Eberi sain ilusti toimima ja kohe võttis pirni põlema, et kuidas veel rohkem mugavusi luua saaks.
Ei ole tehasepoolset vastavat paketti, kus 2 akut ja programmkell laes(programmkell siiski juba olemas).
Ühesõnaga tuli mõte asja niipalju kohandada, et ahju saaks ka vajadusel mootori(ja miks mitte ka salongi) eelsoojendamiseks kasutada. On keegi sellega tegelenud?
Tean, et soeauto.ee-st saaks nn. täienduskomplekti ca 500 eurikuga, aga see tundub hetkel pisut karm...
Eberspächer D3 WZ autonoomseks?
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Eberspächer D3 WZ autonoomseks?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Eberspächer D3 WZ autonoomseks?
Kellelgi selle 2 akuga ja tehase seisusoojendusega masina elektriskeemi pole?
Mõtlesin- uurisin natuke asja.
Tsirkulatsioonipumbale parim koht(kaitstud väliskeskonna mõjude eest ja ei pea mässama juhtmete välja vedamisega) tundub olema tagumise soojendusradika juures salongis. Mahub ilusti selle alla- tahapoole. Natuke vaja voolikute ja põlvedega vedeliku trassi kohandada.
Originaal programmkellast tuleb viis juhet vasaku kolmnurkakna lähistele armatuuri alla pistikusse. Sealt edasi see ahel pistiku vastaspooles puudub, mis käsku juhib. Sinna klemm sisse ja releed juhtima ahel.
Läbi relee ja dioodide(geneka ja tempi anduri ahelasse) toide pumbale ja Eberile.
Salongi soojenduse asja liitmist pole veel läbi mõelnud.
Kas 3 Kw Eber üldse suudaks soojendada nii mootorit kui salongi? Või oleks kavalam mootor kuumaks kütta ja nii kui käivitad, hakkab ju nagunii sooja tulema, sest temp on üleval.
Mõtlesin- uurisin natuke asja.
Tsirkulatsioonipumbale parim koht(kaitstud väliskeskonna mõjude eest ja ei pea mässama juhtmete välja vedamisega) tundub olema tagumise soojendusradika juures salongis. Mahub ilusti selle alla- tahapoole. Natuke vaja voolikute ja põlvedega vedeliku trassi kohandada.
Originaal programmkellast tuleb viis juhet vasaku kolmnurkakna lähistele armatuuri alla pistikusse. Sealt edasi see ahel pistiku vastaspooles puudub, mis käsku juhib. Sinna klemm sisse ja releed juhtima ahel.
Läbi relee ja dioodide(geneka ja tempi anduri ahelasse) toide pumbale ja Eberile.
Salongi soojenduse asja liitmist pole veel läbi mõelnud.
Kas 3 Kw Eber üldse suudaks soojendada nii mootorit kui salongi? Või oleks kavalam mootor kuumaks kütta ja nii kui käivitad, hakkab ju nagunii sooja tulema, sest temp on üleval.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
-
- Huviline
- Postitusi: 993
- Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
- Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
- Asukoht: Vasalemma
- Tänanud: 1 kord
Re: Eberspächer D3 WZ autonoomseks?
Pump peaks liigutama tavaliselt otse katla vett, ei tea ainult kas enne või peale katelt.
M.O.T.T
- snakey
- Veteran
- Postitusi: 500
- Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
- Telefon: +372 53 4II 937
- Auto: Passat B8.5 Var. 4Motion Black Edition
- Asukoht: Eesti, Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 15 korda
- Kontakt:
Re: Eberspächer D3 WZ autonoomseks?
Laur kirjutas:Pump peaks liigutama tavaliselt otse katla vett, ei tea ainult kas enne või peale katelt.
enne katelt/suunaga katla poole on tsirkulatsioon..
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Eberspächer D3 WZ autonoomseks?
Tavaseades ilma autonoomse kütteta(lihtsa lisaküttega) nagu mul praegu ei ole seal muud pumpa jahutussüsteemis kui mootori enda nn "veepump". Ja see ei lähe arvesse...snakey kirjutas:Laur kirjutas:Pump peaks liigutama tavaliselt otse katla vett, ei tea ainult kas enne või peale katelt.
enne katelt/suunaga katla poole on tsirkulatsioon..
Kui panna pump peale tagumist radikat süsteemi, siis hakkab eestpoolt läbi radikate imema ja surub katlasse. Katlast läheb toru ette kolmikusse ja sealt plokki. Muidugi on oht, et kuna soojendusradikad on rööbiti ja ahi tagumise soojenduse kontuuris, et hakkab läbi ploki käimise asemel hoopis läbi esimese soojusvaheti jooksma...

Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...