Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Tere!
Auto on Passat 2005 aasta, 2,0 tdi 100kw BGW.
Ülevaataja hakkas tahmatesti tegema, enne seda kontrollis õli taset ning soojendas õli temperatuuri 80 C. Kui temp oli saavutatud vajutas gaasipedaali põhja. Pöörded jõudsid pea 5000ni ning mootorist kostus mingi (mitte väga valjult) kõrin, siis sumpast lendas pahvakas valget suitsu ning mootor seiskus. Koheselt kahtlustades mootori hammasrihma purunemist, võtsin kaane maha ning rihm oli ilusti peal. Seejärel proovisin motot käivitada, kuid tulutult. Ülevaataja koostas mootori purunemise kohta akti, kuid see ilmselt mind väga ei aita. Auto jäi hetkel sinna.
Kas seejuures on võimalik ülevaatuspunktile üldse midagi ette heita ning kuhu peaksin pöörduma?
Ilmselt olen ma selle probleemiga nüüd üksi ning küsingi, et mida arvate, et mis võis selle mootoriga juhtuda? Ise kahtlustan turbo laiali lendamist, kuid mulle jääb segaseks, kas mootor siis üldse ei käivitu? Turbot kahtlustan, sest mõni kuu tagasi järsult kiirendades (pea 4500 pöördeni) tekkis turbo ülerõhu probleem, auto läks avariisse, kuid vag-comiga viga kustutades tagasi ei tulnud.
Samas seal ülevaatuspunktis ka ühtegi viga armatuuri ei löönud.
Auto on Passat 2005 aasta, 2,0 tdi 100kw BGW.
Ülevaataja hakkas tahmatesti tegema, enne seda kontrollis õli taset ning soojendas õli temperatuuri 80 C. Kui temp oli saavutatud vajutas gaasipedaali põhja. Pöörded jõudsid pea 5000ni ning mootorist kostus mingi (mitte väga valjult) kõrin, siis sumpast lendas pahvakas valget suitsu ning mootor seiskus. Koheselt kahtlustades mootori hammasrihma purunemist, võtsin kaane maha ning rihm oli ilusti peal. Seejärel proovisin motot käivitada, kuid tulutult. Ülevaataja koostas mootori purunemise kohta akti, kuid see ilmselt mind väga ei aita. Auto jäi hetkel sinna.
Kas seejuures on võimalik ülevaatuspunktile üldse midagi ette heita ning kuhu peaksin pöörduma?
Ilmselt olen ma selle probleemiga nüüd üksi ning küsingi, et mida arvate, et mis võis selle mootoriga juhtuda? Ise kahtlustan turbo laiali lendamist, kuid mulle jääb segaseks, kas mootor siis üldse ei käivitu? Turbot kahtlustan, sest mõni kuu tagasi järsult kiirendades (pea 4500 pöördeni) tekkis turbo ülerõhu probleem, auto läks avariisse, kuid vag-comiga viga kustutades tagasi ei tulnud.
Samas seal ülevaatuspunktis ka ühtegi viga armatuuri ei löönud.
-
- Huviline
- Postitusi: 349
- Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
- Telefon: 5114080
- Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Kontrolliks ikkagi rihma üle kuna rihm võis ka hambad üle visata ja gaasijaotus on vale.
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Hammasrihma üle viskamine on tõesti kõige tõenäolisem variant [VW Bot: "Keel korda!"], kuna ühtegi veakoodi ei ole ja mootor käib ringi. Otsides googlest selle mootori kolbidest pilte siis tundub, et klapid ei saa sellel mootoril "pähe joosta" ? Või eksin?
Selleks, et seda kontrollida tuleb mul ilmselt auto esiosa lahti võtta, et näha väntvõlli märke? Või saab teistmoodi ka kontrollida seda?
Selleks, et seda kontrollida tuleb mul ilmselt auto esiosa lahti võtta, et näha väntvõlli märke? Või saab teistmoodi ka kontrollida seda?
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Sellel mootoril saavad klapid kindlasti viga kui hammasrihm puruneb. Ülevaatusele pole midagi ette heita ,sest diislite tahmatest tehakse mootori maksimaalsete pööretega gaasipedaal põhjas.
VAG autode remont Tartus
509 7478
509 7478
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Mil moel on see võimalik, kui kolbidel on klappide kohapeal süvendid? Minu arvates need süvendid on seal just selleks, et rihma purunemisel klapid/kolvid kokku ei saaks?Wagenist kirjutas:Sellel mootoril saavad klapid kindlasti viga kui hammasrihm puruneb. Ülevaatusele pole midagi ette heita ,sest diislite tahmatest tehakse mootori maksimaalsete pööretega gaasipedaal põhjas.
-
- Tunnustatud
- Postitusi: 627
- Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
- Telefon: 53644681
- Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine

Kui sa tahad et klapid pähe ei läheks siis peaks klapi avad kolvi sees olema pool sellest süvendist mis kolvi sees keskel asub.
Klapiavad selleks kolvi peal et ülemises asendis töötakti ajal klapid vastu kolbi ei läheks, keskmine avaus kolvil on põlemiskamber.
Kui rihm oleks üle visanud ja klapid peas käinud siis käivitamisel käiks mootor tühjalt ringi, pigem kala kuskil mujal.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Mootor käibki käivitades tühjalt ringi ja ei käivitu. Kuid siiski, klappide ja kolbide kokkupuutel oleks ilmselt mootorist kostuv heli olnud märksa valjem ja meeldejäävam, kui see väike kõrin mis ma kuulsin...
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5339
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Aga kui nüüd mootorit käiata proovisid kas siis käis mootor nagu kuidagi lihtsamalt ka ringi (starter vedas tunduvalt kiiremini) kui enne?andrek5 kirjutas:Mootor käibki käivitades tühjalt ringi ja ei käivitu. Kuid siiski, klappide ja kolbide kokkupuutel oleks ilmselt mootorist kostuv heli olnud märksa valjem ja meeldejäävam, kui see väike kõrin mis ma kuulsin...
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Ei tähelda kiiremini käiamist. Saan aru jah, et kui klapid on avatud asendis siis survet ei teki ja mootor käib kergemalt ringi, kuid sellist olukorda ei ole.
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Tere,
Sain nüüd auto kätte.
Kohe kakkusin turbol külma poole lahti. Oli küll veidi õline kuid käis ilusti ringi ja imeõrn lõtk oli ka sees, kuid see vast nii vanal autol normaalne. Seejärel proovisin motot ringi ajada, 3-4 pöörde pärast hakkas lubama. Ei julgenud käima ajada aga ilmselt oleks ta läinud. Samas mootor käis ringi väga ilusti, mitte kiiremini kui peaks ja ühtegi kõrvalheli seejuures kuulda ei olnud. Kas võib ikkagi kahtlustada hammarihma edasi liikumist? Kas kütusesüsteemis ei või probleem olla, et lakkas järsult kütuse etteanne ja sellest suri auto suurtel pööretel välja?
Sain nüüd auto kätte.
Kohe kakkusin turbol külma poole lahti. Oli küll veidi õline kuid käis ilusti ringi ja imeõrn lõtk oli ka sees, kuid see vast nii vanal autol normaalne. Seejärel proovisin motot ringi ajada, 3-4 pöörde pärast hakkas lubama. Ei julgenud käima ajada aga ilmselt oleks ta läinud. Samas mootor käis ringi väga ilusti, mitte kiiremini kui peaks ja ühtegi kõrvalheli seejuures kuulda ei olnud. Kas võib ikkagi kahtlustada hammarihma edasi liikumist? Kas kütusesüsteemis ei või probleem olla, et lakkas järsult kütuse etteanne ja sellest suri auto suurtel pööretel välja?
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5339
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Kas muidu on teada millal autol hammasrihm vahetatud? Igaks-juhuks arvan, et tasuks hammasrihma märgid üle kontrollida ja kui need paigas siis proovida käima saada.
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Kontrollisin kütuse pealetulekut, mis oli OK, ning käivitasin...esialgu oli küll aku tühja võitu kuid natukese aja laadimise pärast auto käivitus! Alguses küll hoolega kuulasin mootorit, et mis häält teeb jne, kuid kõik tundus ok.Siis jõudsin selgusele, et rihm ei ole saanud hambaid üle visata, kuna moto käis nagu kell! Ajasin siis moto soojaks ja hakkasin proovima pöördeid tõsta. Kõik toimis!!! Vajutasin järsult piirajasse ja hoidsin seal umb 2sek, lasin lahti ja tiksus ilusti edasi...
Ühesõnaga hetkel on mootor jälle korras...Kuid mis võis siis põhjustada ülevaatusel mootori järsu seiskumise ja valge tossu pahvaka??
Ühesõnaga hetkel on mootor jälle korras...Kuid mis võis siis põhjustada ülevaatusel mootori järsu seiskumise ja valge tossu pahvaka??
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Arvatavasti õli pikalt vahetamata või õli pask. Reduktsiooni klapp nussib.
-
- Klubiline
- Postitusi: 1741
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 100 korda
- Tänatud: 53 korda
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Kui tohiks küsida siis et kus käisid ülevaatust tegemas=??
Mõned kohad on sellised kus ei osata teha õigesti ülevaatust ja kasutavad valesid võtteid
Mõned kohad on sellised kus ei osata teha õigesti ülevaatust ja kasutavad valesid võtteid
-
- Huviline
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
- Telefon: 56248247
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
murkamarko kirjutas:Kui tohiks küsida siis et kus käisid ülevaatust tegemas=??
Mõned kohad on sellised kus ei osata teha õigesti ülevaatust ja kasutavad valesid võtteid
Nagu eelpool öeldi, siis diisli tahmatest ongi kõrgete pööretega. Kui Su auto sellele vastu ei pea, siis ei ole see nende süü, kuna kõik tehakse reeglite järgi.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Tere,
Kasutan sellele mootorile mõeldud Wolf õli, õlivahetused 15000km välbaga (lubatud 30000km).
Misasi on Reduktsiooni klapp? Kus asub ja mida teeb? Vag com viga ei näita?
Tahmatesti jaoks võttis ülevaataja infot OBD pistikust. Mida arvate, kas selle tõttu võis antud probleem tekkida?
Muuseas diiselmootori tahmatesti juhendi järgi võib kasutada OBD pistikut üksnes siis, kui puudub õlivarras, vastasel juhul lükatakse õlivarda asemele sond, mis mõõdab õli temperatuuri. Minu passatil on õlivarras täitsa olemas ning nad oleksid pidanud kasutama sondi õli tempi mõõtmiseks mitte OBD-d ??!!...
Kasutan sellele mootorile mõeldud Wolf õli, õlivahetused 15000km välbaga (lubatud 30000km).
Misasi on Reduktsiooni klapp? Kus asub ja mida teeb? Vag com viga ei näita?
Tahmatesti jaoks võttis ülevaataja infot OBD pistikust. Mida arvate, kas selle tõttu võis antud probleem tekkida?
Muuseas diiselmootori tahmatesti juhendi järgi võib kasutada OBD pistikut üksnes siis, kui puudub õlivarras, vastasel juhul lükatakse õlivarda asemele sond, mis mõõdab õli temperatuuri. Minu passatil on õlivarras täitsa olemas ning nad oleksid pidanud kasutama sondi õli tempi mõõtmiseks mitte OBD-d ??!!...
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5339
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Ehk siis arvad, et reduktsiooni klapp lasi millegipärast õlisurve liiga ülesse ja surus hüdrotõukurid pikaks ning tänu sellele jäid klapid lahti? Kui nii siis ikkagi oleks pidanud ju mootor väga lihtsasti ringi käima kuna kompresioon oleks sel juhul puudunud aga seda ta väidetavalt ei teinud...Priitm kirjutas:Arvatavasti õli pikalt vahetamata või õli pask. Reduktsiooni klapp nussib.
Reduktsiooni klapp hoiab õlisurvet ühtlasena või õigemini ei lase sellel liiga kõrgeks minna, juhul aga kui klapp ei toimi läheb õlisurve pööretega liiga suureks ja surub hüdrotõukurid nii pikaks, et klapid jäävad natuke avatuks ka siis kui nad peaks kinni olema.andrek5 kirjutas:Misasi on Reduktsiooni klapp? Kus asub ja mida teeb? Vag com viga ei näita?
Tahmatesti jaoks võttis ülevaataja infot OBD pistikust. Mida arvate, kas selle tõttu võis antud probleem tekkida?
Muuseas diiselmootori tahmatesti juhendi järgi võib kasutada OBD pistikut üksnes siis, kui puudub õlivarras, vastasel juhul lükatakse õlivarda asemele sond, mis mõõdab õli temperatuuri. Minu passatil on õlivarras täitsa olemas ning nad oleksid pidanud kasutama sondi õli tempi mõõtmiseks mitte OBD-d ??!!...
OBD pistiku kaudu küll nagu sellist anomaaliat tekitada ei tohiks saada...
Viimati muutis J.Aru, 13 Okt 2014, 21:28, muudetud 1 kord kokku.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8026
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Pole näinud veel õlivarda ava puudumist. Õlivarda puudumist küll olen näinud.
Nimelt siis õlivarras kuulub "eritöörista" nimistusse.
Nimelt siis õlivarras kuulub "eritöörista" nimistusse.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Väga paljudel uutel autodel puudub selline iganenud asi nagu õlivarras. Nostalgia täiega.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Tunnustatud
- Postitusi: 627
- Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
- Telefon: 53644681
- Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
2005 veel on õlivarras ja 2014 ikka jätkuvalt vähemalt VW aspektist. MB ja muud loomad usaldavad andureid liialt, sellest ka palju paksu pahandust kui andurid ei tööta. Seda kuulen esimest korda et OBD pistikuga ülevaatusel toimetatakse, Mõnel MB-l pole ka õlivarrast aga koht kuhu sond panna on, st et õlivarras kus pole õlivarrast aga mõõta saab. Järsku avaldad ülevaatuse koha kus selline OBD mõõtmine käib?tlauri kirjutas:Väga paljudel uutel autodel puudub selline iganenud asi nagu õlivarras. Nostalgia täiega.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Mäletamist mööda topiti TÜV-il isegi mu VW-le mingi magnetiga asjandus ploki külge - ei mingit varda, ega OBD tagaajamist? 

Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Muidugi on õlivarras hea ja kasulik aga mõnel margil/mootoril pole neid juba pea 10 aastat ning puudub ka ava sondi jaoks. Ainult ultraheliandur koos niivoomõõtjaga. Muide läinud nädalal käsin Majaka lähedal TÜ punktis ja seal pandi OBD külge ning seda mitte sondi sukelduse ära jätmiseks.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Huviline
- Postitusi: 993
- Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
- Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
- Asukoht: Vasalemma
- Tänanud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Käisin Vasalemmas ülevaatusel, seal ka auto andmed OBD´st.
M.O.T.T
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Tere,
OBD kaudu mõõtmine on ÜV punktides tõesti uus asi ning väidetavalt ei tohiks see põhjustada autole mingeid probleeme, sealt saadakse vaid vajalikud andmed. Kuigi jah eeldades, et auto andurid ikka jagavad usaldusväärset infot. Ei pea vajalikuks seda konkreetset ÜV-punkti siin välja tuua, kuna sama tehnikaga toimetavaid on Tartu linnas mitmeid. Samuti pole põhjust arvata, et nende poolt oli miskit valesti tehtud. Eks näis, kui MNT-ameti ekpertiis sealt läbi käib, kuid nende seadmed olid kõik kontrollitud ja taadeldud.
Kuidas seda reduktsiooni klapi tööd saaks kontrollida? Vag-Comiga?
Kas vag-comiga saab õli survet mõõta ja mis väärtused peavad seal olema? Tühikäigul? Pööretel?
OBD kaudu mõõtmine on ÜV punktides tõesti uus asi ning väidetavalt ei tohiks see põhjustada autole mingeid probleeme, sealt saadakse vaid vajalikud andmed. Kuigi jah eeldades, et auto andurid ikka jagavad usaldusväärset infot. Ei pea vajalikuks seda konkreetset ÜV-punkti siin välja tuua, kuna sama tehnikaga toimetavaid on Tartu linnas mitmeid. Samuti pole põhjust arvata, et nende poolt oli miskit valesti tehtud. Eks näis, kui MNT-ameti ekpertiis sealt läbi käib, kuid nende seadmed olid kõik kontrollitud ja taadeldud.
Kuidas seda reduktsiooni klapi tööd saaks kontrollida? Vag-Comiga?
Kas vag-comiga saab õli survet mõõta ja mis väärtused peavad seal olema? Tühikäigul? Pööretel?
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatusel mootori purunemine
Ma nüüd ei saa sinu mentaliteedist aru,et kas pooldad kahe käega seda uut ja "vägevat" moodsat tehnikat ja teed vana maha nagu ikka, aga selge on see,et isegi teadliku auto omaniku jaoks võib selline lahendus tekitada kulukamaid probleeme kui nn see vanakooli lahendus vardaga. Ütleks, et nostalgia on mosse v žiguli,mitte lääne otsesissepritse mootor,millel sellist olulist mootori kestvust tagav viis kontrollida õli taset varda abil. See elektroonika üleküllus on ka juba siin foorumis näha,milleni see viinud! Et siis moodne on sõita sama ollusega 30tkm kaupa ja usaldada mingeid andureid ja pmt 200tkm hiljem on norm auto maha kanda,sest selleks ajaks ilmselt mootor kohvi!?tlauri kirjutas:Väga paljudel uutel autodel puudub selline iganenud asi nagu õlivarras. Nostalgia täiega.
Diesel Power KEEPS ME GOING