Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Tere!

Auto on Passat 2005 aasta, 2,0 tdi 100kw BGW.

Ülevaataja hakkas tahmatesti tegema, enne seda kontrollis õli taset ning soojendas õli temperatuuri 80 C. Kui temp oli saavutatud vajutas gaasipedaali põhja. Pöörded jõudsid pea 5000ni ning mootorist kostus mingi (mitte väga valjult) kõrin, siis sumpast lendas pahvakas valget suitsu ning mootor seiskus. Koheselt kahtlustades mootori hammasrihma purunemist, võtsin kaane maha ning rihm oli ilusti peal. Seejärel proovisin motot käivitada, kuid tulutult. Ülevaataja koostas mootori purunemise kohta akti, kuid see ilmselt mind väga ei aita. Auto jäi hetkel sinna.

Kas seejuures on võimalik ülevaatuspunktile üldse midagi ette heita ning kuhu peaksin pöörduma?

Ilmselt olen ma selle probleemiga nüüd üksi ning küsingi, et mida arvate, et mis võis selle mootoriga juhtuda? Ise kahtlustan turbo laiali lendamist, kuid mulle jääb segaseks, kas mootor siis üldse ei käivitu? Turbot kahtlustan, sest mõni kuu tagasi järsult kiirendades (pea 4500 pöördeni) tekkis turbo ülerõhu probleem, auto läks avariisse, kuid vag-comiga viga kustutades tagasi ei tulnud.

Samas seal ülevaatuspunktis ka ühtegi viga armatuuri ei löönud.

tartuvaim
Huviline
Postitusi: 349
Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
Telefon: 5114080
Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas tartuvaim »

Kontrolliks ikkagi rihma üle kuna rihm võis ka hambad üle visata ja gaasijaotus on vale.

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Hammasrihma üle viskamine on tõesti kõige tõenäolisem variant [VW Bot: "Keel korda!"], kuna ühtegi veakoodi ei ole ja mootor käib ringi. Otsides googlest selle mootori kolbidest pilte siis tundub, et klapid ei saa sellel mootoril "pähe joosta" ? Või eksin?
Selleks, et seda kontrollida tuleb mul ilmselt auto esiosa lahti võtta, et näha väntvõlli märke? Või saab teistmoodi ka kontrollida seda?

Wagenist
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 09 Veebr 2007, 23:18
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas Wagenist »

Sellel mootoril saavad klapid kindlasti viga kui hammasrihm puruneb. Ülevaatusele pole midagi ette heita ,sest diislite tahmatest tehakse mootori maksimaalsete pööretega gaasipedaal põhjas.
VAG autode remont Tartus
509 7478

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Wagenist kirjutas:Sellel mootoril saavad klapid kindlasti viga kui hammasrihm puruneb. Ülevaatusele pole midagi ette heita ,sest diislite tahmatest tehakse mootori maksimaalsete pööretega gaasipedaal põhjas.
Mil moel on see võimalik, kui kolbidel on klappide kohapeal süvendid? Minu arvates need süvendid on seal just selleks, et rihma purunemisel klapid/kolvid kokku ei saaks?

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas Priidik333 »

Pilt
Kui sa tahad et klapid pähe ei läheks siis peaks klapi avad kolvi sees olema pool sellest süvendist mis kolvi sees keskel asub.
Klapiavad selleks kolvi peal et ülemises asendis töötakti ajal klapid vastu kolbi ei läheks, keskmine avaus kolvil on põlemiskamber.
Kui rihm oleks üle visanud ja klapid peas käinud siis käivitamisel käiks mootor tühjalt ringi, pigem kala kuskil mujal.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Mootor käibki käivitades tühjalt ringi ja ei käivitu. Kuid siiski, klappide ja kolbide kokkupuutel oleks ilmselt mootorist kostuv heli olnud märksa valjem ja meeldejäävam, kui see väike kõrin mis ma kuulsin...

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5339
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

andrek5 kirjutas:Mootor käibki käivitades tühjalt ringi ja ei käivitu. Kuid siiski, klappide ja kolbide kokkupuutel oleks ilmselt mootorist kostuv heli olnud märksa valjem ja meeldejäävam, kui see väike kõrin mis ma kuulsin...
Aga kui nüüd mootorit käiata proovisid kas siis käis mootor nagu kuidagi lihtsamalt ka ringi (starter vedas tunduvalt kiiremini) kui enne?

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Ei tähelda kiiremini käiamist. Saan aru jah, et kui klapid on avatud asendis siis survet ei teki ja mootor käib kergemalt ringi, kuid sellist olukorda ei ole.

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Tere,

Sain nüüd auto kätte.
Kohe kakkusin turbol külma poole lahti. Oli küll veidi õline kuid käis ilusti ringi ja imeõrn lõtk oli ka sees, kuid see vast nii vanal autol normaalne. Seejärel proovisin motot ringi ajada, 3-4 pöörde pärast hakkas lubama. Ei julgenud käima ajada aga ilmselt oleks ta läinud. Samas mootor käis ringi väga ilusti, mitte kiiremini kui peaks ja ühtegi kõrvalheli seejuures kuulda ei olnud. Kas võib ikkagi kahtlustada hammarihma edasi liikumist? Kas kütusesüsteemis ei või probleem olla, et lakkas järsult kütuse etteanne ja sellest suri auto suurtel pööretel välja?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5339
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Kas muidu on teada millal autol hammasrihm vahetatud? Igaks-juhuks arvan, et tasuks hammasrihma märgid üle kontrollida ja kui need paigas siis proovida käima saada.

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Kontrollisin kütuse pealetulekut, mis oli OK, ning käivitasin...esialgu oli küll aku tühja võitu kuid natukese aja laadimise pärast auto käivitus! Alguses küll hoolega kuulasin mootorit, et mis häält teeb jne, kuid kõik tundus ok.Siis jõudsin selgusele, et rihm ei ole saanud hambaid üle visata, kuna moto käis nagu kell! Ajasin siis moto soojaks ja hakkasin proovima pöördeid tõsta. Kõik toimis!!! Vajutasin järsult piirajasse ja hoidsin seal umb 2sek, lasin lahti ja tiksus ilusti edasi...

Ühesõnaga hetkel on mootor jälle korras...Kuid mis võis siis põhjustada ülevaatusel mootori järsu seiskumise ja valge tossu pahvaka??

Priitm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 15 Juun 2012, 21:32
Telefon: 58052933
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas Priitm »

Arvatavasti õli pikalt vahetamata või õli pask. Reduktsiooni klapp nussib.

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1741
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas murkamarko »

Kui tohiks küsida siis et kus käisid ülevaatust tegemas=??
Mõned kohad on sellised kus ei osata teha õigesti ülevaatust ja kasutavad valesid võtteid

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 78 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas KuldarA »

murkamarko kirjutas:Kui tohiks küsida siis et kus käisid ülevaatust tegemas=??
Mõned kohad on sellised kus ei osata teha õigesti ülevaatust ja kasutavad valesid võtteid

Nagu eelpool öeldi, siis diisli tahmatest ongi kõrgete pööretega. Kui Su auto sellele vastu ei pea, siis ei ole see nende süü, kuna kõik tehakse reeglite järgi.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Tere,

Kasutan sellele mootorile mõeldud Wolf õli, õlivahetused 15000km välbaga (lubatud 30000km).

Misasi on Reduktsiooni klapp? Kus asub ja mida teeb? Vag com viga ei näita?

Tahmatesti jaoks võttis ülevaataja infot OBD pistikust. Mida arvate, kas selle tõttu võis antud probleem tekkida?
Muuseas diiselmootori tahmatesti juhendi järgi võib kasutada OBD pistikut üksnes siis, kui puudub õlivarras, vastasel juhul lükatakse õlivarda asemele sond, mis mõõdab õli temperatuuri. Minu passatil on õlivarras täitsa olemas ning nad oleksid pidanud kasutama sondi õli tempi mõõtmiseks mitte OBD-d ??!!...

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5339
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Priitm kirjutas:Arvatavasti õli pikalt vahetamata või õli pask. Reduktsiooni klapp nussib.
Ehk siis arvad, et reduktsiooni klapp lasi millegipärast õlisurve liiga ülesse ja surus hüdrotõukurid pikaks ning tänu sellele jäid klapid lahti? Kui nii siis ikkagi oleks pidanud ju mootor väga lihtsasti ringi käima kuna kompresioon oleks sel juhul puudunud aga seda ta väidetavalt ei teinud...
andrek5 kirjutas:Misasi on Reduktsiooni klapp? Kus asub ja mida teeb? Vag com viga ei näita?

Tahmatesti jaoks võttis ülevaataja infot OBD pistikust. Mida arvate, kas selle tõttu võis antud probleem tekkida?
Muuseas diiselmootori tahmatesti juhendi järgi võib kasutada OBD pistikut üksnes siis, kui puudub õlivarras, vastasel juhul lükatakse õlivarda asemele sond, mis mõõdab õli temperatuuri. Minu passatil on õlivarras täitsa olemas ning nad oleksid pidanud kasutama sondi õli tempi mõõtmiseks mitte OBD-d ??!!...
Reduktsiooni klapp hoiab õlisurvet ühtlasena või õigemini ei lase sellel liiga kõrgeks minna, juhul aga kui klapp ei toimi läheb õlisurve pööretega liiga suureks ja surub hüdrotõukurid nii pikaks, et klapid jäävad natuke avatuks ka siis kui nad peaks kinni olema.

OBD pistiku kaudu küll nagu sellist anomaaliat tekitada ei tohiks saada...
Viimati muutis J.Aru, 13 Okt 2014, 21:28, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8026
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas R36 »

Pole näinud veel õlivarda ava puudumist. Õlivarda puudumist küll olen näinud.
Nimelt siis õlivarras kuulub "eritöörista" nimistusse.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Väga paljudel uutel autodel puudub selline iganenud asi nagu õlivarras. Nostalgia täiega.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas Priidik333 »

tlauri kirjutas:Väga paljudel uutel autodel puudub selline iganenud asi nagu õlivarras. Nostalgia täiega.
2005 veel on õlivarras ja 2014 ikka jätkuvalt vähemalt VW aspektist. MB ja muud loomad usaldavad andureid liialt, sellest ka palju paksu pahandust kui andurid ei tööta. Seda kuulen esimest korda et OBD pistikuga ülevaatusel toimetatakse, Mõnel MB-l pole ka õlivarrast aga koht kuhu sond panna on, st et õlivarras kus pole õlivarrast aga mõõta saab. Järsku avaldad ülevaatuse koha kus selline OBD mõõtmine käib?
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5372
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

Mäletamist mööda topiti TÜV-il isegi mu VW-le mingi magnetiga asjandus ploki külge - ei mingit varda, ega OBD tagaajamist? :roll:

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Muidugi on õlivarras hea ja kasulik aga mõnel margil/mootoril pole neid juba pea 10 aastat ning puudub ka ava sondi jaoks. Ainult ultraheliandur koos niivoomõõtjaga. Muide läinud nädalal käsin Majaka lähedal TÜ punktis ja seal pandi OBD külge ning seda mitte sondi sukelduse ära jätmiseks.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas Laur »

Käisin Vasalemmas ülevaatusel, seal ka auto andmed OBD´st.
M.O.T.T

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas andrek5 »

Tere,

OBD kaudu mõõtmine on ÜV punktides tõesti uus asi ning väidetavalt ei tohiks see põhjustada autole mingeid probleeme, sealt saadakse vaid vajalikud andmed. Kuigi jah eeldades, et auto andurid ikka jagavad usaldusväärset infot. Ei pea vajalikuks seda konkreetset ÜV-punkti siin välja tuua, kuna sama tehnikaga toimetavaid on Tartu linnas mitmeid. Samuti pole põhjust arvata, et nende poolt oli miskit valesti tehtud. Eks näis, kui MNT-ameti ekpertiis sealt läbi käib, kuid nende seadmed olid kõik kontrollitud ja taadeldud.

Kuidas seda reduktsiooni klapi tööd saaks kontrollida? Vag-Comiga?
Kas vag-comiga saab õli survet mõõta ja mis väärtused peavad seal olema? Tühikäigul? Pööretel?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Lugemata postitus Postitas copilot »

tlauri kirjutas:Väga paljudel uutel autodel puudub selline iganenud asi nagu õlivarras. Nostalgia täiega.
Ma nüüd ei saa sinu mentaliteedist aru,et kas pooldad kahe käega seda uut ja "vägevat" moodsat tehnikat ja teed vana maha nagu ikka, aga selge on see,et isegi teadliku auto omaniku jaoks võib selline lahendus tekitada kulukamaid probleeme kui nn see vanakooli lahendus vardaga. Ütleks, et nostalgia on mosse v žiguli,mitte lääne otsesissepritse mootor,millel sellist olulist mootori kestvust tagav viis kontrollida õli taset varda abil. See elektroonika üleküllus on ka juba siin foorumis näha,milleni see viinud! Et siis moodne on sõita sama ollusega 30tkm kaupa ja usaldada mingeid andureid ja pmt 200tkm hiljem on norm auto maha kanda,sest selleks ajaks ilmselt mootor kohvi!?
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Diislid”