Kliimapump?
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Kliimapump?
Mure siis selline, et hakkasin kuulma kapoti alt sellist metalset kõlinat. Uurisin ja puurisin igat pidi, aru ei saanud mis häda. Niipalju sain aru, et mootorist see otseselt ei tule. Rihmade piirkonnast viskas kerget suitsu ka kui seisma jätsin. Kiskusin õhupuhasti maha et paremini näha, noh, ükski ratas ei visanud, tundus justkui OK, välja arvatud see vastik metalne kõlin...
No kuna koju oli vaja sõita, siis tegin seda ettevaatlikult ja lootsin, et väntvõlli otsas olev rihmaratas ei tee seda häält. Sain ilusasti koju ära ja kodu ukse ees virutas aku tulukese põlema, selged pildid et rihm genekal maas või puruks. Oli puruks, nagu noaga lõigatud, ehk siis midagi kuskil poob seda rihma.
Nüüd küsimus suurele ringile: Selle rihma all on kolm asja- genekas, kliimapump ja pingutusrullik (tundub vähemalt, et rohkem midagi pole, vedav ratas muidugi ka, aga see ei saa puua). Genekas käib ringi täiesti vabalt, lõtkudeta, ilmselt korras. Pingutusrullik käib ringi täiesti vabalt, kuid on lõtkuga no justkui võiks vahetada, äkki pinge all poob. Kliimapump ei käi ringi eriti vabalt. kohati kergemini, kohati raskemini, kuid pöörlemine on nagu koguaeg takistatud. Lõtku nagu ei paista olevat, aga ega sinna eriti hästi ülevalt ligi ka pääse, et korralikult kontrollida. Kliima pole töötanud minu käes mitte kordagi, ilmselt tühi. Pole teda üritanud ka proovida, kunagi varem sai proovitud, külma ei teinud ja rohkem pole näppinud. Kuna ma kliimapumbast halligi ei jaga, siis tahakski teada, kas ta peaks vabalt ringi käima? Tundub üldse, et ringi käib nagu see rihmaratta pealmine osa, aga rihmaratta südamik on paigal. Kas midagi katki? Kas pump kinni?
Ehk siis, äkki mõni teadjam oskab midagi öelda. Ise suht nõutu hetkel.
No kuna koju oli vaja sõita, siis tegin seda ettevaatlikult ja lootsin, et väntvõlli otsas olev rihmaratas ei tee seda häält. Sain ilusasti koju ära ja kodu ukse ees virutas aku tulukese põlema, selged pildid et rihm genekal maas või puruks. Oli puruks, nagu noaga lõigatud, ehk siis midagi kuskil poob seda rihma.
Nüüd küsimus suurele ringile: Selle rihma all on kolm asja- genekas, kliimapump ja pingutusrullik (tundub vähemalt, et rohkem midagi pole, vedav ratas muidugi ka, aga see ei saa puua). Genekas käib ringi täiesti vabalt, lõtkudeta, ilmselt korras. Pingutusrullik käib ringi täiesti vabalt, kuid on lõtkuga no justkui võiks vahetada, äkki pinge all poob. Kliimapump ei käi ringi eriti vabalt. kohati kergemini, kohati raskemini, kuid pöörlemine on nagu koguaeg takistatud. Lõtku nagu ei paista olevat, aga ega sinna eriti hästi ülevalt ligi ka pääse, et korralikult kontrollida. Kliima pole töötanud minu käes mitte kordagi, ilmselt tühi. Pole teda üritanud ka proovida, kunagi varem sai proovitud, külma ei teinud ja rohkem pole näppinud. Kuna ma kliimapumbast halligi ei jaga, siis tahakski teada, kas ta peaks vabalt ringi käima? Tundub üldse, et ringi käib nagu see rihmaratta pealmine osa, aga rihmaratta südamik on paigal. Kas midagi katki? Kas pump kinni?
Ehk siis, äkki mõni teadjam oskab midagi öelda. Ise suht nõutu hetkel.
Viimati muutis argo, 14 Juun 2012, 21:44, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 336
- Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
- Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
- Asukoht: Kuressaare
Re: Kliimapump?
Kliimapump peab ikka ka vabalt ringi käima. Kui kliimapumbale vool peale ei jookse siis käib ainult rihmaratas ringi. Kui vool peale siis elektromagnet rakendub ja haarab ka pumba järgi. Võib olla, et kliima sul täiesti korras, lihtsalt sidur surnund. Endal oli sama asi millepärast kliima ära suri. Vahest oli ka selline asi, tuli metalli kärsakat. See oli kliima siduri miskine tükk mis otsustas lahkuda.
-
- Huviline
- Postitusi: 2923
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 40 korda
Re: Kliimapump?
Sidurit ei vaheta,kuid vahetad kliima pumba rihmaratta laagrit. Õige spetsialist timmib pumbal ka korda vabakäigu ja lülituse vahelise mõõdu. Kulunud laager viib siduri ,,nurga alla,, ja sidur töötab osaliselt. Nagu on kontakt,kuid samas koormusega libiseb. Sealt see kärsahais tulebki.
-
- Huviline
- Postitusi: 336
- Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
- Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
- Asukoht: Kuressaare
Re: Kliimapump?
Kliima vaja tühjaks lasta. Saad lasta kuskil ettevõttes välja tõmmata külmaine ja pärast uuesti tagasi panna kui tehtud. Ülejäänud on suht lihtne tegevus kui tööriistad olemas. Kuna ma diisilit ei tea siis ei oska õelda palju lammutada vaja on.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Kliimapump?
Oligi pump kutu. Pump ise täiesti kinni, sidur ära põlenud ja krigises. Süsteem oli täiesti tühi, sellega probleemi polnud 
Tänud klubilistele, kes kiirelt uut pumpa pakkusid, auto juba korras, nüüd ainult vaja kliima tööle ka saada.

Tänud klubilistele, kes kiirelt uut pumpa pakkusid, auto juba korras, nüüd ainult vaja kliima tööle ka saada.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Kliimapump?
Lisaks juurde, et Sharani kapoti all pole mitte miski lihtne tegevusStrand kirjutas:Kliima vaja tühjaks lasta. Saad lasta kuskil ettevõttes välja tõmmata külmaine ja pärast uuesti tagasi panna kui tehtud. Ülejäänud on suht lihtne tegevus kui tööriistad olemas. Kuna ma diisilit ei tea siis ei oska õelda palju lammutada vaja on.

- tito
- Huviline
- Postitusi: 5292
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 220 korda
Re: Kliimapump?
Torud pumba küljest tulid ilusti lahti? Mul enda busjal vaja sama töö ette võtta ,kuid praegu veel ei torgi ( mul see moto et probleeme ei enneta )VeiksK kirjutas:Lisaks juurde, et Sharani kapoti all pole mitte miski lihtne tegevusStrand kirjutas:Kliima vaja tühjaks lasta. Saad lasta kuskil ettevõttes välja tõmmata külmaine ja pärast uuesti tagasi panna kui tehtud. Ülejäänud on suht lihtne tegevus kui tööriistad olemas. Kuna ma diisilit ei tea siis ei oska õelda palju lammutada vaja on.Ruumi eriti pole mitte millegi tegemiseks ja võtmetega ligipääs on keeruline. Õnneks on olemas korralik garaaž koos korralike tööriistadega, kogu vahetus võttis aega umbes paar tundi ja enamus tööst käib auto all.

-
- Huviline
- Postitusi: 2923
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 40 korda
Re: Kliimapump?
Veiks ,oled tehnilises foorumis ja ajad jura kliima pumba kohapealt. Nimelt,kliima pump oli kinni. MIS DETAIL SEAL KINNI OLI ? Võiksid ju konkreetsem olla.(Ära hakka tüüpilist jama ajama,remondimees tegi,ise kohal polnud,ei mäleta.... jne.).
-
- Moderaator
- Postitusi: 7963
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kliimapump?
Inimene, kes pole kliimapumpade remondi spetsialist, ei tea ja ei peagi teadma, mis täpselt võis pumbas laiali lennata, et seda sulle peensusteni kirjeldada. Tema jaoks piisab sellest, et pump oli vigane ning asendati töökorras olevaga. Kui remondimees vana pumpa enne utiili viskamist seda laiali ei kiskunud, ei tea ka tema mis vigane oli.t6nis3 kirjutas:Veiks ,oled tehnilises foorumis ja ajad jura kliima pumba kohapealt. Nimelt,kliima pump oli kinni. MIS DETAIL SEAL KINNI OLI ? Võiksid ju konkreetsem olla.(Ära hakka tüüpilist jama ajama,remondimees tegi,ise kohal polnud,ei mäleta.... jne.).
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Kliimapump?
Pump oli kinni. Kõik. Selle all ma mõtlen seda et pump ei käi ringi. Kinni kiilunud. Kinni põlenud. Kinni sulanud. ei tea. Kinni. Ei liigu. Ka kangutades ei liigu. Täiesti kinni. Sidur põlenud. Kui küsid, mis oli põlenud, siis jällegi: kogu siduriosa oli põlenud. Surnud asi. Lahkamist ei teinud. Lahti ei kiskunud. Selge et pump kogu kupatusega on vanametall. Rohkem ei huvita, sain teise pumba normaalse hinnaga. Ise vahetasin, mitte remondimees.
Ma ei saa aru milles siin jura on?
Ma ei saa aru milles siin jura on?
Viimati muutis VeiksK, 30 Mai 2012, 22:22, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Kliimapump?
ahjaa, torud tulid väga lihtsalt lahti, küll aga oli pusimist selle poldiga, mis torusid kinni hoidis. Kui polt käes, olid torud ka lahti kohe.
-
- Huviline
- Postitusi: 249
- Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
- Telefon: 5I9I26II
- Auto: Alhambra
- Asukoht: Jõhvi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Kliimapump?
Tõstaks vana teema ülesse ja küsiks eespool olevat küsimust, kas rihmaratta sees olev südamik peabki paigal seisma või kliima töötades ringi käima?
Kui kliima on tühi, kas siis südamik hakkab ringi käima?
Kas käega liigutades, seisval mootoril peab südamik liikuma?
Kui kliima on tühi, kas siis südamik hakkab ringi käima?
Kas käega liigutades, seisval mootoril peab südamik liikuma?
-
- Moderaator
- Postitusi: 7963
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kliimapump?
Südamik e. kliima pump peab süsteemi väljalülitatud või eco-asendis seisma, kliima töötades ringi käima. Tühja kliima puhul peaks süsteemi survelüliti välistama pumba töölehakkamise. Käega proovides pead kliimapumpa ringi ajama, mõnel jõuab mõnel mitte - oleneb käest.fomoco kirjutas:Tõstaks vana teema ülesse ja küsiks eespool olevat küsimust, kas rihmaratta sees olev südamik peabki paigal seisma või kliima töötades ringi käima?
Kui kliima on tühi, kas siis südamik hakkab ringi käima?
Kas käega liigutades, seisval mootoril peab südamik liikuma?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 249
- Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
- Telefon: 5I9I26II
- Auto: Alhambra
- Asukoht: Jõhvi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Kliimapump?
GTI kirjutas:Südamik e. kliima pump peab süsteemi väljalülitatud või eco-asendis seisma, kliima töötades ringi käima. Tühja kliima puhul peaks süsteemi survelüliti välistama pumba töölehakkamise. Käega proovides pead kliimapumpa ringi ajama, mõnel jõuab mõnel mitte - oleneb käest.fomoco kirjutas:Tõstaks vana teema ülesse ja küsiks eespool olevat küsimust, kas rihmaratta sees olev südamik peabki paigal seisma või kliima töötades ringi käima?
Kui kliima on tühi, kas siis südamik hakkab ringi käima?
Kas käega liigutades, seisval mootoril peab südamik liikuma?
Kui on "Sepa käed" ja rihmaratta südamik ringi ei käi, kas siis on mõtet minna kliimat täitma või peaks hoopiski uut pumpa hakkama otsima?
-
- Moderaator
- Postitusi: 7963
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kliimapump?
Tavaliselt on võimalus padrunvõtmega pumpa ringi ajada, kui pump ikka ringi ei käi siis kliimat täitma minna pole küll mõtet.fomoco kirjutas:Kui on "Sepa käed" ja rihmaratta südamik ringi ei käi, kas siis on mõtet minna kliimat täitma või peaks hoopiski uut pumpa hakkama otsima?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8021
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
Re: Kliimapump?
noo hea oleks teada mis auto
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 249
- Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
- Telefon: 5I9I26II
- Auto: Alhambra
- Asukoht: Jõhvi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Kliimapump?
Seat Alhambra (Sharan) 1999a, 1,9 TDI 81kw AFN.
Keskmist osa saab veidi edasi-tagasi loksutada, sees kostub kolksumist, justkui oleks midagi kinni jäänud.
Ehk peaks millegagi ehmatama?
Keskmist osa saab veidi edasi-tagasi loksutada, sees kostub kolksumist, justkui oleks midagi kinni jäänud.
Ehk peaks millegagi ehmatama?
Viimati muutis fomoco, 18 Juun 2015, 18:17, muudetud 1 kord kokku.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Re: Kliimapump?
Ehmata lammari pumbaga...omal kogetud.fomoco kirjutas:Seat Alhambra (Sharan) 1999a, 1,9 TDI 81kw AFN.
Keskmist osa saab veidi edasi-tagasi loksutada, sees kostub kolksumist, justkui oleks midagi kinni jäänud.
Ehk peaks millegagi ehmatama?
-
- Huviline
- Postitusi: 249
- Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
- Telefon: 5I9I26II
- Auto: Alhambra
- Asukoht: Jõhvi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Kliimapump?
Küljes on Valeo pump, serial no. 69911521044,NLR-160-VCC7-115 P/N 699115
Kleebis suht kulunud.
Kleebis suht kulunud.
Viimati muutis fomoco, 19 Juun 2015, 13:33, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Kliimapump?
Kui pumba südamik käega keerates vahepeal nagu kännu taga(täispööret ei tee) või täiesti kinni, siis ainuke asi mida ehmatada on omaniku rahakott.
Kolb kinni jooksnud pumbas või midagi muud sees nässus. Kas jäi töö ajal kinni või? Ise soovitaks süsteem läbi ka pesta kui pumbast metalli lahkunud on. Nagunii ei tea keegi, palju seal õli alles on süsteemis ja palju välja lekkinud. Uus pump, või korralik kasutatu peale ja värske õli sisse normi järgi.
Suure tõenäosusega pumba surma põhjus just puudulik õli kogus süsteemis.
Kolb kinni jooksnud pumbas või midagi muud sees nässus. Kas jäi töö ajal kinni või? Ise soovitaks süsteem läbi ka pesta kui pumbast metalli lahkunud on. Nagunii ei tea keegi, palju seal õli alles on süsteemis ja palju välja lekkinud. Uus pump, või korralik kasutatu peale ja värske õli sisse normi järgi.
Suure tõenäosusega pumba surma põhjus just puudulik õli kogus süsteemis.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Re: Kliimapump?
Lihtsalt jooksis kinni...tõmbas rihma puruks ja jupp aega sai remondimees seda rihma p*ska sealt rihmarattalt eemaldada (eelnevalt ilmselt libises pikalt kaasa, aga kuna naine sõidab, siis sealt ju mingit tagasisidet või ennetust ei tulefomoco kirjutas:Ei hakanud käima või lendas laiali?
