Eberspächer D3 WZ autonoomseks?

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Eberspächer D3 WZ autonoomseks?

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Eberi sain ilusti toimima ja kohe võttis pirni põlema, et kuidas veel rohkem mugavusi luua saaks.
Ei ole tehasepoolset vastavat paketti, kus 2 akut ja programmkell laes(programmkell siiski juba olemas).
Ühesõnaga tuli mõte asja niipalju kohandada, et ahju saaks ka vajadusel mootori(ja miks mitte ka salongi) eelsoojendamiseks kasutada. On keegi sellega tegelenud?
Tean, et soeauto.ee-st saaks nn. täienduskomplekti ca 500 eurikuga, aga see tundub hetkel pisut karm...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Eberspächer D3 WZ autonoomseks?

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Kellelgi selle 2 akuga ja tehase seisusoojendusega masina elektriskeemi pole?
Mõtlesin- uurisin natuke asja.
Tsirkulatsioonipumbale parim koht(kaitstud väliskeskonna mõjude eest ja ei pea mässama juhtmete välja vedamisega) tundub olema tagumise soojendusradika juures salongis. Mahub ilusti selle alla- tahapoole. Natuke vaja voolikute ja põlvedega vedeliku trassi kohandada.
Originaal programmkellast tuleb viis juhet vasaku kolmnurkakna lähistele armatuuri alla pistikusse. Sealt edasi see ahel pistiku vastaspooles puudub, mis käsku juhib. Sinna klemm sisse ja releed juhtima ahel.
Läbi relee ja dioodide(geneka ja tempi anduri ahelasse) toide pumbale ja Eberile.
Salongi soojenduse asja liitmist pole veel läbi mõelnud.
Kas 3 Kw Eber üldse suudaks soojendada nii mootorit kui salongi? Või oleks kavalam mootor kuumaks kütta ja nii kui käivitad, hakkab ju nagunii sooja tulema, sest temp on üleval.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord

Re: Eberspächer D3 WZ autonoomseks?

Lugemata postitus Postitas Laur »

Pump peaks liigutama tavaliselt otse katla vett, ei tea ainult kas enne või peale katelt.
M.O.T.T

Kasutaja avatar
snakey
Veteran
Postitusi: 500
Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
Telefon: +372 53 4II 937
Auto: Passat B8.5 Var. 4Motion Black Edition
Asukoht: Eesti, Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Eberspächer D3 WZ autonoomseks?

Lugemata postitus Postitas snakey »

Laur kirjutas:Pump peaks liigutama tavaliselt otse katla vett, ei tea ainult kas enne või peale katelt.

enne katelt/suunaga katla poole on tsirkulatsioon..
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Eberspächer D3 WZ autonoomseks?

Lugemata postitus Postitas 100avant »

snakey kirjutas:
Laur kirjutas:Pump peaks liigutama tavaliselt otse katla vett, ei tea ainult kas enne või peale katelt.

enne katelt/suunaga katla poole on tsirkulatsioon..
Tavaseades ilma autonoomse kütteta(lihtsa lisaküttega) nagu mul praegu ei ole seal muud pumpa jahutussüsteemis kui mootori enda nn "veepump". Ja see ei lähe arvesse...
Kui panna pump peale tagumist radikat süsteemi, siis hakkab eestpoolt läbi radikate imema ja surub katlasse. Katlast läheb toru ette kolmikusse ja sealt plokki. Muidugi on oht, et kuna soojendusradikad on rööbiti ja ahi tagumise soojenduse kontuuris, et hakkab läbi ploki käimise asemel hoopis läbi esimese soojusvaheti jooksma... :? Või on seal eesmistes kolmikutes mingi klapp?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Vasta

Mine “Elektroonika”