi...endal säärane kogemus mitte toimiva vnt klapi ning kinni jäänud geomeetriaga kus kah tuli nn korralik erksus alles 2500 kandis...nüüd uus klapp küljes ja geomeetria lahti ning auto lendab juba alates 1500 pöördest normaalselt...seda võivad kinnitada paljud kel näiteks kinni oleva geomeetriaga jamasid olnud.aga mis laadimisest sa räägid?kui ma vajutan poole gaasiga,siis turbo rõhku ei reguleerita nii kõrgeks kui näiteks täis gaasiga...rõhku toodetakse nii palju
kui on vaja vastava kütte koguse põletamiseks õhku(rõhk=õhk). Nagu sa tabelist näed pole väiksemate kütte koguste jaoks suurt rõhku vaja.Kui sa ise asjast jagaksid siis kaitseksid oma väiteid ning annaksid ise nõu!turbo töötab kogu aeg,lihtsalt küsimus on millal aju nõuab vajaliku rõhku vastavalt palju kütet soovitakse ette anda. pole mingit kasu suurest rõhust kui ette antakse ainult väike kogus kütet st kiirendad vb vaikselt varba otsaga pedaali õrnalt aint vajutades....ja seda mismoodi aju vastavalt turbo rõhku reguleerib TDI motodel näed sa pildilt. ja seleta mulle oma laadimise teooria ära.
Viimati muutis copilot, 27 Nov 2012, 10:03, muudetud 4 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: VW T4 97a 2,5 TDI turbo?

Lugemata postitus Postitas copilot »

aga teema algataja võiks kirja panna ka mis moto koodiga tegu ning kui oskad öelda kas tegu VNT turboga v nn ülerõhu klapiga turbo. kuid siiski mõlemal juhul juhib rõhku TDI motodel aju ning 2000 pöörde juures peaks vajadusel maximaalne rõhk olemas olema.....nii kaua ei tohiks viivitada ei VNT turbo ega ka wastegate turbo rõhu üles saamisega. seega soovitus kontrollida VNT/Wastegate klapi juhtimist(vaakumvoolikud, N75) kui ka klappe endeid. wastegate puhul vb sutsu avatud ja pidevalt lastakse väike kogus rõhku välja ja sp on minek tuntav alles 2300 juures et selleks ajaks suudab rõhk enamvähe üles minna st mootorisse imetakse piisavas koguses õhku et anda ette suurem kogus kütet mis väljendub paremas minekus....vajaliku õhu koguse olemasolu kontrollib MAF andur. VNT puhul samaoodi vaakumvoolikud, N75, VNT klapp väsinud v geomeetria kinni. vaata mis rõhud näitavad testisõidu ajal....vag com sappa ning 3.käik paar kiirendust 1500rpm alates lapp põhjas kuni 4000RPM ini välja ning näed ära kas tegelik rõhk liigub aju poolt eeldatavaga kaasa.

nüüd vast sai teema algataja veidi täpsema vastuse kui ei osanud seda varem välja lugeda mida võiks kontrollida....ja minu arust 2300RPM on selgelt liiga hilja.ülejäänud asjad nimetas tobimarg lisaks ära. Offtopicut siin väga pole,lihtsalt saab ehk teema algataja aru kuidas turbo juhtimine käib.
Viimati muutis copilot, 27 Nov 2012, 10:14, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Diislid”