1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

hunt1
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 02 Veebr 2014, 16:27
Telefon: 56509292
Auto: Vento TDI 81kw
Asukoht: Tallinn

1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas hunt1 »

Mure siis selline,et antud auto läks varem avariirezhiimi,turbo geomeetria kiilus kinni.Geomeetria sai ära puhastatud,enam avariisse ei lähe,kuid alguses ei ole enam sellist minekut,nagu varem.Kas see on normaalne või peaksin kusagilt veel mõnda viga otsima?

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas audivana »

Enne puhastamist haukas kohe minna? Vb oled sa üks nendest kes suutis samuti geomeetria rõnga tagurpidi tagasi panna.

hunt1
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 02 Veebr 2014, 16:27
Telefon: 56509292
Auto: Vento TDI 81kw
Asukoht: Tallinn

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas hunt1 »

Varem oli jah särtsakam aga kas see sellest ei võinud olla,et hoidis pidevalt rõhu üleval?Seda rõngast sai spetsiaalselt vaadatud,teistpidi see sinna ei sobinud jah

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Sobib väga hästi see rõngas ka teistpidi sinna. Ise panin ka valet pidi selle rõnga ja olid samad sümptomid. Kui uuesti lahti võtate siis soovitan selle vaakumklapi ka üle vaadata, et ta liiguks vabalt ja normaalse jõuga. Minu masinal näiteks käib see klapp väga raskelt ja nagu kleepub mõnes kohas. See võib ka põhjustada uimase kiirenduse.

hunt1
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 02 Veebr 2014, 16:27
Telefon: 56509292
Auto: Vento TDI 81kw
Asukoht: Tallinn

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas hunt1 »

Kui see rõngas sai valetpidi kas siis geomeetria üldse ei liigu?Kui kokku panin siis proovisin,hoob liikus vabalt ja oli ka kuulda geomeetria "kõrinat".Igaljuhul tänud soovituste eest,vaatan algatuseks vaakumklapi üle.Kahjuks pole kogemusi kui teravalt peaks see auto normaalselt edasi liikuma,ehk see ongi normaalne.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2936
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Ei lähe see rõngas valepidi,kui jagad tehnikat. Kõik nukid ja märgid on ju olemas.

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Ta läheb sinna ilusti valetpidi. Tehniliselt ei piira teda miski sinna valet pidi panemast. Peale selle ei ole seal rõngajaoks küll mingeid märke ja inimene, kes esimest korda sellist asja lahti võtab ei taipa, et selle rõnga teistpidi keeramine võib midagi muuta.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2936
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Inimene,kes seda asja esimest korda lahti võtab,peab teadma asja olemust,töö põhimõtet. Sander,mõtle mida ütled.

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas audivana »

Midaiganes juttu. :)
Kuidas sa siis õpid muidu? Googeldad enne kui garaazi lähed turbot laiali võtma? Kõik need kogemused tulevad töökäigus. Ma arvasin ka, et olen maru tegija ja teen si** ise puhtaks, mis ta ikka ära ei ole. Essugi, kuu aega jamasin enne kui veale järele sain. Teinekord lahtivõttes olid juba kogemused olemas ja remont läks sujuvalt.
Kas sa Tõnis oled laiali võtnud, et saad kaasa rääkida?

Teistele pilt, mis rõngast jutt käib
Pilt
Viimati muutis audivana, 05 Sept 2014, 07:59, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas VWM »

siin saad piltlikult näha kuis kokku käib: http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbi ... _small.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2936
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Audivana. Kordades 3 olen geomeetriga turbot laiali võtnud viimase 2 aasta jooksul. Just labade korrasoleku taastamiseks.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2936
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Audivana. Viimase 2 aasta sees on tehtud 3 geomeetria puhastust.

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas Sander. »

t6nis3 kirjutas:Audivana. Kordades 3 olen geomeetriga turbot laiali võtnud viimase 2 aasta jooksul. Just labade korrasoleku taastamiseks.
Sa oled nii tubli! :clap:

Kuule kloun, ma nagu ei jaga seda matsu välja, et kas sa oledki siin vwklubis sellejaoks, et käija teiste teemades enda umbmäärast s***a ajamas? Mulle küll on jäänud arvamus, et tegelikult oled sa sitakott, kes ehitab suuga suure linna ja käega ei tee kärpsepesagi. Iga inimene õpib enda tegudest, eriti nendest mis said valesti tehtud.
Ole hea ja ära postita enam teemadesse, kui sul midagi asjakohast või ABISTAVAT öelda pole. Varsti viskab kõigil üle ja siis sind lihtsalt eemaldatakse siit foorumist.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas copilot »

:lolno: Sander, pole mõtet ärrituda...olen ammu sellest aru saanud ja loobunud temaga vaidlemisest. Tõnni umbmäärast juttu tuleb vaadata läbi huumoriprisma...keegi peab ju tegema ka klounaaži :lol:
Diesel Power KEEPS ME GOING

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2936
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

copilot,sina ei ole minuga ju kunagi vaielnud arutlenud. Mida sa klähvid. Umbmäärane jutt. Sander. Kas turbo (81kw) liigutatavad labad ,rõngas teistpidi paigaldus ajas siis tõesti nii närvi,et vaja mõnitada ,kuule kloun+++++jne.Moderaatorid midagi on mäda tehnilises foorumis. Pilgatakse,kuid reaalset tehnilist juttu pole.

vwgolf
Huviline
Postitusi: 686
Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
Auto: Focus 3 / Golf 4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas vwgolf »

oijah :crazy: rahu.

Kasutaja avatar
snakey
Veteran
Postitusi: 500
Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
Telefon: +372 53 4II 937
Auto: Passat B8.5 Var. 4Motion Black Edition
Asukoht: Eesti, Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas snakey »

Päris hästi läheb siin. Tehnilist juttu juurde siia, kes veel näinud/lugenud ei ole: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_190.pdf
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas Stollu »

ja enne järgmist postitust siia teemasse , peab lahendama testi lk10.

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas audivana »

http://www.upload.ee/image/4248843/IMG_ ... 40294.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
snakey
Veteran
Postitusi: 500
Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
Telefon: +372 53 4II 937
Auto: Passat B8.5 Var. 4Motion Black Edition
Asukoht: Eesti, Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas snakey »

Stollu kirjutas:
ja enne järgmist postitust siia teemasse , peab lahendama testi lk10.

VB kõik ei leia üles mida mõtled:

Pilt
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937

hunt1
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 02 Veebr 2014, 16:27
Telefon: 56509292
Auto: Vento TDI 81kw
Asukoht: Tallinn

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas hunt1 »

Mis te nüüd siis kohe sõnelema hakkasite nii väikse asja pärast.Enne kui turbiini laiali kiskusin,tegin korpusele märgid peale ja kokku panduna olid märgid tasa.Kui rõngas oleks valetpidi kas siis ka jääksid märgid samasse kohta?Hetkel tundub üldse,et viga on nõrgas vaakumis.Kas keegi oskab öelda kustkohast vaakumit mõõta ja palju see olema peab? Hoob liigub ja vaakumklapp käib ka ilusti vabalt aga tundub et liiga vähe.

hunt1
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 02 Veebr 2014, 16:27
Telefon: 56509292
Auto: Vento TDI 81kw
Asukoht: Tallinn

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas hunt1 »

Kas keegi oskab öelda kui palju peab olema selle auto turbo rõhk stockis ja kui palju võiks vardast peale keerata?

astrolaab
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 30 Okt 2013, 20:40
Auto: VW Passat 1,9TdiSyncro 81kw,Chevrolet Express Van 4,3L 1997
Asukoht:
Tänatud: 2 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas astrolaab »

mul hoopis sedasorti küsimus-Kas kõikidel AFN motodel on täpselt sama aktuaator,hoolimata sellest mis auto peal ta on?Huvi tingitud sellest et mul on Passat kuidagi nagu uimane võrreldes töökaaslase A4-ga, temal omakorda tuttava Passat ka nagu uimasem.Ma alles puhastasin ja panin kenasti turbo liikuima aga aktuaator käib kuidagi raskelt aga ei takerdu kuhugi vaid selline puhas vedru surve.Siin loen mitmest kohast et peab liikuma kergelt,samas imedes asi liikus küll.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas copilot »

hunt1 kirjutas:Kas keegi oskab öelda kui palju peab olema selle auto turbo rõhk stockis ja kui palju võiks vardast peale keerata?
81kw AFN peaks puhuma 0.9bar ülerõhku ja vardast ei anna väga midagi seal keerata,sest rõhku kontrollib aju ja liigsuure ülerõhu korral,kui pole muudetud ajust vastavaid limiteerijaid,jookseb limpi.
Viimati muutis copilot, 12 Sept 2014, 08:50, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas tants »

ALH mootori puhul (66kw tdi) sain turbo rõhku reguleerida geomeetria hoova piirkruvist ehk siis sellest kruvist mis paneb paika geomeetria algasendi. Parandage mind nüüd targemad kui valesti asjast aru olen saanud, aga nt. kohapeal käies tõmbab vaakumklapp varda lühemaks et saavutada juba tühipööretel piisavalt rõhku, masina liikuma hakkamisel piirab ta rõhku siis sellega kui laseb varrast pikemaks ehk siis muudab labade asetsemist.

Kuna oma masinal vahetasin CHRA (turbo keskosa), siis tuli uus asi liiga väljakeeratud piirkruviga, sellega seoses sain masinal juba kohapeal põhjagaasiga 1,5 bar`i rõhku. Huvitav on aga see et liikse rõhu korral ei löö masin mitte limp mod`i vaid tõmbab lihtsalt pumbal kütte tagant ning suretab mootori välja ja ei anna isegi mingeid veakoode.

Varrast ei soovita ilma põhjusetta kruttima hakata kuna see otseselt jah turbo rõhku ei reguleeri.

Head kirjandust:

http://www.myturbodiesel.com/wiki/turbo ... esitation/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-t ... ngine-mk4/" onclick="window.open(this.href);return false;
astrolaab kirjutas:mul hoopis sedasorti küsimus-Kas kõikidel AFN motodel on täpselt sama aktuaator,hoolimata sellest mis auto peal ta on?Huvi tingitud sellest et mul on Passat kuidagi nagu uimane võrreldes töökaaslase A4-ga, temal omakorda tuttava Passat ka nagu uimasem.Ma alles puhastasin ja panin kenasti turbo liikuima aga aktuaator käib kuidagi raskelt aga ei takerdu kuhugi vaid selline puhas vedru surve.Siin loen mitmest kohast et peab liikuma kergelt,samas imedes asi liikus küll.
Soovitaks arvutiga lasta kontrollida vaakumklapi/aktuaatori liikumist, kontrollida vaakumvoolikud.


Jaanus
Diesel, what else?! :)

Vasta

Mine “Diislid”