Diiselmootori käivitumise probleem

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

Volkswagen passat 2006
2,0 turbodiisel 125kw
Mootor vajab hommikuti pikaldasemat käivitamist (umbes 5sekundit). Kui olen korra käima saanud on ülejäänud käima jäämised kohesed. Ainuke probleem mis jätkub mootori temperatuurini kusagil 70-80 kraadi on see, et mootor kakub.(Kord tugevamalt, kord nõrgemalt). Töösoe mootor nurrub ühtlaselt.
Auto on käinud kahe erineva mehe juures diagnostikas kus ei tuvastatud ühtegi viga. Peale seda hakkasin käima esinduses. Esinduses tahavad ära vahetada starteri kuna sellel aastal olevat liiga madalate pööretega need välja tulnud, lisaks hooratta ja aku.
Ostsin uue aku mis oli andnud ka neid starteri pöördeid juurde, kuigi ikka tahavad uut starterit peale panna.
Minu esialgne mõte oli et see starteri ja hooratta vahetus ei saa küll olla nüüd esmatähtsad ja rahakott ka mul rihmadega seljas pole. Hetkel mootorit ajab ikka väga jõudsalt ja probleemideta ringi. Seega mõtlesin et äkki kusagilt mõni tihend või voolik läbi ja kütus vajub alla. Teeninduses tehti igasuguseid survete mõõtmiseid ja mida kõike veel. Öeldi et jah ühe pihusti tihend on imelik. Lasin kõik korraga ära vahetada. Ülejäänud pumbad ja pihustid pidid väga head olema. Hommikul aga oli käivitamine täpselt sama. Raha sai otsa ja hakkasin isetegevust tegema. Vahetasin kütusefiltri mis oli lausa õline miskipärast. Tänu sellele vahetasin umbes nädala pärast korra veel seda filtrit ja siis oi lihtsalt mustaks läinud. Vahetasin kütusetorud ja asendasin läbipaistvaga et näha kas kütus siis vajub alla või mitte. Isegi paagist tuleva toru vahele panin bentsukast ostetud pisikese diislile mõeldud läbipaistva filtri. Siiani on see vähemalt puhas ja torudes erilisi mulle küll silma ei jää. No sellise käivitamisega võiks ju lausa järeldada et torud on tühjad?
Esialgu loodusin küttesüsteemist kuna seda palju näpitud ja puhastatud. Nüüd mõtlen eelsüüte peale. Diagnost ütleb igas kohas et küündlad on korras, aga kuidas nad neid üldse mõõdavad? Kas nad ka korraga kontrollivad küünaldeni voolu jõudmised ära? Küsin sellepärast et olen foorumeid lugenud ja mitmest kohast leidnud sellised väited et eelsüüte küünal mingi teatud mootori temperatuurini aitab ka peale süütamist edasi tegutseda? See seletaks ära ka mootori kakkumise 70-80 kraadini?
Foorimites leian ka palju sama veaga tegelasi kes vahetanud väga palju detaile välja ja seis ikka sama. Ehk leidub siin foorumis mõni tark mees kes oskab seda passatit aidata :wave:
Viimati muutis Priit87, 27 Juun 2015, 13:45, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Eelsüüte küünlad võib praeguste ilmadega kohe ära unustada. Eelsüüte küünlad rakenduvad alles siis kui jahutusvedeliku temperatuur alla 4 või 9 kraadi (ei mäleta täpselt) aga kui mootor korras ei tohiks ka 0 kraadiga probleeme ilma eelsüüteküünaldeta käivitamisega olla. Lisaks mõni minut hoitakse neid peale käivitamist talvel järgi aga kindlasti mitte mootori töötemperatuurini.

Kui ka oleks starter väsinud siis ikkagi see kakkumine ei saa sellest olla, ehk siis tõesti esialgu starterit ei tormaks vahetama
Viimati muutis J.Aru, 27 Juun 2015, 13:58, muudetud 1 kord kokku.

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

J.Aru kirjutas:Eelsüüte küünlad võib praeguste ilmadega kohe ära unustada. Eelsüüte küünlad rakenduvad alles siis kui jahutusvedeliku temperatuur alla 4 või 9 kraadi (ei mäleta täpselt) aga kui mootor korras ei tohiks ka 0 kraadiga probleeme ilma eelsüüteküünaldeta käivitamisega olla. Lisaks mõni minut hoitakse neid peale käivitamist talvel järgi aga kindlasti mitte mootori töötemperatuurini.

Kui ka oleks starter väsinud siis ikkagi see kakkumine ei saa sellest olla, ehk siis tõesti esialgu starterit ei tormaks vahetama
Starteri jätaks vahele jah eriti selle kakkumise osas. Aga müstika on see et teenindused ei suuda assja lahendada. Kipuvad mul pukse ja pidureid vahetama, aga mina läksin just selle veaga abi paluma :)

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Laur »

Ainuke koht kuhu oleks mõtet läbipaistvat voolikut panna on plokikaanest tulev tagasi vool.
Selt näed ka mulle ainult siis kui hommikul oled ise peadpidi kapotiall, kaovad mullid peaaegu kohe.

Pihustite pistikute pingutamisest olen kuulnud, ise pole teinud.
M.O.T.T

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

VIKIPEEDIA- Eelsüüteküünal on hõõgkuum seadepõlemiskambris, mille temperatuur on piisav selleks, et diislikütus rõhu all tema läheduses süttiks. Mõnel juhul võivad eelsüüteküünlad hõõguda ka mootori töö ajal, üldjuhul küll mitte täisvõimsusega, näiteks seni, kuni jahutusvedelik on saavutanud kindla temperatuuri.
Selle teksti järgi võivad eelsüüteküünlad hõõguda ka mootori töö ajal ja näiteks seni, kuni jahutusvedelik on saavutanud kindla temperatuuri. (Milline on kindel temperatuur?)
Esimeses lauses pakub huvi et milline temperatuur on piisav selleks, et diislikütus rõhu all ja küünla lähedal süttiks?
Nüüd on üks avastus mul veel. Nimelt kütusetoru vahel on üks andur. Hakkasin uurima et mis julla see selline on ja miks ta seal on. Uurimistöö jõudis nii kaugele et see andur on 100% jahutusvedeliku temperatuuri andur tegelikult ja see on kütusevooliku vahele ühendatud. Nüüd oletan et kuna need voolikud on mootorile lähedal siis kõrgel mootoritemperatuuril saab see andur ka sealt kütusevoolikust oma laksu kätte ja töötemperatuuril võib muretult sõita? See minu oletus ja palun avaldage arvamust kas see asi ikka peaks seal olema või tuleb mul ümber ehitada see torustik. Lisaks mõtlen et kas see sama andur võib olla nii lollakas et siiski tirib sealt selle õhu vahele ja ongi pikaldane käivitamine? Kuid paagist tulev toru filtrisse ja minev on koguaeg kütust täis, ka hommikul esimese asjana vaadates

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

Niipalju ka veel lisan et kui selle juhtme ära võtsin siis kõik töötas. Ühel hetkel läks aga mootori kollane tuli põlema, ühendasin uuesti juhtme külge ja tuli ei kustunud kohe ära. Mingi hetke auto seisis siis enam tuli põlema ei läinud ja hetkel uhan nii nagu selle auto ostsin. Kuigi mõtlen enda lolli peaga et miks peaks olema jahutusvedeliku temperatuuri andur küttevooliku vahel. Voolikute ja klambrite järgi tundub et see on juba väga ammu seal

ivohi
Huviline
Postitusi: 840
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänatud: 6 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas ivohi »

Millest sa järeldasid, et see andur jahutusvedeliku oma on? Kütuse temperatuuriandur on väga sarnane.

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

ivohi kirjutas:Millest sa järeldasid, et see andur jahutusvedeliku oma on? Kütuse temperatuuriandur on väga sarnane.
Võtsin selle küljest ära ja läksin poodi. Kõik koodid ja mis iganes veel viitasid jahutussüsteemi andurile. Poes küsiti ka et miks see kütuse järgi lehkab :) Lisaks sellele on mootori küljes selle anduri hoidja ja praeguse koha poolest see ei ulatugi sinna sisse, aga kui oleks jahutustoru vahel siis ulatuks täpselt

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

► Näita Spoilerit
Vanakooli 81kw diislil hoiab alla 10 minuti neid talvel -20C järel sel ajal kui käib ehk siis kindlasti mitte paarikümne kraadi. Praeguste ilmadega ei lülitata neid enne käivitumist ega ka peale seda ültse järele. Lisaks lülitatakse ka nad järelt kui mootori pöörded üle 2000 tõusevad. Ehk nendest siiski viga otsida ei tasu.
Kui aga tõesti ei usu, et need ei mõjuta, siis küünaldele voolu peale tulemist saab mõõta testriga, kui temp. andur on lahti ühendatud ja süüde sees aga seda teatud sekundite jooksul. Kuigi nendel mootoritel vist on eelsüüte küünlad ka klapikambrikaane all, ehk siis raksem neile ligi pääseda?

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

Vanakooli 81kw diislil hoiab alla 10 minuti neid talvel -20C järel sel ajal kui käib ehk siis kindlasti mitte paarikümne kraadi. Praeguste ilmadega ei lülitata neid enne käivitumist ega ka peale seda ültse järele. Lisaks lülitatakse ka nad järelt kui mootori pöörded üle 2000 tõusevad. Ehk nendest siiski viga otsida ei tasu.
Kui aga tõesti ei usu, et need ei mõjuta, siis küünaldele voolu peale tulemist saab mõõta testriga, kui temp. andur on lahti ühendatud ja süüde sees aga seda teatud sekundite jooksul. Kuigi nendel mootoritel vist on eelsüüte küünlad ka klapikambrikaane all, ehk siis raksem neile ligi pääseda?[/quote]

Paistab et küündlad on seal peidus jah

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

Priit87 kirjutas:
ivohi kirjutas:Millest sa järeldasid, et see andur jahutusvedeliku oma on? Kütuse temperatuuriandur on väga sarnane.
Võtsin selle küljest ära ja läksin poodi. Kõik koodid ja mis iganes veel viitasid jahutussüsteemi andurile. Poes küsiti ka et miks see kütuse järgi lehkab :) Lisaks sellele on mootori küljes selle anduri hoidja ja praeguse koha poolest see ei ulatugi sinna sisse, aga kui oleks jahutustoru vahel siis ulatuks täpselt
Aga see on ka huvitav ja uus teadmine mul, et kütusel ka temperatuuri andur on olemas. Ma mõtsin et kütusel peale paagitaseme kontrolli pole midagi :)

Kasutaja avatar
volkar
Huviline
Postitusi: 1130
Liitunud: 22 Okt 2010, 18:50
Telefon: viis kaks 007 kolm üheksa
Auto: Passat B6
Asukoht: Võru
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas volkar »

Sellel mootoril annab skeem küll kütuse temperatuuri anduri ja mootori ajus läheb see PIN-ide 39 ja 40 vahele
Hell Was Full So I Come Back _ .. .. _
VW Passat B6 1.9TDI - 2007 - volkar ツ ツ

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

Pilt

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

Pilt


Selline näeb see andur siis välja mis seal pesitseb

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

Minu mõte on ikkagi et kui see on jahutusvedeliku temperatuuri andur siis see ei peaks kütusetoru vahel kükitama. :D
Teiseks milline näeb siis kütusetemperatuuri andur välja ja kus see asuma peaks üldse?

ivohi
Huviline
Postitusi: 840
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänatud: 6 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas ivohi »

Kütuse tempanduri kood 038906081B, näeb välja selline PILT ja on vooliku vahel sellises pesas PILT
Jahutusvedeliku anduri kood 06A919501A ja näeb välja selline PILT. Ja peaks istuma mootori otsas flantsi sees.
Märkad erinevust? :)

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

ivohi kirjutas:Kütuse tempanduri kood 038906081B, näeb välja selline PILT ja on vooliku vahel sellises pesas PILT
Jahutusvedeliku anduri kood 06A919501A ja näeb välja selline PILT. Ja peaks istuma mootori otsas flantsi sees.
Märkad erinevust? :)
Oih :D Seega see andur võiks ju sinna alles jääda? Kui poes käisin selle jupiga ja rääkisin et see kütusetoru vahel kükitab siis nad imestasid ja nemad ei leidnud kütuse jaoks eraldi sellist ja tellisin uue sellise lihtsalt igaksjuhuks ja oli jahutusvedeliku anduri nime all. Oma lolli aruga mõtsin et kaks erinevat vedeliku ja kui see on jahutusevedeliku jaoks mõeldud et äkki diisel sööb tihendi ära ja voilaa pääseb õhk sealt vahele vms. Aga nüüd ma ei oska küll midagi arvata enam :D
Huvitav on veel see foorumites samasuguse käivitamise probleemiga on veel masinaid ja pole veel keegi jaole saanud ja teenindused tahavad hoopis pidureid ja muud jama vahetama hakata. Keegi ei tee kuulmagi et hommikul passat karjub aiaiaiaiaai enne kui käima jäi :D Käima ta mul ju läheb, aga linnas lühikesed otsad ja lõpuks põnts akule ka ju kui iga hommik teda käijan ja käijan. Kiusupärast tahaks juba teada mis põhjustab sellist olukorda et probleem on olemas aga teenindused ei oska midagi peale hakata.

Priit87
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Juun 2015, 12:21
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Priit87 »

Ei teagi mis saab, rahad on teenindustes käimistest läbi ja tulemust pole üldse :( Kuidas saavad kõik asjad korras olla ja pooled detailid nüüdseks ka vahetatud kui mootor käivitub täpselt samamoodi, kakub ja takkapihta tundub et nüüd hakkab turbo ka tagant ära kaduma vahel...
Kui remondimehed sellega hakkama ei saanud ei saa mina ammugi. Tuleb sellest autost lihtsalt lahti saada kuidagi. Mida uuem ja kobedam näeb auto välja seda kehvemini peab vastu ja remontida ka ei oska. :( Meeldib see auto väga aga sellist litakat vööst allapoole saada on raju, eriti kui üle 6 tonni välja köhid lootuses et selline auto peaks ikka paar aastat muretult sõitmaja vähese hooldusega :D Sittagi.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Esinduse pakutud nõrk starter võib olla väga õige suund. Kütuse kaart ja mootori pöörded omavad korrelatsiooni ning seda ei hinnata mingi hääle või tunde järgi vaid ikka puhtalt mõõdetavate väärtustega.
Muide auto vahetuse mõte on igati põhjendatud, kui kasutus linnas ja lühikesed otsad. See auto on disainitud maanteel uhamiseks, mitte linnas törtsutamiseks.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Virko22
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 04 Aug 2012, 23:37
Auto: Volkswagen Tiguan
Asukoht: Saku
Tänanud: 1 kord

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Virko22 »

Tere!

Ma ei tea kas mul täpselt sama probleem. Hommikuti läheb ilusti käima pole nagu probleemi olnud. Aga vahest lähed poodi tuled tagasi hakkad autot käima panema siis käiab ja käiab, pika käiamise peale läheb ikka auto käima. See asi hakkas hiljuti ja ei kujuta ka ette milles asi võib olla. Aga seda käiamist igapäev ei juhtu vahest tuleb ette. Äkki sellekohta oskab keegi midagi öelda.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Virko22 kirjutas:Tere!

Ma ei tea kas mul täpselt sama probleem. Hommikuti läheb ilusti käima pole nagu probleemi olnud. Aga vahest lähed poodi tuled tagasi hakkad autot käima panema siis käiab ja käiab, pika käiamise peale läheb ikka auto käima. See asi hakkas hiljuti ja ei kujuta ka ette milles asi võib olla. Aga seda käiamist igapäev ei juhtu vahest tuleb ette. Äkki sellekohta oskab keegi midagi öelda.
Sellise vea puhul tavaliselt veaks veidi väsinud starter (nagu aru saan siis probleem on sooja mootoriga?). Lahenduseks on kütusekaardi ringi kirjutamine või starteri hooldus/vahetus või ka aku vahetus kui väsinud on.

AZsport
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 09 Veebr 2015, 21:36
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas AZsport »

Lihtsam on küttekaart ringi kirjutada.
Aga teemaalgatajale pakuks paagi etteande pumpa, ei pumpa kütust ette nii palju kui peab. Juhe autole sappa,paagist tulev voolik pudelisse/kanistrisse ja testi tegema, kas pump töötab ilusti või mitte.

svahi
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 03 Dets 2015, 23:18
Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI 96kw ATM Highline - 2002
Asukoht:

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas svahi »

Teab keegi, kas 2002a Passat 1.9PD TDI 96kw, mootoritähisega AVF, eelsüüteküünalde vahetamiseks on plokikaas vaja maha võtta või saab mujalt ligi?

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2489
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas Siim »

Muidugi pole vaja kaant maha võtta.. Asukohta küll ei tea, aga pärnus võin ära vahetada.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4450
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Diiselmootori käivitumise probleem

Lugemata postitus Postitas dellu »

ja noh kui juba plokikaas ka oleks vaja mahavõta, siis oleks asi päris karm :D
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Vasta

Mine “Diislid”