Auto ei lähe uue akuga käima

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas rako »

mul vana start laadija millega olen siiani kõik akud laadinud, kuid 10A päris ikka peale ei lase ju. Seal saab ise ka koormust reguleerida.
100Aah aku olen üldiselt jätnud olenevealt tühjuse astmest kuskil 3-5A laadima 12 tunniks ja nii. just soovitatakse akut laadida väikesel koormusel ja pikalt mitte suurel koormusel ja kiiresti.

E: olgem ausad see auto aku teema läheb samasse auku nagu mobiili arvuti vms
keegi täpselt siiski ei tea kuidas seda hooldada ja laadida.
näidake mulle üks mees kes suudab 100% tõega väita kuidas arvuti akuga ümber käia.
Viimati muutis rako, 06 Veebr 2012, 22:32, muudetud 1 kord kokku.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Lauri-L
Huviline
Postitusi: 548
Liitunud: 03 Juun 2011, 20:38
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas Lauri-L »

Käisin koos tuttavaga eelmise nädala algul akut ostmas (tuttava autole), ostes veel küsisin ega ennem auto peale panemist laadima ei pea, öeldi et pane peale ja kõik, eelmine reede pandi autoga matakas ja peale seda ostsin aku ära kuna uuele pillile uut akut vaja, 4,5 aastat vana 40 Aah akuga ikka V6 mootorit raske kõva külmaga käima saada, eriti veel kui lühikesed otsad jne. Aku seisis reede õhtust kuni tänase hommikuni (õhtul viskasin peale ja käima ei proovinud kuna silm oli roheline ja polnud vajadust) ja käivitas ideaalselt.
Ühe sõnaga minu arvamus et said kehva aku, kui peale 24h käima ei vea, muidugi võiks ka mainida kuidas vana akuga lood olid.

Akuks mille ostsin on 75 Aah ja varta toodang oli kui ma nüüd ei eksi.
VW G3 VR6 -> Honda Accord CE8 -> VW Corrado G60 -> Audi 100 Avant Quattro 2.8 -> MB W124 E200D -> VW Jetta MK1 -> Vene auto ja bemm varsti ka VW

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas audivana »

rako kirjutas:mul vana start laadija millega olen siiani kõik akud laadinud, kuid 10A päris ikka peale ei lase ju. Seal saab ise ka koormust reguleerida.
100Aah aku olen üldiselt jätnud olenevealt tühjuse astmest kuskil 3-5A laadima 12 tunniks ja nii. just soovitatakse akut laadida väikesel koormusel ja pikalt mitte suurel koormusel ja kiiresti.

E: olgem ausad see auto aku teema läheb samasse auku nagu mobiili arvuti vms
keegi täpselt siiski ei tea kuidas seda hooldada ja laadida.
näidake mulle üks mees kes suudab 100% tõega väita kuidas arvuti akuga ümber käia.
Rusikareegel ikka, et kui 100-ne aku siis laed 10 ampri juures.
Kui 80-ne aku, siis 8 ampri juures
50-ne 5 juures jne.

VwBoy
Veteran
Postitusi: 1733
Liitunud: 24 Apr 2005, 21:49
Telefon: Kellel vaja see küsib!
Skype: -
Auto: Vw Bora
Asukoht: Paide
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 20 korda
Kontakt:

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas VwBoy »

Endal sama Start laadija nagu rakol ja kuna laadja pinge niigi kõrge siis üle 3 amp pole veel realselt kasutanud.Aku siis 62 mahtuvusega ja laen 1/2amp ga ühldjuhul.Kuna minu arvates akut keeta ka ei tohi ju või mis.Pigem laadigu rahulikult ja pikalt kui keedaks kuivaks.Võibolla uuemad laadijad selle eest targemad ja ise regullivad oma pinget ja laadimis tugevust!

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas rako »

VwBoy kirjutas:Endal sama Start laadija nagu rakol ja kuna laadja pinge niigi kõrge siis üle 3 amp pole veel realselt kasutanud.Aku siis 62 mahtuvusega ja laen 1/2amp ga ühldjuhul.Kuna minu arvates akut keeta ka ei tohi ju või mis.Pigem laadigu rahulikult ja pikalt kui keedaks kuivaks.Võibolla uuemad laadijad selle eest targemad ja ise regullivad oma pinget ja laadimis tugevust!
just just täpselt minu mõte/tegemine/teadmine
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

fatedog
Huviline
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2011, 02:00
Auto: Škoda Octavia VRS
Asukoht: Maakeral

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas fatedog »

olen ka kuulnud et laadida oleks hea madala amprituudiga ja pikemat aega u 24 h ja olen nii ka ise teinud !
Vaidlema ei hakka,eks igaühe enda asi kuidas keegi laeb ! ;)

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

loomulikult laaditakse akusid täis pikka aega ja madala amprituudiga. Kuid soovitav on enne laadimise lõppu laadida akut vastavalt eeltoodud rusikareeglile. Oma üllatuseks imestate peale seda, et aku võtab veel voolu sisse. Käivitab ka peale seda palju erksamalt.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

Kristjan
Huviline
Postitusi: 612
Liitunud: 18 Aug 2003, 17:32
Telefon: 53 333 807
Auto: Madallennuagregaat
Asukoht: Tallinn/Rapla
Kontakt:

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas Kristjan »

martinto kirjutas:
rako kirjutas:sealt öeldakse, et pole sihtotstarbeliselt kasutanud ja tühjaks käianud, ning oma viga.
Seda enam ei ole mõtet hakata ise laadima, aku vedeliku taset mõõtma vms.
Mingu poodi öelgu, et pani uue aku töösoojale autole peale, läks probleemideta käima. Sõitis koju, jättis auto maja ette seisma ja hommikul enam ei läinud käima ja aku oli jääs.
See, et poest ostes peab hakkama veel akut laadima on minu arvates kõige rumalam jutt, mis ma kuulnud olen!
Aga mis siis saab, kui mul kodus ei ole aku laadijat? Lähen ostan ka selle, et UUS aku täis laadida?

Ja enamusel akudel on see indikaator tuli, rohelin-ok, must-tühi, valge-kutu.
Miks peaks üldse pood eeldama, et tavakasutaja enda autol ise akut vahetab? Inimene, kel puuduvad kogemused, seadmed ja teadmised ei ole õige inimene auto hooldamiseks ;)
myScrapes | tito ütles kunagi: "Kristjan tähendab urgmundia keeles autosaatan"

martinto
Huviline
Postitusi: 273
Liitunud: 16 Mär 2009, 21:04
Asukoht:

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas martinto »

Kristjan kirjutas:
martinto kirjutas:
rako kirjutas:sealt öeldakse, et pole sihtotstarbeliselt kasutanud ja tühjaks käianud, ning oma viga.
Seda enam ei ole mõtet hakata ise laadima, aku vedeliku taset mõõtma vms.
Mingu poodi öelgu, et pani uue aku töösoojale autole peale, läks probleemideta käima. Sõitis koju, jättis auto maja ette seisma ja hommikul enam ei läinud käima ja aku oli jääs.
See, et poest ostes peab hakkama veel akut laadima on minu arvates kõige rumalam jutt, mis ma kuulnud olen!
Aga mis siis saab, kui mul kodus ei ole aku laadijat? Lähen ostan ka selle, et UUS aku täis laadida?

Ja enamusel akudel on see indikaator tuli, rohelin-ok, must-tühi, valge-kutu.
Miks peaks üldse pood eeldama, et tavakasutaja enda autol ise akut vahetab? Inimene, kel puuduvad kogemused, seadmed ja teadmised ei ole õige inimene auto hooldamiseks ;)
No ma ei tea, ei oskagi selle peale midagi öelda.
Küsimus suurele ringile, kes on lõpetanud autoremondi eriala. Kas on kusagil eeskirjades/juhendites kirjas, kas või aku kasutus/hooldus juhendis, et enne uue aku paigaldamist autole tuleb see ülelaadia?
Antud juhul ei käi jutt kirjutamata reeglitest, stiilis-naised saunas rääkisid :D Kui on olemas faktid, siis tunnistan oma rumalust ja vahetan edaspidi aku vastava volitusega asutuses.

Küsimus ka teema algatajale, kuidas on olukord lahenenud?


EDIT
Jäi mind ikkagi see aku teema natuke kripeldama ja tegin väikse googelduse. Leidsin väga kasuliku manuali, mis annab vastuse kõigile siin esitatud küsimustele/probleemidele. Ei ole pikk ja väga lihtsalt kirjutatud, st vajaliku info saab kiiresti kätte, kuidas laadida, hooldada, kontrollida jne.
http://www.avt.ee/juhendid/akuaabits.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaheksandal leheküljel algab "UUE AKU PAIGALDAMINE" ja seal on tõesti kirjas: Kontrollige, kas erikaal on 1,250 või üle selle või kas avaahela pinge on vähemalt 2,10 volti ühe elemendi kohta. Kui kontrollitud näitaja on vastavast tasemest allpool, laadige aku enne paigaldamist täis.
Kuid minu arvamuseks jääb ikkagi see, et seda peab kontollima aku edasimüüja ja hoolitsema selle eest, et ta müüb tavakasutajale paigaldamis valmis aku.
Viimati muutis martinto, 09 Veebr 2012, 22:52, muudetud 1 kord kokku.
Life is a peace of s..t when you look (ätt) it

Kasutaja avatar
marco
Huviline
Postitusi: 631
Liitunud: 18 Dets 2006, 21:51
Asukoht: Tartu
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas marco »

NOTFAST kirjutas: Kuid soovitav on enne laadimise lõppu laadida akut vastavalt eeltoodud rusikareeglile.
Kui pikalt tuleks siis enne lõppu rusikareegli järgi laadida? Mingi tunnike piisaks?

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas daff »

Siin teemas on mainitud, et ei tohi akut liiga suurte ampritega laadida. See on loomulikult õige, aga kui palju auto ise laeb? Siin foorumiski oli mingi aeg tagasi teema, et autol lühiajaliselt peal olnud ja läbi läinud garantiid omavad akud tunnistatakse ekspertiisis kasutaja vea tõttu rikutuks, sest laeti alla madalamal temperatuuril ja kõrgema vooluga kui lubatud. Mainitud tingimused on täpselt ju meie kliimas igapäevased aku reaalsel kasutusel.

Üle laadimise kohta lisaks mainin ka seda, et kuigi lahjemate ampertundidega aku võib tunduda ahvatlevalt odavam ja bensiinimootoriga ei pruugugi väga probleeme olla alguses, siis mul paar aastat tagasi ülemuseks olnud naine, kellel oli G4 helistas ühel suvisel hommikul mulle, et auto ei lähe käima. Läksin appi ja tõmbasin käime, sõitsime otsejoones teenindusse ja tulemus oli, et VW originaal aku asemele oli pandud mõõtmetelt sobiv, aga selles tulenevalt ka väiksemate ampertundidega aku. Aku muide oli ca 1,5 aastat vana. Muidugi akult plastikud ümber võttes oli väga huvitav valkjaskollane vaatepilt. Generaator oli akust soolad lihtsalt välja keetnud. Sisuliselt sama asi juhtub ka, kui akut liigse pingega laadida, selleks siis ka vaja madalal pingel pikalt laadida. Rusikareegel on tõesti, et 10%, aga madalam pinge ja pikem laadimine, isegi 28 tundi, on akule kasulikumad, kui kiiresti laadimine. Kindlasti peab ka laadija korralik ja kindlasti kaitsmega olema. Mul vanaisal pidi aasta tagasi ilma kaitsmeta laadija üksinda laadima jättes paari tunniga peaaegu garaaži koos autoga maha põletama, kui leek ei oleks hapnikupuudusega lämbunud. Laud ja selle ees olnud puidust rest olid igatahes põlenud ja garaaž paksu suitsu täis.

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

marco kirjutas:
NOTFAST kirjutas: Kuid soovitav on enne laadimise lõppu laadida akut vastavalt eeltoodud rusikareeglile.
Kui pikalt tuleks siis enne lõppu rusikareegli järgi laadida? Mingi tunnike piisaks?
ARVAN, et tunnist piisab aga kasutage selliseid laadijaid mis ise end välja lülitavad, kui aku on laaditud. Siis ei keeda seal midagi. Ka tavalise laadija ampermeetrist on kasu, et visuaalselt hinnata aku laetust (amrid langevad skaalal, olgugi, et eelnevalt laadis tugevamalt) Kui kaupluses on müügil äsja laetud aku, siis pole loomulikult vaja laadida. Samas võib see aku ka juba aasta olla vedelenud poeriiulil.... Valik on aku ostjal, mida ta teeb. Koormushargiga saab mingi ülevaate akust. Õiget mõõduriista nagunii ei hakka keegi ostma. Ja tavalise testriga pole seal midagi mõõta.
Pilt
Viimati muutis NOTFAST, 10 Veebr 2012, 00:15, muudetud 1 kord kokku.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas audivana »

Mul maal samasugune tester, mis pildil ja ma ei teadnud siiamani, millega tegu. Vedeleb juba 2 aastat kapiotsas :D

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas GTI »

martinto kirjutas: http://www.avt.ee/juhendid/akuaabits.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaheksandal leheküljel algab "UUE AKU PAIGALDAMINE" ja seal on tõesti kirjas: Kontrollige, kas erikaal on 1,250 või üle selle või kas avaahela pinge on vähemalt 2,10 volti ühe elemendi kohta. Kui kontrollitud näitaja on vastavast tasemest allpool, laadige aku enne paigaldamist täis.
See võib tõesti õige info olla, aga see on vananenud - kaasaegsel autoakul ei saa pahatihti üldse akupurke lahti teha, et tihedust kontrollida, rääkimata elementide pingete eraldi mõõtmisest. See jutt kehtib eelmise sajandi 70-80-ndate akudele, mida autoettevõtetes hooldati ja remonditi (vahetati hapet ja elemente, parandati klemme ja sildasid), kuna uusi akusid viljastava sotsialismi tingimustes polnud lihtsalt saada.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

Lisaks GTI kirjutatule, tahan veel öelda, et laetud akul on lüüdi tihedus 1,27. Kui on see suurem, siis tuleks lisada veidi destilleeritud vett. Alla 1,25 võib aku külmuda. Seda kirjutan sellepärast, et suurematel masinatel (rekkad, traktorid, kombainid jne.) on siiski mõõdetav aku purkides oleva lüüdi tihedus. Viga on neil tihti selles, et vesi aurustub sealt pikema aja jooksul ja lüüdi taset tuleb neil kontrollida.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

jarxz
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 26 Dets 2008, 13:02
Auto: Audi A6 Avant -98, Ford Fiesta -03, VW Golf 3 GT -92
Asukoht: Tartumaa

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas jarxz »

Ostke endale korralik Ctek-i või mõni muu impulslaadija ja ei ole vaja põdeda mis pinge ja vooluga akut laadida vaid laadija on juba ise nii tark, et teeb kõik ise. Ctek-i laadijatega saab aku ikka täiesti täis laadida, mida näiteks genekas kunagi teha ei suuda ja laadija võid ilma midagi kartmata kasvõi pooleks aastaks külge jätta ja midagi ei juhtu. Endal on mul Ctek-i laadija kuude kaupa akul küljes, sest talvekuudel autoga ei sõida ja suvel sai kah harva sõidetud ning ma ei pea muretsema, et aku seismisega tühjaks saaks või mingil muul viisil rikneks.
Ja näiteks kui kasutada veel natuke vingemaid spetsiaal akusid(geelakud/kuivakud nagu Optima, Powercell jne) nagu mina kasutan siis neid ei soovitatagi laadida tavalise laadijaga, vaid peabki kasutama impulslaadijat nagu Ctek-i laadijad on.

Lisaks suudavad Cteki laadijad hinnata aku korrasolekut ja kangemad mudelid isegi põduraid akusid arstida.

-huviline-
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 07 Veebr 2007, 16:49
Asukoht:

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas -huviline- »

Akut ostes katsuge ikka selline osta, millel tootmiskuupäev ka näha. Mina ostsin kolmapäev 18.01.2012 toodetud aku. St. hea ja värske,k ent teises poes kohtas riiulil pool- aasta vanasid akusid. See on normaalne et nad tühjenenud on.
G2 1.6

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Auto ei lähe uue akuga käima

Lugemata postitus Postitas GTI »

Tean et vähemalt üks aku maaletooja korjab kaupluses olnud akud perioodiliselt tagasi ülelaadimise eesmärgil - tülikas sekeldamine firma jaoks tegelikult aga eks see ole suhtumise küsimus.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Vasta

Mine “Elektroonika”