Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast )

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast )

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

Autoks on siis 1,9 TDI 85kw 2000a , Volkswagen passat ( sedaan, automaat ja see tiptronic vms )

Töötab ilusti, pöörded on korras, käivitumisega probleeme pole.
Susinat midagi pole, no lihtsalt pole mitte midagi.( visuaalset ega heli )

Ei tossa all mõtlen seda, et ei tule Musta ega paksu tossu/suitsu vms.


Aga tagant sumbutist kui gaasi anda ( lasin kolm korda pöörded peaaegu põhja ) tuleb mingit musta asja seda ka mitte palju ( valge lume peal näha lihtsalt )
Kahtlen, et on õli aga kes seda teab.

Jäi nagu hinge kriipima, et mis võib olla, kas VÕIB olla, et torud pole puhtaks köhitud, see minu teada oli nüüd üle pika aja ( u 4 nädalat )
Kui on sõitnud linnas ja rahulikult.

Sellepärast miks ma arvan, et see õli pole, sest ta ei jää näpukülge ning tuleb maha, õli minuarust maha ei taha ilma korraliku pesuta tulla .
Ootaks kõiki vastuseid.


Äkki aitab ka see nõu anda veel kellelgi ( kütusekulu on minu arust kole suur. Seda just linna sõidul, hetkel näitab kompuuter nr 1 : 12,2 ja nr 2 : 13,6, aga maantepeal jälgisin hetkelist kütuse kulu oli 3,5- 4,5 olenevalt siis sellest kas oli tõus, langus või sõitsin tasasel teel.

Asi pole ka sõidustiilis, sõidetud on rahulikult kuna on libe ja kiiret pole kuskile !

JA üks küsimus veel, mismõtte neil number 1 ja 2 on, mõlemad näitavad keskmist kulu aga erinevalt ( ehk see number tuleb ülesse paremasse nurka .( kust saab ühte ja kahte muuta on parema kangi peal alumine nupp kus on kirjas " resest " ehk siis kojameeste kang :D
Viimati muutis sanderkoger, 04 Dets 2012, 22:38, muudetud 4 korda kokku.

Timpz
Huviline
Postitusi: 671
Liitunud: 16 Juul 2010, 14:09
Auto: vw passat
Asukoht: Tallinn

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas Timpz »

Tavaline tahm äkki siis ?

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

Kuna ka diiselautodele tekib sooja-külma koosmõjul kondents ja tahmase toru seest see musta lägana väljubki....normaalne asi, ära põe ;)
Viimati muutis TiitRE, 02 Dets 2012, 19:13, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas copilot »

TiitRE kirjutas:Kuna ka diiselautodele tekib sooja-külma koosmõjul kondents ja tahmase toru seest see musta lägana väljubki....normaalne asi, ära põe ;)
+1 pole vaja muretseda kui moto muidu käib ok ja sõites mingit tahmamist taga näha pole. Ja kui tuli lume peale see õrn tahma jälg pöördeid nn põhja lastes siis võib olla jah väljalaskesse kogunenud väike kogus tahma, seda eriti kui sa pole lasknud mootoril kuu aega kordagi korralikult end "välja elada".
Diesel Power KEEPS ME GOING

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

copilot kirjutas:
TiitRE kirjutas:Kuna ka diiselautodele tekib sooja-külma koosmõjul kondents ja tahmase toru seest see musta lägana väljubki....normaalne asi, ära põe ;)
+1 pole vaja muretseda kui moto muidu käib ok ja sõites mingit tahmamist taga näha pole. Ja kui tuli lume peale see õrn tahma jälg pöördeid nn põhja lastes siis võib olla jah väljalaskesse kogunenud väike kogus tahma, seda eriti kui sa pole lasknud mootoril kuu aega kordagi korralikult end "välja elada".

Ma loodan, aga nüüd saab tiba rahulikumalt magama minna, ehk on tavaline tahm.
Aga mis muidu võib sellist asja veel põhjustada :) ?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas copilot »

Umbes õhufilter, rõhu leke sisselaskes(turbo ja sisselaske kolde vahel), kinni olev geomeetria v selle vale/mitte juhtimine. Aga siis tahmaks pidevalt ka sõidu ajal. Endal kogemus tahmamisega kinni oleva geomeetria ning peetis geomeetria VNT klapiga, kus pmt 130km/h lastes maanteel oli taga pidevalt väike must vine taga olnud....samuti eelmine aasta kui sai käidud ülevaatusel ajal mil geomeetria veel veidi kinni ning selle juhtimine ei toiminud nii nagu vaja, andis esimese vajutusega üle max normi tahma st pidi tahma testi kordama, kuigi tegin nn torud puhtaks sõidu ennem. Kui geomeetria sai lahti nõkutatud ning VNT klapp kah uus peale oli testisõidul esimesed 2-3 piirajasse vajutamist taga selline tahma lont(pime öö õigemini), mida ma pole kunagi näinud. Kusjuures motorit soojaks sõites ennem paugutamist ei olnud peale seda tööd mingit tahma näha sest pöördeid sel ajal üle 2000rpm ei lasknud. Ehk siis kui sai turbo korralikult puhuma, köhis selle meeletu tahma väljalaskest minema piirajani vajutades. Viimane ülevaatus, peale seda kui geomeetria lahti ja uus VNT klapp peal, tahma näit esimese vajutusega 0,24. Samuti siis, kui geomeetria oli veel kinni, ning sai 2.käiguga madalatelt pööretelt lapp põhja vajutatud viskas korraks tahavaate peeglist õrna tahma pahvaka aga muidugi polnud minek kah see nagu nüüd sama tehes ja loomulikult ka tahma ei viska kübetki enam.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Cato
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 22 Okt 2012, 19:12
Auto: VW
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas Cato »

Mu 95 a Passatil, tuli kogustes ja tükkidena seda tahma. Peale seda, kui Hi-gear kütuselisandit paaki kallasin. Mis pidi pritsesüsteemi puhastama.
Kuid 2 nädala pärast jäi tahm pea olematuks. Käisin veel ülevaatusel. Ning isegi põhjagaasi testi läbis edukalt.

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

copilot kirjutas:Umbes õhufilter, rõhu leke sisselaskes(turbo ja sisselaske kolde vahel), kinni olev geomeetria v selle vale/mitte juhtimine. Aga siis tahmaks pidevalt ka sõidu ajal. Endal kogemus tahmamisega kinni oleva geomeetria ning peetis geomeetria VNT klapiga, kus pmt 130km/h lastes maanteel oli taga pidevalt väike must vine taga olnud....samuti eelmine aasta kui sai käidud ülevaatusel ajal mil geomeetria veel veidi kinni ning selle juhtimine ei toiminud nii nagu vaja, andis esimese vajutusega üle max normi tahma st pidi tahma testi kordama, kuigi tegin nn torud puhtaks sõidu ennem. Kui geomeetria sai lahti nõkutatud ning VNT klapp kah uus peale oli testisõidul esimesed 2-3 piirajasse vajutamist taga selline tahma lont(pime öö õigemini), mida ma pole kunagi näinud. Kusjuures motorit soojaks sõites ennem paugutamist ei olnud peale seda tööd mingit tahma näha sest pöördeid sel ajal üle 2000rpm ei lasknud. Ehk siis kui sai turbo korralikult puhuma, köhis selle meeletu tahma väljalaskest minema piirajani vajutades. Viimane ülevaatus, peale seda kui geomeetria lahti ja uus VNT klapp peal, tahma näit esimese vajutusega 0,24. Samuti siis, kui geomeetria oli veel kinni, ning sai 2.käiguga madalatelt pööretelt lapp põhja vajutatud viskas korraks tahavaate peeglist õrna tahma pahvaka aga muidugi polnud minek kah see nagu nüüd sama tehes ja loomulikult ka tahma ei viska kübetki enam.

Nagu arusaada on variante tohutult, kuidas teada saada milline neist on kõige tõenäolisem( mingi test, millegi lahtivõtmine, Diagnostika ) Muidugi õhufiltri saan kohe ülevaadata, isegi ära vahetada, sest kes teab millal see vahetatud on .

Äkki aitab ka see nõu anda veel kellelgi ( kütusekulu on minu arust kole suur. Seda just linna sõidul, hetkel näitab kompuuter nr 1 : 12,2 ja nr 2 : 13,6, aga maantepeal jälgisin hetkelist kütuse kulu oli 3,5- 4,5 olenevalt siis sellest kas oli tõus, langus või sõitsin tasasel teel.

Linnas sellise ilmaga libedaga oli isegi ökonoomsem sõita bmw 525 tds E39 universaaliga, mis võttis linnas 10,6 .



Täpsustan ka niipalju, et käima läheb kenasti käima panemisel ei löö ka musta lonti välja ng olen näind neid diisleid.
Toss on siuke hallikas aga see koguaeg taga ( minu arust igal autol )

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

Cato kirjutas:Mu 95 a Passatil, tuli kogustes ja tükkidena seda tahma. Peale seda, kui Hi-gear kütuselisandit paaki kallasin. Mis pidi pritsesüsteemi puhastama.
Kuid 2 nädala pärast jäi tahm pea olematuks. Käisin veel ülevaatusel. Ning isegi põhjagaasi testi läbis edukalt.

Oskad õelda, palju sa seda panid ja kust saada ( arvatavasti igast auto poest ? )

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

Timpz kirjutas:Tavaline tahm äkki siis ?
Tahaks loota :)

Cato
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 22 Okt 2012, 19:12
Auto: VW
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas Cato »

sanderkoger kirjutas:Oskad õelda, palju sa seda panid ja kust saada ( arvatavasti igast auto poest ? )
Panin terve purgitäie, ühe täispaagi peale. Autospetsialistist ostsin. Kindlasti on paljudes autopoodides seda. Kuid, kui sul mootoriga vms probleeme, ala kütusekulu ka suur jne, siis pole mõtet nende kütuselisanditega mässata, pigem alustada diagnostikast (juhe sappa), see odavaim ja informatiivseim järgmine samm.
Kui sa pole kindel kütuse- ja õhufiltri seisukorra suhtes, siis tasub need kindlasti ära vahetada.
Viimati muutis Cato, 05 Dets 2012, 10:13, muudetud 1 kord kokku.

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

Cato kirjutas:
sanderkoger kirjutas:Oskad õelda, palju sa seda panid ja kust saada ( arvatavasti igast auto poest ? )
Panin terve purgitäie, ühe täispaagi peale. Autospetsialistist ostsin. Kindlasti on paljudes autopoodides seda. Kuid, kui sul mootoriga vms probleeme, ala kütusekulu ka suur jne, siis pole mõtet nende kütuselisanditega mässata, pigem alustada diagnostikast (juhe sappa), see odavaim ja informatiivseim järgmine samm.
Kui sa pole kindel kütuse- ja õhufiltri seisukorra suhtes, siis tasub need kindlasti ära vahetada.
Jah kütusekulu on linnas hektel 13,6 mida ma ei pea eriti soliidseks.
Keegi pärnus teab kus tehakse kõige asjalikumat diagnostikat ?

Taffa
Huviline
Postitusi: 337
Liitunud: 06 Veebr 2011, 20:16
Telefon: 56671856
Auto: B5
Asukoht: Tartu

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas Taffa »

Ei tea, kui asjalik ma olen, aga kaabel ja tarkvara on mul olemas, kui soovi. 56671856 kui peaks tekkima soov, asun kesklinnas. :)

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

Taffa kirjutas:Ei tea, kui asjalik ma olen, aga kaabel ja tarkvara on mul olemas, kui soovi. 56671856 kui peaks tekkima soov, asun kesklinnas. :)
Väga tore, hinna kohta oskad ka midagi õelda ?

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

Tere jälle, nagu näha siis olen vahepeal siin küsimustega kõmmutanud.

1) Mootor ei läinud soojaks.
2) võttis palju kütust.
3) ja tuli sumpast musta puru .
4) Kliima ei puhunud korralikult .


Siis nüüdseks, olen saanud need asjad korda ( Suured tänud Kasutajale " Taffa", kes tegi diagnostika ja ütles mida vaadata ja mis võibolla teatud vea põhjuseks, Et suuredsuured tänud :) )

1) Esimese kahe kohta oskan õelda, et mootor soojaks ei läinud oli kindlasti termostaadi süü. Ja kliima kohta nii palju, et sai ka vahetatud salongifilter ja ütleme nii, et töömees vaatas seda filtrit ja mõtles, et kuidas sealt midagi üldse läbi tuli ( sai vahetatud, mootor läheb soojaks)
2) Kütuse kohapealt aitas ka kindlasti termostaat, turbo, õhufilter ja kütusefilter .

- Turboga oli siis sellinne nali,et turbol kõik töötas ( no mahavõttes aga autopeal ng ei töödanud ) . Keegi oli teinud turbo vaakumi toru vms oli pimedaks teinud, sellepärast ta näitas veakoodi ega ka tagasi ei tulnud. ( Üllatus minu jaoks, auto oli vägapalju järsem, mõtlesin, et on natukene järsem aga vägapalju järsem oli )
Langes ka kütusekulu 40km pealt 4,5-5,0L +( mis on pärispärishea) ma usun, et langeb liiter-2 veel, sest ennem sai järsemalt gaasi antud.Ei sõidetud viisakalt ng ennem .

3) Ja mustapuruga pole kokku puutunud enam :)

4) Kliima sai tänu termostaadile korda ja muidugi abiks oli filter, mis oli väga s*tane.

Ehk jääb teema alles ja kui kellegil veel sarnane mure siis ehk on abiks.
Aga mina sain nii palju targemaks, et kui sa autost suurt midagi ei jaga siis teha diagnost.
Ja niimoodi palju kergem juba edasist abi otsida .

Kõikehead !

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas copilot »

Kütuse kulu suuruses oli siis süüdi see, et turbo rõhku ei juhitud nagu pakkusin välja tahmamise koha pealt ühe võimalusena ühes eelnevas postituses...nagu ütlesid et vaakumvoolikule mis turboni läks,oli pime ette pandud ja seega geomeetriat ei juhitud ning hoidis asendis kus ei lase turbo rõhul üles minna. Temostaat nii palju seda kulu ei mõjuta ja ega praegusest saadud tulemusest päris 2 liitrit alla ei saa ja max liiter kui ikka väga väga ökolt sõita. Enda 81kw masuudikaga alla 4,3 pole mina saanud ja seegi oli linnasõit Laagrist Lasnasse öösel kell 2 kus enamused foorid kollasel reziimil ja pidevalt püsikas peal ning muidu rahulikud kiirendused. Maanteel kõrgemate pööretega 4,5 min tav rahulikult kulgedes...kompu näit korduvalt kontrollitud. Teine asi muidugi kompuutri näit ja tegelik tankimise meetodil mõõdetud st kompu võib näidata aia teibaid. Pigem sinna 4.5 ja 5.0 vahele rahulikult sõites see reaalne tulemus jääb. Ja muidugi seda et autol jõudu polnud ning soojaks ei läinud oleks võinud kohe alguses öelda...mineku vahet on mitte juhitud geomeetria puhul kohe aru saada. Muidugi nüüd tee kindlaks ka et geomeetria pole kinni tahmanud sest ilmselt pikka aega ühes asendis olnud ja võimalus selleks suur...kui geomeetria kinni v liigub piiratud ulatuses võib veel osa jõudu mootoris peidus olla ja põhjustada näiteks möödasõitudel ebameeldivat limp modei. Samuti tee nüüd maanteel mõned torud puhtaks kiirendused kus pmt 2-4 käik sisuliselt piirajasse lased...tahavaate peeglisse võib ilmuda esimesed paar kiirendust vaatepilt mida kirjeldasin samuti ühes eelnevas postis kui enda 81kw geomeetria puuduliku juhtimise veale jälile sain ning kõrvaldasin. Viimase piirajani laskmisega saad ka pmt teada kas läheb limpi v mitte...eeldan et tead mis limp mode on? Ja loomulikult pähe anna alles siis kui moto töösoe.
Viimati muutis copilot, 16 Dets 2012, 08:39, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

copilot kirjutas:Kütuse kulu suuruses oli siis süüdi see, et turbo rõhku ei juhitud nagu pakkusin välja tahmamise koha pealt ühe võimalusena ühes eelnevas postituses...nagu ütlesid et vaakumvoolikule mis turboni läks,oli pime ette pandud ja seega geomeetriat ei juhitud ning hoidis asendis kus ei lase turbo rõhul üles minna. Temostaat nii palju seda kulu ei mõjuta ja ega praegusest saadud tulemusest päris 2 liitrit alla ei saa ja max liiter kui ikka väga väga ökolt sõita. Enda 81kw masuudikaga alla 4,3 pole mina saanud ja seegi oli linnasõit Laagrist Lasnasse öösel kell 2 kus enamused foorid kollasel reziimil ja pidevalt püsikas peal ning muidu rahulikud kiirendused. Maanteel kõrgemate pööretega 4,5 min tav rahulikult kulgedes...kompu näit korduvalt kontrollitud. Teine asi muidugi kompuutri näit ja tegelik tankimise meetodil mõõdetud st kompu võib näidata aia teibaid. Pigem sinna 4.5 ja 5.0 vahele rahulikult sõites see reaalne tulemus jääb. Ja muidugi seda et autol jõudu polnud ning soojaks ei läinud oleks võinud kohe alguses öelda...mineku vahet on mitte juhitud geomeetria puhul kohe aru saada. Muidugi nüüd tee kindlaks ka et geomeetria pole kinni tahmanud sest ilmselt pikka aega ühes asendis olnud ja võimalus selleks suur...kui geomeetria kinni v liigub piiratud ulatuses võib veel osa jõudu mootoris peidus olla ja põhjustada näiteks möödasõitudel ebameeldivat limp modei. Samuti tee nüüd maanteel mõned torud puhtaks kiirendused kus pmt 2-4 käik sisuliselt piirajasse lased...tahavaate peeglisse võib ilmuda esimesed paar kiirendust vaatepilt mida kirjeldasin samuti ühes eelnevas postis kui enda 81kw geomeetria puuduliku juhtimise veale jälile sain ning kõrvaldasin. Viimase piirajani laskmisega saad ka pmt teada kas läheb limpi v mitte...eeldan et tead mis limp mode on? Ja loomulikult pähe anna alles siis kui moto töösoe.

Peab tõdema, et eelnevalt ma ei saanud suurt su jutust aru ja kahjuks väga ei süvenenud.
Seda, et auto soojaks ei lähe sain teada/aru alles siis kui diagnost tehti ja läksin jrg päev remonti kohe.
Ei jõudnud siia kirjutada ega uurida.

Kütusekuluga ma olen nõus, et alla ma teda enam ei saa pigem läks tiba kõrgemaks kui ennem oli 9,1 L/100 siis täna peale sõite näitaks kompu kenad 10,00L aga kõvasti parem kui 13,6( saaks suvel 8-9L/100 hakkama ma oleks väga õnnelik, muidugi 7 oleks parem aga siis peaks manuaali ostma ) .
Aga sellisega ma olen rahul, automaat,kliima möllab suht korralikult istmesoojendused ja jalgu kellelegi ei jää . ( 10,00l minu jaoks väga priima )
Aga kui teate kuidas alla saada andke aga teada :)


Limp modei all sa vist mõtled seda millega ma täna kokkupuutusin, ehk kui võtab turbo taha siis ( 2000+ pööret ) hakkab katkuma ?
Igatahes täna oli linnas sellinne olukord, et kui auto enne vahetas stabiilselt 1900'ja peal pöördeid siis kui tal turbo takka tuli hakaks ta seda pulli tegema 2000-2200, aga mõnikord lasi ka pikemalt nt 2 käiguga ja siis tekkis siuke katkumise effekt. Mis ei juhtunud küll igakord aga need paar korda tõmbasid junni jahedaks :/

Aga kui sa viitsid natukene paremini seletada limp modei ( sõnastust )

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5298
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 58 korda

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Limp mode on see kui autol kaob järsku turbo järelt(ehk minekut ei ole) ning aitab süüte välja-sisse keeramine.
Viimati muutis J.Aru, 16 Dets 2012, 22:48, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas copilot »

to sander: vb sp oligi pime ette pandud eelmisel omanikul(vb juba kuskil töökojas vms nn petu variandina) et ei tõmbleks, kuid sellega ju probleemi ei lahendatud. Ehk siis pakun, et miskine kala seal geomeetria juhtimisega on st kas vaakumvoolik vaakumit peab, kas n75 töötab, VNT klapp ise ok v siis geoeetria kinni? Nagu aru sain siis turbo oled maha võtnud ja kinnitad et geomeetria on ok st liigub? Kui jah, siis ülejäänud üle kontrollida...vag com kaabliga saab ka output testi teha(ise jälgid sel ajal varda liikmist) et näha kas liigutatakse nii nagu peab.
Viimati muutis copilot, 16 Dets 2012, 23:33, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

copilot kirjutas:to sander: vb sp oligi pime ette pandud eelmisel omanikul(vb juba kuskil töökojas vms nn petu variandina) et ei tõmbleks, kuid sellega ju probleemi ei lahendatud. Ehk siis pakun, et miskine kala seal geomeetria juhtimisega on st kas vaakumvoolik vaakumit peab, kas n75 töötab, VNT klapp ise ok v siis geoeetria kinni? Nagu aru sain siis turbo oled maha võtnud ja kinnitad et geomeetria on ok st liigub? Kui jah, siis ülejäänud üle kontrollida...vag com kaabliga saab ka output testi teha(ise jälgid sel ajal varda liikmist) et näha kas liigutatakse nii nagu peab.

Eks ta petukas oli tehtud jah :(. Ega midagi viime rõõmsalt töökotta . Aga imelik on see, et ma ise aru ei saanud, et minekut nii palju pole .

Sai siis paarutams käidud, puhtalt sinu jutupeale, et tossu jms kontrollida. Neutraali peal lastes lõi siukse paffaka tossu üles ( must ja hallikat sekka )

Nii vajutasin gaasi põhja 2000rpm läheb ng minema peab sealt edasi poob kinni kuni 2200-3000rpm on hingepoomis hetk, nüüd juhul kui sealt üle saab tuleb lõvi välja ja liigub.
Ja kasutades manuaalina, sama asi poob . ( VAHEST KA LÄHEB JUTTI JA SIIS ASTUB ) Ja mis veel imelikum eile seda polnud :/
( Jällegi, turbot polnud taga polnud ka seda probleemi )

Ja üllatus kohapeal lastes pöörded tugevalt põhja ca 4-5x ( no kahju tunnistada aga maa oli peale seda must,oli ta õli, tahm, vms ei saanud aru )
Nii nüüd : ENNE KUI TURBOT TAGA EI OLNUD EI OLNUD KA MAA MUST, ÜHEKORRA LÕI MINGIT JAMA VÄLJA JA SELLEGA ASI PIIRDUS.

Mis veel, et töökojas lastes ei tulnud ka ei üht ega teist ( infoks ka nii palju, et kütusefiltrisse pandi 2T ÕLI .) Õeldi, et õli teeb head.KAS TEEB ?
Ja paaki pandi pihustite jaoks soomest toodud kütuselisandit, pidi pihusteid hästi puhastama ( 25€ 1L )

Turbost ka niipalju, et töömees vaatas üle ja need klappid jms pidid korras olema, et tema sõnul polnud probleemi.
Järelikult tuleb seal neid asju kontrollima hakkata.

See kohapeal pöördeid lastes polnud mingit takistust.
Viimati muutis sanderkoger, 17 Dets 2012, 01:01, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas copilot »

:shock: Palju seda õli sinna filtrisse pandi??? Sellisest lollusest kuulen küll esimest korda....kui üldse panna siis paaki et seguneks kütusega parajas vahekorras ja PD puhul sedagi paarsada grammi paagitäie kütuse kohta piisab....küttefiltri vahetusel valatakse sinna ikkagi kütust ennast et vältida suuremat õhulukku süsteemis, mitte puhast õli. Huvi pärast tahaks kohe teada, millises "made in kuuri taga" töökojas sa käisid? Ning rääkides turbo tööst, siis ilmselt ikkagi seal midagi ei toimi, nii et otsi vähe pädevam koht, kus ka OSATAKSE TDI mootorile diagnostikat teha ning muidu turbo tööd kontrollida....muidu jäädki selle vahet jooksma ning hakatakse riburadapidi asju vahetama mida pole vaja vahetada - sääraste kohtade ebapädevuse ning inimeste lüpsmiste kohta küll ja küll juba loetud siit ja sealt.

Ning mis mõttes ennem diagnostikat ei saanud aru et masin ei läinud soojaks? Katkine termostaat veakoodi ei anna. Kas siis ennem tegid ainult paari km pikkuseid otsi auto ostu hetkest alates, kus jah loogiline et ei saagi moto üles soojeneda. Ning kliima vast kogu aeg korras olnud, lihtsalt kui termostaat pidevalt suurel ringil ei saagi salongi palju sooja tulla ning kui ei tahtnud puhuda eriti seda õhku siis selles süüdi jah õhufilter(ei saagi päris aru mis sel kliimal siis nn viga oli?)

Kuid hetkel lõpetuseks turbo koha pealt, otsi pädev koht v inimene, kes oskab teha diagnostikat st geomeetria juhtimise kontrollimiseks kohapeal output test ning lisaks ka õigesti läbi viidud testisõit et näha mida turbo rõhud teevad ja paha pole ka MAF näidud....lisaks veel turbot juhtivate detailide füüsiline kontroll.

Lihtsalt paha on lugeda, kui saamatud võivad ikka osad "töökojad" olla....tundub et asjalikest mehaanikutest on Eesti pinnal küll puudust, iga tavotinippel ikka TDI kallal biiti ei jaga...õli vahetada jms töid oskab teha igaüks, kellel mutrivõti käes püsib. Head närvi igatahes :idea:
Viimati muutis copilot, 17 Dets 2012, 11:27, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

copilot kirjutas::shock: Palju seda õli sinna filtrisse pandi??? Sellisest lollusest kuulen küll esimest korda....kui üldse panna siis paaki et seguneks kütusega parajas vahekorras ja PD puhul sedagi paarsada grammi paagitäie kütuse kohta piisab....küttefiltri vahetusel valatakse sinna ikkagi kütust ennast et vältida suuremat õhulukku süsteemis, mitte puhast õli. Huvi pärast tahaks kohe teada, millises "made in kuuri taga" töökojas sa käisid? Ning rääkides turbo tööst, siis ilmselt ikkagi seal midagi ei toimi, nii et otsi vähe pädevam koht, kus ka OSATAKSE TDI mootorile diagnostikat teha ning muidu turbo tööd kontrollida....muidu jäädki selle vahet jooksma ning hakatakse riburadapidi asju vahetama mida pole vaja vahetada - sääraste kohtade ebapädevuse ning inimeste lüpsmiste kohta küll ja küll juba loetud siit ja sealt.

Ning mis mõttes ennem diagnostikat ei saanud aru et masin ei läinud soojaks? Katkine termostaat veakoodi ei anna. Kas siis ennem tegid ainult paari km pikkuseid otsi auto ostu hetkest alates, kus jah loogiline et ei saagi moto üles soojeneda. Ning kliima vast kogu aeg korras olnud, lihtsalt kui termostaat pidevalt suurel ringil ei saagi salongi palju sooja tulla ning kui ei tahtnud puhuda eriti seda õhku siis selles süüdi jah õhufilter(ei saagi päris aru mis sel kliimal siis nn viga oli?)

Kuid hetkel lõpetuseks turbo koha pealt, otsi pädev koht v inimene, kes oskab teha diagnostikat st geomeetria juhtimise kontrollimiseks kohapeal output test ning lisaks ka õigesti läbi viidud testisõit et näha mida turbo rõhud teevad ja paha pole ka MAF näidud....lisaks veel turbot juhtivate detailide füüsiline kontroll.

Lihtsalt paha on lugeda, kui saamatud võivad ikka osad "töökojad" olla....tundub et asjalikest mehaanikutest on Eesti pinnal küll puudust, iga tavotinippel ikka TDI kallal biiti ei jaga...õli vahetada jms töid oskab teha igaüks, kellel mutrivõti käes püsib. Head närvi igatahes :idea:

*Ta ei olnud midagi nii kuuri tagune ( Pärnus härmas on " Nevocar ", seal sai käidud.Tööraha võeti 25€/h auto oli seal 8 tundi )
* Kliimaga oli lihtsalt sellinne mure, et ta ei puhunud piisavalt õhku. Puhus aga mitte nii tugevasti ng nüüd ( sp, et filter oli umbes )
* Ei saanud aru ja ja ei vaadanud ka nii seda mootori tempi näidikut ( Ja ennem kui diagnosti läksin olin tunnike linnas sõitnud ) JA siis näitas 56+ mootori temp
no +- 2 kraadi.
* Suur küsimus, kes loeb kus tegeletakse pärnus turboga, tehakse diagnost ja kontorllitakse muid detaile ?
* Kahjuks ei oska õelda, palju sinna õli valati .

JA oppa mis juhtus täna lõunal ( tehes 5 km otsa siis pool teed auto üle 30km/h'ne ei läinud )( auto töötas kohapeal 20 minti) :'(

Äitäh, närvi läheb vaja.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas copilot »

2T õli kasutamisest veel nii palju, et soovituslik vahekord on 1:200 ja see on ka teaduslikult tõestatud....ka näiteks sellise autotootja nagu Mercedes poolt. Ning kasutada AINULT poolsünt 2T õli, mitte täissünti. Leidsin seoses 2T õli kasutamisega diislis üsna huvitava lingi. Pmt töötab ka mootor nn puhta 2T õli peal, kuid pole soovitatav ise nn kodus eksperimenteerida st mingis ulme koguses filtrisse kallata filtri täitmiseks vms. Ja on parem ning tulemuslik kui need mõttetud kallid spets lisandid sest 2T õli on odavam ning tulemus sama st puhastab(lisaks ka väljalase), muudab mootori tööd vaiksemaks(tõstab oktaani arvu diislis) ning pidi ka sutsu kütuse kulule hästi mõjuma. Kes inglise keelt jagab, võin linki jagada. Ja 2T õli sobib diisli hulka vanakoolika masuudikast kuni tänapäeva CR mootoriteni välja.
Diesel Power KEEPS ME GOING

sanderkoger
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 06 Veebr 2012, 02:42
Telefon: 56792011
Asukoht:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas sanderkoger »

copilot kirjutas:2T õli kasutamisest veel nii palju, et soovituslik vahekord on 1:200 ja see on ka teaduslikult tõestatud....ka näiteks sellise autotootja nagu Mercedes poolt. Ning kasutada AINULT poolsünt 2T õli, mitte täissünti. Leidsin seoses 2T õli kasutamisega diislis üsna huvitava lingi. Pmt töötab ka mootor nn puhta 2T õli peal, kuid pole soovitatav ise nn kodus eksperimenteerida st mingis ulme koguses filtrisse kallata filtri täitmiseks vms. Ja on parem ning tulemuslik kui need mõttetud kallid spets lisandid sest 2T õli on odavam ning tulemus sama st puhastab(lisaks ka väljalase), muudab mootori tööd vaiksemaks(tõstab oktaani arvu diislis) ning pidi ka sutsu kütuse kulule hästi mõjuma. Kes inglise keelt jagab, võin linki jagada. Ja 2T õli sobib diisli hulka vanakoolika masuudikast kuni tänapäeva CR mootoriteni välja.


No vot siis polnud väga kahjulik .

aga tänasest siis veel niipalju, et auto jätsin töökotta.
Ja Õhuklapp näitas viga mis oli kahjuks lahti ( õnneks lahti )

Aa kütusepump läheb remonti :(

Aga Turbo on korras ja sealt ümber oli ta kaks voolikut ära vahetanud ja ütles, et turbos asi ei saa olla .
Viskasime arvuti taha ja näitas õhulugeja viga, võtsime selle katte sealt pealt maha panime uuesti kinni ja see on korras.

Aga ma täpselt nende jutust aru ei saanud.
Aga kütusepumbale tehakse remont, et mingid vedrud ja asjad pidid läbi olema.
Et ei jõua nii palju kütust peale visata ja sellepärast jõnksutab.
Ja arvatavasti sellepärast oli ka vaakum voolik kinni pandud, et ta ei nõuaks nii palju kütust ?

Nii näitas diagnostika .

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7870
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: Ei tossa, tuleb mustapuru v mingi kahtlane asi ( sumpast

Lugemata postitus Postitas R36 »

Ah, milline kütusepump?
Kus kohas sa remonditöökojas käid, ainuke vedrudega pump, mis antud autol on, on Pump-Düüs pihusti ise. Tean, et neile saab eraldi juppe tellida alates sisemistest positseerimisnõeltest kuni pihustiotsteni välja aga antud pihustid on nii eputised eriti veel kui neid valesti käidelda ja neid vedrusid pole ammugi mõtet vahetada, pigem terve pihusti ise.

Tõsiselt oleks ma soovitanud enne hunniku raha matmist käia kellegi klubilise juures, kes vaatab ilusti järgi, mis need pihustid siis teevad.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Vasta

Mine “Diislid”