1.9 td head ja vead

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
JAWAmees
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 05 Mai 2008, 13:56
Auto: Golf 3 2.9 syncro
Asukoht: Haapsalu

1.9 td head ja vead

Lugemata postitus Postitas JAWAmees »

Tere k?igile!
Olukord on selline et vist hakkan juunis 1.9 td(66kw) golfi ostma. Peaks see siis rahva jutu j?rgi muhe ?ko pill olema, jama aint selles et hirmutatakse selliste vigadega nagu k?rgsurvepump ja turbo. Kas neid asju annaks kuidagi kergelt testida ostmisel?
Kui on mingeid asju veel millele tuleks eriti t?helepanu p??rata siis oleks t?nulik kui keegi need asjad nimetaks.
Ette t?nades.

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Lugemata postitus Postitas tants »

vana auto ostmisega on nagu loterii allegrii...ostes ei j?ua k?l k?iki asju ?le vaadata kuid jah p?hiasjad saab ikka ?le kontrollida kuid eks neid pisivigu tule peale ostmist ka.
tdi (66kw) puhul ei oska ise eriti kaasa r??kida kuna vanade autode puhul eelistaks ma minimaalselt elektroonikat kuna see siuke asi millega mina oma pead vaevata ei tahaks.oma td`ga (55kw) olen ka ?pris palju peavalu n?inud kuid vana autoga ei saagi ilma selleta...
kuid p?hilisi asju mida kontrolli on ikka veermik ning kere seisukord.tdi mootori kontrollist kohapeal ei oska eriti kaasa r??kida...kui k?ib ilusti diisli nurrumise moodi ja vajutades jalgu ei j?? siis ei tohiks hullu ka mootoriga olla.kahjuks ei saa enam sellise aastaaja juures eriti seda k?lmk?ivitust proovida
eks targemad lisavad juurde.

riio
Huviline
Postitusi: 339
Liitunud: 10 Juul 2005, 11:47
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas riio »

Mina oma 55kw pole kunagi vaeva n?inud aastaid. Ainult angin ja s?idan:) aga eks see rohkem ole see joppamise v?rk.

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1222
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 56 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Maahärra »

Head on palju ! Madal k?ttekulu, odavad jupid jne.
Halba olen isiklikult ka suht palju n?inud - alumine rihmaratas lasi jalga, tulemuseks mootori vahetus (katsu uus mootor leida!), geneka rihm lendas, tulemuseks t?sine ja mitte odav mootori remont...
Arvestades seda k?ike olen ikkagi rahul.
Olen jälle VW Passati 1.9TD 55KW omanik.

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Lugemata postitus Postitas tants »

see alumine rihmaratas jah neil ?ks t??pvigadest...ise sain ?nneks j?lile et kiil minema lennand ja k?bi m?rke muutnud enne kui klapid kolvidesse s??stma oleks hakand.
aga ega ma ka v?ga ei laida.auto on aus ja t??kindel

Heiki855
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Veebr 2008, 00:18
Auto: GolfIV TDI, Opel Astra
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Heiki855 »

?tleme nii et kui riskima ei hakka ja kui kindlapeale ei tea mis masinal vahetatud on siis tasub ikka koos hammasrihmaga ka v?ntv?lli otsas olev k?bi ?ra vahetada ja mis p?hilisem see polt kindlasti uus millega k?bi kinni k?ib, see pole suur kulutus. Omal oli sellega kurb kogemus mis l?ks maksma mootori vahetuse. Tegemist oli siis 1,9D mootoriga millel turbot polnud, aga k?bi kinnitus polt murdus lihtsalt ?ra ja oligi korras, pool j?i v?ntv?lli sisse. Paljud teenindused naeravad selle jutupeale et polt tuleks ka koos rihmaga vahetada, aga kui endal selline asi juhtunud on siis see polt mis ~30 eek maksab tasub ikka alati vahetada. See masin s?idab uue mootoriga siiani, aga l?ksin ka seda teed, et ?konoomsuse huvides ja mugavust silmas pidades ostsin 1,9tdi Golfi. Siiani on s?idetud 40K ja kogu hooldus mootoril tehtud koos veepumba vahetusega. Hea masin, diagnostika v?id lasta teha enne ostmist, see ei maksa palju.

puna1
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 20 Sept 2006, 09:35
Auto: VW Passat CC
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas puna1 »

Soovitan vahetada ka turbo ?litus torud kuna k?rbevad sisse.
See neil t??pviga.

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Lugemata postitus Postitas tants »

k?simus siis selline j?rgmine et huvitab miks need ?litustorud ?ra ummistuvad?
endal just ehitusj?rgus m-tdi ja sooviks talle ikka pikka iga.

JAWAmees
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 05 Mai 2008, 13:56
Auto: Golf 3 2.9 syncro
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas JAWAmees »

T?nud k?igile vastuste eest. Aga veel selline k?simus, et palju maksab k?ttepump, kui see minema peaks ja turbo? Mis vigu saab diagnostikast teada ja kus oleks tallinnas seda parem teha? Ja kui palju maksab hammasrihma vahetus koos selle k?bi juraga?

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1222
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 56 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Maahärra »

Rihma vahetusest mitmeid teemasid. Otsingusse - hammasrihma vahetus - ja loe need teemad l?bi. Leiad soovitusi kus teha lasta ja palju maksma l?heb umbkaudu.
J?udu.
Olen jälle VW Passati 1.9TD 55KW omanik.

madtongue
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 30 Mär 2005, 00:06
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas madtongue »

Algselt postitas: JAWAmees
T?nud k?igile vastuste eest. Aga veel selline k?simus, et palju maksab k?ttepump, kui see minema peaks ja turbo? Mis vigu saab diagnostikast teada ja kus oleks tallinnas seda parem teha? Ja kui palju maksab hammasrihma vahetus koos selle k?bi juraga?
Mina lasin endal M?nnikul TestRem Diislis teha rihmavahetuse. 1.9TD hammasrihma ja rullikute pluss geneka rihm vahetus l?ks umbes 1900 krooni maksma. Seal tehakse TDI mootoritele diagnostikat ka ja k?igile diislitele saab teha pihustite ja pumba kontrolli. Ei oska ?elda kas nad pumppihusteid ka teevad.
Ökoraider

arts82
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Mai 2006, 16:10
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas arts82 »

Osta julgelt, endal juba 2 aastat taoline masin, ainult s?idan ja tangin.
V?hegi korras siis kestab ?sti. Muidugi kuluosi tuleb ikka vahetada, laagrid osta juba varuks uued, need ei kesta eriti kaua. Vaheta ?li korralikult 10 t tagant ja korras.

Indrek
Huviline
Postitusi: 304
Liitunud: 29 Apr 2005, 07:31
Auto: Golfi risu
Asukoht: Raplamaa

Lugemata postitus Postitas Indrek »

Poleks mul turbo lennand, oleks ma t?navu ilmselt bensuka ostmist kaalunud... Aga kuna n??d sai tehtud ilgema raha eest remonti, ei raatsi enam m??a:P Mul k?ll 85kw variant, kuid turbomootoritel on k?igil turbo asi, mis v?ib p*rse minna ja see ei ole odav l?bu.. Selle k?tuse pealt kokkuhoiu saab kuhjaga tasa teha...
vanasti olin insche

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Lugemata postitus Postitas tants »

t?esti turbo ?ks siukseid asju mis v?ib ?htale minna vana auto puhul kuid vana autot ostes ei saagi loota parimat kuna k?ik mis liigub kulub ning keegi enam ei tea palju ta miukse omaniku k?est piitsa on saanud ning kui m?ni siidin?pp pole viitsinud/raatsinud/tahtnud/osanud auto eest hoolt kanda ning satud magusa m??gimehe jutu ohriks siis v?ib t?esti saani kaela saada. kui ostes oskad autojuures siukseid asju j?lgida ja n?ppida kas k?ik ok ja s?idad ise m?istuse piires turbot mitte piinates siis kestab ka see kaua.

puna1
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 20 Sept 2006, 09:35
Auto: VW Passat CC
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas puna1 »

Algselt postitas: tants
k?simus siis selline j?rgmine et huvitab miks need ?litustorud ?ra ummistuvad?
endal just ehitusj?rgus m-tdi ja sooviks talle ikka pikka iga.
?litustorud jooksevad kollektori liiga l?hedalt ja k?rbeb sisse.
Sama viga 1,8L bensukal.
1,9L turbo maksab ~11500.- keskmiselt.
On odavamaid ja ka kallimaid seal.

JAWAmees
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 05 Mai 2008, 13:56
Auto: Golf 3 2.9 syncro
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas JAWAmees »

T?nud k?igile kes pead vaevasid, aga diislimeest minust ei saa. Homme/?lehomme on ?mberistumine g3 gti`sse.:)

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Lugemata postitus Postitas tants »

ega jah siuke diisli liitri hind peletab ka viimased diislihuvilised minema.

usun et on v?imalus see ?litustoru natuke pikem panna ja kollektorist tsiba k?rvale juhtida.
kuid t?nud minugipoolt.

reino11
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 14 Okt 2006, 12:56
Telefon: 53330121
Auto: VW Passat 1,9TD syncro
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas reino11 »

mind huvitab kas 55kw 1,9TD mootoril oleks lisaks turbo ?li pealevoolu torule m?istlik ?ra vahetada ka ?ravoolu toru? see suht j?mme.
Ise olen m?rganud kvaliteetsemate ?lide pesuomadusi seda muidugi juhul kui regulaarselt ?li vahetad.
vw meest ei muuda kuid mees vw-it küll

spooker
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Sept 2008, 09:57
Auto: Touareg 2,5 128kw
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas spooker »

Algselt postitas: Heiki855
?tleme nii et kui riskima ei hakka ja kui kindlapeale ei tea mis masinal vahetatud on siis tasub ikka koos hammasrihmaga ka v?ntv?lli otsas olev k?bi ?ra vahetada ja mis p?hilisem see polt kindlasti uus millega k?bi kinni k?ib, see pole suur kulutus. Omal oli sellega kurb kogemus mis l?ks maksma mootori vahetuse. Tegemist oli siis 1,9D mootoriga millel turbot polnud, aga k?bi kinnitus polt murdus lihtsalt ?ra ja oligi korras, pool j?i v?ntv?lli sisse. Paljud teenindused naeravad selle jutupeale et polt tuleks ka koos rihmaga vahetada, aga kui endal selline asi juhtunud on siis see polt mis ~30 eek maksab tasub ikka alati vahetada. See masin s?idab uue mootoriga siiani, aga l?ksin ka seda teed, et ?konoomsuse huvides ja mugavust silmas pidades ostsin 1,9tdi Golfi. Siiani on s?idetud 40K ja kogu hooldus mootoril tehtud koos veepumba vahetusega. Hea masin, diagnostika v?id lasta teha enne ostmist, see ei maksa palju.
Kas k?biprobleem laieneb ka 1999a. tdi 81 kw passatile?

Kratt
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 27 Sept 2008, 23:35
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Kratt »

Terekest.
Kuna heal tuttaval on plaan osta TD v?i TDI 66kW VW, siis teeksin natuke tema eest uurimust??d. Siililegi selge, et diisel mootori remont ei ole odav ning TDI mootori puhul peab arvestama, et turbod ei taha v?ga kaua vastu pidada.

Aga ehk keegi oskab eelpool nimetatud mootori kohta ehk rohkem pajatada, et mida peaks kindlasti j?lgima ostes/hooldamisel ja mis oleks t??pvigadeks?
Nagu ma aru saan, siis TDI mootoril tikub ?li torusse sisse k?rbema?

Parimate soovidega Kratt.

Samuti uuriks targemate inimeste k?est, et kas ainult Passatil (b5 kere vist,aasta 97) on 66kW TD ja TDI mootor v?i on sellise mootoriga ka Ventosid olemas? :)
VW Das Auto

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Eks turbo ?lituse ?litoru ummistumise probleem ole paljudel turbomootoritel, nii TD-l, TDI-l kui ka bensukal (n?iteks 1.8T mootorid saavad paljud selle toru ummistuse t?ttu vabalthingavateks). Aga kui kvaliteetset ?li kasutada ja autot teadlikult kasutada siis ei tohiks see toru nii lihtsalt ikka umbe minna. Teadliku kasutamise all pean siis silmas seda, et peale paugutamist teha ?ks rahulikum tiir v?i lasta suts kohapeal tiksuda. T?pselt sama kehtib ka turbo kestvuse kohta- kvaliteetne ?li, regulaarne hooldus, teadlik kasutamine (k?lmalt rahulik s?it, kuumalt l?pp rahulik, t?hik?igul liiga kaua ei tiksuta).
TD oli 55KW (ilma elektroonika ja vahejahutita), TDI-d olid 66KW ja 81KW. Pumpd??sidega mootorid juba hoopis teine teema. K?iki mootoreid paigaldati nii ventole kui Passatile. Kui ostmiseks l?heb siis soovitan kindlasti TDI mootorit, TD-st on ta ?konoomsem, kuid samas on d?naamika palju parem. remont on aga sama kallis.

Vasta

Mine “Diislid”